Η έκδοση για το 3DS
Τεχνικά, η μεταφορά του Monster Tri στο 3DS είναι άψογη, αφού τα γραφικά είναι ισάξια μ’αυτά του Wii -ίσως καλύτερα κιόλας- και το παιχνίδι τρέχει απροβλημάτιστα. Το δε 3D εφέ είναι εξαιρετικό και τονίζει την αίσθηση κλίμακας, ιδίως στις μάχες με τα πιο μεγάλα τέρατα. Η οθόνη αφής, τώρα, λειτουργεί ως χάρτης-inventory κι ο παίκτης μπορεί να την παραμετροποιήσει πλήρως κι όπως τον βολεύει. Ο χειρισμός είναι επίσης άψογος, αλλά όσοι σκέφτονται να επενδύσουν στο παιχνίδι θα χρειαστούν σίγουρα ένα Circle Pad Pro, γιατί ο έλεγχος της κάμερας (είτε με το κανονικό d-pad είτε με εικονικό στην κάτω οθόνη), δεν είναι κι ό,τι καλύτερο.
Ευτυχώς, όμως, το Ultimate έχει την επιλογή να κάνουμε lock μέσω της νέας Target Camera, η οποία βοηθάει πολύ την κατάσταση. Ένα ακόμη αρνητικό έχει να κάνει με το γεγονός ότι, παρά, το customization το micromanagement στα αμέτρητα μενού του παιχνιδιού, η εναλλαγή ανάμεσα στις δύο οθόνες και τα πολύ μικρά γράμματα στα πλαίσια διαλόγων συχνά κουράζουν.
Αλλά αυτό είναι περισσότερο θέμα της κονσόλας παρά του παιχνιδιού, το οποίο στο 3DS έχει ουσιαστικά ένα μόνο σοβαρό πρόβλημα κι αυτό δεν είναι άλλο από την έλλειψη online multiplayer που προαναφέραμε. Όχι ότι το Ultimate δεν είναι διασκεδαστικό στο single player, απλά όπως και να το κάνουμε, το παιχνίδι είναι φτιαγμένο για παρέα. Οπότε, αν σκοπεύετε να επενδύσετε στην έκδοση του 3DS, καλό θα είναι να έχετε εύκαιρους και δυο-τρεις φίλους πρόθυμους να κάνουν το ίδιο. Σε γενικές γραμμές, το Monster Hunter 3 Ultimate στο 3DS είναι ένα τεραστίων διαστάσεων, εξαιρετικό παιχνίδι, που αν και σχεδιασμένο για οικιακή κονσόλα, έχει “στριμωχθεί” χωρίς προβλήματα στο φορητό και μπορεί να προσφέρει άπειρες ώρες “καψίματος”.
Αν, λοιπόν, η ιαπωνική λογική του gameplay (που λίγη σχέση έχει όμως με τα συνηθισμένα jrpg) σας ακούγεται ελκυστική, σίγουρα θα απολαύσετε το Monster Hunter 3 Ultimate, το οποίο μπορεί να μην προσφέρει κάτι ουσιαστικά καινούργιο, αλλά εξ ορισμού πρόκειται για έναν από τους καλύτερους τίτλους αυτή τη στιγμή στο 3DS.
Η έκδοση για το Wii U – (Γιώργος Καλλίφας)
Με τη συντριπτική πλειοψηφία των πληροφοριών για το πρωτότυπο Monster Hunter Tri του Wii να υπάρχουν στο αρχικό review μας και με τις βασικές διαφορές αυτής της έκδοσης να έχουν ήδη αναφερθεί στο κείμενο από τον Νίκο Αδάμη, στον υπογράφοντα πέφτει το βάρος της μεταφοράς των εντυπώσεων από τη συγκλονιστική βελτίωση που έχει γίνει στον οπτικό τομέα αυτής της έκδοσης. Πριν δούμε το παιχνίδι είχαμε την (λανθασμένη όπως αποδείχτηκε) εντύπωση ότι εδώ θα είχαμε να κάνουμε με ένα απλό update, ένα port με “γυαλισμένα” γραφικά. Αλλά η αλήθεια είναι ότι το Ultimate στο Wii U είναι χάρμα οφθαλμών.
Εκτός από νέους εχθρούς, αποστολές και κάποιες επιπρόσθετες περιοχές που είναι πανέμορφες, το Ultimate τρέχει πια σε καθαρό 1080p, τα μοντέλα των τεράτων έχουν τύχει σαφέστατης αναβάθμισης, τα τοπία δείχνουν να βγήκαν από παιχνίδι “τρέχουσας” γενιάς και όχι από το Wii, ενώ όλα αυτά “τρέχουν” με ένα ομαλότατο frame rate, ακόμα και σε multiplayer περιβάλλον με τέσσερις παίκτες και τέρατα που γεμίζουν την οθόνη. Βέβαια, αυτές οι αλλαγές δεν εφαρμόστηκαν παντού, αφού πολλοί NPCs με χαμηλό polygon count και απουσία εκφράσεων προδίδουν ότι το παιχνίδι έρχεται από σύστημα παρωχημένης τεχνολογίας.
Το Ultimate στο Wii U παίζεται με το Pro Controller, αλλά φυσικά και με το Gamepad, το οποίο ακολουθεί τη λογική του 3DS, με δυνατότητα customization του μενού και συνεχή εμφάνιση του χάρτη. Η μεγάλη διαφορά με την έκδοση του 3DS, είναι ότι ο δεξιός αναλογικός μοχλός επιτρέπει τη διόρθωση της κάμερας με ευκολία, δυνατότητα που σε δύσκολες μάχες αποδεικνύεται σωτήρια.
Εν κατακλείδι, ακόμα και αν είχατε στην κατοχή σας το Tri και σπαταλήσατε μαζί του δεκάδες ώρες κυνηγώντας, αυτή η έκδοση -εκτός από νέο περιεχόμενο- έχει να προσφέρει τόσο σημαντικές οπτικές αναβαθμίσεις, που φτάνουμε στο σημείο να μιλάμε για ένα σχεδόν νέο παιχνίδι, το οποίο οι φίλοι του franchise δεν πρέπει να προσπεράσουν εύκολα.
Νίκος Αδάμης