SPQR
Η σειρά Total War τελευταία έχει διαβεί κάποια γνώριμα μονοπάτια με τα Medieval 2 και Shogun 2, και κάποια όχι τόσο γνώριμα, με το Empire. Καθ’όλη τη διάρκειά της, ωστόσο, δύο πυλώνες του gameplay έχουν μείνει σταθεροί και αμετακίνητοι: ο χάρτης της στρατηγικής σε μεγάλη κλίμακα και οι τεράστιες μάχες με εκατοντάδες στρατιώτες να μάχονται ταυτόχρονα. Και σύμφωνα με τον lead designer του Rome II Total War, James Russell, ο αρχαίος κόσμος είναι ιδανικό σκηνικό για ένα παιχνίδι Total War, με όλα τα απαραίτητα συστατικά που χρειάζεται η σειρά. Η απόφαση για την Creative Assembly να επιστρέψει στο σκηνικό της αρχαίας Ρώμης δεν ήταν πολύ δύσκολη. “Είναι το παιχνίδι που ζητούσε η πλειοψηφία των παικτών μας,” λέει ο Russell. “Και, φυσικά, ήταν κάτι που ήθελε και η ομάδα. Δουλεύουν 100 άτομα στο νέο παιχνίδι και διαθέτουμε 40% περισσότερο budget από οποιαδήποτε άλλη φορά.”
Είναι φανερό ότι η Sega αναγνωρίζει το βάρος του ονόματος που έχει στα χέρια της, ειδικά σε μια εποχή όπου τα ονόματα στο οπλοστάσιό της χρειάζονται αυτό το βάρος. Το Rome II θα ακολουθεί, όπως είπαμε, το γνώριμο μοτίβο της σειράς Total War, αλλά με τέτοιο τρόπο ώστε να τονίζεται η ιδιαιτερότητα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, της “πρώτης παγκόσμιας υπερδύναμης”, όπως λέει ο Russell. “Το campaign map αυτή τη φορά είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό του πρώτου Rome,” συνεχίζει. “Θέλαμε να δείξουμε το δράμα σε ανθρώπινο επίπεδο – την πολιτική ίντριγκα που χαρακτήριζε τη Ρώμη, τις ραδιουργίες της πολιτείας. Αλλά ταυτόχρονα, ενώ στο πρώτο Rome είχαμε τις διάφορες παρατάξεις που αντιμάχονταν μεταξύ τους, αυτό που θέλαμε να συμπεριλάβουμε αυτή τη φορά, στο faction της Ρώμης, ήταν οι αντιζηλίες που υπήρχαν μέσα στην ίδια παράταξη, μέσα σε μια ισχυρή οικογένεια, π.χ.”
Παράλληλα, οι παίκτες θα καλούνται να πάρουν αποφάσεις για το μέλλον της παράταξής τους, παρόμοια με το Shogun 2. “Μπορεί, για παράδειγμα, να αποφασίσετε να διατηρήσετε τη δημοκρατία στη Ρώμη,” λέει ο Russell, “ή μπορεί να αποφασίσετε να καταλύσετε το πολίτευμα και να γίνετε τύραννος, στα χνάρια του Ιουλίου Καίσαρα.” Η μεγαλύτερη κλίμακα είναι κάτι που αντικατοπτρίζεται και στους χάρτες των μαχών – παραδοσιακά το πιο εντυπωσιακό, στο μάτι, στοιχείο της σειράς, που την καθιέρωσε στους φίλους των wargames. Οι πόλεις πλέον είναι τεράστιες, με πολλαπλά capture points, ενώ οι μάχες μπορούν να συνδυάσουν τις παραδοσιακές στρατιές ξηράς με τις ναυτικές δυνάμεις, δίνοντας στους developers την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν το ρωμαϊκό ναυτικό.
