Mankind Revolution.
Η αντίδραση του κοινού από το τα πρώτα gameplay videos του Deus Ex: Mankind Divided θα λέγαμε πως ήταν κάπως χλιαρή. “Πολύ άδειο” είπε ο ένας. “Πολύ ίδιο” είπε ο άλλος. “Πολύ σκοτεινό” είπε ο τρίτος. Για το πρώτο, εμείς μάλλον είδαμε άλλο βίντεο παιδιά! Για το δεύτερο, ένας διπλασιασμός στα όπλα, στους εχθρούς, στα abilites, στις RPG δυνατότητες κλπ, θεωρούμε πως είναι μια ιδιαίτερα μεγάλη εξέλιξη. Για το τρίτο, θα συμφωνήσουμε. Φοβερά σκοτεινό και δυστοπικό σκηνικό, μείγμα Blade Runner και Mass Effect. Μόνο για καλό το βλέπουμε αυτό το παράπονο! Μετά από μια ψυχεδελική παρουσίαση τον Απρίλιο, με έναν άνθρωπο κλεισμένο μέσα σε ένα δωμάτιο και τον κόσμο να τον παρατηρεί από κρυφές κάμερες, η ανακοίνωση του Deus Ex: Mankind Divided έτυχε ιδιαίτερα θερμής αποδοχής από το κοινό.
Πάντως, πρέπει να πούμε πως πολύ σπάνια ο τίτλος ενός παιχνιδιού υποδηλώνει τόσο ξεκάθαρα το σκηνικό και την ιστορία μέσα στην οποία θα περπατήσει ο παίκτης. Η ιστορία του παιχνιδιού λαμβάνει χώρα στην πανέμορφη ιστορική Πράγα, μόλις δύο χρόνια μετά τα γεγονότα του τερματισμού του Human Revolution. Από την αρχή του σχεδιασμού του λοιπόν, οι δημιουργοί βρέθηκαν αντιμέτωποι με ένα μεγάλο πρόβλημα: Τα γεγονότα του Human Revolution και ο τερματισμός του ήταν πολύ διαφορετικά για τον καθένα και, έτσι, ένα sequel θα έπρεπε να θεωρήσει κάποιο από αυτά τα endings ως canon ή να βρει τρόπο να μεταφέρει την επιλογή του παίκτη στο νέο παιχνίδι. Η λύση που επέλεξε η Eidos, λοιπόν, ήταν κάπου στη μέση.
Το παιχνίδι αναγνωρίζει όλα όσα συνέβησαν στο Human Revolution, αλλά μιας και ελάχιστοι ξέρουν το τι ακριβώς συνέβη στο τέλος, προχωράει παραπέρα και εξηγεί πως, ανεξαρτήτως του τι επέλεξες εσύ, η ζημιά στην ανθρωπότητα ήταν μεγάλη και ο διχασμός και ρατσισμός ανάμεσα σε απλούς ανθρώπους και σε αυτούς με implants έχει αγγίξει επίπεδο που πλησιάζει αυτό του κυνηγιού του Ψυχρού Πολέμου.
Ο Adam Jensen εργάζεται πλέν σε μία διεθνή αντιτρομοκρατική ομάδα, η οποία αγωνίζεται ενάντια σε έναν τρομοκρατικό οργανισμό που αποσκοπεί σε ίσα δικαιώματα για τους ανθρώπους με implants και προσπαθεί να το πετύχει με κάθε δυνατό τρόπο. Όμως, μήπως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο φαίνονται; Μήπως κρύβεται κάτι παραπάνω πίσω από τα σχέδια των τρομοκρατών και αυτών που τους κατευθύνουν; Και ποιος βρίσκεται πραγματικά πίσω από την αντιτρομοκρατική οργάνωση του Jensen και γιατί καθοδηγεί τις κινήσεις μας με τόσο περίεργο τρόπο; Και εν τέλει, έχουν όντως οι Iluminati νικηθεί ή έχουν καταφέρει να επιβιώσουν και εργάζονται σιωπηλά για την επιστροφή τους στην παγκόσμια κυριαρχία; Εκ πρώτης όψης το σενάριο του παιχνιδιού δείχνει αρκετά κοινότυπο. Όμως αυτό ισχύει και στα άλλα Deus Ex. Η μαγεία της σειράς κρύβεται στους διαλόγους της, στις λεπτομέρειες και στην ελευθερία που προσφέρει στον παίκτη για να ελιχθεί μέσα στο παιχνίδι.
Έτσι, το Mankind Divided θα έχει για άλλη μια φορά τέσσερις διαφορετικούς τρόπους gameplay για να το ολοκληρώσει κανείς. Ο πρώτος και πιο αγαπημένος μας έχει να κάνει με το role playing. Ο παίκτης θα μπορεί να λύσει όλα τα quests συζητώντας με χαρακτήρες, κρυφακούγοντας μυστικά και γενικά χρησιμοποιώντας τα social skills του για να τερματίσει το παιχνίδι όσο το δυνατόν πιο αναίμακτα. Στην ίδια, πιο ηρεμη μορφή gameplay είναι και το hacking. Με ένα νέο, πιο περίπλοκο μηχανισμό για το hacking, η Eidos επανασχεδίασε όλο το σύστημα, έτσι ώστε να επιτρέπει στον Adam να γίνει master hacker και να λύνει τα προβλήματά του από πολύ μεγάλη απόσταση. Η τρίτη οδός, είναι φυσικά το stealth. Όπως στο Human Revolution, έτσι και εδώ, ο παίκτης θα μπορεί να ελιχθεί μέσα σε μια περιοχή με απόλυτο stealth, δοκιμάζοντας διαφορετικές οδούς και ανακαλύπτωντας μυστικά κρυφά για όλα τα άλλα gameplay paths.
