Transistor

It is Red’s turn.


Πριν από τρία χρόνια η Supergiant Games, με την κυκλοφορία του Bastion -ενός εξαιρετικού action RPG τίτλου-, απέδειξε ότι διαθέτει μεγάλες φιλοδοξίες αλλά και πολύ ταλέντο ταυτόχρονα, κατακτώντας μια θέση ανάμεσα στις καλύτερες indie δημιουργίες των τελευταίων ετών. Το στοιχείο εκείνο που έκανε το Bastion να ξεχωρίσει και να τραβήξει επάνω του τα φώτα της δημοσιότητας ήταν η αφήγηση σε πραγματικό χρόνο της δράσης του ήρωα, καθώς ο αφηγητής ακολουθούσε και σχολίαζε τα τεκταινόμενα στην οθόνη, ενώ παράλληλα έδινε χρήσιμες πληροφορίες για την υπόθεση και τον κόσμο του παιχνιδιού.

Εύλογα, με την ανακοίνωση της ανάπτυξης του επόμενου project της Supergiant Games, οι περισσότεροι από εμάς περίμεναν τον πνευματικό διάδοχο του πρώτου πονήματος του στούντιο. Κατάφεραν όμως οι άνθρωποι της ομάδας ανάπτυξης να επαναλάβουν την επιτυχία τους και να κάνουν το “δύο στα δύο” με την κυκλοφορία του Transistor;

Η μυστικιστική ιστορία του Transistor διαδραματίζεται κατά κύριο λόγο στην Cloudbank, μια μητρόπολη με ιδιαίτερη, noir Sci-Fi αισθητική, η οποία αποτελείται από μια μίξη στοιχείων και τεχνοτροπιών Art Deco και Art Nouveau, εμπλουτισμένη με cyberpunk συστατικά και λίγη δόση από anime. Η κεντρική πρωταγωνίστρια του παιχνιδιού, το ρόλο της οποίας αναλαμβάνουμε, ονομάζεται Red και πρόκειται για μια διάσημη τραγουδίστρια της όπερας, γνωστή σε όλη την πόλη. Η αρχή του παιχνιδιού, όμως, τη βρίσκει στο πλάι ενός άνδρα, ο οποίος κείτεται νεκρός, έχοντας καρφωμένο πάνω του ένα ηλεκτρονικό ομιλών σπαθί με το όνομα Transistor. Σύντομα ανακαλύπτουμε ότι η Red έχει χάσει τη φωνή της και ότι μια σειρά από γεγονότα συνετέλεσαν στην ερημοποίηση της φουτουριστικής μητρόπολης.

Μοιραία, λοιπόν, είναι η απόκτηση του Transistor από την πρωταγωνίστρια, με σκοπό να την συντροφεύσει στην προσπάθειά της να ανακαλύψει πληροφορίες για τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν, και καταλήγει στο να εκφράζει τα συναισθήματα της ίδιας. Επιπλέον, η αφήγηση λειτουργεί και με ένα συμπληρωματικό ρόλο για την εξέλιξη της ιστορίας, καθώς αναλαμβάνει να μας πληροφορήσει -εκτός από τα τεκταινόμενα στην οθόνη- και για πολλές πτυχές της ιστορίας της Cloudbank. Άξια αναφοράς είναι η επιλογή που μας προσφέρει ο τίτλος στην έκδοση για το PS4 ώστε να ακούμε τη φωνή του αφηγητή από το ηχείο του Dualshock 4, με ταυτόχρονη εναλλαγή της απόχρωσης του Lightbar του χειριστηρίου, αναλόγως της διάθεσης του Transistor.

Το παιχνίδι όντας ένα action RPG τρίτου προσώπου χρησιμοποιεί μια ισομετρική κάμερα, με την εξέλιξη της δράσης να εναλλάσσεται ανάμεσα σε real time και σε turn based, ακολουθώντας μία ιδιόμορφη υβριδική υλοποίηση. Το σύστημα μάχης του τίτλου αποτελείται από τέσσερα κύρια ability slots -αντιστοιχούν στα πλήκτρα Τρίγωνο, Κύκλος, Χ, Τετράγωνο- καθένα εκ των οποίων μπορεί να δεχτεί δύο έξτρα ability slots, τα οποία αναλόγως με τον εκάστοτε συνδυασμό που πραγματοποιούμε, μας προσφέρουν και διαφορετικές δυνατότητες στη μάχη -είτε επιθετικές, είτε αμυντικές.

