Locke, χαρήκαμε για την γνωριμία, να μην σε κρατάμε άλλο…
Η κυκλοφορία του Halo 5 έρχεται να μας υπενθυμίσει για ακόμα μία φορά την αξία της αναμονής. Να μας δείξει χειροπιαστά πως όταν ένα franchise προσπερνάει την ετήσια οδό, τότε χρόνο με το χρόνο η αδημονία αυξάνεται με γεωμετρική ακρίβεια. Το αποτέλεσμα είναι πως, όταν έρθει η στιγμή να πάρουμε το νέο κεφάλαιο στα χέρια μας, ο ενθουσιασμός ήδη βρίσκεται στο απόγειο. Φυσικά, η Microsoft όλο και κάτι θα βγάλει κάθε χρόνο σχετικό με το σύμπαν των Halo, αλλά ευτυχώς τα βασικά κομμάτια του κορμού παίρνουν το χρόνο τους. Δεν είναι και πολύ συνηθισμένο, άλλωστε, ένα όνομα που έχει αποκτήσει τόση επιτυχία να έχει μόλις 5 (άντε 6 αν βάλουμε και το Reach) κεφάλαια μέσα σε 15 χρόνια.
Για ακόμα μία φορά, ο μεγάλος κύκλος ανάπτυξης απέδωσε και έχουμε στα χέρια μας ένα ακόμα Halo αντάξιο της κληρονομιάς του, προσφέροντας βελτιώσεις και εμπλουτισμούς σε όλους τους τομείς, συνθέτοντας τελικά ένα ακόμα αξιόλογο κεφάλαιο που οι fans των FPS δεν πρέπει να χάσουν. Εάν στο Halo 4 η 343 Industries μάς έδειξε ότι πιθανότατα είναι ο άξιος συνεχιστής της παρακαταθήκης που άφησε η Bungie, με το Halo 5 αυτή υπόθεση δίνει τη θέση της στη σιγουριά. Η σχετικά νεαρή εταιρία ανάπτυξης, μέσω της δεύτερης δημιουργίας της δείχνει πως έχει την ικανότητα να διατηρήσει επάξια τα υψηλά ποιοτικά στάνταρ που έθεσε η σειρά, χωρίς να φοβάται παράλληλα να εξελίξει τα επιμέρους στοιχεία της, ώστε να περιέχει κάθε φορά την απαιτούμενη ανανέωση. Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποιες αρνητικές νότες, που αφορούν αποκλειστικά κάποια στοιχεία του σεναρίου. Εδώ να τονίσουμε ότι δώσαμε ιδιαίτερη προσοχή ώστε να μην μας ξεφύγει το οποιοδήποτε spoiler. Άλλωστε και η ίδια η 343 θέλησε να κρατήσει ως επτασφράγιστο μυστικό το περιεχόμενο του Guardians και εμείς θα το σεβαστούμε, πρωτίστως για να σας αφήσουμε να ανακαλύψετε μόνοι σας τις νέες τροπές του σύμπαντος. Από την άλλη, δε γίνεται να μην ασκήσουμε κριτική για τη γενικότερη αίσθηση που άφησαν ορισμένα κομμάτια του campaign.
“Ο Locke είναι ένας καραβανάς με τη χειρότερη δυνατή έννοια της λέξης. Είναι ο τύπος του στρατιώτη που θα ακολουθήσει τυφλά οποιαδήποτε εντολή, ακόμα και αν πρόκειται να τον στείλει στον θάνατό του και θα βροντοφωνάξει και “HOOAH, SIR” στο τέλος.”
Όσοι παρακολουθήσατε έστω και ελάχιστα βίντεο από τη προώθηση του Guardians θα γνωρίζετε ότι η διαφημιστική καμπάνια περιφέρθηκε γύρω από τη προδοσία του Master Chief και της τετραμελούς Blue Team που ηγείται, κάτι που οδήγησε στην ανάδειξη του Locke ως τον υπεύθυνο Spartan για την καταδίωξή τους. Χωρίς να θέλουμε να πούμε πολλά, τελικά αυτό δεν ήταν παρά ένα διαφημιστικό “τρικ” για τη δημιουργία αινιγματικού διαφημιστικού υλικού ικανού να εντείνει την αναμονή. Τελικά, αυτή η πλευρά της ιστορίας είναι εντελώς χλιαρή και μάλλον το πιο αδύναμο σημείο του campaign, που δείχνει σαν να προστέθηκε αποκλειστικά και μόνο για τις ανάγκες της προώθησης του παιχνιδιού.
