Πρώτες εντυπώσεις από τη beta.
Μετά από πολλές δικαστικές και μη διαμάχες, το μόνο που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι πως η κόντρα ανάμεσα στην Activision και την ΕΑ καλά κρατεί. Με τους δύο κολοσσούς να έχουν πλέον καθιερώσει την ετήσια κυκλοφορία των Shooter τους και τους φανατικούς οπαδούς έκαστου να παραμένουν πιστοί σε αυτά, το πηγάδι με τα λεφτά που τόσο ποθεί καθεμιά τους δύσκολα θα στερέψει. Όσον αφορά την ΕΑ, κάθε χρόνο κοντά στα Χριστούγεννα φρόντιζε (με έναν περίτεχνο τρόπο πάντα) να προϊδεάζει το κοινό της σχετικά με το ανερχόμενο shooter παιχνίδι της.
Φέτος, για άγνωστο λόγο, ο μεγάλος publisher αποφάσισε να κρατήσεις τα χαρτιά του κλειστά (προφανώς για να το φυλάξει ως έκπληξη για την Ε3) σε ό,τι αφορά το νέο shooter τίτλο που ετοιμάζει. Βέβαια, η λανθασμένη προσθήκη μερικών εικόνων στο Origin, που αφορούσαν στο BF: Hardline, μέσω ενός update χάλασε την έκπληξη που ετοίμαζε η ΕΑ, με αποτέλεσμα να προβεί στην επίσημη ανακοίνωση του τίτλου.
Αφήνοντας στην άκρη τα παρασκήνια που κρύβει κάθε εταιρία και εστιάζοντας λίγο παραπάνω στο νέο μέρος της σειράς Battlefield, θα παρατηρήσετε ότι την ανάπτυξη του Hardline έχει αναλάβει η Visceral Games. Το συγκεκριμένο studio, παρόλο που είναι σχετικά ενεργό στη βιομηχανία των games (άλλωστε, μιλάμε για τους δημιουργούς του franchise Dead Space), ελάχιστη συμμετοχή είχε στη σειρά BF, καθώς επιμελήθηκε μονάχα το Battlefield 3: End Game. Το παραπάνω γεγονός μπορείς στο τέλος να αποδειχτεί θετικό, όμως οι εικασίες παραμένουν απλές εικασίες.
Η EA, θέλοντας να ανταμείψει τα άτομα που τη στήριξαν στον προηγούμενο τίτλο της, έκανε διαθέσιμη για περίπου ένα μήνα την Beta του Hardline. Παρόλο που η Beta του παιχνιδιού περιελάμβανε μία σχετικά πολύ μικρή γεύση από τον τίτλο -λόγω κυρίως του περιεχομένου της- τελικά μετά από την πολύωρη ενασχόλησή μας με αυτήν μπορέσαμε να βγάλουμε μερικά πρώτα συμπεράσματα σχετικά με τους νέους μηχανισμούς που πρόσθεσε η Visceral στο νέο τίτλο της σειράς Battlefield.
Το δοκιμαστικό κομμάτι του online παιχνιδιού αφορούσε αποκλειστικά και μόνο μια πίστα, ονόματι “High Tension” (μια περιοχή στο Los Angeles). Όσον αφορά το μέγεθος του συγκεκριμένου χάρτη, θα μπορούσαμε να πούμε ότι για μάχες 16vs16 ήταν αρκετά μεγάλος. Βέβαια, ένα παιχνίδι με “κλέφτες και αστυνόμους” δεν θα μπορούσε να υφίσταται χωρίς οχήματα, κάτι που αιτιολογεί τις διαστάσεις του High Tension. Εκτός από τη μεγάλη πίστα, που είναι γεμάτη δρόμους, γέφυρες και κτήρια, θα μπορούσαμε να τη χωρίσουμε σε τρία παράλληλα τμήματα, που αποτελούνται από τους υπόγειους δρόμους, τις κεντρικές διαδρομές και τις οροφές των κτηρίων, όπου η πρόσβαση περιορίζεται μόνο μέσω του ανελκυστήρα και του ελικοπτέρου.
Η πρόσβαση των παικτών στις οροφές κτηρίων πρωτοεμφανίστηκε στο BF 4, αλλά με το μειονέκτημα πως αποτελούσαν χώρους “κατασκήνωσης” για Snipers, κάτι που πλέον δεν είναι τόσο εύκολο λόγω των νέων gadget που προστέθηκαν στη σειρά. Την αποκάλυψη του Battlefield 4 ακολούθησε ένα πανδαιμόνιο σχετικά με το νέο μηχανισμό που έφερε και ονομαζόταν “Levolution”. Αυτή η προσθήκη στο τέταρτο μέρος της σειράς Battlefield υποσχόταν ριζικές αλλαγές στους χάρτες κατά τη διάρκειά του παιχνιδιού. Το Battlefield Hardline, παρόλο που αποτελεί ένα spin-off στο franchise, περιέχει ένα σύστημα καταστροφής μέσα στo χάρτη, που όμως δεν φέρει τον τίτλο “Levolution System”.
Η High Tension περιλαμβάνει ένα γερανό, ο οποίος με την καταστροφή των συρματόσχοινων που τον σταθεροποιούν, πέφτει σε ένα κτήριο, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο μια νέα χρήσιμη διαδρομή, που μπορεί να δημιουργήσει νέες στρατηγικές. Επιπλέον, αρκετοί δρόμοι στην πίστα στηρίζονται επάνω σε μερικούς χοντρούς πυλώνες, οι οποίοι με την καταστροφή τους προξενούν κατάρρευση των δρόμων. Στην Beta του Hardline τα δυο modes που ήταν διαθέσιμα στους testers ήταν το Heist και το Blood Money. Με αυτόν τον τρόπο, τα συγκεκριμένα modes έκαναν το ντεμπούτο τους στη σειρά BF, προσφέροντας μια διαφορετική εμπειρία μέσα στο παιχνίδι.
