Last man standing…
Λίγη μαγική σκόνη νοσταλγίας, γνώριμοι χαρακτήρες και τοποθεσίες, σε συνδυασμό με όμορφες μελωδίες που μόνο η Nintendo ξέρει να φτιάχνει… έτσι νιώσαμε την εισαγωγή μάς στο νέο -και πανέμορφο, πλέον HD- Super Smash Bros., το νέο παιχνίδι στη θρυλική fighting σειρά της Nintendo, που από την πρώτη της κιόλας εμφάνιση στο Nintendo 64 αγαπήθηκε με πάθος από τους φίλους της ιαπωνικής εταιρείας. Χωρίς πολλές καθυστερήσεις προχωράμε στην πρώτη μας μάχη, ξεκινώντας βέβαια από την επιλογή χαρακτήρα, μέσα σε ένα από τα πλουσιότερα roster που είδαμε ποτέ σε παιχνίδι του είδους, αφού μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα από 49 χαρακτήρες όπως οι Link, Samus, Sonic, Kirby, Mario,Yoshi και πολλοί ακόμα.
Οι πίστες στο Super Smash Bros για το Wii U είναι πανέμορφες, δανεισμένες θεματικά από γνωστά παιχνίδια της Nintendo, που πάντα συνοδεύονται από την υπέροχη μουσική του εκάστοτε franchise. Εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι τα παιχνίδια της σειράς SSB δεν έχουν κλασσική fighting δομή, αφού σκοπός της μάχης είναι να κρατηθούμε όσο το δυνατόν περισσότερο εντός της πίστας και να εκτινάξουμε όλους τους άλλους χαρακτήρες από αυτήν.
Αυτό θα γίνει με την ικανότητά μας στη μάχη, σε συνδυασμό με τη βοήθεια που παρέχουν οι πίστες, όπως γνώριμοι χαρακτήρες από τα παιχνίδια Pokémon ή Pikmin, οι οποίοι δημιουργούν εμπόδια και τραυματίζουν ακόμα και εμάς αν δεν είμαστε προσεκτικοί. Επιπλέον, μας δίνονται ιδιαίτερα αντικείμενα για χρήση, όπως να εξαπολύσουμε ένα καβούκι ή ένα μπούμερανγκ, ή ακόμα να βρούμε και ένα σύμμαχο. Βέβαια, σημαντικό ρόλο στο gameplay των SSB παίζει η ταχύτητα στο ποιος θα προλάβει το εκάστοτε αντικείμενο και εκεί είναι που αρχίζει η κατάσταση να γίνεται φρενήρης για το ποιος θα πετάξει ποιον εκτός πεδίου μάχης.
Τα νέα στοιχειά που κάνουν την εμφάνισή τους στη μάχη του SSB είναι το διπλό άλμα (double jump) στους περισσότερους χαρακτήρες, ενώ σε κάποιους άλλους προστέθηκε και η αιώρηση -όπως στον Kirby, με το γνωστό φούσκωμά του ή στην princess Peach, που ανοίγει την ομπρέλα της ώστε να αιωρείται αργά προς τα κάτω. Σε ό,τι αφορά το gameplay, εμφανής είναι η απουσία του «Ledge guarding» (η τακτική όπου καθόμασταν στην γωνιά της πίστας και δεν αφήναμε τον άλλο να φτάσει) με αποτέλεσμα να δίνεται στους νέους και με λιγότερη εμπειρία παίκτες η δυνατότητα να παραμείνουν περισσότερο εντός πίστας.
Συνδυαστικά, όλα τα προαναφερθέντα λειτουργούν άψογα επειδή δημιουργείται μια ισορροπία στη μάχη και διαγράφεται ο παράγων «χτυπάω στην τύχη όποιον βρω». Έτσι, το παιχνίδι απαιτεί να καταφύγουμε σε διαφορετική προσέγγιση στη μάχη όπως να εκτελούμε περισσότερα χτυπήματα στον αέρα και να γίνεται συχνή χρήση των αντικειμένων. Ο κάθε χαρακτήρας από τους 49 διαθέσιμους είναι μοναδικός, έχει τις δίκες του, ιδιαίτερες κινήσεις, και ανταποκρίνεται με απόλυτη ακρίβεια στην κάθε μας εντολή.