Εδώ φτάνουμε στο δεύτερο βασικό αρνητικό σημείο του σεναρίου, που αφορά τον Locke. Δεν είναι μυστικό ότι, όπως και στο Halo 2, έτσι και εδώ παίρνετε εναλλάξ τον έλεγχο δύο χαρακτήρων, που στην προκειμένη περίπτωση είναι οι Master Chief και Locke. Τον Master Chief όλοι τον γνωρίζουμε και τον αγαπάμε. Φυσικά σε αυτό βοηθάει η επιβλητική του πανοπλία αλλά και οι λακωνικές του ατάκες, που εκπέμπουν πάντα σιγουριά όσο εξωφρενικό και αν είναι το σχέδιο που έχει καταστρώσει στο μυαλό του. Προσθέτοντας στα παραπάνω την ιδιαίτερη σχέση που είχε με την Cortana, δημιουργείται ένας χαρακτήρας που μπορεί να μην είναι ο πιο περίπλοκος ή βαθύς που έχουμε δει σε παιχνίδι, αλλά δεν παύει να είναι αναγνωρίσιμος και –φυσικά- ιδανικός για τον έλεγχό του στη μάχη εναντίον εξωγήινων φυλών.
“Ανάλογο πρόβλημα επιφανειακού χαρακτήρα παρουσιάζουν και οι συμπολεμιστές τόσο της Blue Team όσο και της Fireteam Osiris, των οποίων ηγούνται οι Master Chief και Locke αντιστοίχως.”
Εάν πιστεύατε όμως ότι ο Master Chief δεν έχει το οποιοδήποτε βάθος, τότε περιμένετε να δείτε τον Locke , τον συμπρωταγωνιστή που εισάγει το Guardians. Με λίγα λόγια, ο Locke είναι ένας καραβανάς με τη χειρότερη δυνατή έννοια της λέξης. Είναι ο τύπος του στρατιώτη που θα ακολουθήσει τυφλά οποιαδήποτε εντολή, ακόμα και αν πρόκειται να τον στείλει στον θάνατό του και θα βροντοφωνάξει και “HOOAH, SIR” στο τέλος. Παντελώς μονοδιάστατος και ολίγον τι αντιπαθής, ο Locke καλό θα είναι να υποστεί ολοκληρωτικό ρετουσάρισμα αν η 343 επιθυμεί να τον διατηρήσει σε αυτήν την εξέχουσα θέση στα επερχόμενα Halo. Ανάλογο πρόβλημα επιφανειακού χαρακτήρα παρουσιάζουν και οι συμπολεμιστές τόσο της Blue Team όσο και της Fireteam Osiris, των οποίων ηγούνται οι Master Chief και Locke αντιστοίχως.
Εξαιρουμένου του Buck, τον οποίο είχαμε πρωτοδεί στο ODST, όλοι οι υπόλοιποι δείχνουν παράταιροι σεναριακά, με εντελώς επιφανειακές προσωπικότητες. Το πιθανότερο είναι να μην συγκρατήσετε καν τα ονόματά τους, πολύ περισσότερο δε, κάποιο στοιχείο του χαρακτήρα τους, που να τους επιτρέπει να ξεχωρίσουν έστω και λίγο ο ένας από τον άλλο. Μην τρομάζετε όμως… κάπου εδώ τελειώσαμε με τα αρνητικά τόσο του σεναρίου όσο και του παιχνιδιού γενικότερα. Λίγα λόγια όμως ακόμα για το σενάριο (πάντα χωρίς spoiler) προκειμένου να μην σας αφήσουμε με πικρή γεύση, κάτι που άλλωστε δεν το αξίζει, καθώς σε γενικές γραμμές το Guardians προσθέτει πλούσιες νέες πληροφορίες για το σύμπαν του Halo.
“Σε αντίθεση με τα προηγούμενα Halo, το Guardians προσθέτει σε όλο το οπλοστάσιο ανεξαιρέτως κλισιοσκόπια.”
Η ιστορία παίρνει μία νέα και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τροπή, διαγράφοντας μία συγκεκριμένη πορεία που αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τρίτο μέρος της νέας τριλογίας. Απόλυτα ευπρόσδεκτες είναι οι μεγαλύτερες σε διάρκεια cutscenes και περισσότερες από οποιοδήποτε άλλο μέρος της σειράς, κάτι που προσθέτει σημαντικούς πόντους στη γενικότερη εξιστόρηση του Guardians. Η ποιότητά τους σκηνοθετικά και σεναριακά είναι υψηλών προδιαγραφών και γενικά είναι απολαυστικές στην παρακολούθησή τους, απεικονίζοντας ορισμένες φορές εντυπωσιακές σκηνές δράσης.
Θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι, πάντως, πως όντας το μεσαίο κομμάτι μίας τριλογίας, το Guardians έχει δυστυχώς τον άχαρο ρόλο του συνδετικού κρίκου μεταξύ του πρώτου μυστηριώδους μέρους και του τρίτου καταληκτικού, που ελπίζουμε ότι θα προσφέρει μία εντυπωσιακή/ δραματική κατάληξη. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει κάποιο ουσιαστικό κλείσιμο, αφήνοντας την ίδια αίσθηση που είχε αφήσει το Halo 2 -καλώς ή κακώς.
Αλλά ας αφήσουμε τα της ιστορίας, μην σας αγχώνουμε κιόλας για κανένα κατά λάθος spoiler, και ας περάσουμε στο έτερο βασικό συστατικό. Η σειρά κατάφερε να ξεχωρίσει χάρη στα ανοιχτά επίπεδα, την εξαιρετική/ απαιτητική a.i. αλλά και την απολαυστική αίσθηση των όπλων. Όλα αυτά τα στοιχεία συνδυάζονται με μοναδικό τρόπο, ώστε να αποδίδουν μία απόλυτα διασκεδαστική εμπειρία. Αυτή η συνταγή παραμένει φυσικά κι εδώ, στα ίδια ποιοτικά επίπεδα, περιλαμβάνοντας παράλληλα ορισμένα νέα στοιχεία που εμπλουτίζουν στον απαραίτητο βαθμό το gameplay χωρίς να αλλοιώνουν το ύφος της σειράς.
Σε αντίθεση με τα προηγούμενα Halo, το Guardians προσθέτει σε όλο το οπλοστάσιο ανεξαιρέτως κλισιοσκόπια. Μπορεί τα κλισιοσκόπια να υπήρχαν και σε άλλα παιχνίδια της σειράς, αλλά συνήθως σε περιορισμένο αριθμό, όπως snipers και εκτοξευτές ρουκετών, κάτι που πλέον αλλάζει με την καθολική εμφάνισή τους. Μην ανησυχείτε βέβαια, μπορείτε πάντα να χρησιμοποιείτε το απλό σταυρόνημα, όπως είχατε συνηθίσει τόσα χρόνια, χωρίς να υπολείπεται σε ευστοχία. Η χρήση του κλισιοσκοπίου με την αριστερή σκανδάλη επιτρέπει ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια αλλά και ένα όμορφο οπτικό και κατάλληλα φουτουριστικό εφέ, ειδικά διαμορφωμένο για κάθε όπλο.
“Η ιστορία παίρνει μία νέα και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τροπή, διαγράφοντας μία συγκεκριμένη πορεία που αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τρίτο μέρος της νέας τριλογίας.”
Μιλώντας για τα όπλα, όλοι οι συνήθεις ύποπτοι της σειράς είναι εδώ, με ορισμένες νέες προσθήκες. Είτε πάρετε στα χέρια σας ανθρώπινο όπλο, είτε covenant, είτε forerunner η αίσθηση όλων ανεξαιρέτως είναι για μία ακόμα φορά απολαυστική, μεταφέροντας άψογα την ξεχωριστή ισχύ πυρός του κάθε όπλου. Όμως δεν μιλάνε όλες τις φορές τα όπλα. Σε ορισμένες περιπτώσεις η επίδειξη ισχύος πρέπει να έρθει μέσα από την ίδια την πανοπλία του Spartan και εδώ έρχονται δύο νέες κινήσεις που εμπλουτίζουν τις τακτικές. Η πρώτη αφορά το Spartan Charge, που ενεργοποιείται όταν ενώ τρέχετε πατήσετε το κουμπί του melee, ενεργοποιώντας μία ισχυρή προωθημένη επίθεση με τον ώμο, μία ιδιαίτερα χρήσιμη κίνηση όταν εντοπίσετε κοντά σας εχθρούς που έχουν αποκοπεί από τους υπόλοιπους.
