Μετρώντας προβατάκια
Το Flockers αποτελεί το νεότερο πόνημα της Team17, γνωστή περισσότερο για τη δουλειά της στη σειρά Worms, αλλά και άλλους τίτλους όπως τα Superfrog και Alien Breed. Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την Early Access έκδοση του τίτλου μέσω του Steam και ομολογουμένως αυτό που έρχεται στο μυαλό αμέσως είναι τα Lemmings. Έχουμε να κάνουμε, λοιπόν, με ένα 2D… Save-em-up τίτλο, όπου καθοδηγούμε από το σημείο Α σε ένα σημείο Β ένα κοπάδι προβάτων, προσπαθώντας να κρατήσουμε ζωντανά όσο το δυνατόν περισσότερα.
Τίποτα δεν είναι τυχαίο φυσικά για την Team17, καθώς ξεδιπλώνει τη μαεστρία της στα 2D περιβάλλοντα, αφού υπάρχει λόγος που πρέπει να σωθούν τα αθώα αυτά πρόβατα. Ο λόγος αυτός δεν είναι άλλος από το ότι τα πρόβατα αυτά αποτελούν ένα σημαντικό γρανάζι της πολεμικής μηχανής των Worms, κάτι που γνωρίζουν καλά όσοι έχουν ασχοληθεί με τους αντίστοιχους τίτλους! Έτσι, εμείς θα πρέπει να αποτρέψουμε την μετατροπή τους σε… εκρηκτικά όπλα μαζικής καταστροφής, βοηθώντας τα να δραπετεύσουν από το σκοτεινό, μακάβριο εργοστάσιο των πολεμόφιλων σκουλικιών.
Η όλη ουσία του παιχνιδιού βρίσκεται στην προσπάθειά μας να επεμβούμε έτσι ώστε να αποφύγουν τα άτυχα προβατάκια τις θανάσιμες παγίδες που κρύβει το εργοστάσιο αυτό. Φυσικά, η διαδικασία είναι πολύ πιο δύσκολη από όσο ακούγεται, αφού τα πρόβατα αυτά κινούνται σαν… εχμ, πρόβατα, βαδίζουν άφοβα δεξιά και αριστερά και είναι στο χέρι μας να τοποθετήσουμε εμπόδια και να τους δώσουμε δυνατότητες ώστε να ξεφύγουν. Αυτό σημαίνει ότι τα πρόβατα, αφού βγούν από ένα συγκεκριμένο σημείο στο χάρτη, κινούνται προς τα δεξιά έως να τα σταματήσει ένα εμπόδιο, και σε κάθε εμπόδιο γυρίζουν προς την αντίθετη πλευρά.
Έτσι, μπορούμε να επιλέξουμε κάποια πρόβατα να σχηματίσουν σκάλες και εμπόδια, έτσι ώστε να ελέγχουμε την κίνηση του κοπαδιού ή να τους δώσουμε ειδικές ικανότητες όπως μεγάλο άλμα, μπέρτα ώστε να γίνουν super-sheep και να «πετούν» πάνω από τα εμπόδια, οποιαδήποτε από τις 8 διαθέσιμες –προς το παρόν- ικανότητες. Φυσικά, στα λόγια είναι εύκολο, αλλά οι θανάσιμες παγίδες που κρύβει το εργοστάσιο αυτό μόνο αμελητέες δεν είναι. Κάπως έτσι ξεδιπλώνεται το μακάβριο σκηνικό που έχει στήσει η Team17, αφού κάθε πίστα είναι ένας τρομακτικός λαβύρινθος, βγαλμένος από τους χειρότερους εφιάλτες στον ύπνο των προβάτων (αφού προφανώς έχουν μετρήσει προβατάκια για να κοιμηθούν).
