Ratchet and Clank: NEXUS

Η Insomniac στα καλύτερά της.


Σχεδόν πριν από ένα χρόνο, στο review του Ratchet & Clank: QForce, είχαμε επισημάνει -εκτός από τα προβλήματα του τίτλου- το γεγονός πως δεν ήταν πρέπον τα γενέθλια αυτού του θρυλικού franchise και το τέλος των περιπετειών του διδύμου στο PS3 να εορταστούν με παιχνίδια μέτριας ποιότητας. Φυσικά, δεν γνωρίζαμε τότε ότι η Insomniac δεν είχε πει την τελευταία της κουβέντα σε ό,τι αφορούσε τις περιπέτειες του αγαπημένου διδύμου στο PS3. Έτσι, λίγο πριν την άφιξη του PS4 και την ελπίδα μας ότι το εν λόγω franchise θα συνεχιστεί και στο νέο σύστημα της Sony, το στούντιο από την Καλιφόρνια εξιλεώνεται για τα λάθη του παρελθόντος με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οι Ratchet και Clank αποχαιρετούν το PS3 θριαμβευτικά.

Ως κλείσιμο του κεφαλαίου “Future”, που περιλαμβάνει τα παιχνίδια Tools of Destruction, Quest for Booty και A Crack in Time, το NEXUS βρίσκει τους δύο ήρωες σε ένα τεράστιο σκάφος, καθώς αυτό ταξιδεύει προς έναν πλανήτη-φυλακή. Στόχος της αποστολής είναι να φυλακιστεί η διαβολική Vendra Prog για εγκλήματα που διέπραξε με το δίδυμο αδελφό της, Neftin. Όμως, ο κολοσσιαίος αδελφός της Vendra στήνει ενέδρα στο σκάφος, απελευθερώνει τη Vendra και δημιουργεί κάποιες συνθήκες εκδίκησης, τις οποίες οι Ratchet και Clank δεν πρόκειται να αφήσουν μετέωρες.

Τα ενδιαφέροντα στοιχεία του Ratchet &Clank: NEXUS είναι -κυρίως- δύο. Το πρώτο αφορά στην σαφή επιστροφή του gameplay στις ρίζες του franchise. Αυτό προκύπτει από ένα level design που θυμίζει περισσότερο τους τίτλους του PlayStation 2, όπου το platforming και το shooting ήταν στοιχεία σχεδόν μοιρασμένα εξ ίσου, με αποτέλεσμα μια κορυφαία ποικιλία στο gameplay και έναν εθισμό, που τα επεισόδια του PS3 δεν κατάφεραν να φτάσουν. Το δεύτερο σημείο σαφής διαφοροποίησης του NEXUS από τα υπόλοιπα επεισόδια του κεφαλαίου Future εντοπίζεται στον πιο σκοτεινό τόνο που έχουν δώσει οι δημιουργοί. Εννοείται ότι το κλασικό, καλογραμμένο και πολλές φορές ξεκαρδιστικό χιούμορ της σειράς έχει και εδώ τις στιγμές του, όμως το γενικότερο ύφος του τίτλου ακολουθεί μια πορεία σαφώς πιο “ώριμη”.

Μιλώντας για level design, πρέπει να αναφέρουμε την ποικιλία και τον τρόπο που οι δημιουργοί οδηγούν τον παίκτη σε διαφορετική προσέγγιση κάθε πλανήτη. Στο NEXUS υπάρχουν πέντε πλανήτες (συν ένας που περιλαμβάνει τα επίπεδα του Netherverse -περισσότερα για αυτό σε λίγο), οι οποίοι είναι εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους. Για παράδειγμα, ο πλανήτης Thram επιτρέπει ένα sandbox gameplay, λόγως της τεράστιας έκτασής του, των κρυμμένων μυστικών, των side missions και της δυνατότητας απεριόριστης χρήσης του jetpack. Στον πλανήτη Yerek, με τα ερείπια ενός αρχαίου πολιτισμού, το platforming και η χρήση του Grav Tether (ενός νέου εργαλείου) κυριαρχεί, ενώ στον Iolial συνδυάζεται σε μεγάλο βαθμό το shooting με το platforming.

