Dragon Ball: XenoVerse

Ξένο και παράλληλο σύμπαν.


Dragon Ball… Ένα όνομα που δημιουργεί κάμποσους κυματισμούς όταν πέσει σαν πέτρα στα ταραγμένα νερά μιας συζήτησης ή στη θολωμένη λίμνη της μνήμης και της νοσταλγίας. Πάνε περίπου 30 χρόνια από τότε που ο Akira Toriyama εμπνεύστηκε και ξεκίνησε μια σειρά βασισμένη στο δημοφιλή – στην περιοχή – μύθο του Monkey King. Το παραλλαγμένο παραμύθι, όμως, γνώρισε αποδοχή από το κοινό – ανατολής και δύσης – και κατά συνέπεια, επιτυχία. Αυτή έφερε εξέλιξη. Έστειλε την υπόθεση μακριά από τον πλανήτη, γύρισε πίσω, έπαιξε με το χρόνο και τις διαστάσεις, ώσπου… έφτασε τελικά στο αναπόφευκτο τέλος της.

Έτσι λοιπόν ήρθε η ώρα να συλλογιστεί κανείς ότι κοντεύουν και είκοσι χρόνια από τότε που τελείωσε η σειρά. Όσο “αρχαία” κι αν είναι η απαρχή της, τόσο “παλιά” είναι και η κατάληξή της. Το θέμα φορτώθηκε, τραβήχτηκε, τεντώθηκε, μέχρι που τελικά και οι ίδιοι οι παραγωγοί είδαν ότι δε μπορούσαν άλλο να αρμέγουν την ίδια αγελάδα. Κάτι συμβαίνει όμως, μιας και η αγελάδα φαίνεται να έχει κι άλλο “γάλα”. Αφήνοντας στην άκρη τα διάφορα spin offs της anime σειράς που εμφανίστκαν κατά καιρούς, στρέφουμε το scope στα δεκάδες παιχνίδια που κυκλοφόρησαν από τότε και που όλα τους είχαν να κάνουν – πάνω, κάτω – με την ίδια θεματολογία: την αναπαραγωγή, υπό το πρίσμα ενός παίκτη, όλης της ιστορίας από το Z και μετά.

Έχοντας βιώσει όλα τα παραπάνω και μη αφήνοντας σχεδόν κανένα τίτλο απροσέγγιστο, φτάνουμε στο σημείο να αναρωτηθούμε τι παραπάνω μπορεί να προσφέρει ένα ακόμα DBZ παιχνίδι. Τι έχει να προσθέσει σε μια ιστορία που είναι κλινικά νεκρή από το 1997. Διάφορες φιλοσοφικές θεωρίες προτείνουν ότι τίποτε δεν είναι πραγματικά νεκρό, όταν υπάρχει έστω και ένας άνθρωπος που το θυμάται και το μνημονεύει – και γι’αυτό η γνωστή και χιλιοειπωμένη ιστορία βρίσκει νέα αναβίωση.

Το εισαγωγικό video αρχίζει το χορό δείχνοντας τις μεγαλύτερες και κομβικότερες μάχες της σειράς να διεξάγονται με κάπως διαφορετική εξέλιξη. Οι πιο παρατηρικοί φίλοι της σειράς θα μετανιώσουν τον αναστεναγμό αγανάκτησης που οφειλόταν στη συνειδητοποίηση μιας ακόμα επανάληψης: κάτι παίζεται εδώ. Επιστέγασμα της υποψίας είναι μια ολοκαίνονυρια σκηνή που δείχνει τον Trunks να καλεί τον Shenron και να του ζητάει έναν ισχυρό σύμμαχο, ο οποίος θα τον βοηθήσει να ξεδιαλύνει το μυστήριο και να αντιμετωπίσει την απειλή. Ποια είναι όμως αυτή;

Κάποια άγνωστη δύναμη έχει εισβάλλει στο χωροχρονικό συνεχές της σειράς (που’σαι ρε Dr Brown!) κι επηρεάζει την έκβαση των μαχών, αλλάζοντας τον ρου της ιστορίας. Η φωνή του Shenron ακούγεται μέσα από λευκή οθόνη, απευθυνόμενη στον παίκτη και του ανακοινώνει ότι κάποιος τον καλεί σε ένα μακρινό κόσμο. Εσείς, μέσα από μια διαδικασία δημιουργίας χαρακτήρα, κατασκευάζετε το “avatar” της ύπαρξής σας στο ξένο αυτό σύμπαν, ή Xenoverse αν προτιμάτε.