Το Heist mode αποτελεί μια τροποποιημένη έκδοση του αντίστοιχου rush mode, με την ομάδα των THIEVES να προσπαθεί να ανατινάξει μια εκτροχιασμένη χρηματαποστολή και να μεταφέρει σε ασφαλές σημείο τα περιεχόμενα της, ενώ οι SWAT προσπαθούν να αποτρέψουν την ενέργεια αυτή. Το συγκεκριμένο mode θα το χαρακτηρίζαμε ως μια καλή προσπάθεια προσθήκης νέων ιδεών στον τίτλο, όμως απαιτεί πολύ μεγάλο βαθμό ομαδικότητας, που αρκετές φορές το καθιστά κουραστικό λόγω της κακής επικοινωνίας των παικτών μεταξύ τους. Αντιθέτως, ένα mode που δεν απαιτεί σε τόσο μεγάλο βαθμό την ομαδικότητα είναι το Blood Money. Στο συγκεκριμένο mode οι δυο ομάδες έχουν από ένα φορτηγό, με το οποίο πρέπει να συγκεντρώσουν ένα ποστό της τάξης των πέντε εκατομμυρίων. Οι δύο ομάδες -για να μπορέσουν να συγκεντρώσουν το πόσο αυτό- πρέπει να μαζεύουν λεφτά από έναν κοινό, κεντρικό πυλώνα στη μέση της πίστας, αλλά επίσης δίνεται και η δυνατότητα στην κάθε ομάδα να κλέψει χρήματα μέσα από το αντίπαλο φορτηγό, καθυστερώντας με αυτόν τον τρόπο την επίτευξη του στόχου των αντιπάλων.
Όπως είναι ήδη γνωστό, οι ονομασίες των κλάσεων στο Hardline έχουν αλλάξει ώστε να ταιριάζουν στη θεματολογία του παιχνιδιού και του χάρτη. Ο Operator (o αντίστοιχος medic των παλαιοτέρων Battefield παιχνιδιών) έχει ως στόχο να μένει πίσω από την ομάδα, ώστε να κάνει revive τους παίκτες. Ένα καινούργιο gadget που έκανε την εμφάνισή του στη συγκεκριμένη κλάση είναι το survivalist. Το οποίο ο medic -αφού πεθάνει- μπορεί να χρησιμοποιήσει μονάχα μία φορά ώστε να σηκωθεί χωρίς τη βοήθεια κάποιου άλλου medic. Πρόκειται για ένα gadget που με σωστή χρήση είναι σε θέση να αλλάξει πολύ την ισορροπία του παιχνιδιού.
Ο Professional (αντίστοιχος recon) διατηρεί το ρόλο που είχε, με υψηλότερο βαθμό δυσκολίας όμως, καθώς δεν περιλαμβάνονται θέσεις όπου μπορείτε να κρυφτείτε λόγω των Ziplines. Το gadget αυτό, αποτελείται από μια βαλλίστρα που εκσφενδονίζει ένα συρματόσχοινο, ώστε να μπορείτε να μεταφερθείτε μέσω αυτού σε ένα χαμηλότερο σημείο, αιφνιδιάζοντας έτσι τους κρυμμένους Professionals. Ο Enforcer (αντίστοιχος support) πέρα από τον χαρακτηρισμό του support, μπορεί πλέον να χρησιμοποιηθεί μέσα στην ομάδα ως Tank. Στη συγκεκριμένη κατηγορία υπάρχει η δυνατότητα να προμηθευτείτε την Ballistic Shield, η οποία αποκρούει κάθε είδους πυρά, και με σωστή χρήση αποτελεί ένα βαρυσήμαντο κομμάτι μέσα στο παιχνίδι. Τέλος, ο Mechanic (αντίστοιχος Engineer) εκτός του ονόματος δεν έχει υποστεί καμιά άλλη αλλαγή.
Η ΕΑ αν και έβαλε όριο τους 32 παίκτες σε κάθε match, φρόντισε να παρέχει για τη Beta αρκετούς Servers ώστε να μην υπάρχουν θέματα πρόσβασης των παικτών στα παιχνίδια. Τα Ping καθ’ όλη τη διάρκεια της Beta ήταν σε πολύ χαμηλά επίπεδα, παρόλα αυτά το lag ορισμένες φορές γινόταν αισθητό.
Συνοψίζοντας, μπορούμε με σιγουριά να πούμε ότι το, από το ύφος του και μόνο, το Battlefield Hardline “φωνάζει” πως αποτελεί ένα spin-off της γνωστής σειράς. Βέβαια, δεν πρέπει να μειώνουμε το παιχνίδι μοναχά γιατί δεν περιλαμβάνει έναν αριθμό στον τίτλο του ή επειδή φέρει τον χαρακτηρισμό spin-off, αλλά θα πρέπει να κοιτάμε πίσω από ένα όνομα ώστε να βγάλουμε αφαλή συμπεράσματα. Από τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα φαίνεται πως το BF Hardline αποτελεί μια καλή προσπάθεια, που περιλαμβάνει ενδιαφέρουσες νέες ιδέες, αλλά που μόνο ο χρόνος θα δείξει το κατά πόσο θα μπορέσει να τις αξιοποιήσει.