H απίστευτη εξέλιξη της Neocore Games
Το πόσο σημαντική είναι η παρουσία των “indie” εταιρειών στο σύγχρονο gaming είναι κάτι που λίγο-πολύ όλοι γνωρίζουν και σίγουρα δεν περίμεναν να το μάθουν από ένα σύντομο preview. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα μικρά studios -ομάδες ανθρώπων με ιδέες, όρεξη και πολύ μεράκι- προσφέρουν τις προτάσεις τους σε κάθε πλατφόρμα, προσπαθώντας να μείνουν μακριά από τα μεγαθήρια, που ενδεχομένως θα “έβαζαν χέρι” στα πονήματά τους. Μια τέτοια εταιρεία είναι και η ουγγρική Neocore Games, την οποία γνωρίσαμε αρχικά το 2009 με τα Crusaders: Thy Kingdom Come και King Arthur, αλλά κέρδισε μια επάξια θέση στη συνείδησή μας το 2013 με την κυκλοφορία του action/ RPG-Diablo clone, The Incredible Adventures of Van Helsing.
Ταξιδεύοντας στη Βουδαπέστη και στα γραφεία της εταιρείας μετά από πρόσκλησή της, το GameOver δοκίμασε μια αρκετά προχωρημένη έκδοση του The Incredbile Adventures of Van Helsing II, ενώ ταυτόχρονα διαπίστωσε το πόσο ραγδαία εξελίσσεται το oυγγρικό studio, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να βρίσκεται στο όριο του να μπορεί να χαρακτηριστεί ως “indie”. Με πανέμορφα, σύγχρονα γραφεία, εργατικό δυναμικό που ξεπερνά τα 40 άτομα και ένα παιχνίδι που -εξ όσων είδαμε κατά την πρώτη μας επαφή- μπορεί με άνεση να κοιτάξει στα μάτια κυκλοφορίες μεγάλων εκδοτών, η Neocore εξελίσσεται σε μια ακόμα μεγάλη δύναμη της Ανατολικής Ευρώπης.
Τι περισσότερο έχει να προσφέρει το Van Helsing II, όμως, σε σχέση με τον προκάτοχό του, και γιατί φαίνεται ότι θα δημιουργήσει αρκετά… προβλήματα σε άλλα παιχνίδια αυτής της κατηγορίας; Αρχικά, όσοι έπαιξαν το Van Helsing, θα γνωρίζουν καλά ότι έτσι και αλλιώς το πρώτο παιχνίδι της τριλογίας ήταν μια αξιοπρεπέστατη, καλοδουλεμένη και “μεστή” πρόταση στην κατηγορία των dungeon crawlers. Για την ακρίβεια, το πρώτο Van Helsing είχε λειτουργήσει ως ένα άριστο “υποκατάστατο” προς όσους είχαν απογοητευθεί από την αρχική έκδοση του Diablo III. Έτσι, δεν ήταν δύσκολο για τη Neocore Games να πάρει τη συνταγή του αρχικού της επεισοδίου και να τη βελτιώσει σχεδόν σε κάθε τομέα της.
Πρώτα από όλα, το Van Helsing II δείχνει πανέμορφο και σαφώς βελτιωμένο στον οπτικό τομέα. Ναι, θα χρειαστείτε ένα καλό PC για να το δείτε όπως το είδαμε εμείς στα γραφεία της Neocore, αλλά αν έχετε την απαραίτητη ιπποδύναμη, θα βρεθείτε μπροστά σε ένα απρόσμενα καλό αποτέλεσμα. Τα πάντα έχουν βελτιωθεί στο δεύτερο παιχνίδι, από τα μοντέλα των χαρακτήρων, την ποικιλία αυτών, το animation και τα οπτικά εφέ, μέχρι τον αριθμό των χαρτών και τη διαφορετικότητα που είδαμε σε τοπία σε μόλις τέσσερις περίπου ώρες δοκιμής. Ωστόσο, παράπονα των παικτών από το πρώτο παιχνίδι, όπως η μη ισορροπημένη δυσκολία σε διάφορα σημεία, συνεχίζουν να υφίστανται, αφού το παιχνίδι χρειάζεται σοβαρή βελτίωση στην A.I. και αλλαγή στο ρυθμό και τον αριθμό που εμφανίζονται τα κύματα των εχθρών (υπήρχαν στιγμές με περισσότερους από 30 χαρακτήρες ταυτόχρονα στην οθόνη, χωρίς η μηχανή γραφικών να ιδρώνει. Αλλά ιδρώναμε εμείς…).