Καθεμία από τις συνολικά 16 δυνάμεις -Functions όπως ονομάζονται στο παιχνίδι- που έχει η Red στη διάθεσή της, εξαρτώνται από το επίπεδο εμπειρίας, το οποίο αυξάνεται προοδευτικά μετά από κάθε επιτυχημένη μάχη, αλλά και από τη διαθέσιμη μνήμη του Transistor. Κάθε Function έχει τις δικές του απαιτήσεις σε χωρητικότητα μνήμης, η οποία και αυτή με την σειρά της αυξάνεται καθώς η Red κερδίζει μάχες και ανεβαίνει επίπεδο εμπειρίας. Επιπλέον, υπάρχουν και τέσσερα συνολικά passive ability slots, στα οποία μπορούμε επίσης να τοποθετήσουμε κάποια ικανότητα, η οποία είναι συνεχώς ενεργοποιημένη καθ’ όλη τη διάρκεια της περιπλάνησής μας.

Αν αναλογιστούμε πως κάθε Function ανάλογα με την τοποθέτηση του, είτε ως κύριο ability, είτε ως δευτερεύων ή passive, λειτουργεί διαφορετικά και αλλάζει εντελώς συμπεριφορά, καταλαβαίνετε ότι μιλάμε για ένα εξαιρετικά βαθύ και πολυποίκιλο σύστημα μάχης. Να αναφερθούμε τέλος και στη λειτουργία που επιτρέπει τη μετάβαση της πρωταγωνίστριας κατά την εξέλιξη μιας μάχης από real time σε ένα ιδιόμορφο turn based bullet time, γνωστή ως Turn().

Κατά την ενεργοποίηση της λειτουργίας Turn() ο χρόνος για τους αντιπάλους παγώνει, ενώ εμείς μπορούμε να κινηθούμε στο χώρο, ικανότητα που μας επιτρέπει να σχεδιάσουμε τις επόμενες κινήσεις μας, έχοντας σαν μοναδικό περιορισμό μια μπάρα ενέργειας, η οποία μειώνεται κατά τη διάρκεια των κινήσεων μας και αναπληρώνεται σταδιακά αφού επανέλθουμε σε real time mode. Συνοψίζοντας, σαν συμβουλή μπορούμε να πούμε ότι χρυσή τομή για την επιτυχή έκβαση κάθε μάχης αποτελεί η σωστή διαχείριση των Functions, σε συνδυασμό με την ορθή χρήση και τη στρατηγική διαχείριση της λειτουργίας Turn(). Εδώ θα πρέπει όμως να τονίσουμε την απουσία οποιασδήποτε μορφής tutorial, γεγονός που μπορεί να επιδράσει αρνητικά σε πολλούς, καθώς η πλήρης γνώση του συστήματος επέρχεται εμπειρικά.

Σε συνδυασμό όμως και με τη μικρή διάρκεια του τίτλου -εξαιρώντας τα προαιρετικά challenges- η οποία δεν ξεπερνά τις 6 ώρες, αποτελεί αρνητικό χαρακτηριστικό για το παιχνίδι. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι στην ουσία η κανονική ολοκλήρωση του campaign λειτουργεί σαν ένα άτυπο tutorial, με σκοπό ο παίκτης να ευχαριστηθεί ένα New Game+ -Recourse Mode όπως ονομάζεται στο παιχνίδι- χάνοντας όμως τη χαρά και τη γοητεία της ανακάλυψης της ιστορίας του τίτλου. Για τον οπτικοακουστικό τομέα του Transistor δεν χρειάζεται να πούμε πολλά λόγια, καθώς ήδη από τις πρώτες φωτογραφίες και trailers είχε γίνει φανερό ότι θα έχουμε να κάνουμε με έναν τίτλο που θα ξεχώριζε για το μαγευτικό κόσμο του, με το μοναδικό level design, το εξαιρετικό soundtrack και την ατμοσφαιρική αφήγηση.

Είναι εν τέλει το Transistor άξιος διάδοχος του Bastion, και κατά πόσο η Supergiant Games κατάφερε να ανταποκριθεί στις προσδοκίες του κοινού; Λαμβάνοντας υπόψη όλα όσα αναφέραμε στις προηγούμενες παραγράφους, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ο τίτλος δεν τοποθετείται με ευκολία σε κάποια από τις παραδοσιακές κατηγορίες παιχνιδιών, ούτε σχεδιάστηκε με γνώμονα την ευρεία απήχηση, όπως το Bastion. Σαν αντίλογο το Transistor έχει να αντιπαραθέσει ένα noir Sci-Fi δράμα, το οποίο ξεδιπλώνεται μέσω μιας μοναδικής αισθητικής παρουσίασης, με τη βοήθεια της μαγευτικής μουσικής και σε συνδυασμό με τη συναισθηματική αφήγηση, ενώ πλαισιώνεται από ένα ιδιόμορφο αλλά απίστευτα βαθύ σύστημα μάχης.

Το αν θα καταφέρει να αγγίξει τις ευαίσθητες χορδές του καθενός είναι θέμα καθαρά προσωπικό. Η Red είναι εκεί έξω και σας περιμένει…

Γιάννης Τσιτσέλης

Το review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.

Exit mobile version