Η δεύτερη κίνηση αφορά το Ground Pound, που ενεργοποιείται όταν ενώ είσαστε στον αέρα πατήσετε το melee, επιτρέποντας στον Spartan να εφορμήσει με δύναμη στο έδαφος, προκαλώντας ένα ισχυρό χτύπημα σε όλους τους γύρω εχθρούς. Τέλος, με το πάτημα του B μπορείτε να πραγματοποιήσετε μία γρήγορη κίνηση (dash) προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, ώστε να αποφύγετε πυρά ή να καλυφθείτε άμεσα, μία ικανότητα που κρίνεται ιδιαίτερα σωτήρια στις μεγαλύτερες δυσκολίες και κυρίως στο multiplayer. Εμπλουτισμός υπάρχει και στο platform στοιχείο, καθώς πλέον οι Spartans έχουν την ικανότητα να σκαρφαλώνουν σε διάφορες επιφάνειες, κάτι που βοηθάει σημαντικά την κινητικότητα στα επίπεδα. Αυτή η δυνατότητα σκαρφαλώματος είναι ιδανική για τη φύση του Halo, δεδομένου ότι η δράση συνήθως λαμβάνει χώρα σε ανοιχτά και ανισόπεδα περιβάλλοντα, όπου πλέον θα μπορείτε να περιφερθείτε με ακόμα μεγαλύτερη ευκολία.
“Σε ορισμένες περιπτώσεις η επίδειξη ισχύος πρέπει να έρθει μέσα από την ίδια την πανοπλία του Spartan και εδώ έρχονται δύο νέες κινήσεις που εμπλουτίζουν τις τακτικές.”
Μια που αναφέραμε τα περιβάλλοντα, να πούμε ότι το Guardians περιέχει μία απόλυτα σεβαστή ποικιλία ξεχωριστών επιπέδων, η πλειοψηφία των οποίων είναι δομημένα ιδανικά για τις φρενήρεις μάχες που θα βρεθείτε. Στις περισσότερες των περιπτώσεων τα πεδία μάχης προσφέρουν μεγάλη ελευθερία κινήσεων, σε ένα πολεμικό θέατρο όπου οι συγκρούσεις είναι πιο έντονες από ποτέ, ελέω της μεγαλύτερης ισχύος του One σε σύγκριση με το 360. Θα δείτε πολύ περισσότερους εχθρούς επί της οθόνης, καθοδηγούμενοι από την υψηλών προδιαγραφών a.i., σήμα κατατεθέν των Halo. Το ίδιο ισχύει και για τους συμπολεμιστές, που ό,τι χάνουν σε προσωπικότητα, το κερδίζουν στην απόδοσή τους στο πεδίο της μάχης. Γενικά, οι υπόλοιποι Spartans που σας περιβάλλουν κινούνται με χάρη στο χώρο, δίχως να φαίνεται ποτέ πως πραγματοποιούν αψυχολόγητες κινήσεις (μόνο μην τους βάλετε να οδηγήσουν με εσάς συνεπιβάτη…).
Ευτυχώς, η ύπαρξη τριών ακόμα Spartans δεν σημαίνει ότι το Halo μεταλλάχθηκε σε squad based παιχνίδι. Άλλωστε, η μόνη εντολή που μπορούμε να δώσουμε είναι αυτή της προώθησης στο σημείο που υποδεικνύεται ή η άκρως χρήσιμη υπόδειξη στόχου. Επιπλέον, όταν “πέσετε” στο πεδίο της μάχης, είναι πάντα πρόθυμοι να τρέξουν άμεσα για να σας αναζωογονήσουν. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως η ικανότητα αναζωογόνησης κατεβάζει σημαντικά το βαθμό δυσκολίας, καθώς τελικά γίνεται πολύ δύσκολο να χάσετε οριστικά. Γενικά, προτείνουμε ανεπιφύλακτα, ειδικά στους βετεράνους της σειράς, να ξεκινήσετε το campaign στη heroic δυσκολία, καθώς στο normal δείχνει σε πολλά σημεία ως περίπατος.
“Το Guardians περιέχει μία απόλυτα σεβαστή ποικιλία ξεχωριστών επιπέδων, η πλειοψηφία των οποίων είναι δομημένα ιδανικά για τις φρενήρεις μάχες που θα βρεθείτε.”
