Try not to lose your steam!
Η Intelligent Systems είναι γνώστη για τα παιχνίδια στρατηγικής Fire Emblem και Advance Wars, τα οποία κυκλοφορούσαν στις φορητές κονσόλες της Nintendo. Έτσι, ο νέος τίτλος που κυκλοφορεί για τo 3DS δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητος. Η ιστορία του Codename S.T.E.A.M. έχει ως εξής: σε έναν εναλλακτικό κόσμο του 19ου αιώνα, ο πρόεδρος Αβραάμ Λίνκολν έχει σκηνοθετήσει το θάνατό του, ώστε να ξεφύγει από το δημόσιο μάτι, προκειμένου να συγκεντρώσει μια ειδική ομάδα με την κωδική ονομασία S.T.E.A.M, που ως σκοπό έχει να αντιμετωπίσει μια εξωγήινη απειλή. Η ομάδα αποτελείται από χαρακτήρες οι οποίοι είναι εμπνευσμένοι από την κλασική λογοτεχνία και λαογραφία, που προέρχονται από το σύμπαν του μάγου του Οζ, του Peter Pan, του Tom Sawyer, του H. P. Lovecraft και άλλων.
Η αφήγηση του παιχνιδιού πραγματοποιείται με μορφή κόμικ, όπου σε κάθε καρέ εμφανίζει τους χαρακτήρες, και με την υποστήριξη του 3D δημιουργείται μια όμορφη ατμόσφαιρα. Το πρόβλημα που εντοπίζεται, είναι ότι η πλοκή της ιστορίας είναι πολύ απλή από τη στιγμή που εισβάλουν οι εξωγήινοι, και μέχρι την τελική αναμέτρηση δεν υπάρχουν κάποιες εκπλήξεις ή ανατροπές. Επίσης, με την έλλειψη υπόβαθρου (Flashbacks) για τους χαρακτήρες, δύσκολα κάποιος παίκτης θα κατανοήσει τους ήρωες, ιδίως αν δεν γνωρίζει από πού είναι εμπνευσμένοι, με αποτέλεσμα (σε ό,τι αφορά το σενάριο) το παιχνίδι να αδικείται από τον ίδιο του τον εαυτό.
Αυτό το οποίο κάνει ιδιαίτερο το Codename S.T.E.A.M είναι η turn-based στρατηγική στη μάχη, που συνδυάζεται με το third-person shooter gameplay. Σε κάθε αποστολή καλούμαστε να διαλέξουμε τέσσερις ήρωες που θα χρησιμοποιήσουμε στη μάχη, με κάθε ένα από τα τέσσερα ενεργά μέλη της ομάδας να έχει έναν περιορισμένο αριθμό ατμοηλεκτρικών μονάδων ανά γύρο. Ο ατμός (Steam) που χρησιμοποιεί το κάθε μέλος της ομάδας είναι ζωτικής σημασίας, διότι με τη χρήση του μπορεί να μετακινηθεί, επιτεθεί και γιατρέψει κάποιο άλλο μέλος της ομάδας. Υπάρχει φυσικά και η δυνατότητα αναπλήρωσης είτε με την ολοκλήρωση κάθε γύρου είτε με την υπαναχώρηση του χαρακτήρα σε προηγούμενη θέση για καλύτερη τοποθέτηση.
Η σωστή κατανομή ατμού κατά τη διάρκεια μιας μάχης είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη λειτουργία του Overwatch. Αφήνοντας μια συγκεκριμένη ποσότητα ατμού σε κάποιον χαρακτήρα στο τέλος του γύρου μας -και εφόσον προχωρήσει ο εχθρός στο οπτικό μας πεδίο- γίνεται ενεργή η λειτουργία της αντεπίθεσης (Overwatch), η οποία μας επιτρέπει αφενός να επιτεθούμε στον γύρο του αντιπάλου και αφετέρου να διακόψουμε την τοποθέτησή του στο σημείο που θα ήθελε.
Επίσης, ο κάθε χαρακτήρας έχει το δικό του μοναδικό όπλο, όπως εκτοξευτή χειροβομβίδων, τουφέκι ελευθέρου σκοπευτή κ.α., οπότε ο κάθε χαρακτήρας έχει συγκεκριμένο ρόλο στην εκάστοτε αποστολή. Όμως, αν και ο καθένας από τους ήρωές μας έχει προκαθορισμένο όπλο, υπάρχει και η δυνατότητα να έχει και ένα υπό-όπλο το οποίο είναι της επιλογής μας. Τα όπλα αυτά ξεκλειδώνονται με τη συλλογή μεταλλίων που θα βρούμε στο πεδίο της μάχης, τα οποία είναι σημαντικά διότι καταναλώνουν χαμηλότερη ποσότητα ατμού και δημιουργούν νέες στρατηγικές και συνδυασμούς για τον κάθε χαρακτήρα. Επιπλέον, κάθε χαρακτήρας έχει μια ειδική ικανότητα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια φόρα ανά μάχη, η οποία προσφέρει αρκετή βοήθεια σε μια δύσκολη μάχη και απεικονίζει την προσωπικότητα του κάθε χαρακτήρα.
