It’s Turbo Time!
Super Mario. Ένα franchise που μετρά 22 χρόνια ζωής και έχει προσφέρει πάνω από 200 τίτλους παιχνιδιών, οι οποίοι άφησαν ανεξίτηλο το σημάδι τους στην παιδική ηλικία των περισσότερων gamers που είχαν την τύχη να “ανδρωθούν” σε αυτό το μέσο διασκέδασης κατά τη δεκαετία του ’90. Με το πέρασμα του χρόνου το franchise δείχνει να συνεχίζει απτόητο τη νικηφόρα πορεία του, προσφέροντας διάφορους τίτλους Mario, που έχουν χαράξει τo δικό τους δρόμο και έχουν κάνει την παρουσία τους απαραίτητη σε κάθε νέα κονσόλα της Nintendo. Ένας από αυτούς τους τίτλους είναι το Mario Kart, του οποίου η κυκλοφορία δεν θα μπορούσε να λείπει από το Wii U.
Το ερώτημα που δημιουργείται αυτομάτως, είναι κατά πόσο το όγδοο κεφάλαιο της σειράς μπορεί να ανταπεξέλθει στα δεδομένα του σήμερα, χωρίς να παρουσιαστεί φυσικά ως ξαναζεσταμένο φαγητό. Για αυτό το λόγο καλό θα είναι να ξεδιαλύνουμε το συγκεκριμένο ζήτημα με το να ρίξουμε μια πιο αναλυτική ματιά παρακάτω.
Το πρώτο πράγμα που αντικρίζει ο παίκτης στο Mario Kart 8 είναι τα καλοσχεδιασμένα γραφικά που απεικονίζουν τον κόσμο του Mario με κάθε λεπτομέρεια. Τα μοντέλα των χαρακτήρων -από πλευράς σχεδιασμού- είναι ό,τι καλύτερο έχουμε δει ως τώρα από τη Nintendo, καθώς όλοι χαρακτήρες έχουν μεταβεί οπτικά άρτια στην εποχή του Wii U. Η πανέμορφη αυτή εικόνα παρουσιάζεται “άνετα” στην ανάλυση των 1080p με ρυθμό ανανέωσης 60 frames το δευτερόλεπτο, χωρίς να παρουσιάζεται κανένα απολύτως πρόβλημα στην απεικόνιση και στο πως “τρέχει” η μηχανή γραφικών.
Επίσης, όλες οι πιστές έχουν μοναδική οπτική αισθητική, αφού περιέχουν το δικό τους θέμα, που είναι εμπνευσμένο από νέα αλλά και παλαιοτέρα levels που έκαναν την εμφάνισή τους στο franchise. Ευχάριστη έκπληξη αποτελούν οι retro πίστες, που αποπνέουν έναν αέρα νοσταλγίας, μιας και εμφανίζονται levels όπως η Rainbow Road από το Ν64. Σε γενικές γραμμές, ο οπτικός τομέας του Mario Kart 8 συγκαταλέγεται στα θετικά του στοιχεία, και μπορούμε να πούμε πως με άνεση κερδίζει τα εύσημα και στέκεται (ή κερδίζει κατά κράτος) επάξια δίπλα σε κάθε άλλη “next-gen” πρόταση που έχουμε δει το τελευταίο διάστημα.
Tώρα, στον τομέα του gameplay έχουν βελτιωθεί ορισμένοι τομείς σε σύγκριση με τα προηγούμενα Mario Kart. Ως σημαντικότερη βελτίωση/ αλλαγή/ προσθήκη μπορεί να θεωρηθεί το anti-gravity system. Αυτή η καινοτομία δίνει στον παίκτη τη δυνατότητα να οδηγήσει πλαγίως στις πίστες και να επιταχύνει σε μια σειρά από speed boosters, που αυξάνουν τις πιθανότητες για την κατάκτηση μιας καλύτερης θέσης στην κατάταξη. Φυσικά, όμως, οι δεξιότητες στην οδήγηση δεν θα έμεναν ανεκμετάλλευτες, και για αυτό το λόγο υπάρχουν πίστες όπου πρέπει να βασιστούμε περισσότερο στα δικά μας driving skills (παρά στις διευκολύνσεις και στα shortcuts) ώστε να τερματίσουμε πρώτοι.
Και μιας και μιλάμε για driving skills, το Mario Kart 8 ξεχωρίζει από τους προκατόχους του, αφού για πρώτη φορά -αν καταφέρουμε να περάσουμε τους αντιπάλους μας και να βγούμε πρώτοι στον γύρο- θα παραμείνουμε πρώτοι εφόσον έχουμε διανύσει κάποια χιλιόμετρα μακριά από εκείνους. Με άλλα λόγια, στα προηγούμενα Mario Kart, ακόμα και αν ο παίκτης είχε περάσει μίλια μακριά από τους αντιπάλους του, με την παραμικρή λάθος κίνηση θα τον προσπερνούσαν λες και βρίσκονταν μόλις λίγα μέτρα από πίσω του. Ευτυχώς αυτή τη φορά δεν παρουσιάζονται τέτοια θέματα “catch up”, και το παιχνίδι δείχνει να σέβεται τις ικανότητες οδήγησης του παίκτη.
