Μια ακόμα “γλυκιά αναστροφή” από τη Microsoft
Σε μια κίνηση εφάμιλλη των αλλαγών πολιτικής του τελευταίου καιρού, η Microsoft ανακοίνωσε πως, πλέον, οι ανεξάρτητοι developers θα μπορούν να εκδίδουν τους τίτλους τους στο XBLA δίχως τον περιορισμό κάποιου publisher. Σαν να μην ήταν αυτό αρκετό, η κάθε νέα κονσόλα Xbox One θα είναι ταυτόχρονα και debugging unit, επιτρέποντας πλέον στον καθένα να έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει παιχνίδια στην κονσόλα.
Ο chief product officer της Microsoft, Marc Whitten, είπε: “Το όραμά μας είναι πως κάθε άτομο μπορεί να γίνει ένας δημιουργός. Πως κάθε Xbox One μπορεί να χρησιμοποιηθεί για δημιουργία. Πως κάθε παιχνίδι και εμπειρία θα μπορεί να εκμεταλλευθεί όλες τις δυνατότητες του Xbox One και Xbox Live (Kinect, Cloud, achievements, κλπ)". Ακόμα, οι developers θα έχουν την δυνατότητα να θέτουν αυτοί το ακριβές release date και την τιμή, ενώ το certification process θα είναι παρόμοιο με αυτό της Apple (το πιο καλοστημένο στην αγορά) και θα ελέγχει τους τίτλους μέσα σε περίπου 14 ημέρες.
Τα πρώτα σχόλια από ανεξάρτητους σχεδιαστές αγκαλιάζουν όλες τις κατηγορίες (ενθουσιασμός, συγκρατημένη αισιοδοξία, σκεπτικισμός, καταστροφολογία) αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως η παραπάνω ανακοίνωση δίνει μια νέα πνοή φρέσκου αέρα για την indie σκηνή και επαναφέρει το Xbox One στο ίδιο επίπεδο με τον ανταγωνισμό του, ίσως και λίγο παραπάνω με τα "debugging units".
Για την ιστορία, να πούμε πως ο περιορισμός στο self publishing και τα patches είχε εγκατασταθεί για να αναγκάζει τους developers να βγάζουν τα παιχνίδια τους με σωστό beta testing και να μην βασίζονται στην ευκολία των μελλοντικών patches. Αν και για τους gamers αυτό ήταν σωστή πολιτική και είχε βοηθήσει τα παιχνίδια στο Xbox 360 να ήταν πολύ πιο προσεγμένα, οι game developers βρέθηκαν αντιμέτωποι και με σκληρούς κανονισμούς ελέγχου αλλά και με πολλές ακόμα γραφειοκρατικές δυσκολίες, στοιχείο που τους έδιωχνε προς τον πιο χαλαρό ανταγωνισμό.
{nomultithumb}