Η δοκιμή μας έγινε στον default βαθμό δυσκολίας (normal), χρησιμοποιώντας έναν ήδη έτοιμο Arcane Mechanic (την τρίτη κλάση, οι άλλες δύο παραμένουν οι Hunter και Thaumaturge), με σημαντικές αναβαθμίσεις σε οπλισμό και spells. Εν ολίγοις, ο Van Helsing που μας είχε ετοιμάσει η Neocore για το event, ήταν ήδη σε καλή κατάσταση και υψηλό level, ούτως ώστε να αντεπεξέλθουμε επαρκώς στις δύσκολες μάχες. Αυτές οι μάχες -σε αντίθεση με το πρώτο παιχνίδι- ξεκινούν πολύ γρήγορα, αφού το νέο παιχνίδι είναι απευθείας συνέχεια και διαδραματίζεται μόλις λίγες ώρες μετά το τέλος του αρχικού επεισοδίου. Και εξίσου γρήγορα φαίνονται οι όποιες προσθήκες έχουν γίνει στη δομή του τίτλου από τη Neocore.
Για παράδειγμα, πέρα από το κλασικό action/ RPG gameplay, το Van Helsing II προσφέρει ένα άκρως ενδιαφέρον και όμορφα υλοποιημένο Tower Defence παιχνίδι, μέσω του οποίου ο παίκτης στρατολογεί, δημιουργεί στρατηγούς και τους στέλνει σε δύσκολες αποστολές σωτηρίας της Hunter’s Lair. Η Lair είναι το hub του τίτλου, η βάση μας, μέσα από την οποία ξεκινά κάθε μας αποστολή, αναβαθμίζουμε τα όπλα μας, συνομιλούμε με συμμάχους και καταστρώνουμε τη στρατηγική μας για τη συνέχεια.
Και εδώ είδαμε κάτι που μας άρεσε πολύ. Το Van Helsing II δεν είναι ένα γραμμικό παιχνίδι, όπως συνηθίζεται σε αυτήν την κατηγορία, αφού οι αποστολές (βασικές και side) ανοίγουν τυχαία και μπορούμε να ακολουθήσουμε μέσα από το hub όποια επιθυμούμε και ανά πάσα στιγμή. Χρονικό όριο υπάρχει μόνο για τις αποστολές τύπου tower defence, όμως όλο το υπόλοιπο παιχνίδι μπορεί να αναπτυχθεί κατά βούληση. Επιπροσθέτως, η ροή και εξέλιξη του σεναρίου δεν είναι σταθερή, αφού ανάλογα με την επιτυχία ή όχι μιας αποστολής, θα εξαρτηθεί το πόσες δυνάμεις θα έχουμε, ποιοι σύμμαχοι θα έρθουν στο πλευρό μας, ποιες κινηματογραφικές σκηνές θα δούμε και αν τελικά η πλάστιγγα του πολέμου θα γύρει προς την πλευρά μας.
Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα δομή “στρατηγικής”, που φρεσκάρει σημαντικά το μονότονο action/ RPG gameplay και δίνει στον παίκτη τη δυνατότητα να δοκιμάσει και άλλα πράγματα πέρα από το leveling και την αναζήτηση “σπάνιων” όπλων και artifacts. Αλλά ακόμα και εκεί υπάρχουν βελτιώσεις, με την εισαγωγή του fragmentation system, για διάλυση των αντικειμένων και δημιουργία τους εκ νέου, ενώ επιστρέφει το forging και το enchanting. Περιττό να πούμε ότι επιστροφή κάνει και η Lady Katarina, το φάντασμα-σύντροφος, που βοηθά σημαντικά τον Abraham στις αποστολές, ακόμα και αν κάποιες φορές τα σχόλια και η βαριά προφορά της τείνουν να γίνονται ενοχλητικά στοιχεία.
Οι νέες προσθήκες σε αυτό το επεισόδιο δεν έχουν τελειωμό (τονίζουμε εδώ, ότι το Van Helsing II είναι “πλημμυρισμένο” από content, που σίγουρα θα το καταστήσει πολύ μεγαλύτερο σε διάρκεια από τον προκάτοχό του), με PvP 8 παικτών, ανανεωμένο User Interface, την προσθήκη της Chimera, που θα χρησιμοποιείται ως όπλο ή ως scavenger, νέο skill system με χρήση του συστήματος Rage, το οποίο δίνει επιπρόσθετα attributes στα active spells με το πάτημα του πλήκτρου Space, και πολλά ακόμα, τα οποία όμως θα δούμε σε περίπου ένα μήνα από σήμερα, αφού έχουμε λάβει την τελική έκδοση του παιχνιδιού.
Οι πρώτες μας εντυπώσεις, λοιπόν, από το sequel του The Incredible Adventures of Van Helsing είναι άκρως θετικές. Από ένα τόσο μικρό, “περιφερειακό” studio δύσκολα περιμένεις ένα έργο τέτοιου βεληνεκούς και αν οι Ούγγροι καταφέρουν να το φέρουν εις πέρας (ας μην ξεχνάμε ότι η αρχική του ημερομηνία κυκλοφορίας ήταν η 17η Απριλίου, αλλά μεταφέρθηκε για τις 22 Μαΐου λόγω ανάγκης “polishing” και βελτιώσεων), τότε θα ανέβουν ακόμα περισσότερο στην εκτίμησή μας και θα κερδίσουν επάξια μια θέση στα ταχέως ανερχόμενα software houses της Ευρώπης.
Εν αναμονή…
Γιώργος Καλλίφας