Αλλά ας αφήσουμε τα της ιστορίας, μην σας αγχώνουμε κιόλας για κανένα κατά λάθος spoiler, και ας περάσουμε στο έτερο βασικό συστατικό. Η σειρά κατάφερε να ξεχωρίσει χάρη στα ανοιχτά επίπεδα, την εξαιρετική/ απαιτητική a.i. αλλά και την απολαυστική αίσθηση των όπλων. Όλα αυτά τα στοιχεία συνδυάζονται με μοναδικό τρόπο, ώστε να αποδίδουν μία απόλυτα διασκεδαστική εμπειρία. Αυτή η συνταγή παραμένει φυσικά κι εδώ, στα ίδια ποιοτικά επίπεδα, περιλαμβάνοντας παράλληλα ορισμένα νέα στοιχεία που εμπλουτίζουν στον απαραίτητο βαθμό το gameplay χωρίς να αλλοιώνουν το ύφος της σειράς.
Σε αντίθεση με τα προηγούμενα Halo, το Guardians προσθέτει σε όλο το οπλοστάσιο ανεξαιρέτως κλισιοσκόπια. Μπορεί τα κλισιοσκόπια να υπήρχαν και σε άλλα παιχνίδια της σειράς, αλλά συνήθως σε περιορισμένο αριθμό, όπως snipers και εκτοξευτές ρουκετών, κάτι που πλέον αλλάζει με την καθολική εμφάνισή τους. Μην ανησυχείτε βέβαια, μπορείτε πάντα να χρησιμοποιείτε το απλό σταυρόνημα, όπως είχατε συνηθίσει τόσα χρόνια, χωρίς να υπολείπεται σε ευστοχία. Η χρήση του κλισιοσκοπίου με την αριστερή σκανδάλη επιτρέπει ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια αλλά και ένα όμορφο οπτικό και κατάλληλα φουτουριστικό εφέ, ειδικά διαμορφωμένο για κάθε όπλο.
“Η ιστορία παίρνει μία νέα και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τροπή, διαγράφοντας μία συγκεκριμένη πορεία που αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τρίτο μέρος της νέας τριλογίας.”
Μιλώντας για τα όπλα, όλοι οι συνήθεις ύποπτοι της σειράς είναι εδώ, με ορισμένες νέες προσθήκες. Είτε πάρετε στα χέρια σας ανθρώπινο όπλο, είτε covenant, είτε forerunner η αίσθηση όλων ανεξαιρέτως είναι για μία ακόμα φορά απολαυστική, μεταφέροντας άψογα την ξεχωριστή ισχύ πυρός του κάθε όπλου. Όμως δεν μιλάνε όλες τις φορές τα όπλα. Σε ορισμένες περιπτώσεις η επίδειξη ισχύος πρέπει να έρθει μέσα από την ίδια την πανοπλία του Spartan και εδώ έρχονται δύο νέες κινήσεις που εμπλουτίζουν τις τακτικές. Η πρώτη αφορά το Spartan Charge, που ενεργοποιείται όταν ενώ τρέχετε πατήσετε το κουμπί του melee, ενεργοποιώντας μία ισχυρή προωθημένη επίθεση με τον ώμο, μία ιδιαίτερα χρήσιμη κίνηση όταν εντοπίσετε κοντά σας εχθρούς που έχουν αποκοπεί από τους υπόλοιπους.
Η δεύτερη κίνηση αφορά το Ground Pound, που ενεργοποιείται όταν ενώ είσαστε στον αέρα πατήσετε το melee, επιτρέποντας στον Spartan να εφορμήσει με δύναμη στο έδαφος, προκαλώντας ένα ισχυρό χτύπημα σε όλους τους γύρω εχθρούς. Τέλος, με το πάτημα του B μπορείτε να πραγματοποιήσετε μία γρήγορη κίνηση (dash) προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, ώστε να αποφύγετε πυρά ή να καλυφθείτε άμεσα, μία ικανότητα που κρίνεται ιδιαίτερα σωτήρια στις μεγαλύτερες δυσκολίες και κυρίως στο multiplayer. Εμπλουτισμός υπάρχει και στο platform στοιχείο, καθώς πλέον οι Spartans έχουν την ικανότητα να σκαρφαλώνουν σε διάφορες επιφάνειες, κάτι που βοηθάει σημαντικά την κινητικότητα στα επίπεδα. Αυτή η δυνατότητα σκαρφαλώματος είναι ιδανική για τη φύση του Halo, δεδομένου ότι η δράση συνήθως λαμβάνει χώρα σε ανοιχτά και ανισόπεδα περιβάλλοντα, όπου πλέον θα μπορείτε να περιφερθείτε με ακόμα μεγαλύτερη ευκολία.
