Το τελευταίο κομμάτι του παζλ
Η αλήθεια είναι ότι, όσον αφορά στο νέο Hitman, ευχόμαστε να τελείωνε επιτέλους με τα νέα χαρακτηριστικά η IO Interactive και να το κυκλοφορούσε. Από την άλλη όμως, θα χάναμε τη σκληρή δουλειά που φαίνεται να έχει κάνει η developer για να κρατήσει τον τίτλο φρέσκο και ενδιαφέροντα. Και στην φετινή Gamescom, παρουσιάστηκε το τελευταίο κομμάτι που έλειπε για να συμπληρωθεί η εικόνα, όπως το έθεσε ο Tore Blystad, game director του παιχνιδιού. Το κομμάτι αυτό αφορά στο online τμήμα.
Ενώ αυτές οι λέξεις σε συνδυασμό με την κληρονομιά του Hitman μπορεί να προκαλούν τρόμο και άναρθρες κραυγές, στην πραγματικότητα το Contracts, το νέο online mode για το Hitman Absolution, είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα που διαστρέφει έξυπνα το gameplay. Στο event του Hitman Absolution, που λαμβάνει χώρα σε έναν πανέμορφο και υπερπολυτελή κινηματογράφο της Κολωνίας (που θα μπορούσε άνετα να αποτελεί σκηνικό κάποιας αποστολής του Agent 47), ο Christian Elverdam, gameplay director του παιχνιδιού, μας εξηγεί: “Η έμπνευση για το Contracts προήλθε από τους πιστούς και απίστευτα δημιουργικούς μας fans,” ξεκινά.
“Πολλοί από αυτούς παίζουν ακόμη τα προηγούμενα παιχνίδια και βρίσκουν καινούριους, καταπληκτικούς τρόπους να εκτελούν στόχους. Με το Contracts, λοιπόν, δίνουμε στους παίκτες του Hitman έναν τρόπο να ικανοποιήσουν και την δημιουργικότητά τους και την ανταγωνιστική φύση τους. Είτε παλεύοντας να βελτιώσουν το χρόνο τους κατά ένα δευτερόλεπτο, είτε συνδυάζοντας στοιχεία που οδηγούν σε πρωτότυπα και θανάσιμα ατυχήματα, οι gamers μπορούν να προκαλούν και να εμπνέουν ο ένας τον άλλο με μια ανεξάντλητη ποικιλία από user generated συμβόλαια θανάτου.”
Η βασική ιδέα στο Contracs mode είναι ότι ο οποιοσδήποτε χαρακτήρας σε μια σκηνή του single-player, μπορεί να γίνει στόχος δολοφονίας επί πληρωμή. Για να μας δείξουν τι εννοούν, οι developers ξεκινούν τη σκηνή στην βιβλιοθήκη του Σικάγο, δηλαδή το πρώτο gameplay επίπεδο που είδαμε ποτέ από το παιχνίδι. “Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι πολύ λεπτομερής και γεμάτος χαρακτήρες,” λέει ο Elverdam, καθώς μπροστά μας εκτυλίσσεται ξανά το δράμα του δύστροπου αστυνόμου που βρίζει τον υφιστάμενό του μέσα στη σκοτεινή βιβλιοθήκη. “Ο καθένας από αυτούς έχει τη δική του ιστορία, που ταιριάζει στην κεντρική αφήγηση.”
Τότε, ο απογοητευμένος υφιστάμενος είχε κακό τέλος στα χέρια του 47. Αλλά, ρωτούν οι developers, γιατί να μη σκοτώσουμε τον αστυνόμο αντί για τον υφιστάμενο; Το contract ξεκινά, και ο αστυνόμος είναι πλέον μαρκαρισμένος σαν στόχος – και πρέπει να εκτελεστεί σύμφωνα με ορισμένες παραμέτρους, δηλαδή από κοντά, χωρίς να γίνει φασαρία. Έτσι, εκεί που σκοπός του επιπέδου στο single-player είναι ο 47 να μπορέσει να διαφύγει απλώς από τη βιβλιοθήκη, εδώ προστίθεται η εκτέλεση του “συμβολαίου” σε αυτό.
Ο δρόμος προς τον καταδικασμένο υπαξιωματικό είναι δείγμα κλασσικού Hitman gameplay: stealth, σιωπηλά takedowns και μεταμφιέσεις, αντιπερισπασμός με αντικείμενα που βρίσκονται πρόχειρα στο περιβάλλον και, βέβαια, εκτέλεση από πολύ κοντά με όπλο με σιγαστήρα. Ή καλώδιο. Ή ό,τι άλλο μπορεί να θεωρήσει ο παίκτης κατάλληλο. Το σίγουρο είναι ότι μέχρι να συνειδητοποιήσουν οι υπόλοιποι αστυνομικοί τι συμβαίνει, ο Agent 47 έχει βρει το δρόμο προς την έξοδο και έχει εξαφανιστεί μέσα στη νύχτα σαν κύριος.
