“Συνέδριο” PlayStation αστέρων
Το Playstation All-Stars Battle Royale φέρνει αντιμέτωπους είκοσι χαρακτήρες από τα παιχνίδια της Sony και όχι μόνο. Ο νέος τίτλος της Sony είναι εμπνευσμένος από τη σειρά Super Smash Bros. της Nintendo, αλλά θα ήταν άδικο χαρακτηρίσουμε το Playstation All-Stars Battle Royale ως κλώνο του franchise από τη Nintendo. Όσο περισσότερο παίζει κάποιος το παιχνίδι της Sony, τόσο πιο ξεκάθαρη γίνεται η διαφορετική φιλοσοφία του, η οποία πλησιάζει περισσότερο τα παραδοσιακά fighting παιχνίδια από ό,τι η σειρά της Nintendo. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι designer του παιχνιδιού είναι ο Seth Killian, ο οποίος ήταν community manager στην Capcom και είχε άμεση επαφή με τα fighting παιχνίδια της ιαπωνικής εταιρείας. Είναι προφανές ότι αυτή η εμπειρία βοήθησε το All Stars να γίνει ένα διασκεδαστικό και χαοτικό brawler, που έχει αρκετό βάθος για την κατηγορία του.
Επιλογές και modes
Το Playstation All-Stars Battle Royale διαθέτει ένα "χλιαρό" arcade mode, όπου κάθε χαρακτήρας πρέπει να αντιμετωπίσει μία σειρά από αντιπάλους έως το τελικό boss. Σε αυτό το mode ο κάθε χαρακτήρας έχει τη δική του εισαγωγή, έναν "rival" με τον οποίο συνομιλεί πριν το τελικό boss και έναν τερματισμό. Τόσο η εισαγωγή όσο και ο τερματισμός χρησιμοποιούν στατικές εικόνες και αφήγηση, των οποίων το αποτέλεσμα δεν είναι καλό, αλλά το χειρότερο χαρακτηριστικό του εν λόγω mode είναι ότι οι τύποι και οι κανόνες των αγώνων για όλους τους χαρακτήρες είναι προκαθορισμένοι και όχι random.
Ουσιαστικά, το σημαντικότερο mode του παιχνιδιού είναι το versus match, το οποίο μας επιτρέπει να παίξουμε με άλλους τρεις παίκτες ή με την ΑΙ. Εδώ μπορούμε να επιλέξουμε ξεχωριστά το βαθμό δυσκολίας του κάθε χαρακτήρα που ελέγχει η ΑΙ, να παίξουμε σε ομάδες ή free for all και να επιλέξουμε αναλυτικά τους όρους των μαχών. Υπάρχουν τρία βασικά είδη παιχνιδιού. Αν επιλέξουμε όριο χρόνου, κάθε Kill που κάνουμε μας δίνει 2 πόντους και κάθε death μετράει σαν -1 πόντο. Όποιος χαρακτήρας έχει τους περισσότερους πόντους στη λήξη του αγώνα κερδίζει. Σε αυτό το mode δεν είναι πάντα εύκολο να αντιληφθούμε ποιος χαρακτήρας είναι μπροστά και αυτό προσθέτει στην ένταση των μαχών.
Επίσης, αν δύο χαρακτήρες έχουν τους ίδιους πόντους, αυτόματα δίνεται παράταση μέχρι να κριθεί ο νικητής. Στο δεύτερο mode στέφεται νικητής όποιος φτάσει πρώτος στον αριθμό Kills που έχουμε ορίσει, ενώ στο τρίτο mode ο κάθε χαρακτήρας έχει συγκεκριμένο αριθμό ζωών και νικάει όποιος μείνει στον αγωνιστικό χώρο τελευταίος.
Εδώ να αναφέρουμε ότι υποστηρίζεται online multiplayer σε ranked matches ή απλά quick matches αλλά ο τελικός κώδικας του παιχνιδιού για debug κονσόλα που έχουμε στα χέρια μας δεν μας επιτρέπει να συνδεθούμε στο PSN και να δοκιμάσουμε το online στη πράξη. Επιπλέον, το Playstation All-Stars Battle Royale διαθέτει ένα καλό tutorial, challenges και ξεχωριστό combo training tutorial για κάθε χαρακτήρα χωριστά. Εδώ με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι ορισμένοι χαρακτήρες έχουν combos 6-7 χτυπημάτων, ενώ ορισμένες φορές ακόμα και μικρότερα combos χρειάζονται καλό timing.