“Σε ορισμένες περιπτώσεις η επίδειξη ισχύος πρέπει να έρθει μέσα από την ίδια την πανοπλία του Spartan και εδώ έρχονται δύο νέες κινήσεις που εμπλουτίζουν τις τακτικές.”
Μια που αναφέραμε τα περιβάλλοντα, να πούμε ότι το Guardians περιέχει μία απόλυτα σεβαστή ποικιλία ξεχωριστών επιπέδων, η πλειοψηφία των οποίων είναι δομημένα ιδανικά για τις φρενήρεις μάχες που θα βρεθείτε. Στις περισσότερες των περιπτώσεων τα πεδία μάχης προσφέρουν μεγάλη ελευθερία κινήσεων, σε ένα πολεμικό θέατρο όπου οι συγκρούσεις είναι πιο έντονες από ποτέ, ελέω της μεγαλύτερης ισχύος του One σε σύγκριση με το 360. Θα δείτε πολύ περισσότερους εχθρούς επί της οθόνης, καθοδηγούμενοι από την υψηλών προδιαγραφών a.i., σήμα κατατεθέν των Halo. Το ίδιο ισχύει και για τους συμπολεμιστές, που ό,τι χάνουν σε προσωπικότητα, το κερδίζουν στην απόδοσή τους στο πεδίο της μάχης. Γενικά, οι υπόλοιποι Spartans που σας περιβάλλουν κινούνται με χάρη στο χώρο, δίχως να φαίνεται ποτέ πως πραγματοποιούν αψυχολόγητες κινήσεις (μόνο μην τους βάλετε να οδηγήσουν με εσάς συνεπιβάτη…).
Ευτυχώς, η ύπαρξη τριών ακόμα Spartans δεν σημαίνει ότι το Halo μεταλλάχθηκε σε squad based παιχνίδι. Άλλωστε, η μόνη εντολή που μπορούμε να δώσουμε είναι αυτή της προώθησης στο σημείο που υποδεικνύεται ή η άκρως χρήσιμη υπόδειξη στόχου. Επιπλέον, όταν “πέσετε” στο πεδίο της μάχης, είναι πάντα πρόθυμοι να τρέξουν άμεσα για να σας αναζωογονήσουν. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως η ικανότητα αναζωογόνησης κατεβάζει σημαντικά το βαθμό δυσκολίας, καθώς τελικά γίνεται πολύ δύσκολο να χάσετε οριστικά. Γενικά, προτείνουμε ανεπιφύλακτα, ειδικά στους βετεράνους της σειράς, να ξεκινήσετε το campaign στη heroic δυσκολία, καθώς στο normal δείχνει σε πολλά σημεία ως περίπατος.
“Το Guardians περιέχει μία απόλυτα σεβαστή ποικιλία ξεχωριστών επιπέδων, η πλειοψηφία των οποίων είναι δομημένα ιδανικά για τις φρενήρεις μάχες που θα βρεθείτε.”
Το heroic κρίνεται απαραίτητο ώστε να νοιώσετε πραγματικά την ένταση που έρχεται σε ένα πεδίο μάχης γεμάτο από εχθρούς, όλοι εκ των οποίων ξέρουν πώς να καλυφθούν και πώς να προσπαθήσουν να σας προσεγγίσουν, οδηγώντας έτσι σε συγκρούσεις με ασταμάτητη κινητικότητα και από τις δύο πλευρές. Όλος αυτός ο χαμός με δεκάδες εχθρούς σε τεράστια περιβάλλοντα μεταφέρεται πανέμορφα στην οθόνη μέσα από ακατέβατα 60 fps στο 100% της διάρκειας του παιχνιδιού, κάτι που επιτυγχάνεται δίχως να γίνουν παραχωρήσεις στον αμιγώς οπτικό τομέα.