Το heroic κρίνεται απαραίτητο ώστε να νοιώσετε πραγματικά την ένταση που έρχεται σε ένα πεδίο μάχης γεμάτο από εχθρούς, όλοι εκ των οποίων ξέρουν πώς να καλυφθούν και πώς να προσπαθήσουν να σας προσεγγίσουν, οδηγώντας έτσι σε συγκρούσεις με ασταμάτητη κινητικότητα και από τις δύο πλευρές. Όλος αυτός ο χαμός με δεκάδες εχθρούς σε τεράστια περιβάλλοντα μεταφέρεται πανέμορφα στην οθόνη μέσα από ακατέβατα 60 fps στο 100% της διάρκειας του παιχνιδιού, κάτι που επιτυγχάνεται δίχως να γίνουν παραχωρήσεις στον αμιγώς οπτικό τομέα.
Τα σκηνικά στα οποία θα βρεθείτε είναι σχεδιασμένα με λεπτομέρεια και με την κατάλληλη ποικιλία ώστε να αποφεύγονται σημάδια επανάληψης. Προσοχή έχει δοθεί στα animations φίλιων και εχθρικών μονάδων, αλλά και στην πληθώρα των οπτικών εφέ, όπως η απεικόνιση των διαφορετικών πυρών, εξωγήινων και γήινων όπλων ή ο εντυπωσιακός διακτινισμός μερικών μέτρων που πραγματοποιούν οι Forerunners. Σε γενικές γραμμές, όπως ήταν προφανές, το Guardians σε καθαρά τεχνικούς όρους αποτελεί το ομορφότερο μέλος της σειράς. Η μουσική έρχεται να δέσει όμορφα τόσο τη δράση όσο και τις πιο ήρεμες στιγμές, αν και η αλήθεια είναι πως μπορεί να λειτουργεί πολύ καλά ως “χαλί”, αλλά δεν εντοπίσαμε θέματα (διαφορετικά του κλασικού) που θα μπορούσαν να ακουστούν ευχάριστα εκτός παιχνιδιού. Με λίγα λόγια, σιγά σιγά ο Martin O’Donnell θα πρέπει να επιστρέψει στη βάση του…
Συνολικά, το campaign του Guardians θα σας κρατήσει για περίπου 8-10 ώρες, ανάλογα με τη δυσκολία που θα επιλέξετε. Ούτε μικρή διάρκεια αλλά ούτε και μεγάλη, ανεξάρτητα από ορισμένες δηλώσεις που έκαναν λόγο για το μεγαλύτερο campaign της σειράς έως τώρα. Χορταστική πάντως δεν μπορούμε να την πούμε τη διάρκεια, καθώς το επίπεδο του gameplay είναι τέτοιο που, μετά το πέρας των τίτλων τέλους, μάλλον θα θελήσετε να το ξεκινήσετε απευθείας πάλι από την αρχή. Κάπου εδώ λοιπόν έρχεται το multiplayer, άλλη μία εγγυημένη αξία των Halo, ικανό να διατηρήσει το ενδιαφέρον σας για αρκετό καιρό. Φυσικά, η μεγάλη προσθήκη βρίσκεται στο Warzone, το καινούριο mode που επιτρέπει τη συμμετοχή έως και 24 παικτών μέσω dedicated servers. Το Warzone έρχεται να δώσει νέα πνοή στις multiplayer διαμάχες, μεταφέροντάς μας σε μεγάλους χάρτες όπου ο σχετικά μεγάλος αριθμός παικτών δημιουργεί την αίσθηση επικών συρράξεων.
“Η πολύωρη ενασχόληση με το online κομμάτι μάς άφησε απόλυτα ικανοποιημένους, χάρη στα σταθερότατα ματς στην πλειονότητά τους και το γρήγορο gameplay του.”
Ο βασικός σκοπός του Warzone είναι η κατάληψη βάσεων προκειμένου η ομάδα μας να κερδίζει πόντους. Η νίκη έρχεται στην πρώτη ομάδα που θα φτάσει τους 1000 πόντους, ενώ διαφορετικά υπάρχει η δυνατότητα να κατακτήσουμε όλες τις βάσεις και στη συνέχεια να καταστρέψουμε τον πυρήνα του αρχηγείου της αντίπαλης ομάδας, ώστε να κερδίσουμε ανεξαρτήτως πόντων. Το Warzone είναι δομημένο με τέτοιο τρόπο ώστε να ωθεί προς το ομαδικό παίξιμο, καθώς όλα τα νικητήρια κριτήρια απαιτούν συνεργασία. Στα ματς που βρεθήκαμε εμείς τουλάχιστον (που μπορεί να διαρκέσουν περισσότερο από 20 λεπτά), η πλειονότητα των συμπαικτών φαινόταν να προσπαθεί να λειτουργήσει ως ομάδα, με συντονισμένες επιθέσεις. Σε αυτό βοηθάει φυσικά και ο σχεδιασμός των objectives που, παρά το μεγάλο μέγεθος των χαρτών, οδηγεί τα μέλη των ομάδων στη σύγκλιση προς συγκεκριμένα σημεία, ώστε να αποφεύγεται ο διασκορπισμός τους. Εν τέλει, το Warzone καταφέρνει να αποδώσει διαμάχες με φρενήρη δράση και τελικά προσθέτει κάτι καινούριο και διαφορετικό στον online κόσμο του Halo, παραμένοντας εντούτοις απόλυτα συνυφασμένο με τη φιλοσοφία της σειράς.