“Αυτό που θέλουμε είναι οι άνδρες να μη μοιάζουν απλώς στρατιωτάκια, αλλά να δείχνουν άνθρωποι,” λέει ο Russell. “Το κάθε μοντέλο, λοιπόν, διαθέτει animation στο πρόσωπό του, αντιδρά σε όσα γίνονται γύρω του, όταν π.χ. οι σύντροφοί του σφαγιάζονται στη μάχη. Θέλαμε να το κάνουμε έτσι ώστε η μάχη να έχει πολύ πιο κτηνώδη αίσθηση – είναι η δική μας, πιο σκοτεινή εκδοχή του πολέμου.” Το παιχνίδι θα δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθούμε όποια μονάδα θέλουμε από κοντά, μέχρι και κάθε στρατιώτη, κάτι που ενισχύει τη σύνδεση αυτή του παίκτη με τους στρατιώτες του.
{PAGE_BREAK}
Το demo που παρακολουθούμε επιδεικνύει τις νέες μάχες που συνδυάζουν θάλασσα και ξηρά, καθώς οι ρωμαϊκές γαλέρες, φορτωμένες μέχρι τα μπούνια με πάνοπλους λεγεωνάριους, πλησιάζουν την πόλη της Καρχηδόνας. Η πολιορκία της πόλης βασίζεται στην πραγματική μάχη της Καρχηδόνας που έλαβε χώρα το 146 π.Χ., όταν ο στρατηγός Σκιπίων ο Αφρικανός ο Νεότερος κατέλαβε και κατέστρεψε την πόλη. Με τη νέα μηχανή γραφικών, βλέπουμε έναν τεράστιο χάρτη της πόλης που ξεκινά από τη θάλασσα, καθώς τα καράβια πλησιάζουν και αράζουν στην ακτή, με χιλιάδες στρατιώτες να ξεχύνονται από το εσωτερικό τους.
Ο ουρανός είναι ήδη μαύρος από καπνούς και φλεγόμενα βέλη που περνούν πάνω από τα τείχη, ενώ οι ρωμαϊκές πολιορκητικές μηχανές προχωρούν αδίστακτα. Καθώς η κάμερα περνά πάνω από τα στρατεύματα, μπορούμε πραγματικά να δούμε τον κάθε στρατιώτη με τα δικά του animation, κάνοντας τις κοόρτεις να δείχνουν ότι αποτελούνται από πραγματικό πλήθος ανθρώπων και όχι από πανομοιότυπα ρομπότ. Η κάμερα σύντομα φτάνει στον Σκιπίωνα, ο οποίος βγάζει έναν σύντομο λόγο που εμψυχώνει τους στρατιώτες του, πριν ορμήσουν πάνω στα τείχη. Ηρωικές φιγούρες όπως αυτή του Σκιπίωνα θα παίζουν σημαντικό ρόλο στο gameplay, αν και ο Russell αποφεύγει τεχνηέντως να απαντήσει όταν ερωτάται για την παρουσία του Αννίβα στο παιχνίδι.
Σύντομα, τα στρατεύματα καταφέρνουν να ρίξουν μέρος των τειχών και να ξεχυθούν στους δρόμους της Καρχηδόνας. Η πόλη είναι χαοτικά μεγάλη, και τόσο λεπτομερώς σχεδιασμένη που είμαστε σίγουροι ότι θα μπορούσε να φιλοξενήσει ένα action game στο έδαφος χωρίς κανένα πρόβλημα – μπορούμε να διαβάσουμε ακόμη και τα graffiti στους τοίχους! Η κάμερα πλανάται πάνω από την πόλη, δείχνοντάς μας την εντυπωσιακή ακρόπολη, πριν κατέβει ξανά στους δρόμους για να μας δείξει τις δεκάδες μάχες που διεξάγονται ταυτόχρονα στους δρόμους, καθώς πληροφορούμαστε ότι ο χάρτης της μάχης έχει τις εντυπωσιακές διαστάσεις των 3×3 χιλιομέτρων. Το demo τελειώνει με την εμφάνιση του θρυλικού μυστικού όπλου των Καρχηδόνιων: καθώς οι ελέφαντες επελαύνουν ενάντια στις λεγεώνες, πέφτει ο τίτλος του παιχνιδιού και μαζί πέφτει και το ποσοστό της υπομονής που έχουμε για την άφιξη του, όπως όλα δείχνουν, νέου κοσμήματος στο στέμμα του Total War.
Το Rome II: Total War αναμένεται το 2013 για PC.
Μιχάλης Τέγος
{nomultithumb}