Οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να βυθισθεί κάποιος στον κόσμο του παιχνιδιού είναι οι κλασικοί: Κάποιο single race με τη μορφή racing weekend (θα δείτε παρακάτω τι σημαίνει αυτό), time trial, practice, online και κάποιοι community αγώνες που θα ανανεώνονται σε τακτική βάση και θα είναι διαθέσιμοι αργότερα μέσα στο μήνα (εκτός αν έχετε αγοράσει τη limited edition). Φυσικά υπάρχει και το career που αποτελεί και τον κορμό του παιχνιδιού. Εκεί λοιπόν οι δημιουργοί του NFS Shift πρωτοτύπησαν κι έβαλαν το δικό τους στίγμα στη racing game ιστορία.
Αρχικά, πάλι, σας δίνονται τρεις στόχοι… (αν σας κούρασαν οι δαιδαλώδεις επιλογές ήδη, φανταστείτε πώς φαίνονται όλα αυτά μέσα από αλεπάλληλες σελίδες και αφηγήσεις που δεν επαναλαμβάνονται. Ό,τι πιάσατε, πιάσατε!). Αυτοί δεν είναι υποχρεωτικοί. Σας δίνουν όμως την ευκαιρία να επαναλάβετε τους “άθλους” μεγάλων οδηγών, όπως ο Hamilton κι ο Schumacher, με την πρόοδό σας στο career. Μετά εμφανίζονται κάποια tiers αγώνων. Προσοχή εδώ, γιατί τώρα έρχεται η διαφορά. Για να επιλέξετε κάποιο tier, δεν είναι απαραίτητη η κατοχή κάποιου licence ή η αγορά κατάλληλου οχήματος. Δεν υπάρχουν ψηφιακά χρήματα στο παιχνίδι, όλα είναι ξεκλειδωμένα από την αρχή.
Αν θέλετε να πετύχετε όλους τους στόχους όμως, θα πρέπει να ξεκινήσετε από το tier 8 κι αυτό περιλαμβάνει μονάχα διοργανώσεις καρτ. Θα τρέξετε δηλαδή πολλούς αγώνες με τα μικρά, διαβολεμένα οχήματα μέχρι να πιάσετε στα χέρια σας το τιμόνι κάποιου μεγάλου αυτοκινήτου. Αυτοί ανάμεσά μας που φορούν γάντια όταν οδηγούν, ξέρουν να σας πουν ότι τα μεγάλα και δυνατά καρτ είναι πολύ απαιτητικά στην οδήγηση και δε συνιστούν, εύκολα, entry-level πρόταση σε ένα παιχνίδι. Ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με αρχάριους παίκτες. Όποια κι αν είναι η επιλογή σας όμως, μπορεί να αλλάξει στην πορεία και σίγουρα σας οδηγεί στην κεντρική οθόνη του career.
Εκεί θα βλέπετε το ημερολόγιο με τους αγώνες που ακολουθούν για την κατηγορία που επιλέξατε, θα δέχεστε τα email που στέλενει η ομάδα κι ο μηχανικός σας, θα αποδέχεστε ή απορρίπτετε προτάσεις από άλλες ομάδες που πιθανόν να προκαλέσει η καλή σας απόδοση και θα διαβάζετε τα νέα του χώρου, καθώς και το social feedback που θα ακολουθεί τους αγώνες σας. Υπάρχει το garage όπου φαίνεται το όχημα εν χρήσει για την κατηγορία κι η επιλογή για tuning που περιλαμβάνει μερικές ακόμα δεκάδες ρυθμίσεις. Το πιο βέβαιο είναι ότι μέχρι τώρα θα έχετε κορεστεί από πληροφορίες και θα επιλέξετε στο calendar τον επόμενο αγώνα.