Οι διαθέσιμες επιλογές κυμαίνονται μεταξύ των απλών ανθρώπων, των Saiyans, της φυλής του Frieza, των Majiins, των Namekians και άλλων. Κάθε μια έχει τα υπέρ και τα κατά της και δε συνεπάγεται δίολου του συμπεράσματος ότι το μέλος της φυλής των Majiin είναι απαραίτητα όσο δυνατό όσο ο Buu, για παράδειγμα. Έτσι επιτυγχάνεται μεγάλη ελευθερία επιλογών, που συνοδεύεται από έντονη παραμετροποίηση. Ναι λοιπόν, η ώρα έφθασε όπου εσείς θα ζήσετε το πιθανό όνειρό σας: Την ενεργή συμμετοχή στα sagas της σειράς – και μάλιστα ως πρωταγωνιστής.

Όταν όλα είναι έτοιμα, θα μεταφερθείτε στην Toki Toki City, το μέρος όπου βρίσκεται ο Trunks και – ένα προς ένα – όλα τα νέα χαρακτηριστικά θα παρουσιασθούν και αναλυθούν. Το μέρος αυτό είναι ένα hub. Ένα σημείο συνάντησης μιας σέκτας ατόμων που λέγονται Time Patrollers (χωρίς τον Van Damme).

Αριθμώντας μέλη από κάθε φυλή και φύλο αποτελεί έναν πολύχρωμο, φουτουριστικό χώρο, στημένο με τη σχεδιαστική κουλτούρα της σειράς. Αυτό σημαίνει ότι, πέρα από τους άλλους patrollers, θα δείτε πάμπολλα ρομποτάκια να λειτουργούν μαγαζάκια και υπηρεσίες, μοναχούς να διοργανώνουν τουρνουά στους ανάλογους, γνωστούς χώρους και μεγάλες οθόνες και posts να ανκοινώνουν διάφορα νέα και διοργανώσεις.

Ποιος ο ρόλος του παίκτη σε όλα αυτά; Ο Trunks σάς αφήνει να εξοικειωθείτε με τις περιοχές της Toki Toki City πριν σας κάνει κοινωνούς της νέας ιστορίας. Μετά, στο χώρο της Supreme Kai of Time, σας δείχνει το πρώτο σημείο αλλοίωσης του canon: την άφιξη του Raditz και την εμπλοκή του με τους “παληκαράδες” της Γης. Εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς ότι αυτό είναι και το εφαλτήριο της εξέλιξης του παιχνιδιού κι ότι παρομοίως, θα ζήσουμε για μια ακόμα φορά, μία προς μία τις μεγάλες στιγμές της σειράς.

Όταν επιλέξετε να αποδεχθείτε την αποστολή τα πάντα γίνονται γνώριμα και – αναπόφευκτα – “παλιά”. Οι οικείες περιοχές, οι ίδιες μάχες, το ίδιο μοντέλο χειρισμού. Button mashing, λίγα combos, μπόλικος αποπροσανατολισμός και κάποιος εκνευρισμός που οφείλεται στην ανακρίβεια. Οι διαφορές; Από ένα σημείο και μετά μπορείτε να επεμβαίνετε στην ιστορία με την ομάδα που θα στήσετε αποτελούμενης από άλλους patrollers – NPCs ή μη. Αυτά τα πολυπληθή tag έχουν ενδιαφέρον και αλλάζουν το μοτίβο της μάχης, τουλάχιστον όπως το γνωρίσαμε από τη σειρά.

Η σημαντικότερη αλλαγή όλων, όμως, είναι η ενεργή αναγνώρισή σας από τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές: ο Goku θαυμάζει το ταλέντο σας, ο Vegeta αποδέχεται απρόθυμα το επίπεδο της δύναμής σας, ο Piccolo αναγνωρίζει την τεχνική σας. Είναι πλέον σαν να ζείτε εσείς τη σειρά κι αυτό ανεβάζει κατακόρυφα το immersion. Η έκβαση της μάχης, πέραν από experience points, θα σας δώσει χρήματα, κάψουλες, εξοπλισμό, ρούχα και – το σημαντικότερο – νέες κινήσεις. Συνήθως το loot αυτό είναι ανώτερο ποιοτικά από το υλικό που θα βρείτε στα αντίστοιχα μαγαζιά της πόλης και παίζει σμαντικό ρόλο στην παραμετροποίηση του χαρακτήρα.