Tα αντικείμενα που χρησιμοποιούνται ως όπλα κατά τη διάρκεια του αγώνα συνεχίζουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του παιχνιδιού, καθώς είναι διασκεδαστικά και χρήσιμα, ιδιαίτερα αν επιδιώκουμε την πρωτιά στο τέλος του γύρου. Η μεταμόρφωση σε Bullet Bill, που προσπέρνα τα πάντα στο πέρασμά του, και το φυτό Piranha που καταβροχθίζει ό,τι βρεθεί στο διάβα του, είναι μόνο μερικά παραδείγματα από αυτά τα power ups, που θα σας κάνουν να θέλετε να σπάτε τα κουτιά με τα ερωτηματικά ξανά και ξανά. Σημαντικό παράγοντα του gameplay αποτελούν φυσικά και οι διαφορετικές συνθήκες οδήγησης (στον αέρα, κάτω από το νέρο), οι οποίες έχουν πάντα μια σταθερά: Το σχεδόν τέλειο αποτέλεσμα στην αίσθηση που δίνουν στον παίκτη. Η Nintendo γνωρίζει καλά πώς να προσφέρει απολαυστικό gameplay και κάθε επιλογή που έγινε στο Mario Kart 8 από το στούντιο EAD “βγαίνει” σε καλό.
Στη συνέχεια, οι χαρακτήρες που διατίθενται για επιλογή είναι γύρω στους 30, με τους 16 να είναι διαθέσιμοι από την αρχή, ενώ οι υπόλοιποι κάνουν την εμφάνισή τους αφού ξεκλειδωθούν. Δυστυχώς, όμως, οι περισσότεροι από αυτούς είναι πανομοιότυποι, καθώς υπάρχουν ένα κάρο… μωρά και πριγκίπισσες, δημιουργώντας έτσι το αίσθημα στον παίκτη πως περικυκλώνεται από τους ίδιους χαρακτήρες. Στον τομέα των modes οι επιλογές είναι αρκετές, αφού δίνεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ Single player και Μultiplayer (τοπικά με spilt-screen για έως τέσσερις παίκτες, online για έως 12 παίκτες), που περιέχουν επίσης και τo Battle Μοde. Στο μοναχικό δρόμο του Single player η δυσκολία μπορεί να ρυθμιστεί αναλόγως σε ποια κατηγορία έχει επιλέξει να διαγωνισθεί ο παίκτης. Στα 50cc η κατάσταση είναι σχετικά ομαλή, στα 100cc δυσκολεύει κάπως, ενώ στα 150cc τα πράγματα σοβαρεύουν αρκετά από πλευράς δυσκολίας με την πρόκληση εδώ να ανφέρεται κυρίως σε βετεράνους της σειράς.
Ακολούθως, το Online mode είναι πραγματικά διασκεδαστικό, καθώς “τρέχει” αψεγάδιαστα, προσφέροντας την ίδια gameplay εμπειρία με το Single player mode, με τη μόνη διαφορά πως οι αντίπαλοι είναι κανονικά άτομα. Εδώ έχουμε έναν ακόμα τομέα απόλυτης επιτυχίας από τη Nintendo. Είτε μιλάμε για τις online μάχες, είτε για χρήση του YouTube για upload των videos, το Wii U με το Mario Kart 8 αποδεικνύει ότι όταν το θέλει η Nintendo μπορεί κάλιστα να συμβαδίσει ή να προσπεράσει τις τάσεις της εκάστοτε εποχής. Ωστόσο, από το παιχνίδι δεν θα μπορούσαν να λείπουν και τα ελαττώματα, που ευτυχώς περιορίζονται στο Battle Mode. H συγκεκριμένη επιλογή του Mario Kart 8 δεν δίνει σε καμία περίπτωση την αίσθηση της μάχης, μιας και υποχρεώνει τον παίκτη να τριγυρνά ασκόπως σε αχανείς πίστες, ελπίζοντας να συναντήσει κάποιο άλλο kart που θα προσφέρεται για… αράδιασμα πράσινων καβουκιών. Με την ελπίδα φυσικά ότι κάποιο από αυτά θα τον πετύχει.
Εν τέλει, το Battle Mode καταλήγει να είναι μια βαρετή διαδικασία, που μάλλον περισσότερο χαρακτηρίζεται ως “μάχη” από το όνομά του, παρά από αυτό που είναι στην ουσία. Τέλος, το soundtrack δημιουργήθηκε δια χειρός Shiho Fuiji, και μπορούμε να πούμε με άνεση πως η δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της μουσικής είναι αξιοπρεπέστατη. Καθ’ όλη τη διάρκεια των levels η μουσική που παίζει στο background ταιριάζει με το ύφος της κάθε πίστας, χτίζοντας έτσι αυτή την ευχάριστη και ανάλαφρη ατμόσφαιρα που υπάρχει στο Mario Kart 8.
Έχοντας όλα τα παραπάνω κατά νου, συνοπτικά, το Mario Kart 8 αποτελεί εν τέλει ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της σειράς που έχει προσφέρει ως τώρα η Nintendo, καθώς παρέχει όλα τα συστατικά που μέχρι τώρα το διατηρούσαν στην κορυφή του genre, αναμιγνύοντάς τα με βελτιώσεις που είναι ικανές να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των παικτών για ώρες και ημέρες. Μπορεί στην ουσία να παρουσιάζεται το ίδιο παιχνίδι, αλλά έχει δομηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να παραμένει κλασσικό και να επιβιώνει ανά τα χρόνια, χωρίς να θεωρείται ξεπερασμένο.
Όπως και να έχει, ένα είναι σίγουρο: το Mario Kart 8 μπορεί να προσφέρει άνετα πολλές ώρες διασκέδασης, με τρόπο που ελάχιστα σύγχρονα παιχνίδια τα καταφέρνουν σε αυτό το βαθμό. Καλή σας διασκέδαση!