Captain Toad: Treasure Tracker

Όταν τα πράγματα είναι απλά, είναι καλύτερα!


Όταν τα πράγματα είναι απλά, είναι καλύτερα!


Όσοι είχαν παίξει το Super Mario 3D World του Wii U, θα θυμούνται πως, μετά τα τρεξίματα στις πίστες και τη συλλογή των αστεριών, υπήρχε και ένα ευχάριστο διάλειμμα με το να βοηθήσουμε τον Captain Toad να ψάξει κάθε κόσμο και να βρει διάφορα μυστικά. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι η πρώτη εμφάνιση του Captain Toad ήταν στα Super Mario Galaxy, αυτοαποκαλούμενος ως “Captain του Toad Brigade”. Εκείνη την περίοδο κάνεις δεν φανταζόταν ότι θα αποκτούσαμε τον έλεγχο του Captain ή -πόσο μάλλον, πιο μετά- ότι το ευχάριστο αυτό διάλειμμα στο Super Mario 3D World θα εξελλισόταν σε έναν αυτόνομο τίτλο τύπου puzzle/ platformer με πρωταγωνιστή τον Captain Toad.



Το παιχνίδι ξεκινά κατευθείαν, χωρίς ιδιαίτερες εισαγωγές, με το να έχουμε τον έλεγχο του Captain Toad και με τη συνοδεία της Toadette, να κατευθυνόμαστε για να συλλέξουμε το πρώτο μας αστέρι. Με τη συλλογή του πρώτου αστεριού, κάνει την εμφάνισή του ο Wingo, ο οποίος αρπάζει το αστέρι μαζί με την Toadette και εκεί είναι που ξεκινά η περιπέτεια του Captain Toad. 


Ο χειρισμός του Captain & της Toadette σε αυτό το παιχνίδι puzzle της Nintendo είναι απλός. Με τον αριστερό αναλογικό μοχλό ελέγχουμε την κατεύθυνσή τους, με τα αλλά πλήκτρα να είναι τα εξής: τρέξιμο, πιάσιμο/ ριπή αντικειμένου, άνοιγμα/ κλείσιμο του headlight και zoom στην κάμερα. Πρέπει να τονίσουμε ότι δεν υπάρχει άλμα στο παιχνίδι, γεγονός που σημαίνει ότι πρέπει είτε να ξεφεύγουμε από τους εχθρούς, είτε να τους πετάμε αντικείμενα (όπως φυτά ή κλειδιά), είτε να πέσουμε από μεγάλο ύψος πάνω τους για να τους νικήσουμε.

Captain-Toad-Treasure-Tracker-2

Επιπλέον, έχουμε και τη χρήση λοιπών λειτουργιών του Gamepad, το οποίο είναι απαραίτητο στους κόσμους που θα συναντήσουμε, διότι με το να ακουμπάμε ή να φυσάμε επάνω του, καταφέρνουμε να κάνουμε κάποια κομμάτια του περιβάλλοντος να μετακινηθούν για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε. Επίσης, μπορούμε να αγγίξουμε τους εχθρούς, ώστε να τους καθυστερήσουμε για λίγο και να τους ξεφύγουμε. Τελειώνοντας με τα του χειρισμού, πρέπει να αναφερθούμε στην κάμερα, κομμάτι του παιχνιδιού που μας έκανε τη ζωή δύσκολη, αφού ο έλεγχός της γίνεται με τη χρήση του δεξιού αναλογικού μοχλού (ή με motion controls ή με το directional pad). Σε κάθε περίπτωση, ο τρόπος που περιστρέφεται η κάμερα είναι βολικός, όμως το πρόβλημα εντοπίζεται όταν βρισκόμαστε σε εσωτερικό ή, γενικώς, κλειστό χώρο. Σε τέτοιες περιπτώσεις αναγκαζόμαστε να καταφύγουμε σε zoom, με αποτέλεσμα να χάνουμε την οπτική γωνία των εχθρών που μετακινούνται και να δυσκολευόμαστε να ξεφύγουμε από αυτούς.

Ακόμα ένα παράδειγμα που αφορά στα προβλήματα της κάμερας, είναι όταν βρισκόμαστε σε boss fights και χρειάζεται να μετακινήσουμε την πλατφόρμα με την οθόνη αφής, ώστε να προχωρήσουμε γρήγορα για αποφυγή χτυπήματος. Λόγω της κλειστής δομής του κόσμου, αναγκαζόμαστε να αλλάζουμε συνεχώς και τη γωνία της κάμερας ώστε να καλυφθούμε. 
Σε κάθε περίπτωση, το βέβαιο είναι ότι θα ξοδέψουμε αρκετό χρόνο με το να ρυθμίζουμε την κάμερα, για να μπορέσουμε να ανακαλύψουμε κάθε μυστικό και να ολοκληρώσουμε κάθε πίστα.

