Ματωμένα χώματα
Βρόμικα οικονομικά παιχνίδια, τεράστιες εταιρείες που συνομωτούν μεταξύ τους και μαχαιρώνουν η μία την άλλη στην πλάτη, ανύπαρκτος έλεγχος και μια κοινωνία που συνεχώς ισορροπεί στο μεταίχμιο μεταξύ άβολης παύσης πυρός και πλήρους πολεμικής σύρραξης. Όχι, δεν μιλάμε για την Ελλάδα σε έξι μήνες από σήμερα, αλλά για το ψηφιακό σύμπαν του EVE Online, του υποβλητικού διαστημικού MMO που έχει καταφέρει καλύτερα από όλα τα παιχνίδια του είδους του, να αναπαραστήσει ένα ζωντανό, δυναμικό σύμπαν που καθορίζεται από την κοινωνία των παικτών του.
Σε αυτό το σύμπαν της ίντριγκας και του ανταγωνισμού, όπου μια καλοστημένη μηχανορραφία αποδεικνύεται συχνά πιο θανάσιμη από τα πυρά ενός battle cruiser, η CCP Entertainment ετοιμάζεται να προσθέσει ένα ακόμη επίπεδο στη σύγκρουση με το Dust 514. Πρόκειται για ένα ανταγωνιστικό multiplayer FPS, το οποίο έρχεται αποκλειστικά στο PS3 και θα είναι διαθέσιμο εντελώς δωρεάν.
Το βασικό του χαρακτηριστικό, όμως, είναι ότι λαμβάνει χώρα στο ίδιο σύμπαν με το EVE Online και τα δύο παιχνίδια θα είναι αλληλένδετα – οι συγκρούσεις του Dust διεξάγονται στο έδαφος των πλανητών γύρω από τους οποίους κινούνται οι παίκτες του EVE που παίζουν στο PC τους. Μιλώντας στη φετινή Gamescom, ο Marketing Director της CCP, Cameron Payne, μοιράστηκε μαζί μας περισσότερες λεπτομέρεις για το φιλόδοξο αυτό project.
“Στο Dust 514, παίζετε έναν αθάνατο στρατιώτη (ο οποίος μπορεί να επιστρέφει συνεχώς στη ζωή μέσα από κλωνοποιημένα σώματα) και ξεκινάτε εργαζόμενοι για μια NPC εταιρεία (που δεν ανήκει σε κάποια ομάδα παικτών), κερδίζοντας ISK (το φανταστικό νόμισμα του σύμπαντος του EVE, που χρησιμοποιείται σε όλες τις in-game συναλλαγές),” μάς λέει.
Η σύνδεση του Dust 514 με το EVE δεν υπάρχει απλώς για να προσδίδει βάρος στο πρώτο. Οι παίκτες-στρατιώτες συμμετέχουν σε πολεμικές επιχειρήσεις στο έδαφος που μπορούν να έχουν άμεσο αντίκτυπο στο σύμπαν του MMO, όπως την κατάληψη πλανητών από συγκεκριμένες παρατάξεις. Οι συγκρούσεις διεξάγονται σε χάρτες των 48 παικτών ανά ματς – αφού έχουμε διαμορφώσει τον πολεμιστή μας, μπορούμε να μπούμε στο Battle Finder και μέσω μιας διαδικασίας quickmatch, να ξεκινήσουμε αμέσως τη μάχη.
Μια μάχη που μπορεί να είναι ένα απειροελάχιστο κομμάτι του μεγαλύτερου πολεμικού παζλ. “Την ώρα που εσείς πολεμάτε σε έναν χάρτη,” λέει ο Payne, “χιλιάδες άλλοι παίκτες μπορεί να μάχονται σε άλλες περιοχές στον ίδιο πλανήτη.” Και αυτό, βεβαίως, ανάγεται στους χιλιάδες πλανήτες που γεμίζουν την απεραντοσύνη του σύμπαντος του EVE.
