Welcome to the Dark Zone.
Πριν την τρομερή παρουσίαση του Doom, πριν το εντυπωσιακό Hololens και πριν την νεκρανάσταση του Last Guardian, το GameOver είχε την πολύ μεγάλη ευκαιρία να παραβρεθεί στην pre-show παρουσίαση της Ubisoft, σε αποκλειστικότητα για όλα τα Βαλκάνια. Εκεί, είχαμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με διάφορα παιχνίδια της εταιρίας σε πολύ πιο άνετο περιβάλλον, να παίξουμε παρέα με τους δημιουργούς και φυσικά να μιλήσουμε για πολλές ώρες μαζί τους. Ένα από τα παιχνίδια με τα οποία περάσαμε αρκετή ώρα μαζί του, ήταν το πολύ διαφημισμένο The Division. Και οι εντυπώσεις μας ήταν αρκετά καλές, αλλά υπάρχουν και ορισμένες επιφυλάξεις.
Για όποιον δε γνωρίζει, το The Division είναι ένα 3rd person shooter μέσα σε open world σκηνικό και λαμβάνει χώρο μέσα στη Νέα Υόρκη. Μια παγκόσμια καταστροφή έχει εξολοθρεύσει ένα μεγάλο μέρος του ανθρώπινου γένους και η αναρχία έχει κυριέψει τον πλανήτη. Οι παίκτες είναι μέλη μιας επίλεκτης ομάδας, η οποία ως στόχο της έχει τη διατήρηση μιας τάξης, την προστασία του πολιτισμού και την ανάκτηση επικίνδυνων όπλων και τεχνολογιών μέσα από τις κατεστραμμένες περιοχές. Για να το θέσουμε πιο απλά, το παιχνίδι είναι ένα πιο “ρεαλιστικό” Destiny σε τρίτο πρόσωπο. Τεράστιες ανοιχτές περιοχές, multiplayer only παιχνίδι, με διάφορα quests να ανοίγονται δεξιά αριστερά, ένα υποτυπώδες σενάριο να τρέχει και τη μεγαλύτερη βαρύτητα να πέφτει στην αναζήτηση του καλύτερου loot και εξοπλισμού, αυτή είναι η βασική δομή του τίτλου.
Αν δεν σας αρέσει αυτό το μοντέλο gameplay, τότε το Division δύσκολα θα καταφέρει να σας κερδίσει. Αν όμως σας αρέσει, τότε το παιχνίδι της Ubisoft έχει τα φόντα να διαπρέψει χάρη στο ακόμα πιο ανοιχτό gameplay που προσφέρει. Οι παίκτες εδώ, μπορούν να σκαρφαλώσουν, να αναζητήσουν κάλυψη και γενικότερα να ελιχθούν μέσα στο χάρτη σε βαθμό που μόνο ένα tactical παιχνίδι θα μπορούσε να προσφέρει. Οι δυνατότητες στο πώς θα πλησιάσεις μία μάχη είναι πραγματικά πολλές και ο ανοιχτός χάρτης σε οριζόντιο και κατακόρυφο επίπεδο, δίνει μια πολύ ωραία αίσθηση. Αυτό που ήταν πραγματικά εντυπωσιακό, ήταν το πόσο ομαλό και καλοστημένο ένιωθε το gunplay αλλά και το gameplay γενικότερα.
Μέσα σε πολύ λίγα λεπτά είχαμε μάθει τις κινήσεις με άνεση, και χάρη στην ελευθερία μέσα στο χάρτη, μπήκαμε μέσα στη μάχη με μεγάλη άνεση (και ξεσκίσαμε τον ανταγωνισμό!!!). Στημένο κάτω από τα σύγχρονα πρότυπα, ο κάθε παίκτης στο Division μπορεί να έχει το δικό του specialization, ειδικά abilities, εξοπλισμό και όπλα τα οποία είναι όλα απόλυτα απαραίτητα και δίχως συνεργασία με την υπόλοιπη ομάδα σου, είναι πολύ δύσκολο να επιβιώσεις. Στις δοκιμές που κάναμε, παίξαμε μέσα σε έναν κλειστό server 12 ατόμων, όπου είχαμε χωριστεί σε τρεις ομάδες με στόχο να μπούμε μέσα σε μια περιοχή με όνομα Dark Zone, να ανακτήσουμε ένα πακέτο, να το πάμε σε μια ανοιχτή περιοχή και να καλέσουμε ένα ελικόπτερο για να το παραλάβει. Και οι τρεις ομάδες, στην ουσία, ανήκουν στον ίδιο οργανισμό και πλησίασε ο καθένας το στόχο του με τον τρόπο που ήθελε και επιθυμούσε.
