The Legend of Korra

Γη, φωτιά, αέρας, νερό…


Η πιο πάνω ακολουθία λέξεων αποτελεί την εισαγωγή σε κάθε επεισόδιο της δημοφιλούς τηλεοπτικής σειράς του Nickelodeon, The Legend of Korra, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή την περίοδο, ενώ η εν λόγω σειρά κινουμένων σχεδίων αποτελεί συνέχεια στο εξαιρετικό -κατά τον γράφοντα- Avatar: The Last Airbender, με την Korra να διαδέχεται τον Aang ως προστάτιδα του κόσμου και υπεύθυνη για την διατήρηση της ισορροπίας σε αυτόν.  Το ομώνυμο παιχνίδι, διά χειρός Platinum Games, φέρνει τη νεαρή Avatar αντιμέτωπη με μια νέα απειλή για τη διατάραξη της ισορροπίας στον κόσμο, σε μια περιπέτεια η οποία είναι ανεξάρτητη μεν από τα δρώμενα της τηλεοπτικής σειράς, επηρεάζεται όμως παρ’ όλα αυτά από τα μέχρι την έναρξη της ιστορίας της πεπραγμένα.

Να σημειώσουμε, πως η τηλεοπτική σειρά αποτελείται από τέσσερις κύκλους ή “βιβλία”, όπως ονομάζονται στο The Legend of Korra, τα Book One: Air, Book Two: Spirits, Book Three: Change και Book Four: Balance. Η ιστορία του παιχνιδιού λαμβάνει χώρα αμέσως μετά τα γεγονότα του δεύτερου βιβλίου και πριν από την έναρξη του τρίτου, όπου ο κόσμος, μετά και την ολοκλήρωση και του δεύτερου κύκλου της σειράς, έχει αλλάξει σημαντικά, επηρεαζόμενος από τις αποφάσεις της  Korra. Ως συνέπεια των αποφάσεων αυτών, ένα αρχαίο κακό αναδύεται στην επιφάνεια, στο πρόσωπο ενός μυστηριώδους ηλικιωμένου άντρα, που επιχειρεί να προκαλέσει χάος στον κόσμο.

Η Korra, η οποία είναι η μοναδική στον κόσμο που έχει τη δυνατότητα να ελέγξει και τα τέσσερα στοιχεία της φύσης, χάνει στην αρχή του παιχνιδιού τις ικανότητές της, οι οποίες μπλοκάρονται από τον προαναφερθέντα μυστηριώδη άντρα, αφήνοντάς την αποδυναμωμένη μεν, όσο ποτέ άλλοτε, αξιόμαχη δε, αφού με τη χρήση γροθιών και κλωτσιών είναι δυνατή η αντιμετώπιση των αντιπάλων στην έναρξη του παιχνιδιού. Με αφετηρία τη Republic City, η Korra θα ξεκινήσει το ταξίδι της προς αναζήτηση του νέου αυτού εχθρού και εν τέλει αντιμετώπισή του, ούτως ώστε να επαναφέρει την ισορροπία στον κόσμο, ενώ σταδιακά θα ανακτά τις ικανότητές της στο «δάμασμα» των στοιχείων της φύσης. Αφού αποκτήσει και πάλι τον έλεγχο του κάθε στοιχείου, η Korra θα μπορεί να πραγματοποιήσει επιθέσεις που βασίζονται στο κάθε στοιχείο της φύσης, οι οποίες επιθέσεις διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους και προσφέρουν ποικιλία στο gameplay του τίτλου. Με τη χρήση των δύο πλήκτρων επίθεσης, καθώς και με το άλμα και τις κατευθύνσεις του αναλογικού μοχλού, είναι δυνατή η εκτέλεση μακροσκελών combos, τα οποία γίνονται προσβάσιμα με την πρόοδο στο παιχνίδι.

Με την εκτέλεση επιθέσεων που βασίζονται στο κάθε στοιχείο, υπάρχει σταδιακή αύξηση των επιπέδων ικανότητας της Korra για κάθε στοιχείο ξεχωριστά, ενώ η αύξηση των εν λόγω levels, για κάθε στοιχείο, δίνει στην Korra πρόσβαση σε νέα combos, καθώς και σε αύξηση του χρόνου που μπορεί η νεαρή Avatar να συγκεντρώσει την ενέργειά της (με παρατεταμένο πάτημα ενός από τα δύο πλήκτρα επίθεσης), ούτως ώστε τα χτυπήματά της να επιφέρουν μεγαλύτερη ζημιά στους αντιπάλους. Να σημειώσουμε πως με κάθε επιτυχημένο χτύπημα της Korra, καθώς και με την καταστροφή διάφορων αντικειμένων στο περιβάλλον, όπως αυτοκίνητα, κιβώτια και πετρώματα -μεταξύ άλλων- η ηρωίδα συγκεντρώνει πόντους εμπειρίας, οι οποίοι με τη σειρά τους μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο κατάστημα του παιχνιδιού.