Οι χάρτες θα διαμορφώνονται δυναμικά ανάλογα με τις συνθήκες του πλανήτη στον οποίο βρίσκονται, και η μορφολογία τους θα παραμένει σταθερή, όσες φορές κι αν τους επισκεφθούμε. “Σε ένα σύμπαν με 50 χιλιάδες πλανήτες, πρέπει να φροντίσουμε ώστε τα περιβάλλοντα να έχουν ποικιλία και να γίνονται πιστευτά,” λέει ο Payne. Αυτό που δεν θα παραμένει σταθερό, είναι η διάταξη των κτιρίων και του εξοπλισμού που θα είναι διαθέσιμος, πράγματα που εξαρτώνται από τον τρόπο με τον οποίο θα τα διαμορφώσει ο battle commander (ο οποίος μπορεί να επιβλέπει τη μάχη σε στυλ RTS).
Οι χάρτες θα φιλοξενούν μια ποικιλία game modes, όπως skirmish, conquest κλπ. ενώ, όπως και στο MMO, θα υπάρχουν τόσο μάχες PvP όσο και PvE. Ο παίκτης μπορεί να διαλέξει μέσα από μια ποικιλία dropsuits, τα οποία θα διαθέτουν διάφορα slots για όπλα και άλλα είδη εξοπλισμού, πράγμα που προσφέρει μεγάλα περιθώρια customization του χαρακτήρα μας (το interface μοιάζει, αναμενόμενα, πάρα πολύ με το αντίστοιχο του EVE για τον εξοπλισμό του σκάφους μας) και μάς επιτρέπει, ουσιαστικά, να φτιάξουμε τις δικές μας “κλάσεις”.
Οι επιλογές αυτές θα επηρεάζουν το gameplay τόσο στο επίπεδο των στρατιωτών, όσο και του διοικητή, καθώς αφενός μεν τα διαφορετικά όπλα, modules και άλλος εξοπλισμός διαφοροποιούν τον κάθε χαρακτήρα, αφετέρου ο battle commander θα μπορεί να ορίσει τι είδους κατασκευές θα τοποθετήσει στο πεδίο της μάχης και πώς αυτές θα εξυπηρετούν το στρατό του. Το εύρος των επιλογών δίνει στο Dust ένα βάθος τακτικής που είναι ασυνήθιστο για multiplayer shooter, ακόμη και πριν λάβουμε υπόψη μας τα skills που θα είναι διαθέσιμα στους παίκτες.
{PAGE_BREAK}
Ξανά, όπως και στο EVE, ο κάθε χαρακτήρας μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τα skills που θα επιλέξουμε να αναπτύξουμε. Το σύστημα των skills είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό του EVE, από την άποψη ότι ο παίκτης θα μπορεί να κάνει train τα επιλεγμένα του skills ακόμη και offline, καθώς το training εξακολουθεί να λαμβάνει χώρα και αφού ο παίκτης κλείσει την κονσόλα του. Τα skills επιτρέπουν ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία στο gameplay, καθώς με τις κατάλληλες ικανότητες, ο παίκτης μπορεί να χρησιμοποιήσει διαφορετικά upgrades, ή να οδηγήσει/πιλοτάρει τα οχήματα του παιχνιδιού.
Το άλλο βασικό ατού του Dust 514 είναι το επιχειρηματικό του μοντέλο: το παιχνίδι θα είναι διαθέσιμο εντελώς δωρεάν στους παίκτες του PS3 και θα βασίζεται σε μικροσυναλλαγές μέσα στο ίδιο το παιχνίδι. Ο Payne σπεύδει να τονίσει ότι το “free-to-play” στην περίπτωση του Dust 514 δεν σημαίνει και “pay-to-win”. Οι συναλλαγές στο παιχνίδι γίνονται με δύο διαφορετικά είδη συναλλάγματος: το ISK είναι το in-game νόμισμα, με το οποίο ανταμειβόμαστε με την ολοκλήρωση της κάθε αποστολής μας. Αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αγοράσουμε νέα upgrades, εξοπλισμό κλπ.
Το Aurum, από την άλλη, είναι το νόμισμα το οποίο αγοράζουμε με πραγματικά χρήματα, και το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί κυρίως για την αγορά διακοσμητικών αντικειμένων και αξεσουάρ, αλλά και για αντικείμενα που, κατά τα άλλα, μπορούν να αποκτηθούν παίζοντας. Όλα τα αντικείμενα θα είναι διαθέσιμα στον ειδικό χώρο Market του παιχνιδιού, ο οποίος μοιάζει, φυσικά, με τον αντίστοιχο του EVE, αλλά οι δύο αγορές θα παραμείνουν ξεχωριστές, τουλάχιστον στο ξεκίνημα, σύμφωνα με τον Payne.