Σίγουρα δεν μιλάμε για ένα "κανονικό" fighting παιχνίδι, αλλά τα combos ορισμένων χαρακτήρων -και κυρίως όσων προέρχονται από παιχνίδια δράσης (Raiden, Dante, Kratos, Nariko, Heichachi)- μας εξέπληξαν ευχάριστα ακόμα και αν ο χειρισμός, εύλογα, είναι απλοποιημένος.
Χερισμός και gameplay
Το Playstation All-Stars Battle Royale χρησιμοποιεί το Χ για το άλμα και τα υπόλοιπα τρία face buttons για τις επιθέσεις, οι οποίες αλλάζουν ανάλογα με τη κατευθύνση που θα πατήσουμε. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα να κάνουμε άμυνα, roll για να αποφύγουμε τις εχθρικές επιθέσεις, λαβές, counters –με ορισμένους χαρακτήρες μόνο- και super moves. Η ιδιαιτερότητα του All-Stars είναι ότι δεν υπάρχει μπάρα ενέργειας. Μάλιστα, ακόμα και αν πέσουμε από τα επίπεδα, δεν χάνουμε αν και υπάρχει σημαντική ποινή. Ένας χαρακτήρας σκοτώνεται μόνο αν δεχθεί μία super move κίνηση.
{PAGE_BREAK}
Οι super moves απαιτούν AP για τη χρήση τους, τους οποίους κερδίζουμε δίνοντας χτυπήματα στους αντιπάλους. Αν γεμίσουμε μία μπάρα AP, αποκτάμε τη δυνατότητα να κάνουμε level 1 super move και χρειαζόμαστε δύο και τρεις μπάρες αντίστοιχα για τις super moves level 2 και level 3. Όλες οι super moves σκοτώνουν άμεσα τους αντιπάλους. Η διαφορά είναι ότι όσο μεγαλώνει το level της super, τόσο πιο σίγουρο είναι το kill και, κυρίως, αυξάνονται σημαντικά οι πιθανότητες να κάνουμε πολλά kills μαζεμένα. Οι βασικότερες διαφορές ανάμεσα στα super των χαρακτήρων είναι η εμβέλεια και το πόσο εύχρηστες είναι.
Κατά την διάρκεια αρκετών super moves χρειάζεται να κυνηγήσουμε τους αντιπάλους, άλλες φορές αλλάζει κάπως ο χειρισμός του χαρακτήρα μας κάνοντας τα πράγματα πιο εύκολα ή…πιο δύσκολα και άλλες φορές, όταν μιλάμε για level 3 super moves, σκοτώνουμε αυτόματα και τους τρεις αντίπαλους χαρακτήρες. Δεν έχει σημασία πόσα χτυπήματα έχουμε δεχθεί πριν τις super moves καθώς μιλάμε για "nstant kills". Αυτό σημαίνει ότι αρκεί να είμαστε στο λάθος σημείο τη λάθος στιγμή για να χάσουμε.
Βέβαια, μπορούμε να καταλάβουμε ποιος χαρακτήρας μπορεί να κάνει super move από τη γαλάζια αυρά που τον περιβάλλει, η οποία μάλιστα γίνεται εντονότερη όταν ο χαρακτήρας αποκτάει τη δυνατότητα να κάνει super move μεγαλύτερου level. Δεν είναι πάντα εύκολο να ξεχωρίσουμε από την εν λόγω αυρά τι level έχει φτάσει ο αντίπαλός μας, αλλά πάντα υπάρχει η μπάρα στο κάτω μέρος της οθόνης. Αν είμαστε κοντά στον εχθρό κατά την ενεργοποιήση της super move υπάρχουν κάποιοι τρόποι να τον σταματήσουμε/ αποφύγουμε, εκτός αν μιλάμε για level 3 super.