{PAGE_BREAK}
Αλλάζοντας σκηνικό, βλέπουμε το επίπεδο Shangri-La, δηλαδή το κοινόβιο μιας πολυκατοικίας, μέσα από το οποίο ο 47 εξακολουθεί να προσπαθεί να ξεφύγει από την αστυνομία. Εδώ, οι devs θα μας δείξουν πώς δημιουργούμε ένα contract, ώστε να το ανεβάσουμε online και να μπορέσουν να το παίξουν και άλλοι παίκτες. Η δημιουργία ενός contract γίνεται πανεύκολα – το μόνο που χρειάζεται είναι να παίξουμε το επίπεδο. Ό,τι κάνουμε μέσα σε αυτό, θα γίνει όρος της εκτέλεσης του συμβολαίου: όποιον σκοτώσουμε αφού τον έχουμε μαρκάρει κατάλληλα, αυτός θα γίνει ο στόχος που πρέπει να εκτελεστεί. Από όποια έξοδο διαφύγουμε, αυτή θα είναι η έξοδος στην οποία θα πρέπει να φτάσουν. Αν δεν μας πάρει κανείς χαμπάρι, αυτό θα γίνει επίσης όρος του συμβολαίου. Το ίδιο κι αν χρησιμοποιήσουμε μια μεταμφίεση.
Ο Elverdam ολοκληρώνει το επίπεδο έχοντας μαρκάρει δύο αστυνομικούς ως στόχους. Η εκτέλεσή τους γίνεται σιωπηλά και προσεγμένα. Ο δρόμος διαφυγής του όμως, μέσω κάποιων ασανσέρ στην άλλη άκρη του επιπέδου, μπλοκάρεται από τέσσερις αστυνομικούς – τους οποίους θέλει να αφήσει ζωντανούς, ώστε κι αυτό να γίνει όρος του συμβολαίου. Βρίσκοντας μια αυτοσχέδια disco μέσα στο κοινόβιο, βάζει μουσική, κάτι που τραβά την προσοχή των αστυνομικών και του επιτρέπει να διαφύγει.
Κατόπιν, είναι ώρα να παίξει ο Blystad το επίπεδο που έχει δημιουργηθεί. Περνώντας το επίπεδο απαρατήρητος και με μεγάλη ταχύτητα, σκοτώνει τον πρώτο στόχο και ακολουθεί μια τελείως διαφορετική οδό προς τον δεύτερο – τον οποίο ξεφορτώνεται ανατινάζοντας ένα εκρηκτικό που παίρνει μαζί και τους τέσσερις φρουρούς του ασανσέρ. Το επίπεδο ολοκληρώνεται, αλλά ο Blystad δεν έχει τηρήσει όλους τους όρους, κάτι που σημαίνει ότι θα ανταμειφθεί με λιγότερα λεφτά – αν και σίγουρα έκανε καλύτερο χρόνο!
Στα Contracts είναι διαθέσιμοι στον παίκτη όλοι οι μηχανισμοί του single-player και όλα τα όπλα, οι μεταμφιέσεις, τα upgrades κλπ. Ο παίκτης μπορεί να τα ξεκλειδώσει είτε παίζοντας το single-player, είτε αγοράζοντάς τα με τα χρήματα που κερδίζει ολοκληρώνοντας contracts. Το κάθε contract που δημιουργούμε, μπορεί να μοιραστεί και να παιχτεί από άλλους παίκτες, οι οποίοι μπορούν να το ολοκληρώσουν με όποιο τρόπο επιθυμούν, και να συγκρίνουν κατόπιν τον τρόπο και το χρόνο ολοκλήρωσης με τους υπόλοιπους, κάτι που δίνει στο mode τον ανταγωνιστικό χαρακτήρα του ασύγχρονου multiplayer.
Πρόκειται για μια ιδέα που προσφέρει έναν εναλλακτικό τρόπο παιχνιδιού για το Hitman: Absolution, ο οποίος όμως είναι ταιριαστός με τον χαρακτήρα και το ύφος του παιχνιδιού. Εμπιστευόμασταν, βέβαια, την IO να μην βάλει π.χ. Team Deathmatch στο παιχνίδι της, αλλά όπως και να’χει, η προσοχή που μοιάζει να δείχνει η developer στην ανάπτυξη του Hitman: Absolution είναι πολύ ενθαρρυντική για την ποιότητα της νέας περιπέτειας του φαλακρού δολοφόνου.
Το Hitman: Absolution αναμένεται στις 20 Νοεμβρίου για PC, Xbox 360 και PS3.
Ανταπόκριση: Μιχάλης Τέγος
{nomultithumb}