Στο εν λόγω κατάστημα -το οποίο είναι προσβάσιμο από το menu με τα κεφάλαια της ιστορίας του παιχνιδιού και το οποίο διαχειρίζεται ένας από τους πλέον συμπαθείς χαρακτήρες της τηλεοπτικής σειράς- η Korra μπορεί να ξεκλειδώσει διάφορες επιθέσεις, καθώς και να αποκτήσει διαφόρων ειδών αντικείμενα, τα οποία αυξάνονται σταδιακά με την πρόοδο στο παιχνίδι. Μέχρι τέσσερα αντικείμενα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από την Korra σε κάθε κεφάλαιο, ενώ το καθένα από αυτά αντιστοιχεί σε ένα από τα πλήκτρα κατευθύνσεων του D-Pad του χειριστηρίου. Με το πάτημα του εκάστοτε πλήκτρου γίνεται η χρήση του κάθε αντικειμένου, ενώ κάποια εξ αυτών έχουν μόνιμη επίδραση στην Korra, εφόσον επιλεχθούν πριν από την έναρξη του κάθε κεφαλαίου.

Είναι σημαντικό να σημειώσουμε, ότι η απόκτηση συγκεκριμένων αντικειμένων μπορεί να βελτιώσει αρκετά τις ικανότητες της Korra και να κάνει το έργο ολοκλήρωσης του τίτλου ευκολότερο προς τους παίκτες. Επί τη ευκαιρία, να αναφέρουμε πως το The Legend of Korra είναι ένα σχετικά δύσκολο παιχνίδι, στο Normal επίπεδο δυσκολίας και ειδικά στην αρχή του, ενώ με την πρόοδο σε αυτό και την ανάκτηση εν τέλει του ελέγχου και των τεσσάρων στοιχείων της φύσης, καθώς και με την πρόσβαση σταδιακά σε περισσότερα combos, η πλάστιγγα γέρνει προς την μεριά των παικτών, εφόσον φυσικά έχουν εξοικειωθεί πλέον, σε ικανοποιητικό βαθμό, με το σύστημα μάχης του παιχνιδιού.


Όσον αφορά το σύστημα μάχης του τίτλου, που αποτελεί το πιο σημαντικό κομμάτι κάθε action παιχνιδιού όπως το The Legend of Korra, μπορούμε να δηλώσουμε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα της δουλειάς της Platinum Games. Ο έλεγχος των στοιχείων της φύσης και οι επιθέσεις που βασίζονται στο εκάστοτε στοιχείο διαφοροποιούν το The Legend of Korra σε σύγκριση με κάθε άλλο τίτλο της κατηγορίας, ενώ οι παίκτες με περισσότερες ικανότητες στην εν λόγω κατηγορία θα βρεθούν σε οικείο περιβάλλον με το σύστημα μάχης του παιχνιδιού. Όλες οι επιθέσεις της Korra πραγματοποιούνται ταχύτατα, ενώ δυνατός είναι ο συνδυασμός επιθέσεων που βασίζονται σε διαφορετικά στοιχεία, με την εναλλαγή τους, η οποία γίνεται με το πάτημα ενός εκ των δύο πλήκτρων που εξυπηρετούν το σκοπό αυτό.