Για τις ανάγκες του review δοκιμάσαμε όλα τα χειριστήρια που είχαμε στη διάθεσή μας, με πρώτο το gamepad, ούτως ώστε να διαπιστώσουμε το αποτέλεσμα με τη χρήση της ταμπλέτας του Wii U. Το αποτέλεσμα αν και εκ πρώτης όψεως φαίνεται ικανοποιητικό, δεν μας έπεισε, λόγω του ότι δεν βολεύει σε ικανοποιητικό βαθμό η κίνηση του δεξιού αναλογικού μοχλού, αλλά και το ότι προτείνουμε ανεπιφύλακτα τη χρήση της τηλεόρασης ως οθόνη θέασης για την ευκρίνεια και τον ήχο της ώστε να απολαύσουμε τα πανέμορφα γραφικά του τίτλου όπως πρέπει. Σειρά είχε το Wii Remote, το οποίο δεν μας βόλεψε για κανέναν λόγο, ενώ στο τέλος δοκιμάσαμε τα pro controllers και… βρήκαμε την υγειά μας, αφού είναι τα πλέον κατάλληλα για ένα παιχνίδι σαν το SSB. Όσο για το χειριστήριο του GameCube, δεν δοκιμάστηκε λόγω του ότι δεν είχαμε το σχετικό αντάπτορα στη διάθεσή μας.
Πρέπει σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ότι στην κατοχή μας βρέθηκε μια Amiibo φιγούρα του χαρακτήρα που το όνομα του… δεν είναι Zelda. Οι εν λόγω πλαστικές φιγούρες -που ακολουθούν τη λογική των αντίστοιχων από τα Skylanders και Disney Infinity- στο συγκεκριμένο παιχνίδι έχουν τη λογική του ότι εκπαιδεύεις το χειρότερό σου εχθρό, διότι δεν έχουμε τη δυνατότητα να παίξουμε με την ψηφιακή της μορφή. Όμως, έχουμε τη δυνατότητα να την «ταΐσουμε» ικανότητες που ξεκλειδώσαμε στο παιχνίδι και να την ανεβάσουμε επίπεδα, προβαίνοντας σε μάχες εναντίον της. Αυτή η διαδικασία «εκπαίδευσης» βελτιώνει τα perks του χαρακτήρα σε τρεις κατηγορίες (ταχύτητα, άμυνα και επίθεση) και με μεγάλη έκπληξη διαπιστώσαμε ότι ο Link βελτιωνόταν συνεχώς και ανταποκρινόταν πολύ διαφορετικά με κάθε αλλαγή, ιδιαίτερα όσο ανέβαιναν τα επίπεδα της φιγούρας.
Σε κάθε Super Smash Bros. παιχνίδι, η απόλυτη απόλαυση έρχεται παίζοντας στα local co-op & online modes τους. Και για αυτό το λόγο, για εμάς, το co-op είναι η «ψυχή» του νέου παιχνιδιού. Όπως σε κάθε SSB διασκεδάσαμε απίστευτα και διαπιστώσαμε ότι το συνεργατικό ή ανταγωνιστικό παιχνίδι, είτε offline είτε online, δουλεύει άψογα χωρίς κανέναν περιορισμό.
Μέσα από τη σωρεία διαθέιμων επιλογών, εμείς πραγματικά αγαπήσαμε και διασκεδάσαμε περισσότερο στο local co-op του classic mode. Εδώ μπορούμε με ευκολία να γνωρίσουμε τους διαθέσιμους χαρακτήρες και τις ιδιαιτερότητές τους, αλλά και να δούμε τις προκλήσεις που προσφέρει το offline κομμάτι του παιχνιδιού. Tο classic mode ξεκινάει με την επιλογή βαθμού δυσκολίας -από κλίμακα 0.0 (very easy) έως 9.0 (Extreme). Το ίδιο το παιχνίδι μας είχε ορίσει στο 2.0 (Standard) και από εκεί ξεκινήσαμε για να καταλήξουμε στην πορεία στο τέλος της κλίμακας. Δυστυχώς, διαπιστώσαμε ότι η μονή πρόκληση που συναντήσαμε στο offline single player ήταν η τελική μάχη και ο λόγος της δυσκολίας έγκειται στο ότι έπρεπε να μηδενίσουμε τα health points του αντιπάλου μας για να βγαίναμε νικητές από αυτή την μάχη.