Σε κάθε περίπτωση, το παιχνίδι με τρεις αντιπάλους free for all είναι κάπως χαοτικό, καθώς δεν μπορούμε πάντα να προσέχουμε όλους τους χαρακτήρες και επιπλέον τα λάθη είναι μέσα στο πρόγραμμα. Μέγαλη σημασία έχει η θέση του χαρακτήρα μας και το timing στην εκτέλεση των super moves, ακόμα και level 1, ώστε να καταφέρουμε να κάνουμε πολλά kills ταυτόχρονα. Αν και δεν μπορούμε πάντα να ελέγξουμε ό,τι γίνεται στην οθόνη και η αλήθεια είναι πως χρειάζεται και λίγη τύχη, το παιχνίδι καταφέρνει και γίνεται άκρως διασκεδαστικό. Ο ρυθμός είναι καταιγιστικός και οι επιλογές πολλές.
Επίπεδα και όπλα
Τα επίπεδα που μεταβάλλονται και τα όπλα που εμφανίζονται στη πίστα εμπλουτίζουν περαιτέρω το gameplay. Υπάρχουν όπλα για κοντινές επιθέσεις, που εκτός από το ότι συνήθως έχουν μεγαλύτερη εμβέλεια από τις κανονικές melee επιθέσεις, με κάθε χτύπημα ο αντίπαλος χάνει AP. Άλλα όπλα περιορίζουν τις κινήσεις των αντιπάλων, εκτοξεύουν ρουκέτες ή μας κάνουν πιο γρήγορους. Τα όπλα μπορεί να μη διεκδικούν δάφνες πρωτοτυπίας, αλλά είναι ισορροπημένα μέσα στο gameplay και αξίζει να τα χρησιμοποιήσει κανείς.
Τα επίπεδα, από την άλλη, κρύβουν κινδύνους και τα περισσότερα μεταβάλλονται κατά τη διάρκεια των μαχών. Όσο περνάει η ώρα μπορεί να προστεθούν νέοι κινδύνοι που πρέπει να προσέξουμε, να αλλάξουν θέση οι πλατφόρμες ή να μεταφερθούμε σε διαφορετικό μέρος του επιπέδου, με αποτέλεσμα αυτές οι εναλλαγές στα επίπεδα να ωφελούν τη ροή και την κλιμάκωση των μαχών. Πέρα από τις ενστάσεις που έχουμε σε ό,τι αφορά τον αισθητικό τομέα ορισμένων επιπέδων, σε επίπεδο gameplay οι πίστες είναι πάρα πολύ καλοφτιαγμένες.
Χαρακτήρες και κινήσεις
Οι 20 χαρακτήρες του Battle Royale έχουν ουσιαστικές διαφορές μεταξύ τους –εκτός ίσως από τους Cole/ Evil Cole- και ικανοποιούν με την πλειάδα επιλογών που προσφέρουν. Άλλοι είναι καλύτεροι στις μάχες σώμα με σώμα και διαθέτουν εντυπωσιακά combos, άλλοι έχουν διάφορους τρόπους να κρατάνε μακρυά τους αντιπάλους και όλοι διατηρούν τις ιδιαιτερότητες και τις κινήσεις/ σήματα κατατεθέντα που είχαν στα παιχνίδια που τους γνωρίσαμε. Σε αυτό το σημείο το fanservice μερικές φορές φαίνεται ότι γίνεται μεγαλύτερη προτεραιότητα σε σχέση με το game design. Για αυτό το λόγο, κάποιες κινήσεις -και κυρίως super moves- φαίνονται βεβιασμένες και είναι δυσχρήστες.
Σίγουρα είναι πολύ δύσκολο να βάλεις σε ένα τέτοιο παιχνίδι τόσο διαφορετικούς χαρακτήρες κρατώντας τα βασικά χαρακτηριστικά τους, αλλά η κατάσταση γενικά είναι ικανοποιητική και οι ατέλειες δεν μπορούν να επισκιάσουν το συνολικό αποτέλεσμα, αλλά ούτε και να αγνοηθούν. Επίσης, κάποιες super moves θα μπορούσαν να ρυθμιστούν καλύτερα από πλευράς ισορροπίας, κάτι που πιθανόν να γίνει με κάποιο επερχόμενο patch.
