inFamous Second Son – First Light

Το φως το αληθινό;


Με τον Delsin περάσαμε πολύ καλά. Ναι, το inFamous Second Son δεν έκανε καμία απολύτως καινοτομία, καμία επανάσταση, κανένα βήμα εμπρός για το franchise της Sucker Punch και της Sony (πέρα από τα απίστευτα γραφικά), αλλά επρόκειτο για μια περιπέτεια 25+ ωρών, που ήταν σε θέση να προσφέρει διασκέδαση και απολαυστικό gameplay. Για όσους δεν χόρτασαν όλο αυτό το πακέτο ανοιχτού κόσμου-“shooting”-περιήγησης στις οροφές και τους δρόμους του Seattle-εξόντωσης καμερών-γκράφιτι, το στούντιο από την Ουάσιγκτον φρόντισε να επανέλθει με κάτι διαφορετικό (;). Όχι, η αλήθεια είναι ότι το First Light δεν είναι και τόσο διαφορετικό από το αρχικό παιχνίδι. Αντιθέτως, πέρα από το γεγονός πως πάμε πίσω στο χρόνο και βλέπουμε-ελέγχουμε την πορεία της ατίθασης κορασίδος Abigail “Fetch”, που ο Delsin γνώρισε στο αρχικό Second Son, τίποτα πραγματικά νέο δεν θα βρείτε εδώ.

Για την ακρίβεια, το First Light μάλλον ως βήμα προς τα πίσω για τη σειρά μπορεί να χαρακτηριστεί παρά ως εξέλιξη της συνταγής του Second Son. Αυτό οφείλεται σε ορισμένα δομικά λάθη των δημιουργών, που και δεν υπήρχαν στο Second Son και σημαντικά προβλήματα καταφέρνουν να δημιουργήσουν στο σύνολο που προσφέρει στον παίκτη το First Light.

Ξεκινάμε λοιπόν με την Fetch, ένα χαρακτήρα φαινόμενο για το σύγχρονο gaming, της οποίας τη σκληρή ιστορία προσπαθεί να αφηγηθεί αυτό το stand-alone πακέτο επέκτασης. Αποκαλούμε την Fetch “φαινόμενο” διότι στο gaming του σήμερα, όπου περιμένεις ότι οι θηλυκοί χαρακτήρες θα εκραγούν μέσα από τις πανοπλίες-μπλουζάκια-σορτσάκια που φορούν και θα… παρκάρουν στο πρόσωπό σου τις καμπύλες τους, η Fetch είναι ένα απλό, μικροκαμωμένο, κάπως άσχημο κορίτσι της διπλανής πόρτας, που έχει μπλέξει με τα ναρκωτικά, μυριάδες προβλήματα έχουν καταστρέψει τον ψυχισμό της και ψάχνει συνεχώς στήριγμά στον αδερφό της για να σταθεί όρθια. Δεν μιλάμε για ηρωίδα εδώ, αλλά για ένα προβληματικό παιδί, το οποίο κάλλιστα θα μπορούσε να γίνει προβολή σε οποιονδήποτε άνθρωπο της πραγματικής ζωής (χωρίς τις υπερδυνάμεις…).

Αυτή η ξεχωριστή φιγούρα ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τη γραφή του campaign που περιλαμβάνεται εντός αυτού του πακέτου επέκτασης. Πρακτικά, στο First Light βιώνουμε ορισμένα σημαντικά γεγονότα, που καθόρισαν την πορεία της Fetch δύο χρόνια πριν τα γεγονότα του Second Son, αλλά και λίγες μόλις ώρες πριν εμπλακεί στην ιστορία ο Delsin, μετά το ατύχημα και τη διαφυγή των τριών Conduits από το όχημα μεταφοράς φυλακισμένων κατά την έναρξη του παιχνιδιού. Η ιστορία της Fetch είναι ενδιαφέρουσα, αποκαλύπτει σημαντικές πτυχές του χαρακτήρα της, αλλά και των γεγονότων που την οδήγησαν να γίνει τόσο “σκληρή”, όμως είναι πολύ σύντομη, πάσχει από αφηγηματικό “λόξιγκα” και, εν τέλει, αφήνει πλήρως ανεκμετάλλευτη μια άκρως ενδιαφέρουσα φιγούρα.

Τα προβλήματα στο First Light είναι δομικά, όπως προείπαμε, και αυτό φαίνεται πολύ γρήγορα. Το παιχνίδι χωρίζεται σε δύο βασικά τμήματα, το campaign και την αρένα της D.U.P., όπου η Fetch ανακρίνεται, και μέσα από cinematics ξεδιπλώνεται το σενάριο. Αυτή η επιλογή αφήγησης της Sucker Punch πέφτει στο κενό, αφού τη μια στιγμή δενόμαστε με τη Fetch και κατανοούμε τον πόνο της και την άλλη αρχίζουμε tutorial επάνω στο tutorial μέσα σε έναν ατέρμονο κύκλο εμφάνισης κυμάτων εχθρών. Και ακόμα και έτσι, η διάρκεια του campaign μετά βίας αγγίζει τις 3 ώρες, με μοναδική σωτηρία για αύξηση του χρόνου ενασχόλησης μαζί του, το κυνήγι ενεργειακών σφαιρών Neon, καμερών, drones και time trial αποστολών ή τη χρήση γκράφιτι με τις δυνάμεις της Fetch στην πόλη του Seattle.