Στη συνέχεια, καθώς θα δοκιμαστεί στην πράξη η συνεργασία μεταξύ των δύο παιχνιδιών, ενδέχεται να ενωθούν και οι δύο αγορές (κάνοντάς μας να αναρωτιόμαστε λίγο για τις συνέπειες στην οικονομία του σύμπαντος του EVE – δεν είναι τυχαίο που η CCP διαθέτει τον δικό της οικονομολόγο!), αλλά τίποτα δεν είναι σίγουρο σε αυτό το στάδιο. Επιπλέον, το παιχνίδι του PS3 θα συνοδεύεται και από μία εφαρμογή για το PS Vita με τίτλο Dust 514 Neocom.
“Πρόκειται για μια συμπληρωματική εφαρμογή για το Vita,” λέει ο Payne. “Σκοπός της είναι να ενσωματώσει όλα τα στοιχεία κοινότητας, customization, αγοράς και skills του Dust. Έτσι, μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλα αυτά από το Vita σας, αν και δεν μπορείτε να παίξετε το ίδιο το παιχνίδι έτσι.” Μέσω του φορητού της Sony, λοιπόν, θα έχουμε πρόσβαση σε όλες αυτές τις λειτουργίες, αγοράζοντας νέα πράγματα, εξοπλίζοντας τον χαρακτήρα μας, και παρακολουθώντας ακόμη και τον χάρτη του γαλαξία απο το EVE σε πραγματικό χρόνο. Όλες οι αλλαγες που κάνουμε, θα περνούν στο κυρίως παιχνίδι μας, οπότε έχουμε την ευχέρεια να εκτελούμε τα “διαδικαστικά” στο Vita και να αφήνουμε τη μάχη για το PS3.
To Dust 514 είναι ένα πολύ ενδιαφέρον και πολύ φιλόδοξο πείραμα, το οποίο αν πετύχει, σηματοδοτεί έναν ολοκαίνουριο και συναρπαστικό δρόμο που περνά απο τις στάσεις cross-platform play και emergent gameplay, δηλαδή gameplay που προκύπτει από τις πράξεις των παικτών και όχι από τα scripts κάποιου developer. Το γεγονός ότι είναι τόσο στενά δεμένο με ένα από τα λίγα παιχνίδια που έχουν καταφέρει τόσο καλά κάτι τέτοιο, του δίνει αρκετές ελπίδες.
Η ανησυχία, όμως, είναι αν υπάρχει το κοινό που θα το αγκαλιάσει. Το Dust 514 δεν δείχνει να είναι ένα απλό άμυαλο shooter, με το οποίο κάποιος μπορεί να σκοτώσει 20 λεπτά σε deathmatch. Πρόκειται για συμμετοχή σε ένα ολόκληρο δυναμικό σύμπαν, όπου και ο πιο ασήμαντος παίκτης μπορεί να κάνει διαφορά και η επένδυση χρόνου ανταμείβεται, ενώ η συνεργασία και η τακτική είναι απαραίτητα στοιχεία για την επιτυχία. Το θλιβερό παράδειγμα του MAG έχει δείξει ότι το κοινό αυτό δεν ενδιαφέρεται απαραίτητα για παιχνίδια με παραπάνω βάθος από ό,τι ένα διασκεδαστικό free-for-all. Από την άλλη, το free-to-play μοντέλο θα επιτρέψει σίγουρα σε περισσότερους παίκτες να το δοκιμάσουν και να αποφασίσουν έτσι αν είναι γι’αυτούς.
Και βεβαίως, το τελικό στοίχημα είναι το πόσο καλά θα προσαρμοστεί τελικά το παιχνίδι στο γενικότερο σύμπαν του EVE Online. Αν το παιχνίδι και το κοινό του τα καταφέρουν, η συνέχεια αναμένεται συναρπαστική, και τα πλάνα που έχουμε δει στο παρελθόν (όπου ένα διαστημόπλοιο σε τροχιά στο EVE ξεκινά βομβαρδισμό, ο οποίος χτυπά την επιφάνεια στο Dust 514), είναι μόνο ένα μικρό δείγμα των πιθανοτήτων που ξεδιπλώνονται.
Το Dust 514 αναμένεται προς το τέλος του 2012 για PS3.
Μιχάλης Τέγος
{nomultithumb}