Έκει θα βρείτε την ευκαιρία να παίξετε μια αποστολή με το μέρος των “κακών” (πχ του Raditz) αλλά και να εμπλακείτε σε όλες τις μικρότερες μάχες των sagas με τη μορφή των parallel quest, που αποφέρουν επιπλέον loot. Το αν θα διαλέξετε να το κάνετε με τη βοήθεια φίλων ή απλών NPC, είναι ένα από τα νέα ατού του τίτλου. Όπως κι αν γίνει, τελικά, το αποτέλεσμα είναι ένα: Η ανάπτυξη, μέσω RPG στοιχείων του χαρακτήρα σας, η εξέλιξή του και η άνοδος στο παγκόσμιο leaderboard. Προϊόντος των ανωτέρω, έρχεται περισσότερη ανγνώριση, εκπαίδευση από τους “masters” (δηλαδή τους πρωταγωνιστές) και η περαιτέρω ρίζωσή σας στον κόσμο του DB. Το πως δένουν όλα αυτά με τη φιλοσοφία της σειράς μπορεί να το αντιληφθεί ο κάθε φίλος της και γενικά να συμπεράνει ότί το immersion είναι ισχυρότατο.

Στη νέα σας εμπειρία στον κόσμο του Dragon Ball θα ζήσετε ένα ενδιαφέρον σενάριο. Θα συμμετέχετε στην πλοκή της σειράς με φίλους, ξένους ή μόνος. Θα εμπλακείτε σε ένα σωρό κοινωνικές δραστηριότητες. Θα ανταλλάξετε δώρα, θα συμμετέχετε σε τουρνουά, θα αναμετρηθείτε με εντελώς νέους κι απροσδιόριστα δυνατούς αντιπάλους. Θα εκπαιδευτείτε, θα στοχεύσετε ψηλά και κάποια στιγμή θα έρθει η ώρα που θα δοκιμάσετε τον καρπό των προσπαθειών σας σε ένα World Tournament, όπως ακριβώς γινόταν και στη σειρά. Θα βιώσετε μια καινούρια DB εμπειρία – τη δική σας, προσωπική, εμπειρία. Αρκεί να είστε fan της σειράς.

Αν όμως δεν είστε, όλα αυτά φαντάζουν ανούσια και δεν κάνουν τίποα για να κρύψουν το παλιό κι ελαττωματικό σύστημα μάχης. Το Button Mashing στους Cell Juniors δεν προσφέρει καμιά ευχαρίστηση, μονάχα κορεσμό. Τα λιγοστά combos δύσκολα θα ενθουσιάσουν τον έμπειρο των fighting παιχνιδιών και τα υπεράριθμα Super και Ultimate moves δεν μπορούν να αναπληρώσουν το κενό, γιατί για έναν ξένο προς τη σειρά, τα 20 hits του gallick gun μετά από ένα combo που κατέληξε σε τηλεμεταφορά, δεν του ξυπνούν μνήμες από μακρινά επεισόδια και συνεπαγόμενο ενθουσιασμό. Προσφέρουν μονάχα ένα στραβό χαμόγελο που σχοινοβατεί στο λεπτό όριο του “αξίζει ή όχι τα χρήματά του;”.

Φίλοι της σειράς προσέλθετε! Η ευκαιρία ήρθε για να μπείτε κι εσείς για τα καλά στον κόσμο του Dragon Ball. Μπορεί να φαντάζει καθυστερημένη, αλλά για κάποιον που συνεχίζει να επιζητεί την επαφή με ένα canon του οποίου η εξέλιξη  “πέθανε” πριν 18 χρόνια, δεν είναι. Πλήρης χαρακτηριστικών, γεμάτη και πλούσια, θα σας κάνει να χαθείτε για πολλές ώρες στον κόσμο του (σας). Οι υπόλοιποι fighters προσεγγίστε με προσοχή. Τα fighting χαρακτηριστικά του τίτλου είναι φτωχά και παλιά και μπορεί να μην ανταπεξέλθουν σε απαιτήσεις ραφιναρισμένες από τόσους άλλους σύγχρονους τίτλους.

Το review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του τίτλου.

Exit mobile version