Σύμφωνα με τον Mark Cerny
Στην keynote ομιλία του στην GameLab Conference της Βαρκελώνης, ο Mark Cerny δήλωσε πως "το PS4 είναι όσο φιλικό προς του developer ήταν και το αρχικό PlayStation". Ο lead console architect της Sony, που εργάστηκε τα τελευταία πέντε χρόνια για το σχεδιασμό του PS4, ανέφερε πως αυτό είναι αποτέλεσμα της συνεργάσιας της Sony με τους developers κατά την ανάπτυξη της νέας κονσόλας, ενώ πρόσθεσε πως μία από τις απαιτήσεις των developers ήταν μία ενοποιημένη μνήμη RAM για το σύστημα, την οποία αφουγκράστηκε η Sony, εξοπλίζοντας το σύστημα με ενιαία μνήμη 8 GB GDDR5.
Παράλληλα, ο Cerny αναφέρθηκε στο "πολύπλοκο" PS3 που έκανε δύσκολη τη δουλειά των devs και χρειαζόταν πολύ χρονο εκμάθησης πριν μπορέσει να αξιοποιηθεί, αναγνωρίζοντας πως η κατεύθυνση που ακολουθήθηκε για το PS3 ήταν "ξεκάθαρα λάθος". Για το λόγο αυτό, το 2007 ο Cerny έκανε μία έρευνα γύρω από την x86 αρχιτεκτονική (που βρίσκουμε στα PC) σχετικά με το αν θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτή στο χτίσιμο της next-gen κονσόλας, κίνηση που τον διαφοροποίησε από τον Ken Kutaragi.
Σύμφωνα με τον Cerny, "η ξεκάθαρη προσέγγιση (στο PS4) μας δίνει εξαιρετική απόδοση από την πρώτη μέρα".
{nomultithumb}