Οι επιθέσεις που βασίζονται σε κάθε στοιχείο διαφοροποιούνται σημαντικά μεταξύ τους, δίνοντας στους παίκτες διαφορετικές επιλογές προσέγγισης της κάθε μάχης, ανάλογα με τον αντίπαλο που έχουν να αντιμετωπίσουν. Έτσι, στο The Legend of Korra οι παίκτες έχουν στο «οπλοστάσιό» τους επιθέσεις με διαφορετική εμβέλεια, με διαφορετική δύναμη και με διαφορετική ταχύτητα, ενώ η πλήρης εξοικείωση με το σύστημα μάχης του παιχνιδιού μπορεί να οδηγήσει σε μακροσκελή και απολαυστικά combos, που προκαλούν σαφώς ένα αίσθημα ικανοποίησης εφόσον εκτελεστούν με επιτυχία. Ενδεικτικά, να αναφέρουμε ότι προς το τέλος του παιχνιδιού, σε μία συγκεκριμένη μάχη, τα επιτυχημένα  χτυπήματα στους αντιπάλους (χωρίς να δεχθεί η Korra κάποιο χτύπημα δηλαδή) ξεπέρασαν τα 400 στη σειρά, ενώ ο αριθμός αυτός κάλλιστα μπορεί να ξεπεραστεί κατά πολ, από όσους αφοσιωθούν στην πλήρη εκμάθηση του συστήματος μάχης.

Υπάρχει φυσικά η δυνατότητα αποφυγής των χτυπημάτων των αντιπάλων, με τη χρήση της δεξιάς σκανδάλης, ενώ πολύ σημαντική είναι η χρησιμοποίηση του μπλοκαρίσματος των επιθέσεων των αντιπάλων, η οποία πραγματοποιείται με το πάτημα της αριστερής σκανδάλης του χειριστηρίου. Ειδικότερα σε αναμετρήσεις με τα διάφορα mini bosses, η χρήση του block από τους παίκτες κρίνεται επιβεβλημένη, αφού με κάθε επιτυχημένο μπλοκάρισμα (όσον επιθέσεων δύναται να μπλοκαριστούν) ακολουθεί μια παραπομπή επί της οθόνης για πάτημα ενός ή περισσότερων πλήκτρων, που επιφέρουν χτυπήματα αντεπίθεσης στους αντιπάλους. Να σημειώσουμε ακόμα ότι, όπως σε κάθε action παιχνίδι που σέβεται τον εαυτό του, στο The Legend of Korra υπάρχει η δυνατότητα για τους παίκτες να καταφέρουν ένα τελειωτικό χτύπημα στους αντιπάλους τους, το οποίο συνοδεύεται φυσικά από ένα σχετικό animation της ηρωίδας, ενώ το χτύπημα αυτό είναι διαφορετικό για κάθε στοιχείο που ελέγχει η Korra. Επιπλέον, να αναφέρουμε πως υπάρχει η επιλογή «κλειδώματος» του εκάστοτε αντίπαλου με το πάτημα του αριστερού αναλογικού μοχλού, καθώς και εναλλαγή μεταξύ αντιπάλων με τη χρήση του δεξιού αναλογικού μοχλού. Σε κάθε περίπτωση, το εν λόγω «κλείδωμα» αποτελεί, όσον αφορά το σύστημα μάχης, προαιρετικό χαρακτηριστικό και εναπόκειται στον καθένα κατά πόσον θα το χρησιμοποιήσει και σε ποιες περιπτώσεις.

Μεταξύ των μαχών στο παιχνίδι παρεμβάλλονται διάφορα κομμάτια από platforming, το οποίο ίσως να είναι το πιο αδύναμο στοιχείο του The Legend of Korra. Ενδεχομένως αυτό να οφείλεται στο κάπως παράξενο άλμα της ηρωίδας, το οποίο θα μπορούσε να υλοποιηθεί καλύτερα από την ομάδα ανάπτυξης. Αν και οι παίκτες δεν θα δυσκολευθούν να φθάσουν σε συγκεκριμένα σημεία ενδιαφέροντος, όπου μπορεί να συναντήσουν -μεταξύ άλλων- σεντούκια που περιέχουν αντικείμενα από τον κόσμο της τηλεοπτικής σειράς, μια καλύτερη υλοποίηση του platforming μέρους του παιχνιδιού θα είχε θετικό αντίκτυπο στη συνολική εμπειρία.

