No rest for the wicked
Καθώς η κυκλοφορία του Borderlands 2 πλησιάζει αδυσώπητα, ήταν αναπόφευκτο ότι θα προσπαθούσαμε να πιάσουμε το sequel του εθιστικού αυτού shooter στα χέρια μας στη φετινή Gamescom. Ως τώρα, η κλάση του Salvador του Gunzerker (του γνωστού σογιού των Gunzerkerαίων, αν τους ξέρετε), είναι και αυτή που έχει προβληθεί πιο πολύ, και όχι τυχαία, καθώς, όπως ίσως θα έχετε ακούσει, το Borderlands 2 θα περιέχει πάρα, πάρα, μα πάρα πολλά όπλα.
Σύμφωνα με τους developers του παιχνιδιού, άλλωστε, το πρώτο Borderlands έχει πάρει βραβείο Guinness για τα πιο πολλά όπλα σε videogame (αποδεικνύοντας, ίσως, περισσότερο, το πόσο μπορεί να υπάρξει ένα βραβείο Guinness για το οτιδήποτε, παρά το επίτευγμα του Borderlands 1, αλλά τέλος πάντων). Γι’αυτό και ο Salvador, ως ο χαρακτήρας που θα μπορεί να κάνει dual wield οποιονδήποτε συνδυασμό όπλων, ήταν αυτός που θα μπορούσε να δείξει καλύτερα όλα αυτά τα σιδερικά.
Αυτό που ξεχνούν όμως πολλοί, κοιτώντας τον καταρράκτη από καραμπίνες και οπλοπολυβόλα, είναι ότι το πρώτο Borderlands διέθετε ένα απολαυστικό leveling system με skills που εμπλούτιζαν το gameplay και ενθάρρυναν το Diablo-ειδές grinding – κι αυτό δεν έχει παραμεληθεί στο sequel. Για να δούμε πιο εύκολα κάποια από τα νέα skills και την πρακτική εφαρμογή τους, τοποθετούμαστε στο Playground, ένα χώρο που μοιάζει με πίστα του παιχνιδιού, αλλά χρησιμοποιείται από τους developers της Gearbox για να τεστάρουν όπλα, skills και άλλα στοιχεία του gameplay (και που θα θέλαμε πολύ να περιλαμβάνεται στο τελικό game, αλλά δεν το βλέπουμε, μάλλον…).
Σε αυτό το σκηνικό βλέπουμε αρχικά τη Maya, την γοητευτική νέα Siren του Borderlands 2, η οποία διαφέρει από την προκάτοχό της τη Lilith στο ότι διαθέτει την ικανότητα Phaselock, η οποία της επιτρέπει να αιχμαλωτίζει τους εχθρούς της σε ένα πεδίο ενέργειας. Το skill tree όπου ανήκει η συγκεκριμένη ικανότητα, επιτρέπει έναν αριθμό από ενδιαφέρουσες παραλλαγές σε αυτό το μοτίβο: το Thoughtlock επιτρέπει στη Maya να κάνει charm τους εχθρούς ώστε να επιτίθενται στους συντρόφους τους, το Converge τους προσελκύει στο ίδιο σημείο σε ένα βολικό, οικονομικό πακέτο, κλπ.
Ο έτερος χαρακτήρας που βλέπουμε είναι ο Zer0, ο Assassin της παρέας, ο οποίος ουσιαστικά είναι ένας ninja χαρακτήρας, που βασίζεται στο stealth και στην παραπλάνηση – αρκετά διαφορετικός από τον Mordecai του προηγούμενου. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά του προσόντα είναι το Deception, το οποίο του επιτρέπει να δημιουργεί ένα ολόγραμμα του εαυτού του, στο οποίο επικεντρώνονται οι εχθροί, ενώ αυτός, αόρατος, μπορεί να επιτεθεί με melee κινήσεις για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα. Το σημαντικό, όμως, είναι ότι με κάθε επιτυχημένο melee kill, ο χρόνος αυτός ανανεώνεται, δίνοντάς μας την ευκαιρία να “δένουμε” επιθέσεις, περνώντας από το ένα kill στο άλλο.
Αυτός είναι και ο χαρακτήρας που δοκιμάζουμε στο hands-on μας (έχουμε ένα κατιτίς με τους cyber-ninja χαρακτήρες!). Το βασικό gameplay δεν έχει αλλάξει από το Borderlands, καθώς το shooting παραμένει απολαυστικό και το κάθε όπλο μπορεί να εκπλήξει ευχάριστα – ξεχωρίσαμε ένα πολυβόλο το οποίο ρίχνει διαβρωτικές σφαίρες, το οποίο, όταν αδειάσει, δεν το ξαναγεμίζουμε, αλλά το πετάμε στον εχθρό, όπου ανατινάζεται σε ένα σύννεφο οξέως!
