Run – Jump – Fly.
To πρώτο Mirror’s Edge ήταν αδιαμφισβήτητα ένα από τα πιο ιδιαίτερα παιχνίδια της περασμένης γενιάς. Κατάφερε να συνδέσει την κάμερα πρώτου προσώπου με μια parkour κίνηση μέσα στο χώρο, που ως τότε είχαμε δει ψήγματά της μόνο σε λίγα 3rd person παιχνίδια και το έκανε τόσο μαεστρικά που άλλαξε εντελώς τον τρόπο με τον οποίο βλέπαμε το gaming. Σε έναν εκπληκτικά μινιμαλιστικό κόσμο, με ένα οργουελικό περιβάλλον και μία μαγική μουσική σύνθεση, το Mirror’s Edge φαινόταν να είχε όλα τα φόντα να ξεχωρίσει. Όμως, το κοινό διχάστηκε σε μεγάλο βαθμό.
Λίγο το σχεδόν ανύπαρκτο σενάριο, λίγο η έλλειψη δράσης, λίγο το ιδιαίτερο art direction, που δεν άρεσε σε όλους, και λίγο που η κίνηση ήθελε μεγάλη εξοικείωση για να παίζεις με άνεση, έκανε το παιχνίδι να δεχθεί αρκετές άσχημες κριτικές από το κοινό, και έτσι το μέλλον της σειράς φάνηκε αβέβαιο. Ήταν πολύ μεγάλη η χαρά των fans, όμως, όταν η EA ανακοίνωσε πως η σειρά θα επιστρέψει στη νέα γενιά μέσω του Catalyst. Η δε Dice, πάλι στο τιμόνι της σειράς, υπόσχεται πως θα κρατήσει όλα τα στοιχεία που έκαναν αγαπητό το πρώτο παιχνίδι και πως θα διορθώσει τα στοιχεία που είχαν ξενίσει. Το αν αυτό θα ισχύσει, είναι πολύ νωρίς για να το κρίνουμε. Αυτό που μπορούμε να πούμε, όμως, μετά από την ενασχόλησή μας με το παιχνίδι στην έκθεση Ε3, είναι πως το Catalyst δείχνει και παίζει ακριβώς όπως θέλαμε από ένα Mirror’s Edge παιχνίδι.
Για την ιστορία του τίτλου τα πράγματα δεν είναι ακόμα απολύτως ξεκάθαρα. Θα λαμβάνει χώρα πριν από το πρώτο παιχνίδι, αλλά ταυτόχρονα θα λειτουργεί και σαν reboot της σειράς. Έτσι, θα συναντήσουμε χαρακτήρες και περιοχές από τον προηγούμενο τίτλο, αλλά θα είναι αρκετά αλλαγμένοι. Οι δημιουργοί αναγνώρισαν το πόσο ρηχό ήταν το παλιό σενάριο και αυτή τη φορά θέλουν να χτίσουν έναν κόσμο για τον οποίο πραγματικά νοιάζεσαι και μπορείς να ταυτιστείς με τους χαρακτήρες του. Έτσι, το σενάριο αναμένεται πιο σκοτεινό, με βαθύτερους χαρακτήρες και ανατροπές, ενώ δεν θα λείψουν αρκετές δραματικά σκηνοθετημένες στιγμές, ξεφεύγοντας από τη λογική «γνωρίζω τους χαρακτήρες από το ακουστικό μου» που υπήρχε παλιά. Ας ελπίσουμε πως όντως θα είναι έτσι τα πράγματα και πως θα γνωρίσουμε μια πολύ πιο ανθρώπινη Faith.
Σχεδιαστικά τουλάχιστον, είναι πασιφανές πως έγινε μια στυλιστική επιλογή στους χαρακτήρες έτσι ώστε να ξεφύγουν από την τελειότητα ενός Manga που είχαν στο παρελθόν και να αποκτήσουν ένα πιο ρεαλιστικό προφίλ, σχέδιο και σώμα. Η νέα Faith δείχνει πιο ώριμη, πιο σοβαρή και σε μια σχεδιαστική αλλαγή, πλέον δείχνει σαν να έχει καταγωγή από την Νοτιοανατολική Ασία. Όσον αφορά το animation τώρα, τα πράγματα έχουν γίνει πολύ πιο ομαλά απ’ ό,τι στο παρελθόν. Αν και το animation του πρωτότυπου τίτλου ήταν εξαιρετικό για την εποχή του, το αποτέλεσμα που αντικρίσαμε το ξεπερνούσε κατά πολύ.
Πλέον η κίνηση μέσα στο χώρο δείχνει πολύ πιο καθαρή και σταθερή, τα ακροβατικά θυμίζουν ακόμα περισσότερο επαγγελματικό parkour, ενώ οι μάχες σώμα με σώμα είναι από τις πιο εντυπωσιακές που έχουμε αντικρίσει σε παιχνίδι. Στα του σχεδιασμού του κόσμου, πρέπει να πούμε ότι σε όσους δεν άρεσε το πρώτο Mirror’s Edge, δεν θα τους αρέσει ούτε αυτό. Για όσους όμως λάτρεψαν αυτούς τους έντονους χρωματισμούς στον λευκό καμβά της γυαλιστερής πόλης, το αποτέλεσμα είναι για άλλη μια φορά πάρα πολύ όμορφο. Σχεδιασμένο με τη χρήση της Frostbite Engine, το Catalyst καταφέρνει και ξεπερνά το μεγαλύτερο πρόβλημα της σειράς, αυτό των περιορισμένων διαδρόμων, και αυτή τη φορά μας προσφέρει ένα “open world” περιβάλλον, μία πόλη στην οποία θα μπορούμε να πάμε όπου θέλουμε δίχως να βλέπουμε loading screen. Πρόκειται για ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο για first person παιχνίδι με τέτοια ποιότητα γραφικών, και θέλουμε πολύ να δούμε πώς θα δουλέψει στο τέλος.