Και η αλήθεια είναι πως με το που αντικρίζουμε μια πίστα (εκτός από τις αρχικές) αντικρίζουμε ένα χαοτικό, steampunk μεταλλικό περιβάλλον, γεμάτο θανάσιμες -ενίοτε physics based- παγίδες όπως καρφιά, τεράστιους τροχούς και γιγάντια αιωρούμενα αντικείμενα, έτοιμα να πέσουν, κόψουν, τρυπήσουν και να μετατρέψουν τα χαριτωμένα πρόβατα σε άμορφες ματωμένες μάζες. Και δυστυχώς, κάθε φορά που το κοπάδι θα βαδίζει ανύποπτο προς το θάνατό του και την άμεση μετατροπή σε κόκκινο ζελέ και παϊδάκια, ξέρουμε πως θα είναι δικό μας λάθος και παράλειψη.
Είναι τέτοιος ο σχεδιασμός των επιπέδων, όπου πολλές φορές δεν είμαστε σίγουροι πώς ακριβώς θα κινηθεί το κοπάδι και το τι θα ενεργοποιηθεί πατώντας κάποιο κουμπί στο περιβάλλον, κάνοντας το trial and error πολύ συχνό, ειδικά από τη στιγμή που το κοπάδι κάποιες φορές χωρίζεται σε 2 και 3 διαφορετικά μονοπάτια και απαιτείται από τον παίκτη μεγάλη προσοχή στη χρήση των περιορισμένων πόρων. Πολύ χρήσιμο φαίνεται στην πορεία και το fast-forward κουμπί, καθώς η βασανιστικά αργή κίνηση των προβάτων, αν και χτίζει σασπένς για το αν θα προλάβουν το θάνατο και την παγίδα που ετοιμάζεται να πέσει πάνω τους, κάποια στιγμή κουράζει. Λίγο προβληματική βρήκαμε σε σημεία την κάμερα, ειδικά όταν χρειαζόμαστε ακρίβεια, και ειδικά από τη στιγμή που ένα λάθος ή καθυστέρηση μπορεί να οδηγήσει στο σφαγιασμό ολόκληρου του κοπαδιού και το restart από την αρχή.
Ευχάριστη πινελιά αποτελεί το χαρακτηριστικό μαύρο χιούμορ της Team17, που μαζί με άλλα στοιχεία ξεχωρίζει τον τίτλο από τα Lemmings. Από τα προβατάκια που ξεκινούν χαρούμενα και βελάζουν ασταμάτητα σαν να πηγαίνουν εκδρομή, μέχρι τον ψυχρό σπλάτερ ήχο όταν συναντούν τις παγίδες, αλλά και τον καρτουνίστικο μεν, θανάσιμο και σκοτεινό δε σχεδιασμό των επιπέδων. Η όλη δομή του τίτλου θυμίζει έντονα mobile τίτλους, με το κλασικό πλέον κυνήγι των 3 αστεριών και το υψηλότερο σκορ στα leaderboards, και αυτό μόνο κακό δεν είναι.
Προς το παρόν διαθέσιμα είναι μόνο 25 επίπεδα, αλλά το ευχάριστο είναι πως -εκτός του ότι φυσικά περιμένουμε νέα επίπεδα- η κοινότητα θα έχει την ευκαιρία να σχεδιάσει τα δικά της, και έτσι μόνο θετικά επιδρά στην αντοχή του τίτλου στο χρόνο. Η δράση και το πάζλ της απόδρασης από το εργοστάσιο στην πορεία αποδεικνύεται εξαιρετικά απαιτητική διαδικασία και θυμίζει έντονα τις χρυσές στιγμές του genre, ενώ η όλη εφαρμογή του οράματος της Team17 κρίνεται άκρως ικανοποιητική. Μερικά προβληματάκια και bugs υπάρχουν και είναι λογικό, αλλά είναι κάτι που αφενός δεν χαλά την εμπειρία, αφετέρου περιμένουμε να διορθωθούν στην πορεία. Προς το παρόν, η εμπειρία μόνο θετική είναι, και περιμένουμε κυρίως περισσότερα επίπεδα και ικανότητες από την Team17, που είμαστε σίγουροι πως όλο και κάτι θα σκεφτεί για να εμπλουτίσει τον ήδη διασκεδαστικό τίτλο της και τα άτυχα προβατάκια.