Το Deception θέλει τη συνήθειά του και εξάσκηση για να το εκμεταλλευτεί κανείς κατάλληλα, αλλά δεν αργήσαμε να γίνουμε αόρατος θάνατος για μια σειρά εχθρών, ενώ τα ποτάμια loot που πέφτουν από τους εχθρούς, συναγωνίζονται μόνο τα ποτάμια αίματος.
{PAGE_BREAK}
Ο Axton είναι ο Soldier χαρακτήρας, που θυμίζει αρκετά τον Roland του προηγούμενου. Ο συγκεκριμένος δουλεύει αρκετά με turrets και εκρηκτικές επιθέσεις. Δουλεύοντας με το Gunpowder skill tree, μπορεί να φτάσει μέχρι και σε ένα ability που λέγεται Nuke, το οποίο, όπως λέει το όνομά του, καθαρίζει τους εχθρούς σε μια συγκεκριμένη ακτίνα, ενώ μπορεί να ξαναμαζέψει τα turrets που ρίχνει, ώστε να τα τοποθετήσει κάπου αλλού – εννοείται ότι τα turrets μπορούν να αναβαθμιστούν μέχρι να ρίχνουν κι αυτά πιο βαριά πυρομαχικά.
Τέλος, ρίχνουμε μια ματιά στην Mechromancer, τον πέμπτο χαρακτήρα που (γκρρρ) θα είναι διαθέσιμος δωρεάν σε όσους προ-παραγγείλουν το Borderlands 2. Η Mechromancer δεν είναι καν έτοιμη ακόμη, καθώς το μοντέλο των χεριών που βλέπουμε στην οθόνη ανήκει στη Maya, αλλά τα skills της βασίζονται στο summoning ρομπότ – συγκεκριμένα, η Mechromancer καλεί το Deathtrap, ένα τεράστιο φονικό ρομπότ που επιτίθεται στους εχθρούς της, ενώ ένα πολύ χρήσιμο skill της είναι το Close Enough.
Με αυτό μπορεί να πυροβολεί δίπλα στους αντιπάλους της, αλλά οι σφαίρες να εξοστρακίζονται πάνω τους και να τους κάνουν ζημιά (από πολλές απόψεις, η Mechromancer μοιάζει να απευθύνεται σε αρχάριους παίκτες, αν και αυτό το προσόν μπορεί να εφαρμοστεί στρατηγικά και από τους πιο έμπειρους). Η ήδη εντυπωσιακή επίδειξη κλείνει με ένα raid boss, που οι developers υπόσχονται ότι χρειάζεται τη συνδυασμένη δουλειά και των τεσσάρων παικτών/χαρακτήρων του παιχνιδιού (το Borderlands 2 διαθέτει το ίδιο βολικότατο drop-in drop-out co-op του 1).
Οι παίκτες μαζεύονται σε μια κλειστή αρένα και ένας από αυτούς φυσάει το κέρας που βρίσκεται στην κορυφή για να καλέσει… τον Terramorphous! (η αίσθηση του χιούμορ με την pulp αισθητική και τις αναφορές από ποπ κουλτούρα και παλιά comics παραμένει, ευτυχώς) Το θηρίο αυτό θα είναι από τις πιο δύσκολες μάχες του Borderlands 2, καθώς μαθαίνουμε ότι ακόμη και οι devs δυσκολεύονται να την περάσουν!
Το σίγουρο είναι ότι το Borderlands 2 μοιάζει να είναι το αρχετυπικό sequel: είναι σαν τον προκάτοχό του, αλλά… Καλύτερο! Μεγαλύτερο! Περισσότερο! Τα νέα στοιχεία που έχουμε δει ως τώρα, μοιάζουν αρκετά για να μας κάνουν να θέλουμε περισσότερη role-playing shooting δράση, ενώ η υπόσχεση των developers για περισσότερη ποικιλία στα quests και στα περιβάλλοντα της Pandora, θα μπορούσε να αποτρέψει την κούραση που δημιουργούσε το 1 από κάποιο σημείο και μετά. Όπως και να ‘χει, το πρώτο δρομολόγιο για τη νέα Pandora, δεν αργεί!
Το Borderlands 2 αναμένεται στις 21 Σεπτεμβρίου για PC, Xbox 360 και PS3.
Μιχάλης Τέγος
{nomultithumb}