Εξαιρετικά σημαντική για το franchise είναι η προσθήκη του πλανήτη Siloy, τον πιο σκοτεινό και “βαρύ” κόσμο μέχρι σήμερα στη σειρά. Εδώ η εξερεύνηση και τα puzzles έχουν τον πρώτο λόγο, αλλά το πιο σημαντικό στοιχείο είναι το ξεκλείδωμα των επιπέδων Netherverse. Πρακτικά, αυτός είναι ένας κόσμος σε μια άλλη διάσταση, όπου μόνο ο Clank μπορεί να εισχωρήσει. Αφού το κάνει αυτό, το μικρό ρομπότ ξεκινά έναν αγώνα δρόμου μέσα σε 2D επίπεδα, επηρεάζοντας τη βαρύτητα και στους τέσσερις άξονες με τη χρήση του δεξιού αναλογικού μοχλού, ούτως ώστε να μεταβεί στο τέλος κάθε λαβύρινθου. Η ιδέα της Insomniac για το level design αυτού του κόσμου είναι εκπληκτική, αφού πρόκειται για τα εξυπνότερα και με τη μεγαλύτερη πρόκληση puzzles που έχουμε δει στη σειρά εδώ και χρόνια. Και το καλό είναι ότι μετά το τέλος του παιχνιδιού όλα αυτά τα challenges ξεκλειδώνουν ως ένας επιπλέον πλανήτης, για να τα δοκιμάζουμε ξανά και ξανά. Να σημειώσουμε εδώ ότι το NEXUS είναι και ένα από τα δυσκολότερα παιχνίδια της σειράς.

Ο θρίαμβος της Insomniac σε αυτό το παιχνίδι συνεχίζεται και στον τομέα της τεχνολογίας του. Από τα ευφάνταστα όπλα και τα -κάποιες φορές ξεκαρδιστικά- αποτελέσματα που αυτά φέρνουν, μέχρι το επιπέδου Pixar animation και τον κορυφαίο σχεδιασμό στην απεικόνιση των πλανητών, το NEXUS “φωνάζει” ποιότητα, μεράκι και προσοχή σε κάθε πτυχή του. Λίγα προβλήματα υπάρχουν με την κάμερα, αλλά δεν είναι τίποτα που ένας έμπειρος με το franchise παίκτης δεν μπορεί να προσπεράσει.

Όλες αυτές οι συνθήκες φτάνουν στο σημείο να δημιουργήσουν ένα σύνολο τόσο άρτιο, τόσο φρέσκο αλλά συνάμα τόσο γνώριμο, που μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με το καλύτερο R&C αυτής της γενιάς. Ένα επεισόδιο που αν ήταν “πλήρες”, θα μπορούσαμε με άνεση να κάνουμε λόγο για ένα action platformer/ μνημείο για την κατηγορία. Όμως, όπως το Quest for Booty πριν από αυτό, το NEXUS είναι ένα “πρώτο πιάτο”, που ανοίγει την όρεξη, και περίπου πέντε ώρες μετά την έναρξή του αφήνει τον παίκτη πεινασμένο, διψασμένο, ορεξάτο (βάλτε εδώ όποιο επίθετο επιθυμείτε…) για περισσότερο Ratchet.

Και ενώ η Insomniac φρόντισε να βελτιώσει την αντοχή του παιχνιδιού της στο χρόνο, εισάγοντας καλούδια όπως την αρένα Destructopallooza, το Challenge mode (που ξεκλειδώνει αφού ολοκληρωθεί το campaign μια φορά) και τη δυνατότητα να ξαναπαίξουμε όλα τα 2D επίπεδα του Netherverse, η αλήθεια είναι ότι το παιχνίδι έχει τελειώσει και τίποτα δεν μπορεί να καλύψει την ανάγκη του παίκτη για περισσότερο NEXUS. Ευτυχώς, το Ratchet & Clank: NEXUS δεν είναι ένα προϊόν που διατίθεται σε “κανονική” τιμή, οπότε το μειονέκτημα της μικρής διάρκειας πιστώνεται μόνο σε ό,τι αφορά την όρεξη του παίκτη για περισσότερο παιχνίδι και όχι σε αυτό που λέμε “value for money”.

Σε κάθε περίπτωση, εδώ έχουμε να κάνουμε με μια από τις καλύτερες στιγμές της Insomniac και του franchise Ratchet & Clank στο PS3, που κανένας φίλος της σειράς δεν πρέπει να χάσει. Ελπίζουμε το στούντιο να συνεχίσει τη συνεργασία του με τη Sony, και στο επερχόμενο PS4 να δούμε ξανά το πολυαγαπημένο δίδυμο του διαστήματος να διαπρέπει.

Exit mobile version