Σε κάθε αποστολή θα χρειαστεί απαραίτητη προετοιμασία, και αυτό διότι οι χάρτες της κάθε μάχης είναι έξυπνα σχεδιασμένοι, παρέχοντας τη δυνατότητα να προχωρήσουμε από και προς όποια κατεύθυνση θελήσουμε, για να ολοκληρώσουμε το στόχο μας στην κάθε αποστολή. Επιπροσθέτως, σε κάθε χάρτη υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευσης της προόδου που έχουμε κάνει καθώς και η δυνατότητα επαναφοράς της υγείας της ομάδας μας με τα ανάλογα νομίσματα (Coins) που συλλέγουμε στον κάθε χάρτη.
Η εχθρική AΙ στο παιχνίδι της Nintendo είναι αρκετά ικανή με το να χειρίζεται αρκετές μονάδες και να τις τοποθετεί σε πλεονεκτικές θέσεις. Όμως, το πρόβλημα που εντοπίζεται όσο προχωράει η ιστορία είναι η απότομη αύξηση δυσκολίας και αυτό συμβαίνει λόγω του πλήθους των εχθρών που βρίσκεται σε κάθε μάχη και στο ότι οι ικανότητες της αντεπίθεσής τους (Overwatch) λειτουργούν χωρίς κάποιο κόστος ατμού. Αυτό σημαίνει ότι, μετά το πέρας της αντεπίθεσής τους, αντί να μείνουν στάσιμοι λόγω έλλειψης ατμού, συνεχίζουν και επιτίθενται κανονικά. Αυτή η κατάσταση γίνεται αιτία εκνευρισμού και δημιουργεί ένα έντονο αίσθημα αδικίας.
Εκτός από το στρατηγικό κομμάτι του παιχνιδιού υπάρχει και το third-person shooter στοιχείο, το οποίο καθιστά το S.T.E.A.M. πιο ενδιαφέρον. Η πλειοψηφία των εξωγήινων έχουν ένα λαμπερό σημείο στο σώμα τους, το οποίο αντιπροσωπεύει το αδύναμο σημείο τους. Οπότε, ο συνδυασμός στρατηγικής και στόχευσης δημιουργεί ποικίλους τρόπους για να καταλήξουμε σε βιώσιμες στρατηγικές που θα μας οδηγήσουν στη νίκη. Περνώντας στα του χειρισμού, διαπιστώσαμε ότι το παιχνίδι ανταποκρίνεται σωστά. Στην κατοχή μας είχαμε το απλό 3DS, με αποτέλεσμα την κάμερα να τη χειριζόμαστε με το Stylus. Ακόμα και έτσι, όμως, χρησιμοποιώντας το Stylus, μείναμε αρκετά ικανοποιημένοι τόσο από τη στόχευση όσο και από τον έλεγχο του χώρου. Επίσης, με την τελευταία ενημέρωση προστίθεται ένα σύστημα fast-forward, μέσω του οποίου οι εχθρικές μονάδες μετακινούνται πιο γρήγορα ώστε να περιμένουμε λιγότερο. Αυτό μπορεί να ενεργοποιηθεί/ απενεργοποιηθεί όποια στιγμή θελήσουμε, ώστε να παίζουμε με το ρυθμό που επιθυμούμε.
Το Codename S.T.E.A.M. είναι συμβατό με τα Amiibo της σειράς του Fire Emblem, τα οποία -αν και δυσεύρετα στην αγορά- είναι τελείως προαιρετικά, με τον κάθε χαρακτήρα απλώς να συμμετέχει στη μάχη και να μην έχει κάποια ιστορία η ανάμειξη στο παιχνίδι. Τέλος, υπάρχει και το multiplayer mode το οποίο προσφέρει τρεις διαφορετικές επιλογές: Death Match, Medal Battle και A.B.E Battle, με την κάθε επιλογή να έχει διαφορετικό στόχο για να νικήσουμε. Δυστυχώς, όσες φόρες και αν προσπαθήσαμε να παίξουμε online δεν βρέθηκε κανένας αντίπαλος.
Ολοκληρώνοντας, το Codename S.T.E.A.M. αποτελεί έναν ενδιαφέροντα τίτλο για τους κατόχους 3DS. Με το συνδυασμό ποικίλων απόστολων που μπορούμε να καταλήξουμε σε πολλούς τρόπους βιώσιμων στρατηγικών, και με τον τίτλο να αποτελεί κάτι διαφορετικό από αυτά που μας έχει συνηθίσει η Intelligent Systems, σίγουρα πρόκειται για μια πρόταση που δεν περνάει απαρατήρητη.