{PAGE_BREAK}
Το 1 vs 1: λιγότερο χαοτικό, πιο τεχνικό
Αξίζει να αναφέρουμε πως αν επιλέξουμε μάχες 1 vs 1, τα πράγματα σοβαρεύουν και το παιχνίδι μπορεί να γίνει αρκετά πιο τεχνικό. Στο 1 vs 1 μπορούμε να προβλέψουμε πολύ ευκολότερα τις super του αντιπάλου ή ακόμα και να προκαλέσουμε τον αντίπαλο να τις κάνει όταν έχουμε βρει τρόπο να ξεφύγουμε. Εδώ μπορούμε επίσης να συγκεντρωθούμε ευκολότερα στην εκτέλεση combo, αλλά και να χρησιμοποιήσουμε σε μεγαλύτερο βαθμό τακτικές που είναι δυσκολότερο και μάλλον λιγότερο σημαντικό να πραγματοποιηθούν σε παιχνίδι τεσσάρων παικτών free-for-all. Να αναφέρουμε ότι το AP δεν αδειάζει ακόμα και αν χάσουμε ζωή. Οι μόνοι τρόποι για να κάνουμε κάποιον να χάσει AP είναι να τον πιάσουμε με λαβή, να τον χτυπήσουμε με τα items, να τον χτυπήσουμε σε τοίχο με δύναμη ή να τον πετάξουμε έξω από την πίστα.
Αν και με τέσσερις παίκτες συνήθως δεν έχουμε την πολυτέλεια να επικεντρωθούμε σε έναν εκ των τεσσάρων ώστε να τον κάνουμε να χάσει αρκετό AP, στο 1 vs 1 τα στοιχεία αυτά μπορούν να διαμορφώσουν σε σημαντικό βαθμό τη στρατηγική μας, μιας και είναι σημαντικό να γεμίσουμε την AP μας πριν από τον αντίπαλο.
Ο τεχνικός τομέας
Τεχνικά το PlayStation All-Stars Battle Royale εντυπωσιάζει με τα σταθερά 60fps και με το εξαιρετικό ομαλά animation των χαρακτήρων. Ο ρυθμός είναι πολύ γρήγορος και παρά τα πολλά πράγματα που συμβαίνουν ταυτόχρονα στην οθόνη μας, δεν υπάρχει η παραμικρή πτώση στο frame rate. Τα επίπεδα είναι όμρφα, με ζωντανά χρώματα και μεταβάλλονται κατά τη διάρκεια της μάχης. Η αλήθεια είναι ότι μέχρι να συνηθίσουμε το παιχνίδι, όσα συνέβαιναν στα επίπεδα τραβούσαν την προσοχή μας από τη δράση. Τελικά αποδείχθηκε ότι η προσαρμογή ήταν θέμα χρόνου.
Σε επίπεδο art direction, τα επίπεδα συνδυάζουν περιβάλλοντα από διαφορετικά παιχνίδια της Sony και όχι μόνο. Το αποτέλεσμα άλλοτε είναι εξαιρετικό και άλλοτε ξενίζει, μιας και δεν είναι όλες οι ιδέες το ίδιο επιτυχημένες. Ο ηχητικός τομέας του παιχνιδιού απλά ικανοποιεί, χωρίς να προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο.
Συμπεράσματα
Το PlayStation All-Stars Battle Royale ομολογούμε πως μας ξάφνιασε ευχάριστα χάρη στο καλοφτιαγμένο, διασκεδαστικό gameplay, που διαθέτει αρκετό βάθος για την κατηγορία. Στα αρνητικά καταγράφονται τα σχετικά λίγα modes και τα μάλλον λίγα και επουσιώδη unlockables. Σε κάθε περίπτωση, τα σταθερά 60 fps, τα combos και οι στρατηγικές επιλογές που υπάρχουν, επισκιάζουν εύκολα τα ψεγάδια. Εν κατακλείδι, έχουμε να κάνουμε με ένα πραγματικά πολύ καλό παιχνίδι που μπορεί να προσφέρει πολλές ώρες διασκέδασης με παρέα.
Νίκος Καβακλής