Γυαλίστε τα ζάρια σας!
Η Ε3 είναι το πανηγύρι των μεγάλων εταιριών. Τεράστιες εταιρείες ξοδεύουν αμύθητα ποσά για να διαφημίσουν με εντυπωσιακό τρόπο τα νέα τους μεγαθήρια. Τα φώτα, τα φλας και το ενδιαφέρον μονοπωλείται σχεδόν αποκλειστικά από τα θηρία της βιομηχανίας και, συνήθως, οι μικροί developers εξαφανίζονται μέσα στον κυκεώνα των διάσημων sequels ή των ελπιδοφόρων AAA τίτλων. Το GameOver, όμως, γνωστό για την αγάπη του προς τα indie games και δη, προς τα πραγματικά hardcore RPGs, κατάφερε να ξεκλέψει αρκετό χρόνο από το υπερφορτωμένο πρόγραμμά του στην Ε3 και συναντήθηκε με τα παιδιά της n-Space και της Digital Extremes για να δοκιμάσει από κοντά το, ελπιδοφόρο, Sword Coast Legends.
Εδώ και πολλά χρόνια, η Wizards of the Coast, που κατέχει τα δικαιώματα του Dungeons & Dragons σύμπαντος, δείχνει να έχει αποχωρήσει από τη video game βιομηχανία. Μικροπαιχνιδάκια στα κινητά, αδιάφορες αρπαχτές και ανούσια demos είναι τα μόνα που κυκλοφορούν για τον μεγαλύτερο και βαθύτερο fantasy κόσμο που έχει σχεδιαστεί ποτέ και είναι ικανά να κάνουν έναν παίκτη να κλάψει όταν τα συγκρίνει με μεγαθήρια του παρελθόντος όπως το Baldur’s Gate και το Neverwinter Nights. Χάρη όμως στο kickstarter και την αναβίωση του ισομετρικού tactical RPG τον τελευταίο χρόνο, η εταιρία αποφάσισε να δοκιμάσει για άλλη μια φορά τα νερά, με έναν τίτλο που μπορεί να έχει low budget αλλά δείχνει να έχει μεγάλη καρδιά.
Το Sword Coast Legends, λοιπόν, αποτελεί το κρυφό όνειρο οποιουδήποτε έχει παίξει το επιτραπέζιο DnD. Τέσσερις παίκτες θα φτιάξουν τους χαρακτήρες τους έτσι ακριβώς όπως αυτοί επιθυμούν και θα ξανοιχτούν σε έναν κόσμο τον οποίο έχει δημιουργήσει εξ ολοκλήρου ένας πέμπτος παίκτης, ο γνωστός στο DnD ως Dungeon Master (DM). Ο DM, λοιπόν, έχει ένα τεράστιο σετ από εργαλεία στη διάθεσή του, που του επιτρέπουν να δημιουργήσει έναν κόσμο από το μηδέν. Θέλεις πόλη; Στήσε το χάρτη, βάλε κτίρια, ανθρώπους, δέντρα, διακοσμητικά, ό,τι λαχταράς, γέμισέ την loot, quests και μυστικά και έχεις ένα custom χώρο για το DnD session της ημέρας. Δεν έχεις τόσο πολύ χρόνο; Χρησιμοποίησε έναν από τους πολλούς έτοιμους χάρτες, κάνε random generate στοιχεία του, άλλαξε και πρόσθεσε ό,τι θέλεις και ξεκίνα.
Ο DM μπορεί να έχει χτίσει τη δική του ιστορία ή να χρησιμοποιεί μία από τις χιλιάδες που υπάρχουν στον κόσμο των Forgotten Realms και να τις φέρνει, με εντυπωσιακό τρόπο, στον ψηφιακό κόσμο. Η μαγεία, όμως, δεν σταματάει εκεί. Όσο παίζουν οι τέσσερις παίκτες, ο DM βρίσκεται και αυτός μέσα στο παιχνίδι. Μπορεί ανά πάσα στιγμή να εμφανίσει νέους εχθρούς, να επιβραβεύσει ή να τιμωρήσει παίκτες, να αλλάξει το περιβάλλον και γενικά να εξελίσσει την ιστορία και το περιβάλλον όπως θέλει ανά πάσα στιγμή. Είναι ένα απόλυτα διαδραστικό σύστημα, το οποίο για πρώτη φορά καταφέρνει να φέρει ένα μεγάλο τμήμα των μηχανισμών του DnD σε video game.
