Ψευδής φράση νο. 132: “Πήγε 5 το πρωί; Εντάξει, ένας γύρος ακόμα και το κλείνω…”.
Άλλο ένα από αυτά τα παιχνίδια που έχουν τη δύναμη να καταστρέψουν εξεταστικές ή την κοινωνική ζωή του καθενός κατέφτασε. Ένα ακόμα 4X strategy, δηλαδή, με αρκετά πιο απλοϊκό υπόβαθρο σε σχέση με τα –πυρηνικής φυσικής επιπέδου- strategy της Paradox ή ακόμα και σε σχέση με τα πιο φιλικά Civilization και Heroes of Might and Magic. Η περισσότερο εύπεπτη υπόσταση του Sorcerer King αποτελεί βασικό αρνητικό όχι τόσο για την ίδια του την ποιότητα (που βρίσκεται σε αρκετά καλά επίπεδα) αλλά πολύ περισσότερο επειδή έχει την ικανότητα να προσελκύσει ευκολότερα άτομα που ήθελαν να ασχοληθούν με το είδος, αλλά τους απωθούσε η πολυπλοκότητα των 4X strategy. Θα μπορούσα να πω ότι τα περί καταστροφής εξεταστικών κ.λπ. τα λέω αστειευόμενος, αλλά η αλήθεια είναι ότι το Civilization IV ήταν ένας από τους βασικούς υπαίτιους για την πανωλεθρία μίας ολόκληρης εξεταστικής (σε καμία περίπτωση φυσικά δεν έφταιγε η ανύπαρκτη εγκράτειά μου…).
Το Sorcerer King αποτελεί ένα πολύ καλό πρώτο σκαλοπάτι για το συγκεκριμένο απαιτητικό είδος. Μπορεί να υπάρχουν ατέλειες και διάφορα προβλήματα τεχνικής και δομικής φύσεως, αλλά δεν παύει να έχει την απαραίτητη πρόκληση καθώς και την ικανότητα να σας οδηγήσει στη συνηθισμένη ατάκα: “άλλον έναν γύρο ακόμα και το κλείνω”, στις 5 τα ξημερώματα, αφού έχει προηγηθεί η συγκεκριμένη πρόταση άλλες δέκα φορές σε διάστημα ισάριθμων ωρών…
Η Stardock Entertainment κάθε άλλο παρά χθεσινή είναι στο είδος, έχοντας στο βιογραφικό της μεγαθήρια όπως τη σειρά των Galactic Civilizations και Sins of a Solar Empire. Η διαφορά του Sorcerer King με τα παραπάνω είναι ότι ξεφεύγει από το αχανές διάστημα και μας μεταφέρει σε ένα παραδοσιακό fantasy περιβάλλον, το οποίο αναμφίβολα κρύβει ελάχιστες σεναριακές και εικαστικές εκπλήξεις για όσους έχουν έστω και ελάχιστη επαφή με το είδος. Ό,τι χάνει όμως στη σχεδιαστική πρωτοτυπία το κερδίζει στην έξυπνη γραφή του. Ευτυχώς, το Sorcerer King δεν παίρνει ποτέ στα σοβαρά τον εαυτό του, αποφεύγοντας να αποδώσει μία σοβαροφανή ιστορία. Αντιθέτως, τα κείμενα που συνοδεύουν κάθε επαφή των χαρακτήρων μας, είτε αφορά συμμαχικές ή εχθρικές φυλές είτε αφορά συνομιλίες με τον τελευταίο μέθυσο ενός πανδοχείου, είναι γραμμένα με κοφτερό χιούμορ.
Αυτή η προσέγγιση προσδίδει πολύτιμους πόντους στον ξεχωριστό χαρακτήρα του παιχνιδιού. Με λίγα λόγια, ο εύθυμος τόνος των κειμένων είναι απολαυστικός και ως εκ τούτου είναι από τις λίγες φορές που σε παιχνίδι του είδους δεν ωθούμασταν στο διαρκές skip των διαλόγων ώστε να επανέλθουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται στη διαχείριση της αυτοκρατορίας μας. Η λέξη “αυτοκρατορία” βέβαια μία κουβέντα είναι, καθώς για να φτάσει κανείς στο σημείο να ονομάσει ως αυτοκρατορία τον αρχικό αξιολύπητο οικισμό του θα χρειαστεί πολύ υπομονή και γερά νεύρα. Τουλάχιστον στις πρώτες ώρες ενασχόλησης με το Sorcerer King, μέχρι να αντιληφθείτε ακριβώς πώς λειτουργούν ορισμένοι μηχανισμοί προς όφελός σας, να περιμένετε πως θα βρεθείτε συχνά σε αδιέξοδες καταστάσεις και αποδεκατισμένους στρατούς.