Εξαιρετικά ευχάριστο γεγονός είναι πωςκ με τους παραπάνω τρόπους, είναι δυνατό να τερματίσεις το παιχνίδι δίχως να σκοτώσεις ούτε έναν άνθρωπο. Χαράς ευαγγέλια για τους hardcore role players! Βέβαια, υπάρχει πάντα και ο “Rambo-Terminator” τρόπος για όλους όσους βαριούνται τα πολλά πολλά και θέλουν απλά να γίνουν η απόλυτη βιονική πολεμική μηχανή και να σκορπίσουν την καταστροφή παντού.
Και μιας και είπαμε καταστροφή, αυτή τη φορά η μηχανή γραφικών επιτρέπει πολύ περισσότερα πράγματα απ’ ότι στο παρελθόν. Μια περιοχή στην οποία πολεμάμε θα αλλάξει άρδην με την κάθε σφαίρα που πέφτει, με το περιβάλλον να δείχνει πάρα πολλές ζημίες, αντικείμενα να καταστρέφονται ολοσχερώς και να μένουν τα συντρίμια τους παντού, ενισχύοντας την αίσθηση ενός πολύ πιο δυναμικού κόσμου. Σε αυτό βοηθάει και το γεγονός ότι οι περιοχές αυτή τη φορά θα είναι αρκετά μεγαλύτερες, πολύ λιγότερο γραμμικές και κυρίως, πολύ πολύ πιο ζωντανές. Ξεχάστε μία πόλη που βλέπατε 5-6 ανθρώπους σε μια γωνία. Εδώ πλέον τα πράγματα δείχνουν ένα ζωντανό κόσμο, με δυναμική αλλά και scripted AI να κυκλοφορεί παντού, να κάνει τις δουλειές τις και να αντιδρά ανάλογα με τις περιστάσεις.
Αυτό, απ’ όσα μας είπαν οι άνθρωποι της Eidos στην Ε3, θα αλλάξει άρδην το gameplay του παιχνιδιού και θα ανοίξει πολλές νέες τακτικές στον παίκτη (όπως το να τρομάξεις τον κόσμο για να δημιουργήσεις αντιπερισπασμό ή το να μπλεχθείς ανάμεσά τους για να κρυφτείς κλπ κλπ). Σε γενικές γραμμές, το gameplay δείχνει να έχει υποστεί πολλές προσθήκες και βελτιώσεις. Οι δυνάμεις που είχαμε από τα implants επιστρέφουν, αλλά θα δείτε και διάφορες καινούργιες όπως το Icarus Jump, που επιτρέπει τεράστια αλματα, το dash, που βοηθάει ελισσόμαστε ταχύτατα από κρυψώνα σε κρυψώνα ή το νέο σύστημα stealth που μας κάνει αόρατους για λίγα δευτερόλεπτα.
Πολλές προσθήκες δείχνουν να έχουν γίνει όμως και στον οπλισμό. Εμείς μπορεί να είδαμε μόλις μερικά συμβατικά όπλα, αλλά αυτό το τρελό κόκκινο laser που εξαϋλώνει τους πάντες, δείχνει πως θα γίνει πολύ αγαπητό από το κοινό. Το πιο σημαντικό είναι, όμως, πως έχει βελτιωθεί σημαντικά ο οπλισμός μας για non lethal gameplay. Θα υπάρχουν πολύ περισσότερα όπλα για τέτοιο gameplay αυτή τη φορά, ειδικά skills αλλά και special όπλα, όπως το νέο stun gun μας, το οποίο κάνει track και μπορεί να ρίξει κάτω από απόσταση μέχρι και τέσσερα άτομα!
Όσον αφορά τον καθαρά τεχνικό τομέα, το παιχνίδι έδειξε δύο πρόσωπα. Από τη μία, το animation και ο σχεδιασμός των πόλεων είναι πάρα πολύ όμορφα, με υπέροχες σκιάσεις και φωτισμούς που δίνουν μια σπάνια sci fi γκριζάδα αντί του κλασσικού μπλε φίλτρου. Από την άλλη, η περιοχή που ζήσαμε μια μάχη, έδειχνε πως χρειάζεται λίγη παραπάνω δουλειά στο σχεδιασμό της, μιας και υπήρχε και μια θολούρα γενική αλλά και μια απλότητα παραπάνω απ’ όσο θα έπρεπε. Τουλάχιστον στον ηχητικό τομέα ξέρουμε πως το αποτέλεσμα θα είναι εξαιρετικό. Το voice acting για αλλη μια φορά δείχνει ιδιαίτερα δυνατό, οι ήχοι περισσότεροι και βαθύτεροι από ποτέ, ενώ για τη μουσική ενορχήστρωση επιστρέφει η ομάδα του προηγούμενου παιχνιδιού και έτσι ξέρουμε ότι θα ακούμε το OST για πολλούς πολλούς μήνες!
Το Deus Ex: Mankind Divided, λοιπόν, δείχνει ότι θα είναι μία αξιόλογη συνέχεια για το ιστορικό franchise. Τα στοιχεία είναι όλα εκεί και εμείς ελπίζουμε το γλυκό να δέσει σωστά στο… ψήσιμο. Αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο πρώτο τμήμα του 2016 για PC, PS4 και Xbox One και αν υπάρχει ένα πράγμα για το οποίο είμαστε βέβαιοι, είναι ότι για άλλη μια φορά θα βρεθεί στο top 10 των αγορών πάρα πολλών παικτών!