Captain-Toad-Treasure-Tracker-1








Οι κόσμοι του Captain Toad έχουν δομή παρόμοια με εκείνους που είχαμε συναντήσει στο Super Mario 3D World, δηλαδή θα πρέπει να κινηθούμε εντός τους ώστε να συλλέγουμε κέρματα και να βρίσκουμε αντικείμενα. Αρχικά οι περισσότερες κινήσεις μας είναι απλές, και περιλαμβάνουν την κίνηση της κάμερας με σωστό τρόπο, ώστε να εμφανιστούν περάσματα ή να ανακαλύψουμε κάποιο αντικείμενο. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετά κρυμμένα μυστικά σε αυτά τα επίπεδα, τα οποία επίπεδα είναι μικρά, αλλά περίπλοκα και εκπληκτικoύ σχεδιασμού. Επιπλέον, οι προκλήσεις που υπάρχουν εντός τους αποτελούν έναν πολύ καλό τρόπο όχι μόνο για έντονη σκέψη, ούτως ώστε να βρεθεί η λύση του εκάστοτε puzzle, αλλα και για την επιστροφή του παίκτη σε κάθε επίπεδο και την ολοκλήρωσή του με διαφορετική προσέγγιση.

O κάθε κόσμος από αυτούς περιλαμβάνει μυστικά, όπως τρία διαμάντια, τα οποία είναι απαραίτητα για να ξεκλειδωθούν νέοι κόσμοι στα επόμενα επεισόδια του παιχνιδιού. Προαιρετικά, μετά την ολοκλήρωση του κάθε κόσμου, εμφανίζεται και μια πρόκληση, όπως το να μη δεχτούμε κάποιο χτύπημα, να μαζέψουμε συγκεκριμένο αριθμό νομισμάτων, να μετακινήσουμε κάποιες πλατφόρμες συγκεκριμένες φορές κ.ο.κ. Επιπλέον, για όσους καταφέρουν και συλλέξουν όλα τα διαμάντια και περάσουν όλες τις προκλήσεις ανά κόσμο, γίνεται προσβάσιμο και το Time Trial Challenge. Όλα αυτά προσθέτουν διάρκεια και επανάληψη των κόσμων, η οποία επανάληψη, όμως, γίνεται με διαφορετικού είδους προσέγγιση λόγω των προκλήσεων και μυστικών που υπάρχουν ώστε να ολοκληρώσουμε τον κάθε κόσμο στο 100%. 
Τέλος, κάποιοι κόσμοι περιέχουν και boss fights. Πιο συγκεκριμένα, τα bosses είναι πάντα τα ίδια δύο, με τη μόνη διαφορά ότι αλλάζει η πιστά στην οποία βρίσκονται, χωρίς όμως κάποια αλλαγή στη διαδικασία αντιμετώπισής τους ή αλλαγής στο μοτίβο της επίθεσής τους…



Captain-Toad-Treasure-Tracker-4

Ολοκληρώνοντας το παιχνίδι, γίνεται διαθέσιμο και ένα bonus επεισόδιο, το οποίο περιέχει πίστες εμπνευσμένες από το Super Mario 3D World και κόσμους από τον κανονικό τίτλο του παιχνιδιού με στόχο την αναζήτηση της ομάδας του Captain Toad. Ως επίλογος αυτή η αλλαγή ρυθμού λειτουργεί εξαιρετικά, αφού από κόσμους με μυστικά και γρίφους, καταλήγουμε σε “straightforward” πίστες και με αυτό τον τρόπο καταφέρνει και κλείνει ομαλά η περιπέτεια του Captain.



Τελικό συμπέρασμα; Το Captain Toad: Treasure Tracker είναι ένα παιχνίδι απλό και ευχάριστο με ευφάνταστους και υπέροχα σχεδιασμένους κόσμους, που περιέχουν γρίφους, μυστικά και αρκετές προκλήσεις. Αν και δεν αποτελεί μια από τις “μεγάλες παραγωγές” της Nintendo, με πολυδιαφημισμένες μασκώτ και υψηλά production values, το αποτέλεσμα που παίρνουμε και η ευχαρίστηση που προσφέρει ο Captain Toad και η Toadette μόνο ως αμελητέα ποσότητα δεν μπορεί να θεωρηθεί.

Σταύρος Λιναρδάκος
Σταύρος Λιναρδάκος

Το ταξίδι και η πορεία του Σταύρου στα ιαπωνικής προέλευσης βιντεοπαιχνίδια ξεκίνησε το μακρινό 1997, με το Final Fantasy VII. Ωστόσο, αυτή η πορεία δεν περιορίστηκε μόνο στο συγκεκριμένο είδος, αφού οι κλώνοι του, εργάζονται υπερωρίες (με ταχύτητα road runner), ώστε να καλύψουν και άλλες κατηγορίες-genres, της gaming βιομηχανίας.

Άρθρα: 657

Υποβολή απάντησης