Το ενδιαφέρον campaign συνοδεύεται από ένα arena mode, στο οποίο αποκτούμε πρόσβαση ανά πάσα στιγμή μέσα από το κεντρικό μενού παύσης. Εκεί η Fetch (ή ο Delsin, το παιχνίδι αναγνωρίζει αν έχετε στην κατοχή σας το αρχικό Second Son και κάνει διαθέσιμα έξτρα challenges με αυτόν) απλά καλείται να εξοντώνει συνεχόμενα κύματα εχθρών (Akulans ή D.U.Ps), με στόχο την ολοκλήρωση ορισμένων challenges και την απόκτηση SP, οι οποίοι με τη σειρά τους προσφέρουν σημαντικές αναβαθμίσεις στις ικανότητες της Fetch. Είναι περιττό να πούμε ότι μετά από μια ώρα παιχνιδιού σε αυτήν την αρένα, κάθε ενδιαφέρον χάνεται, αφού τη θέση του παίρνει η έντονη επανάληψη, η βαρεμάρα και το βαρύ συναίσθημα του “γιατί το κάνω τώρα αυτό;”.

Δεν λέμε ότι αποκλείεται να υπάρξουν πολλοί που θα βρουν αυτή τη διαδικασία ενδιαφέρουσα, όμως δική μας εκτίμηση είναι ότι το First Light είχε τα εχέγγυα για να χαρίσει στο κοινό μια άκρως ενδιαφέρουσα campaign εμπειρία με τη Fetch (το τελευταίο ημίωρο το αποδεικνύει περίτρανα αυτό), την οποία πετάει στον κάλαθο των αχρήστων, ακολουθώντας την εύκολη λύση της αρένας για να δικαιολογήσει το κόστος αγοράς του. Από εκεί και πέρα, σε ό,τι αφορά gameplay, ποιότητα γραφικών και άλλων τεχνικών χαρακτηριστικών, το First Light είναι ένα οπτικό αριστούργημα, με πραγματική “next-gen” τεχνολογία, που τρέχει νεράκι ό,τι και αν συμβαίνει στην οθόνη, όσα εκατομμύρια ροζ, φωτεινά particles και αν εξαπολύει η Fetch προς τους εχθρούς της. Οι οποίοι εχθροί, συνεχίζουν να εκνευρίζουν με την ευστοχία τους (ναι, οι σφαίρες συνεχίζουν να έρχονται κατά επάνω μας από δύο οικοδομικά τετράγωνα μακριά) και τη μέτρια A.I. που διαθέτουν.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει και στους ηθοποιούς που δανείζουν τις φωνές τους, με μπροστάρα την εξαιρετική Laura Bailey στο ρόλο της Fetch, οι οποίοι δίνουν ζωή σε όλους τους χαρακτήρες που εμφανίζονται σε αυτό το κεφάλαιο. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι το σύστημα μάχης του Second Son -που έτσι και αλλιώς λειτουργούσε άψογα στο αρχικό παιχνίδι- κάνει δυναμική επιστροφή εδώ. Αφού η Fetch ξεκλειδώσει τις σημαντικότερες από τις ικανότητές της, η περιήγηση στο Seattle και η αλυσιδωτή χρήση των δυνάμεών της κατά των εχθρών είναι μια πραγματική απόλαυση.

Εν ολίγοις, εδώ έχουμε μια πολύ μεγάλη χαμένη ευκαιρία, αφού ένα καλοδουλεμένο campaign 5+ ωρών, με νέες περιοχές (σχεδόν το 90% του First Light διεξάγεται στους ίδιους ακριβώς χάρτες του Second Son -αλλά όχι σε όλο το εύρος τους) και περισσότερα νέα πράγματα να κάνει ο παίκτης, θα προσέδιδε τεράστια αξία στο εγχείρημα. Τελικά, μένουμε με ένα παιχνίδι που η επανάληψη, το αδιάφορο arena mode (που μόνο στους πολύ πολύ φανατικούς του franchise θα έχει να πει κάτι) και η σύντομη διάρκειά του δεν αφήνει περιθώρια για μεγάλες προσδοκίες.

Το First Light είναι ένα πακέτο επέκτασης που δεν απαιτεί την ύπαρξη του inFamous Second Son για να “τρέξει”.

Exit mobile version