Eπιτέλους, τα πολυδιαφημισμένα κάλλη του παιχνιδιού εμφανίζονται υπέρλαμπρα μπροστά στα μάτια σας. Εκπληκτικό επίπεδο λεπτομέρειας σε περιβάλλον και οχήματα, πλούσιες σε ζωή πίστες, εκθαμβωτικά (μεταφορικά και μη) οπτικά εφέ. Είναι, πράγματι, δύσκολο να περιγραφούν με λίγες λέξεις αυτά που βλέπουν τα μάτια σας: εναλλαγές φωτισμού ανάλογα με τον καιρό, θόλωση στην άσφαλτο λόγω ζέστης, πάμπολλα εφέ νερού και βροχής, lens flare σε παρμπριζ και κράνος. Καθόλου παράξενο που σας δίδεται η δυνατότητα να τα απενεργοποιήσετε. Όταν ο αγώνας δυσκολέψει, ποιος θέλει να στραβώνεται από την αντανάκλαση του ηλιοβασιλέματος στο καπό ή τη διάθλαση του ήλιου στη ζελατίνα του κράνους. Οπτική πανδαισία, όμως. Από την αρχή, μέχρι το τέλος.
Τα οχήματα, είτε βλέπετε το εξωτερικό είτε παρακολουθείτε μέσα από κάποια εσωτερική κάμερα, είναι λεπτομερέστατα σχεδιασμένα κι ολοζώντανα. Μουγκρίζουν, βρυχώνται και περιμένουν τη στιγμή που θα ξεχυθούν στην άσφαλτο. Αν μέχρι τώρα τα όμορφα μουσικά θέματα των μενού σας έχουν αφήσει ασυγκίνητους, τα ηχητικά εφέ θα σας κάνουν να διώξετε τον κόσμο από το σπίτι και να δυναμώσετε τα ηχεία – όχι απαραίτητα με αυτήν τη σειρά. Μια φωνούλα από το speaker του χειρηστηρίου, σας ενθαρρύνει για την εκκίνηση με βαρειά βρετανική προφορά, προφανώς το απομεινάρι κάποιας ονειρικης NFS Shift φαντασίωσης.
Ο αγώνας ξεκινάει, η πρώτη στροφή έρχεται και το pause πατιέται αμέσως, τόσο στο παιχνίδι, όσο και στον ενθουσιασμό σας. Το αμάξι βγήκε από το δρόμο γιατί πάτησε ελαφρώς έξω. Το αμάξι συγκρούστηκε ελαφρά με ένα εμπόδιο κι έπαθε ζημιά που απαιτεί να μεταβείτε άμεσα (!) στα pit. Το αμάξι συγκρούστηκε με ένα άλλο και σας έβγαλε ντισκαλιφιέ. Το αμάξι πήρε πανέμορφα την στροφή και συνεχίζει με ορμή για προσπέραση, γιατί το οδηγάει ο μελλοντικός Θόδωρος, δύο ώρες μετά. Αγνοώντας την τελευταία περίπτωση, που θα αργήσει πολύ να έρθει, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα αντιμετωπίσετε κάποια από τις υπόλοιπες. Pause λοιπόν… Ανασυγκρότηση και ψάχνετε να βρείτε τι πήγε στραβά.
Κυρίες και κύριοι! Δεν έχετε να κάνετε με συνηθισμένο racer. Θα γυρίσετε πίσω, θα αλλάξετε τις βοήθειες και πάλι θα φάτε τα ψηφιακά σας μούτρα. Θα κατεβάσετε το πολύ ανταγωνιστικό ΑΙ των αντιπάλων σε επίπεδο κυριακάτικης εκδρομής και πάλι θα βγείτε ανεξέλγκτα από το δρόμο. Θα πάτε στο γκαράζ να δείτε τι κάνουν όλες αυτές οι ρυθμίσεις (που δεν τις εξηγεί κανένας) και πάλι θα αντιμετωπίσετε την αποτυχία. Μέχρις ότου μάθετε. Μάθετε να σέβεστε την κάθε στροφή, το κάθε σαμαράκι, τον κάθε αντίπαλο. Μάθετε να αφήνετε το γκάζι λίγο νωρίτερα κι όχι λίγο αργότερα, που ίσως κάνατε μέχρι τώρα. Μάθετε να στήνετε το αμάξι σας σωστά εκ των προτέρων. Γιατί το μοντέλο φυσικής δείχνει (είπαμε, δεν έχουμε οδηγήσει Catterham) ακριβές και ρεαλιστικό μέχρι κεραίας.