Για τους κανονικούς παίκτες τώρα, τα πράγματα είναι λίγο πολύ όπως θα τα περιμένατε. Θα μπορέσετε να χτίσετε το χαρακτήρα σας όπως εσείς θέλετε, επιλέγοντας από μια πληθώρα classes και races και φυσικά να τον εξειδικεύσετε στον ανατριχιαστικά βαθύ τρόπο που μόνο το DnD μπορεί να το κάνει. Και επειδή η συνεργασία είναι το παν, θα πρέπει πραγματικά να μιλάτε με τους συμπαίκτες σας για να βοηθάει ο ένας τον άλλο και να προχωράτε παρακάτω. Αλλιώς, όπως σε τόσα και τόσα βράδια στο υπόγειο του κολλητού σας, όλη η ομάδα θα βρεθεί νεκρή σε χρόνο dt γιατί απλά τα βάλατε με ένα Mind Flayer με την τακτική γιουρούσι!
Όμως, καλά και χρυσά όλα αυτά, αλλά τι γίνεται με τους μοναχικούς παίκτες; Αυτούς που απλά θέλουν να χαθούν μόνοι τους σε ένα παιχνίδι να ξεσκάσουν και δεν θέλουν να παλεύουν να οργανωθούν με αγνώστους ή, ακόμα χειρότερα, να οργανώσουν την παρέα τους; Έπειτα από πολύ σκάλισμα και παρακάλια, οι δημιουργοί μας επιβεβαίωσαν πως το παιχνίδι θα διαθέτει και κανονικό, single player campaign, με ιστορία δεκάδων ωρών, το οποίο θα μπορείτε να παίξετε μόνο solo! Με λίγα λόγια, ο τίτλος δείχνει να καλύπτει μια πολύ ευρεία γκάμα παικτών και αυτό είναι και καλό αλλά και ανησυχητικό για το πώς θα καταφέρουν να τα κάνουν όλα και ταυτόχρονα να φτάσουν υψηλό επίπεδο.
Αυτό που σίγουρα δεν θα είναι υψηλού επιπέδου, είναι ο τομέας των γραφικών. Αν και δεν είμαστε ιδιαίτερα απαιτητικοί από αυτό τον τομέα στα παιχνίδια, είναι γεγονός πως από μια τόσο μεγάλη και πλούσια εταιρία περιμέναμε κάτι παραπάνω από αυτόν τον τομέα. Εφέ, animation, 3D models, χάρτες, όλα δείχνουν από μια άλλη, μακρινή εποχή και αν κάποιος μας έλεγε πως το παιχνίδι βγήκε πριν 10 χρόνια, θα τον πιστεύαμε με μεγάλη άνεση. Αυτό βέβαια ίσως να βοηθάει στο να δοθούν χρήματα σε πιο σημαντικά σημεία, όπως το gameplay και το DM build, αλλά και πάλι, θα θέλαμε να βλέπαμε ένα σκαλάκι παραπάνω στην απεικόνιση. Τουλάχιστον, το παιχνίδι έτρεχε απόλυτα ομαλά στα δικά μας playthrough και έτσι μάλλον δεν θα αντικρύσουμε τα προβλήματα που είδαμε στο Wasteland 2.
Αν εξαιρέσουμε, λοιπόν, τον οπτικό τομέα, οι εντυπώσεις μας από το Sword Coast Legends ήταν ιδιαίτερα θετικές. Δοκιμάσαμε τα skills μας ως DM, χτίζοντας γρήγορα ένα dungeon και βασανίζοντας ανηλεώς τους παίκτες μας και μετά βρεθήκαμε στην αντίπερα όχθη, σπαμάρωντας heal σαν καλός cleric, προσπαθώντας να σώσουμε την κακόμοιρη ομάδα μας απέναντι στο μπουλούκι από ροζ αράχνες που μας την έπεφταν από παντού. Το Sword Coast Legends προσπαθεί και έχει τα φόντα να καταφέρει να δώσει αυτό το πραγματικό DM mode που τόσο θέλαμε, αλλά δεν είδαμε στο Neverwinter Nights. Το αν θα τα καταφέρει, θα το δούμε στην πορεία. Οι πρώτες εντυπώσεις, πάντως, είναι θετικές.