Persona 4: Arena

Μία πρόταση μόνο για τους φανατικούς της σειράς

Σε αυτή τη γενιά οικιακών συστημάτων είδαμε αρκετά spin-offs και σίγουρα μέχρι να γίνει η μετάβαση στη νέα γενιά, δηλαδή φέτος το χειμώνα, θα δούμε και άλλα. Η ιδέα ενός Persona fighting τίτλου δεν ακούγεται ιδιαίτερα πειστική, καθώς είναι λίγο δύσκολο να πιστέψει κανείς πως η μετατροπή ενός JRPG σε fighting θα πραγματοποιηθεί με προσοχή. Στο τιμόνι της ανάπτυξης, όμως, βρίσκεται η Arc System Works που είναι υπεύθυνη για τις σειρές Blazblue, Arcana Heart και Guilty Gear.

Η στενή παρακολούθηση του project, όμως, από την Atlus ίσως να βοήθησε σε μεγάλο βαθμό τη συνολική ποιότητα του Persona 4 Arena. Το γεγονός πως η Arc System Works ανέλαβε την ανάπτυξη του τίτλου, σημαίνει πως θα ήταν κάπως δύσκολο να μην είχαμε στα χέρια μας έναν ποιοτικό τίτλο σε ό,τι αφορά τους gameplay μηχανισμούς, αν λάβουμε υπόψη μας την ποιότητα των σειρών Guilty Gear και BlazBlue. Με λίγα λόγια, η Arc Systems είχε έτοιμη τη συνταγή, αλλά έπρεπε να την τροποποιήσει λίγο για το κοινό του Persona.

Και αυτό ακριβώς έγινε στο Persona 4 Arena. Οι παίκτες που έχουν ασχοληθεί με προηγούμενους τίτλους της Arc Systems θα καταλάβουν αμέσως πως βρίσκονται σε γνώριμο περιβάλλον, αφού το Persona 4 Arena θυμίζει αρκετά το Arcana Heart 3 και το Blazblue σε ό,τι αφορά τη δομή και το ρυθμό της μάχης. Εκτός από το arcade mode και το online, οι developers πρόσθεσαν και ένα story mode στο Persona 4, που σίγουρα θα λατρέψουν όσοι αρέσκονται στο να…διαβάζουν.

Το story mode του Persona 4 Arena δεν έχει να δώσει απολύτως τίποτα σε κάποιον που θέλει απλά να παίξει έναν fighting τίτλο, λόγω του ότι δεν περιέχει κάποια μάχη. Αντιθέτως, η ιστορία εξελλίσεται μέσα από διαλόγους μεταξύ χαρακτήρων χωρίς cut-scenes -αλλά animated backgrounds- και ουσιαστικά περιέχει όλο το σενάριο του τίτλου για να το διαβάσουν οι παίκτες.

Οι φανατικοί της σειράς Shin Megami Tensei: Persona θα μείνουν ικανοποιημένοι από αυτό, διότι οι ιστορίες των χαρακτήρων συνδέονται με το Persona 4, ενώ σχεδόν όλοι οι γνώριμοι χαρακτήρες του franchise έχουν συμπεριληφθεί. Το σημαντικότερο κομμάτι του Persona 4 Arena είναι η βοήθεια που έχουν οι παίκτες κατά τη διάρκεια της δράσης από τα Personas, δηλαδή, πέρα από το να θέσουν μία καλή απόσταση ανάμεσα σε εσάς και τον αντίπαλο σας, τα Personas μπορούν να αποδειχθούν τρομερή βοήθεια λόγω των υπερβολικά δυνατών χτυπημάτων τους.

Ευτυχώς, για αυτό το λόγο η Arc System Works δεν έκανε αθάνατα τα Personas, τοποθετώντας κάρτες κάτω από την μπάρα υγείας του παίκτη, οι οποίες αντιπροσωπεύουν την υγεία του κάθε Persona. Το Persona 4 Arena καταφέρνει να καλύψει ένα ευρύτερο κοινό παικτών, αφού χάρη στο Αuto Combo System, οι αρχάριοι χρήστες είναι σχεδόν σίγουρο πως θα είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν στη μάχη.

Το Auto Combo system λειτουργεί όπως ακριβώς λειτουργούν και τα Boost Combos στο Street Fighter X Tekken. Πρόκειται για μία σειρά χτυπημάτων, η οποία ενεργοποιείται με το συνεχόμενο πάτημα του Χ (Xbox 360) και Κύκλο (PS3). Βέβαια, η συγκεκριμένη κίνηση είναι και μία από τις πιο αδύναμες του παιχνιδιού λόγω της ευκολίας της και φυσικά για αποφυγή κατάχρησής της.

Σε ό,τι αφορά τον οπτικό τομέα, το Persona 4 Arena είναι ένα οφθαλμόλουτρο για τους φανατικούς των anime και των manga. Τα ζωηρά χρώματα, το καλλιτεχνικό στυλ καθώς και ο σχεδιασμός των χαρακτήρων έχουν καταφέρει να αποτυπώσουν την ατμόσφαιρα του σύμπαντος του Persona και σίγουρα οι φανατικοί του franchise θα είναι απόλυτα ικανοποιημένοι σε αυτό το κομμάτι.

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, το Persona 4 Arena απευθύνεται καθαρά σε φανατικούς φίλους της σειράς Persona, παρόλο που η δουλειά που έχει γίνει είναι σε θέση να προσελκύσει και νέα άτομα. Όσοι, όμως, δεν τρέφουν ιδιαίτερη αγάπη στο ιαπωνικό στυλ -και το Persona ως franchise γενικότερα δεν τους είχε κινήσει μέχρι στιγμής το ενδιαφέρον- δεν θα βρουν κάτι το οποίο θα τους κάνει να προτιμήσουν το Persona 4 Arena αντί για ανταγωνιστικούς fighting τίτλους αυτής της περιόδου όπως το Injustice: Gods Among Us.

Δημήτρης Τσορβάς

Exit mobile version