Μετά από σκληρές μάχες με την ομολογουμένως δύσκολη AI, οι ομάδες μας σιγά σιγά πλησίασαν στην περιοχή για το extraction. Όμως, στέλνοντας loot πίσω στη βάση, σημαίνει πως κερδίζετε πόντους και χρήματα. Και φυσικά, μπορείτε μετά να χρησιμοποιήσετε το loot για την εξέλιξη του χαρακτήρα σας και του εξοπλισμού του. Για αυτό το λόγο, λοιπόν, η πιθανότητα προδοσίας από μια άλλη, συμμαχική ομάδα, είναι ιδιαιτέρως πιθανή. Εκεί, λοιπόν, που κάθεστε όλοι οχυρωμένοι και προστατεύετε το Landing zone από τους εχθρούς, μια σφαίρα στον κρόταφο από τον μέχρι πρότινος φίλο σας είναι αρκετή για να οδηγήσει την κατάσταση σε μια απόλυτα λυσσαλέα κόλαση. Φυσικά, αυτοί που πρόδωσαν έχουν πλέον bounty επάνω στο κεφάλι τους και σκοτώνοντάς τους κερδίζετε παραπάνω χρήματα. Αλλά μέσα στο χαμό, το τελευταίο που θα σκεφτείτε είναι αυτό.
Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα, η Ubisoft είπε πριν λίγες μέρες πως θα σταματήσει να παρουσιάζει πλασματικά trailer και θα δείχνει αληθινό gameplay. Έτσι, η έκδοση που είδαμε εμείς (που έχει ως βασική κονσόλα το Xbox One), έδειχνε κατώτερη των παλαιών trailers. Μη φοβάστε βέβαια, δε μιλάμε για downgrade του επιπέδου του Watch Dogs. Απλά, τα πράγματα είναι πιο θολά, τα particle effects πιο λίγα και γενικά λείπει αυτή η κρυστάλλινη καθαρότητα. Από την άλλη, για τα σημερινά δεδομένα το παιχνίδι δεν παύει να είναι ιδιαιτέρως όμορφο. Ένας τεράστιος χάρτης που φορτώνει πολύ ομαλά δίχως pop in, animation υψηλών προδιαγραφών και, πιθανότατα, η καλύτερη μεταφορά της Νέας Υόρκης που έχετε δει σε παιχνίδι είναι ορισμένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά. Όποιος έχει πάει στη μεγαλούπολη της Αμερικής, δε θα αναγνωρίσει μόνο τα σημαντικά της σημεία αλλά και τα μικρά σοκάκια και στενάκια που περπάτησε ένα βράδυ. Στα του ήχου τώρα, δεν έχουμε να πούμε κάτι ιδιαίτερο. Κλασσικά επική, αμερικάνικη μουσική με στιγμές νωχελικής ατμοσφαιρικής μελωδίας, γεμισμένο ως το ταβάνι με εκρήξεις, κραυγές αγωνίας, καταστροφές και τον ασταμάτητο παγωμένο άνεμο που μαστιγώνει την παγωμένη πόλη.
Το Division, λοιπόν, συνεχίζει να δείχνει ενδιαφέρον. Για τους παίκτες που αρέσκονται στο multiplayer, το co-op και το κυνήγι του loot, ο νέος τίτλος της Ubisoft δείχνει να έχει πάρα πολύ υλικό μέσα για να τους κρατήσει για καιρό. Ακόμα και αν μπουχτίσατε το gameplay του Destiny, οι διαφορές στο σκηνικό, το ρεαλισμό και το γενικότερο ύφος μπορούν να σταθούν αρκετές για να επιστρέψετε σε κάτι παρόμοιο. Για τους υπόλοιπους, όμως, αλλά και για όσους ψάχνουν κάτι πιο φρέσκο, είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να στρέψετε την προσοχή σας σε κάποιον άλλο τίτλο.