“Στις πρώτες ώρες ενασχόλησης με το Sorcerer King, μέχρι να αντιληφθείτε ακριβώς πώς λειτουργούν ορισμένοι μηχανισμοί προς όφελός σας, να περιμένετε πως θα βρεθείτε συχνά σε αδιέξοδες καταστάσεις και αποδεκατισμένους στρατούς.”
Ως είθισται στα παιχνίδια του είδους, η δράση χωρίζεται σε δύο μέρη. Η διαχείριση των πόλεων και η μετακίνηση των στρατευμάτων γίνεται μέσω ενός πανοραμικού, χάρτη ενώ όταν έρθετε σε επαφή με κάποια εχθρική μονάδα, μεταφέρεστε στο πεδίο της μάχης όπου μεταχειρίζεστε τις διάφορες μονάδες σας υπό κλασσικούς turn-based κανόνες. Ο σχεδιασμός του χάρτη χρωστάει πολλά στη σειρά των Civilization, καθώς για ορισμένες στιγμές, όταν τον πρωτοαντικρίσαμε, πιστεύαμε ότι βάλαμε κατά λάθος κάποιον τίτλο του Sid Meier. Η διαρρύθμιση του χάρτη είναι ολόιδια με την φιλοσοφία των Civilization, από τα εικονίδια έως και την χρωματική παλέτα που χρησιμοποιείται, κάτι που ισχύει και για τη μέθοδο εκμετάλλευσης των πόρων πλησίον των πόλεων, αλλά και της διαχείρισής τους.
Γενικά το Sorcerer King στον τομέα της ανάπτυξης του πολιτισμού δίνει έντονα την αίσθηση μίας αρκετά απλουστευμένης (light αν θέλετε) εκδοχής των Civilization. Αν και έχουμε αρκετές επιλογές για τη δημιουργία κτισμάτων σε κάθε πόλη, δεν παύουν να είναι επιφανειακές και άκρως προβλέψιμες. Επιπλέον, το χτίσιμο των πόλεων μπορεί να γίνει μόνο σε προκαθορισμένα σημεία του χάρτη, κάτι που περιορίζει σημαντικά το στρατηγικό χτίσιμό τους. Τουλάχιστον όσον αφορά την πυκνότητα του χάρτη με στοιχεία ενδιαφέροντος, η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη. Ναοί, πανδοχεία και dungeons, μεταξύ άλλων, κατακλύζουν κάθε σημείο του χάρτη, προσφέροντας ουσιαστικές ανταμοιβές για την εξερεύνησή τους, περιέχοντας μάλιστα συχνά πυκνά τη δυνατότητα να επιλέξετε μεταξύ διαφόρων απαντήσεων και πράξεων με τους κατοίκους τους, πάντα με τις απαραίτητες δόσεις χιούμορ.
“Η διαφορά του Sorcerer King με άλλα παιχνίδια της δημιουργού, είναι ότι ξεφεύγει από το αχανές διάστημα και μας μεταφέρει σε ένα παραδοσιακό fantasy περιβάλλον.”
Όση ποικιλία έχουν αυτά τα σημεία ενδιαφέροντος τόσο έλλειψη έμπνευσης έχει ο τομέας της διπλωματίας που δείχνει ότι υπάρχει απλά για να υπάρχει. Κάθε μία από τις φυλές που βρίσκετε είναι ουσιαστικά απευθείας φιλική προς εσάς και στόχος τους είναι να σας δίνουν διάφορα objectives ώστε να κερδίσετε την εύνοιά τους, κάτι που μεταφράζεται σε διαφόρων λογής μπόνους (παραπάνω πρώτες ύλες, φρέσκα στρατεύματα κ.λπ.). Δυστυχώς δεν υπάρχει κάποιο βάθος σε αυτές τις συναναστροφές εκτός από την απόφασή σας για το αν θα ολοκληρώσετε τα objectives που σας ζητάνε. Φυσικά η βαρύτητα του Sorcerer King δίνεται στις στρατηγικές μάχες και εδώ είναι ένας τομέας που τα πάει καλύτερα. Η ποικιλία των μονάδων βρίσκεται σε πάρα πολύ καλά επίπεδα οδηγώντας σας συχνά σε νέους κινδύνους.