Γίνεται εύκολα αντιληπτό, λοιπόν, ότι το SSB δεν είναι ένα παιχνίδι για μοναχικούς, αφού η πρόκληση στο single player (και κατά συνέπεια η διασκέδαση) κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα. Από εκεί και πέρα η κάθε μάχη προσφέρει νομίσματα, φιγούρες και skills, ώστε να ξεκλειδώσουμε κάποια πράγματα στο αγαπημένο μας vault και ανάλογα με την δυσκολία που έχουμε επιλέξει, αυτές οι επιβραβεύσεις είναι μεγαλύτερες.
Πέρα από τα single player και co-op modes, που αποτελούν και το κυρίως κομμάτι του τίτλου, το online τμήμα του SSB είναι ακόμα ένα σημείο που θα περάσουμε πολλές ώρες. Εδώ μπορούμε να παίξουμε μόνοι μας ή ως ομάδα 2vs2. Όμως, σημαντικός παράγοντας σε τέτοιου είδους μάχες είναι να έχουν και οι δυο παίκτες εμπειρία, ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν και να μην έρθει κατάσταση 2vs1. Γενικά, και στα δύο modes που δοκιμάσαμε, «For fun» και «For glory» (η μόνη τους διάφορα είναι ότι στο glory mode γίνεται καταγραφή νικών και ηττών, ενώ δεν δίνονται αντικείμενα σε κάποιες πίστες), δεν συναντήσαμε ιδιαίτερη δυσκολία λόγω του ότι δεν υπάρχει κάποιος δυσανάλογα δυνατός χαρακτήρας και έχουμε ισορροπία στη μάχη. Επιπλέον, έχουμε τη δυνατότητα να παίξουμε με φίλους μέσω της επιλογής «with friends», ένα mode που εμφανίζει τη λίστα των φίλων μας και μπορούμε να τους στείλουμε πρόσκληση ώστε να βρεθούμε άμεσα αντιμέτωποι.
Ένα ακόμα ενδιαφέρον mode είναι το spectate. Εκεί παρακολουθούμε αγώνες (όπως και στο Mario Kart 8), όπου μπορούμε να ποντάρουμε coins και να τα διπλασιάσουμε, αν βέβαια προβλέψουμε σωστά το νικητή της κάθε μάχης. Σε ό,τι αφορά τον τρόπο που διεξάγονται όλα τα προαναφερθέντα σε online περιβάλλον, παρατηρήσαμε κάποια σκαμπανεβάσματα στην ποιότητα των servers, αφού άλλοτε όλα λειτουργούσαν άψογα και κάποιες φορές είχαμε lag, ή δεν μπορούσαμε πότε να συνδεθούμε στα 1vs1.
Τέλος, το Super Smash Bros. προσφέρει αρκετές επιπρόσθετες παροχές, όπως το να δημιουργήσουμε τη δική μας πίστα με τη βοήθεια του Wii U gamepad και να παίξουμε σε αυτήν, να τροποποιήσουμε τον mii character ή οποιονδήποτε άλλο αγαπημένο χαρακτήρα μας με skills που ξεκλειδώσαμε μέσω classic mode & events, ώστε να φέρουμε το παιχνίδι στα μέτρα μας και να ξοδέψουμε τα νομίσματά μας στο shop. Και εκτός αυτών, έχουμε το smash tour. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που θυμίζει Mario Party, όπου βρισκόμαστε αντιμέτωποι είτε με συμπαίκτες είτε με την AΙ, με πρώτο στόχο να αποφύγουμε να πέσουμε επάνω σε άλλο παίκτη, διότι έτσι θα ξεκινήσει μια μάχη. Κύριος στόχος εδώ είναι να μαζέψουμε stat boosts και μαχητές, που θα μας εκπροσωπήσουν στην τελική μάχη, ώστε να αποκτήσουμε το πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων.
Τελικό συμπέρασμα; Το Super Smash Bros. για το Wii U πατάει γερά στα θεμέλια των προκάτοχων του και μπορούμε να πούμε με ασφάλεια, μετά από τις πολλές ώρες ενασχόλησής μας μαζί του, ότι είναι ένας άξιος διάδοχος της σειράς και ένα παιχνίδι που –μαζί με το Mario Kart 8- θα παίζουμε και θα απολαμβάνουμε περισσότερο από κάθε άλλο στο Wii U μέχρι να δούμε τα επόμενα sequel τους.