Το θετικό με έναν τέτοιο κόσμο είναι πως ανοίγει νέες τακτικές στο gameplay. Μπορείτε να πάτε όπου θέλετε, όπως θέλετε. Και πέρα από τα κεντρικά quests της ιστορίας, θα υπάρχουν και διάφορα side quests τριγύρω, τα οποία θα μπορείτε να εκτελέσετε όποτε και αν επιθυμείτε. Κατά τη διάρκεια του playthrough μας, ασχοληθήκαμε με τρεις τέτοιες αποστολές. Στη μία έπρεπε να σκαρφαλώσουμε σε ένα κτίριο για να χακάρουμε μία ηλεκτρονική πινακίδα και να στείλουμε ένα μήνυμα ελπίδας στην πόλη. Το σκαρφάλωμα μας ήταν γρήγορο, άνετο και αρκετά επικίνδυνο.
Θα λέγαμε πως ο χειρισμός σε στενά περβάζια θέλει ακόμα λίγη δουλειά, γιατί είναι λίγο δύστροπο και περίεργο να προχωράς τμηματικά για να μεταβείς στο κατάλληλο σημείο ώστε να πηδήξεις απέναντι. Στη δεύτερη αποστολή έπρεπε να καλύψουμε μία απόσταση κάτω από ένα συγκεκριμένο χρονικό περιορισμό. Βασισμένη στο πολυαγαπημένο run mode του πρώτου παιχνιδιού, σε αυτήν την αποστολή ο παίκτης θα μπορεί να τρέξει διάφορες αποστάσεις με timer, με στόχο να πετύχει τον καλύτερο χρόνο για τα leaderboards. Εδώ είναι που ο καλός και έμπειρος παίκτης διαπρέπει, καθώς αν μάθει το χειρισμό του παιχνιδιού καλά, η Faith στην κυριολεξία θα πετάει στα ουράνια και θα κυλάει ανάμεσα στα κτίρια σαν ένα χειμαρρώδες ποτάμι. Στην τρίτη και τελευταία αποστολή, έπρεπε να ξεφύγουμε από ορισμένους security guards που μας κυνηγούσαν.
Εν αντιθέσει με τα άλλα δύο σημεία, όπου το gameplay είναι απλά βελτίωση του πρώτου, στο θέμα της μάχης βλέπουμε ριζικές και πολύ καλές αλλαγές. Πλέον, η Faith δεν είναι αναγκασμένη απλά να αποφεύγει σαν παλαβή τους εχθρούς και πολύ σπάνια να ρίχνει και ένα χτύπημα. Αν και προφανώς είναι αυτοκτονία να τρέξετε κατευθείαν επάνω σε κάποιον που κρατάει όπλο, η κίνηση της Faith μέσα στο χώρο, της επιτρέπει να είναι πολύ πιο ευέλικτη και γρήγορη. Έτσι, αν τη χειριστείτε σωστά και έχετε αποκτήσει μια ικανοποιητική ταχύτητα, μπορείτε να επιτεθείτε στους εχθρούς σας με έναν τρόπο που μόνο ως χορευτική πολεμική τέχνη θα μπορούσε να περιγραφεί. Οι λαβές, οι κινήσεις και η ομαλότητα με την οποία εξελίσσεται ένα combo χτυπημάτων είναι εφάμιλλη των καλύτερων fighting games. Μπορεί να μην απαιτεί τρελούς συνδυασμούς πλήκτρων, αλλά το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό και προσφέρει στον παίκτη τη δυνατότητα να μπορεί να αμυνθεί, εφόσον μπορεί να ελιχθεί σωστά.
Εν κατακλείδι, η εικοσάλεπτη ενασχόλησή μας με το Catalyst, μας άφησε διψασμένους. Το παιχνίδι, αν και βελτιωμένο, είναι πολύ όμοιο σε gameplay και art direction με τον πρωτότυπο τίτλο, και έτσι, για κάποιον που δεν τον τράβηξε καθόλου το πρωτότυπο, δεν πιστεύουμε πως αυτή η προσπάθεια θα μπορέσει να τον κερδίσει. Για τους φανατικούς οπαδούς της σειράς, όμως, δείχνει να είναι ακριβώς αυτό που περίμεναν από την Dice. Και για εκείνους, αυτό είναι πολύ πιο σημαντικό από το να γίνουν ραγδαίες αλλαγές ώστε η σειρά να γίνει πιο mainstream. Τώρα, οπλιστείτε με υπομονή και περιμένετε. Η κυκλοφορία του αναμένεται να γίνει το Φεβρουάριο του 2016 για PC, PS4 και Xbox One.