En Taro GameOver.
Είναι ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η ως τώρα πορεία του StarCraft II κατάφερε να πολώσει το φανατικό κοινό του που παρακολουθεί τη σειρά από το 1998. Κάτι το γεγονός ότι έσπασαν ένα παιχνίδι σε τρία τμήματα, λίγο το ότι χρειάστηκε πέντε χρόνια να ολοκληρωθεί, κάτι η εγκληματικά υψηλή τιμή του, κάτι το ότι το σενάριο στιγμές στιγμές θύμιζε «Ατίθασα Νιάτα» και «Λάμψη» με sci-fi χροιά, προσθέστε το multiplayer που απείχε από το στυλ και τις ανάγκες των esport της εποχής, και όλα οδήγησαν τη Blizzard στο βρεθεί αντιμέτωπη με ένα μεγάλο τμήμα του φανατικού κοινού της, το οποίο παραπονιόταν για πολλά θέματα. Βέβαια, το παιχνίδι πούλησε και πουλάει πάρα πολύ. Και οι παίκτες, είτε είχαν παράπονα είτε όχι, ως επί το πλείστον… άφησαν τα κόκκαλά τους επάνω από τα πληκτρολόγια και ξόδεψαν εκατοντάδες ώρες σε ένα από τα καλύτερα RTS που έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία 15 χρόνια.
Στις 10 Νοεμβρίου λοιπόν, η οδύσσεια που ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2010 με το Wings of Liberty και συνεχίστηκε το 2013 με το Heart of the Swarm, θα φτάσει επιτέλους στο τέλος της με το -ελπίζουμε- επιτέλους επικό Legacy of the Void. Με βασική φυλή τους παντοδύναμους Protoss και πρωταγωνιστές τον νεαρό Artanis και τον αινιγματικό Zeratul, το Legacy of the Void δείχνει επιτέλους να σοβαρεύει την ιστορία και να ξεκινάει τη μεγάλη, διαγαλαξιακή μάχη ενάντια στον καταραμένο Xel Naga “Amon” και τον στρατό των hybrid του. Ο πρόλογος, τουλάχιστον, τρεις πίστες που είναι προσβάσιμες σε όποιον κάνει preorder το παιχνίδι, μας άφησε πολύ ωραία συναισθήματα για μια συνέχεια γεμάτη ίντριγκα και, κυρίως, δίχως ρομάντζο και αγκαλιές! Το αν θα επιβεβαιωθεί βέβαια, θα φανεί στο τελικό παιχνίδι.
Αυτό που μπορεί να φανεί ήδη πάντως, είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει στο gameplay και τα παλιά units, καθώς και τα διάφορα νέα units που προστίθενται στο multiplayer οπλοστάσιο της κάθε φυλής. Για τις αλλαγές θα χρειαστούμε σελίδες για να περιγράψουμε όλα όσα έχουν γίνει και επειδή είναι ακόμα υπό συζήτηση και beta testing το τι θα παραμείνει και τι θα αλλάξει, δεν θα μπούμε σε λεπτομέρειες. Θα πούμε απλά πως έχουν γίνει νευραλγικές αλλαγές σε πολλά units, από απλό balancing, που άλλαξε τα statistics τους, μέχρι καταργήσεις ή/ και προσθήκες δυνατοτήτων και δυνάμεων, στοιχεία που θα αλλάξουν άρδην τον τρόπο με τον οποίο παίζατε ως τώρα.
Στα καινούργια units τώρα, υπάρχει μπόλικο “ψωμί”. Αρχίζοντας με τους Zerg, σαμπάνιες ανοίξανε από την Ευρώπη μέχρι τη Ν. Κορέα με την πολυπόθητη επιστροφή του θρυλικού Lurker. Μετά τα διάφορα μείγματα για underground siege units, η επιστροφή του πολυαγαπημένου lurker είναι πραγματικά υπέροχη! Η άλλη προσθήκη των Zerg είναι μια νέα μετάλλαξη των Roaches, το Ravager, το οποίο σαν επιθετικό unit ακόμα θέλει λίγο χτίσιμο, αλλά η δυνατότητά του να χτυπάει από μεγάλη απόσταση τα αμυντικά κτίρια και να καταστρέφει τα καταραμένα Force Shields των Protoss, το κάνει ένα πολύ δυνατό όπλο ενάντια σε στενές πλαγιοκοπήσεις των Protoss. Στα των Terran, από την μία έχουμε ένα ακόμα ιπτάμενο unit, το Liberator, το οποίο δίνει στους Terran ένα ιπτάμενο unit διπλής χρήσης και εξαιρετικά δυνατής ισχύος. Στο ένα mode του μπορεί και θερίζει άλλα ιπτάμενα units με ένα αργό αλλά δυνατό splash damage, ενώ στο άλλο mode γίνεται σαν το Guardian του SC I, όπου μπορεί και χτυπάει πολύ δυνατά μακρινούς στόχους στο έδαφος και μπορεί να ξεκληρίσει μια προπορευόμενη εχθρική προέλαση.