Αντίθετα, ευχάριστα «διαλείμματα» από τις μάχες, αποτελούν τα κομμάτια του παιχνιδιού όπου η Korra μεταβαίνει από ένα σημείο σε κάποιο άλλο (με σχετικά μεγάλη απόσταση) με τη βοήθεια της Naga. Οι παίκτες καλούνται, στις περιπτώσεις αυτές, να αποφύγουν διάφορα εμπόδια, είτε με αλλαγή κατεύθυνσης είτε με την πραγματοποίηση αλμάτων, ενώ τα κομμάτια αυτά του παιχνιδιού αποκτούν περισσότερο ενδιαφέρον καθώς η ιστορία του παιχνιδιού εξελίσσεται. Να αναφέρουμε με την ευκαιρία αυτή, πως το The Legend of Korra αποτελείται από οκτώ συνολικά κεφάλαια, τα οποία θα απασχολήσουν τους παίκτες, μέχρι την ολοκλήρωσή τους, για περίπου πέντε ώρες, αναλόγως με τις ικανότητες του κάθε παίκτη και το χρόνο που θα αφιερώσει στην εξερεύνηση του -περιορισμένης έκτασης-  κόσμου του παιχνιδιού. Σε κάθε περίπτωση, οι παίκτες μπορούν να συνεχίσουν την ενασχόλησή τους με το The Legend of Korra και μετά την ολοκλήρωσή του, αφού ο τίτλος μπορεί να παιχτεί από την αρχή ή να συνεχιστεί, ακόμα και στο Extreme επίπεδο δυσκολίας, το οποίο γίνεται διαθέσιμο μετά την αρχική ολοκλήρωσή του.

Αφού ολοκληρωθεί το παιχνίδι, προσβάσιμο γίνεται και το Pro-Bending mode, το οποίο αποτελεί μια πολύ καλή μεταφορά του αγωνίσματος που παρουσιάζεται στην τηλεοπτική σειρά στο ξεκίνημά της. Το εν λόγω mode μπορεί να προσφέρει στους παίκτες αρκετό επιπλέον χρόνο ενασχόλησης με το The Legend of Korra, ενώ υπάρχουν σε αυτό τρία επίπεδα δυσκολίας, στα οποία η Korra -μαζί τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας των Fire Ferrets, τους Mako και Bolin- έρχεται αντιμέτωπη με άλλες ομάδες που αποτελούνται από τρεις «δαμαστές» των στοιχείων της φύσης. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως οι επιδόσεις της ομάδας επηρεάζονται από τις ικανότητες ελέγχου των στοιχείων της φύσης που αποκτάει η Korra στο βασικό μέρος του παιχνιδιού. Συνεπώς, όσοι ενδιαφέρονται να ολοκληρώσουν το Pro-Bending mode στο πιο υψηλό επίπεδο δυσκολίας, θα πρέπει να συνεχίσουν να παίζουν τα κεφάλαια της ιστορίας του τίτλου, μέχρι τα επίπεδα ελέγχου της Korra για κάθε στοιχείο της φύσης φτάσουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό.

Όπως και στο βασικό τμήμα του παιχνιδιού, έτσι και στο Pro-Bending mode σημαντικό ρόλο παίζει το μπλοκάρισμα των επιθέσεων των αντιπάλων, ενώ εφόσον γίνει το κάθε μπλοκάρισμα στο σωστό χρόνο, η βολή αυτή επιστρέφεται στον αποστολέα της. Επίσης, υπάρχει το ενδεχόμενο, μια βολή νερού, φωτιάς ή ένας πέτρινος δίσκος να επιστρέφεται από αποστολέα σε αποδέκτη, για πολλαπλές φορές. Ακόμα, να σημειώσουμε πως η απόδοση της Korra επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό την απόδοση της ομάδας της, οπότε θα χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια από τους παίκτες για κάθε νίκη στο εν λόγω mode, ειδικά στα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας. Ωραία προσθήκη θα ήταν, αν υπήρχε η δυνατότητα, στο Pro-Bending mode οι παίκτες να αναμετρηθούν με πραγματικούς αντιπάλους, δικτυακά ή τοπικά, κάτι που θα αύξανε ακόμα περισσότερο το χρόνο ενασχόλησης με τον τίτλο.

Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα του, τα γραφικά του The Legend of Korra κρίνονται επαρκή ούτως ώστε να μεταφέρουν με επιτυχία το ύφος της τηλεοπτικής σειράς στο παιχνίδι. Σαφώς, θα μπορούσε να γίνει καλύτερη δουλειά, κυρίως στα μοντέλα των χαρακτήρων και ειδικότερα της Korra, όπου περισσότερες λεπτομέρειες, κυρίως στο πρόσωπο της ηρωίδας, θα ήταν καλοδεχούμενες. Η κίνηση, τόσο της ίδιας όσο και των υπόλοιπων χαρακτήρων, είναι σε πολύ καλά επίπεδα, με το animation των μοντέλων να γίνεται ομαλότατα, χωρίς την παρουσία οποιουδήποτε προβλήματος. Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι επίσης σωστά δημιουργημένος, ούτως ώστε να αντικατοπτρίζει τον κόσμο της τηλεοπτικής σειράς, θα μπορούσε όμως να ήταν μεγαλύτερος σε έκταση -κάτι που θα είχε αντίκτυπο και στην διάρκεια του παιχνιδιού- αφού είναι πραγματικά λίγες οι περιοχές που επισκέπτεται η Korra κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς της, όπως επίσης ελάχιστοι είναι οι χαρακτήρες από την τηλεοπτική σειρά που εμφανίζονται στο παιχνίδι.

