Λογοπαίγνιο: αυτονόητο.
Επιτέλους! Μετά από τόσα και τόσα παιχνίδια ήρθε η ευκαιρία να δούμε κάτι πραγματικά ”μέτριο”. Προσέξτε, όχι ένα παιχνίδι του 6 ή του 7, αλλά ούτε και κάποιο στην ελάχιστα χρησιμοποιούμενη περιοχή του 1-4 (“για πέταμα”,”kill the devs” κλπ). Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρόαιμο “πεντάρι”. Ένα παιχνίδι που δεν απευθύνεται ούτε σε fans του είδους που εκπροσωπεί, ούτε σε συλλέκτες ούτε πουθενά. Ένα παιχνίδι που έχει τόσα προβλήματα κι ελλείψεις, ώστε να μην κερδίσει εύκολα φίλους, έχει όμως και μερικά καλά στοιχεία που το κρατούν σε τροχιά, ίσα-ίσα για να μην καταλήξει στα gaming τάρταρα.
Με τι έχουμε να κάνουμε λοιπόν; Το Bladestorm:Nightmare αποτελεί πνευματικό διάδοχο του Bladestorm: The Hundred Years War του 2007 και καταπιάνεται με το ίδιο θέμα: τον Εκατονταετή Πόλεμο ανάμεσα σε Αγγλία και Γαλλία και τα όσα συνέβησαν (ή μπορούσαν να συμβούν) στις πάμπολλες μάχες που διαδραματίστηκαν εκεί. Eπιπρόσθετα, υπάρχει ένα fantasy σενάριο που φέρει τον τίτλο Nightmare και καταπιάνεται με μια φανταστική έκβαση του πολέμου. Περισσότερα παρακάτω όμως…
Το παιχνίδι είναι φτιαγμένο από τα γνωστά studios της Koei (ω-force) που μας έφεραν τόσα και τόσα Warriors παιχνίδια (άλλως αποκαλούμενα και Musou). Η παρατήρηση ότι αυτή η εταιρία επιμένει να βγάζει τίτλους με το τσουβάλι παρά τις όποιες κριτικές, κάθε άλλο παρά άστοχη είναι. Αν λάβουμε υπόψη το γεγονός ότι το αρχικό Bladestorm είδε διάδοχο μετά από 8 χρόνια, τότε μπορούμε να βγάλουμε αρκετά πρώιμα συμπεράσματα για την αποδοχή του από το κοινό και να έχουμε σοβαρά hints για την ποιότητά του.
Ο Εκατονταετής Πόλεμος ξεκινάει λοιπόν στις οθόνες μας και έμφαση δίνεται από τους δημιουργούς στη φύση του φαινομένου των μισθοφόρων και το ρόλο που έπαιξαν στην έκβαση της σύρραξης. Από την εισαγωγή ακόμα, γίνεται αισθητό ότι έχουμε να κάνουμε με ένα παιχνίδι όπου δε διαλέγουμε παρατάξεις, αλλά επιλέγουμε το πιο επικερδές – και κατά το δυνατόν ευκολότερο – συμβόλαιο, με σκοπό… να βγάλουμε χρήμα. Αλλά για να γίνουν όλα αυτά, χρειάζεται πρώτα να διαλέξουμε μισθοφόρο.
Μπορείτε, λοιπόν, να δημιουργήσετε το δικό σας στρατιώτη μέσα από ένα αρκετά λεπτομερές εργαλείο δημιουργίας χαρακτήρων ή να επιλέξετε έναν από τους έτοιμους. Όταν αυτό τελειώσει, βλέπετε το δημιούργημά σας να εισέρχεται σε μια ταβέρνα που είναι και το κεντρικό μενού του campaign. Ο κάπελας μας εξηγεί το ρόλο και τη ζωή του μισθοφόρου, τις ηθικές επιλογές και περιγράφει στον παίκτη τις… “λειτουργίες” του καπηλειού. Υπάρχει λοιπόν ένας έμπορος, που μας προμηθεύει με όπλα και διάφορα αντικείμενα, κάποια gossips που αφορούν στον πολέμο αλλά και σε θέματα χειρισμού στις μάχες, υπάρχει το βιβλίο με τα διαθέσιμα συμβόλαια και η επιλογή για επιστράτευση μονάδων.
Αυτό το τελευταίο είναι και το πιο πρωτότυπο, συνδέεται, δε, άμεσα και με τον τρόπο που παίζεται το παιχνίδι και που θα αναλυθεί παρακάτω. Μπορείτε λοιπόν να ξοδέψετε χρυσό (που δεν έχετε ακόμα) για να προσλάβετε εφεδρείες στρατιωτών από κάθε διαθέσιμη κατηγορία. Bowmen, Swords, Horses, Spearmen, Monks και πολλά άλλα θα τεθούν στη διάθεσή σας για αγορά και χρήση στη μάχη. Η εκπαίδευσή τους παίζει σπουδαίο ρόλο και γίνεται επίσης μέσα από την ταβέρνα, πάλι όμως με παράδοξο τρόπο. Αγοράζοντας σελίδες από… βιβλία οδηγιών για την κάθε κλάση, αποκτάτε τη δυνατότητα να την αναβαθμίσετε.
Αυτό επιτυγχάνεται με την ανάθεση SP (κάτι σαν experience points που κερδίζετε από τη μάχη) σε διάφορους τομείς, όπως attack, endurance, research κλπ, αλλά και στην ενδυνάμωση των ειδικών επιθέσεων. Μπορείτε επίσης να ανεβάσετε και το συνολικό τους level, χωρίς όμως προφανείς ειπτώσεις στην απόδοση. Αυτές οι επιπτώσεις των πράξεών σας είναι ένα από τα πολλά προβλήματα του παιχνιδιού, μιας και στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι εμφανείς και κάνουν τις όποιες επιλογές σας να μοιάζουν ανούσιες.
Πάμε να δούμε τώρα πως είναι η μάχη, το κύριο μέρος του παιχνιδιού δηλαδή και για ποιο λόγο δημιουργείται σύγχυση. Όταν επιλέξετε contract, εμφανίζεται ο χάρτης της περιοχής που σχετίζεται με την αποστολή. Εκεί μπορείτε να διαλέξετε που θα αναπτυχθείτε, κοντά ή μακριά από τον σκοπό σας και να ρίξετε μια ματιά στις υπόλοιπες προσωπικότητες που θα βρεθούν στο πεδίο της μάχης. Μετά και την επιλογή deploy, έρχεται επιτέλους ο οπτικός εντυπωσιασμός. Μπροστά σας ξανοίγεται ένας κόσμος ανοικτός, πλούσιος (φαινομενικά), απόλυτα φυσικός και όμορφα σχεδιασμένος. Δέντρα, ποτάμια, λόφοι, χαμηλή βλάστηση, χιόνια, βράχια είναι όλα εκεί. Ακόμα πιο σημαντικό κι ενδιαφέρον για παιχνίδι του είδους, είναι η ύπαρξη λόφων και υψωμάτων, με ποικίλους βαθμούς ανωφέρειας και κατωφέρειας, κάστρα και φρούρια που πρέπει να πέσουν.