Για το τέλος αφήσαμε τους πρωταγωνιστές του παιχνιδιού, τους ιππότες του διαστήματος, τους Protoss, των οποίων τα νέα units έχουν δημιουργηθεί σχεδόν αποκλειστικά για να παρενοχλούν τον αντίπαλο. Το πρώτο από αυτά είναι ο Adept, ένα unit πεζικού που είναι καλό ενάντια σε άλλους πεζικάριους με χαμηλή ασπίδα. Όμως, έχει τη δυνατότητα να στείλει τη σκιά του όπου θέλει (η οποία είναι άτρωτη) και μετά από λίγο να τηλεμεταφερθεί στη θέση της! Ακόμα και η καλύτερη άμυνα είναι άχρηστη απέναντι σε μια τέτοια τακτική, που πραγματικά θα αναγκάσει τους παίκτες να σκεφτούν πολύ διαφορετικά για το πώς θα παίζουν πλέον ενάντια στους Protoss.
Και αν νομίζατε πως αυτό ήταν ενοχλητικό, που να δείτε το Disruptor. Μια ιπτάμενη μπάλα από το Armory, η οποία όταν ενεργοποιηθεί, γίνεται άτρωτη για λίγη ώρα και απελευθερώνει μετά μια καταστροφική δέσμη ενέργειας, που παίρνει σβάρνα ό,τι είναι κοντά της. Πάρτε 3-4 τέτοιες μπαλίτσες, μπείτε σαν κύριοι εκεί που είναι μαζεμένος ο αντίπαλος και μπαμ, σαν να έσκασαν δύο nuclear strikes επιτόπου! Σε γενικές γραμμές, λοιπόν, οι αλλαγές, τόσο στο gameplay όσο και στις προσθήκες, δείχνουν πως πάνε το StarCraft 2 σε μονοπάτια πιο ατομικά και κοντά στα e-sports της εποχής μας. Οδηγούν το παιχνίδι πιο κοντά στα πρότυπα της αρχικής του beta του 2009, όπου θα επιβραβεύεται πολύ ο παίκτης που μπορεί να κάνει καλό micromanagement και θα εκμεταλλεύεται το κάθε ability του κάθε unit του. Αυτό κάνει το παιχνίδι σίγουρα πιο δύσκολο για τον casual παίκτη ή για αυτόν που θα μπει τώρα στη σειρά.
Από την άλλη, μιας και μιλάμε για ένα παιχνίδι που εξελισσόταν σιγά-σιγά τόσα χρόνια, εμείς βλέπουμε τις αλλαγές με πολύ θετικό μάτι. Όπως και με το Diablo 3 έτσι και με το StarCraft II η Blizzard έχει δείξει επάξια πως ακούει το κοινό και τις κριτικές του και έχει βελτιώσει τους μηχανισμούς του παιχνιδιού σε ένα επίπεδο που πλέον το πρωτότυπο Wings of Liberty δείχνει σαν alpha build. Το στήσιμο, λοιπόν, είναι εδώ και είναι καλό, χορταστικό και εθιστικό. Ο κόσμος του SC2 είναι υπέροχος. Και η μάχη επιτέλους θα πάρει φωτιά σε διαγαλαξιακό επίπεδο.
Αν, τώρα, η Blizzard θυμηθεί και τη γραφή που κατείχε στο SC1 και το Brood War και προσφέρει κάτι ανάλογο στο Legacy of the Void, τότε απλά θα μιλάμε για έναν τιτάνιο τίτλο. Υπομονή λοιπόν ως τις 10 Νοεμβρίου…