Αν μη τι άλλο, οι ηθοποιοί που υποδύονται τους χαρακτήρες στη τηλεοπτική σειρά «δανείζουν» τις φωνές τους και στους αντίστοιχους χαρακτήρες στο παιχνίδι. Συμμετοχή φυσικά στη ανάπτυξη του τίτλου είχαν και οι συντελεστές της τηλεοπτικής σειράς, τόσο στην συγγραφή της ιστορίας του The Legend of Korra όσο και σε διάφορους άλλους τομείς του παιχνιδιού που έτυχαν της προσοχής της ομάδας παραγωγής της τηλεοπτικής σειράς. Αν και ικανοποιητική, εν πολλοίς, η ιστορία του παιχνιδιού, δεν συμβαδίζει σαφώς με το επίπεδο της τηλεοπτικής σειράς και θα μπορούσε φυσικά να ήταν πιο «γεμάτη» και «πλούσια» σε λεπτομέρειες, έστω και αν το χρονικό διάστημα στο οποίο λαμβάνει χώρα η ιστορία του παιχνιδιού δεν άφηνε μεγάλα περιθώρια για περισσότερη εμβάθυνση ή ανάπτυξή της.

Έστω και σύντομα σε διάρκεια, τα ολιγόλεπτα videos που εξυπηρετούν το σκοπό αυτό λειτουργούν ικανοποιητικά, δίνοντας στους παίκτες την εντύπωση πως παρακολουθούν, παράλληλα με την αλληλεπίδρασή τους στον κόσμο του παιχνιδιού, μια καινούργια περιπέτεια της Korra στην τηλεοπτική σειρά του Nickelodeon, αν και για κάποιο λόγο απουσιάζουν, για τα videos αυτά, υπότιτλοι οποιασδήποτε γλώσσας.

Ολοκληρώνοντας, η προσπάθεια της Platinum Games να μεταφέρει -σε συνεργασία με την παραγωγή της τηλεοπτικής σειράς- το ύφος του The Legend of Korra σε ένα action παιχνίδι, μπορούμε να πούμε πως μας άφησε αρκετά ικανοποιημένους. Μια περισσότερο προσεγμένη ιστορία και ένας μεγαλύτερος κόσμος προς εξερεύνηση, καθώς και εμφάνιση περισσότερων χαρακτήρων από την τηλεοπτική σειρά, θα είχαν σαφέστατα θετικό αντίκτυπο στην εμπειρία των παικτών. Φυσικά, όλα αυτά μπορούν να γίνουν κάλλιστα σε ένα καινούργιο παιχνίδι στο μέλλον, εφόσον οι περιστάσεις το επιτρέψουν. Το συγκεκριμένο παιχνίδι απευθύνεται σε όλους αυτούς που θα ήθελαν να δουν τον κόσμο της τηλεοπτικής σειράς να ζωντανεύει μέσα από μια τέτοια δημιουργία, ενώ περισσότερο θα εκτιμήσουν το The Legend of Korra οι θιασώτες των παιχνιδιών δράσης. Σε κάθε περίπτωση, αν η εν λόγω τηλεοπτική σειρά κινουμένων σχεδίων του Nickelodeon βρίσκεται ανάμεσα στις αγαπημένες σας και συμπαθείτε έστω και ελάχιστα τα action παιχνίδια, το The Legend of Korra είναι ένα παιχνίδι που δεν πρέπει να χάσετε. Είναι μια μοναδική ευκαιρία να ταξιδέψετε στον κόσμο του Avatar και να επαναφέρετε, ως η ασπίδα του καλού, την ισορροπία στον κόσμο αυτό, παρέα με τη νεαρή Korra.

To review βασίστηκε στην Xbox 360 έκδοση του παιχνιδιού.

Exit mobile version