Η πλειοψηφία των συγκρούσεων που θα βρεθείτε χρήζουν της μέγιστης προσοχής σας, καθώς συνήθως οι εχθρικές μονάδες είναι απλά θανατηφόρες. Ακόμα και αν φαίνεται απίθανο να χάσετε τη μάχη, η εξόντωση έστω και μίας μονάδας σας ενδέχεται να αποτελέσει μοιραίο χτύπημα. Στο Sorcerer King η στρατολόγηση νέων μονάδων και δη αξιόμαχων είναι μία ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση και ως εκ τούτου η επιβίωσή τους είναι ύψιστης σημασίας, ιδίως όταν ανέβουν αρκετά levels. Οι διάφορες μαγείες έρχονται να προσφέρουν πολύτιμη βοήθεια στην διεξαγωγή των συγκρούσεων. Η ποικιλία τους είναι πολύ μεγάλη αλλά το πρόβλημα είναι πως η επιλογή του λεγόμενου Hypnotize είναι τόσο overpowered που πολύ δύσκολα θα αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε οποιαδήποτε άλλη μαγεία.
Η συγκεκριμένη μαγεία επιτρέπει να πάρετε τον έλεγχο οποιασδήποτε εχθρικής μονάδας και να την κρατήσετε στις τάξεις σας ακόμα και μετά το τέλος της μάχης. Το ποσοστό επιτυχίας είναι τόσο μεγάλο (θα μπορούσαμε να πούμε ότι 8 στις 10 φορές πετυχαίνει ακόμα και σε πανίσχυρες εχθρικές μονάδες) που πραγματικά δεν είδαμε κανένα λόγο για να χρησιμοποιήσουμε οποιαδήποτε άλλη μαγεία. Ακόμα όμως και με αυτήν την πολύτιμη βοήθεια οι μάχες παραμένουν άκρως απαιτητικές και η ισορροπία δυνάμεων συνεχώς ακροβατεί σε τεντωμένο σκοινί, ώστε να σας κρατάει συνεχώς σε εγρήγορση ανεξάρτητα από το μέγεθος της αυτοκρατορίας σας.
Αν και το Sorcerer King προσφέρει τις επιλογές του campaign ή της δημιουργία ενός random χάρτη με τις δικές σας προδιαγραφές (μέγεθος του χάρτη, αριθμός φυλών κ.λπ.) δεν μπορούμε να πούμε πως διακρίναμε κάποια ουσιαστική διαφορά μεταξύ τους. Και στις δύο περιπτώσεις η τελική νίκη επιτυγχάνεται είτε όταν φτάσετε στο σημείο να αντιμετωπίσετε στα ίσια τον Sorcerer King είτε όταν αναπτύξετε ένα συγκεκριμένο κτίσμα (μετά από πολύ προσπάθεια και αναρίθμητους γύρους) που θα σας αναδείξει ως τον νέο θεό του σύμπαντος. Όχι ότι αυτή η έλλειψη διαφοροποίησης μεταξύ των δύο modes επηρεάζει τη διάρκεια του παιχνιδιού. Εάν επιλέξετε το μεγάλο μέγεθος του χάρτη, τότε στο normal επίπεδο μην περιμένετε μικρότερο αριθμό ωρών από διψήφιο για να φτάσετε στην πολυπόθητη νίκη.
“Οι διάφορες μαγείες έρχονται να προσφέρουν πολύτιμη βοήθεια στην διεξαγωγή των συγκρούσεων. Η ποικιλία τους είναι πολύ μεγάλη αλλά το πρόβλημα είναι πως η επιλογή του λεγόμενου Hypnotize είναι overpowered.”
Για να συνοψίσουμε, το Sorcerer King, παρά τις χάρες του χάνει πόντους εάν συγκριθεί άμεσα με τα Civilization ή Heroes of Might & Magic, καθώς η ανάπτυξη της αυτοκρατορίας δεν φτάνει το βάθος και την ποικιλομορφία των επιλογών του πρώτου ενώ οι μάχες ωχριούν μπροστά στο εύρος της στρατηγικής του δεύτερου. Παρόλα αυτά δεν παύει να είναι ένα αξιόλογο εφαλτήριο για όσους θελήσουν να ασχοληθούν με το είδος, όμως έβρισκαν περίπλοκες τις προαναφερθείσες κορυφαίες επιλογές. Ακόμα και οι βετεράνοι του είδους, αν και θα διακρίνουν τις οποιεσδήποτε ελλείψεις, πιστεύουμε ότι δεν θα δυσκολευτούν να χάσουν ώρες επί ωρών στην προσπάθεια κυρίευσης όλου του χάρτη.