Σε αντίθεση με το κλασσικό Arena mode, στο Warzone δύναται να λαμβάνετε βοήθειες που έχετε ξεκλειδώσει μέσω των REQ packs, ώστε να αποκτάτε σημαντικά βοηθήματα στο πεδίο της μάχης, όπως όπλα με ξεχωριστά είδη πυρός, οχήματα κ.λπ. Τα REQ packs αποτελούν μία καινούρια προσθήκη στο online επίπεδο, τα οποία γίνεται να αγοραστούν με τα λεγόμενα requisition points (η χρηματική μονάδα του online). Τα REQ packs έχουν τη μορφή πακέτων με κάρτες, κάθε μία εκ των οποίων προσφέρει ένα μόνιμο ή αναλώσιμο μπόνους/ έπαθλο. Συνολικά υπάρχουν περισσότερες από 1000 κάρτες (κατά τα λεγόμενα της 343) που μπορεί να αφορούν νέα κράνη, πανοπλίες, όπλα, οχήματα, power ups κ.λπ.
“Το Warzone έρχεται να δώσει νέα πνοή στις multiplayer διαμάχες, μεταφέροντάς μας σε μεγάλους χάρτες όπου ο σχετικά μεγάλος αριθμός παικτών δημιουργεί την αίσθηση επικών συρράξεων.”
Ανά πάσα στιγμή εντός του Warzone μπορείτε να “παραγγείλετε” μέσω διάσπαρτων κονσολών στις βάσεις σας οποιοδήποτε βοήθημα έχετε ξεκλειδώσει. Όπως είναι εμφανές, τα REQ packs είναι κομμένα και ραμμένα για microtransactions, μία μόδα που δυστυχώς δεν κατάφερε να προσπεράσει (και) τη συγκεκριμένη σειρά. Το Arena mode μάς μεταφέρει στις συνήθεις μάχες με 8 παίκτες, μέσα από ποικίλα modes. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε πως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αποκλειστικά και μόνο τις διακοσμητικές ανταμοιβές των REQ packs. Ως εκ τούτου, αναβαθμισμένα όπλα, οχήματα και λοιπές βοήθειες των REQ packs είναι απενεργοποιημένες ούτως ώστε οι μάχες να είναι όσο πιο δυνατόν δίκαιες, αποφεύγοντας την εμφάνιση overpowered αντιπάλων.Το Arena συνεχίζει να προσφέρει έντονες και απολαυστικές συγκρούσεις, εμπλουτισμένες με τις νέες ικανότητες του gameplay που αναλύσαμε παραπάνω.
Η πολύωρη ενασχόληση με το online κομμάτι μάς άφησε απόλυτα ικανοποιημένους, χάρη στα σταθερότατα ματς στην πλειονότητά τους και το γρήγορο gameplay του. Επιπλέον, εξαιρουμένων των microtransactions, τα REQ packs έρχονται να δώσουν ένα ικανοποιητικό μοντέλο ανταμοιβής, που είναι ικανό να δημιουργήσει την εθιστική ανάγκη του “gotta catch ‘em all”. Να τονίσουμε εδώ πως τα REQ packs μπορείτε να τα αποκτάτε χωρίς να ξοδέψετε ούτε μισό ευρώ. Φυσικά δε δίνονται απλόχερα, αλλά ο ρυθμός απόκτησης των requisition points είναι φυσιολογικός. Τονίζουμε ότι κατόπιν της επίσημης κυκλοφορίας του Guardians σε κάθε REQ pack προστέθηκε το αντίτιμο σε πραγματικά χρήματα. Δυστυχώς τα microtransactions όχι μόνο δεν είναι κρυμμένα αλλά βρίσκονται πλέον σε εμφανέστατο σημείο.
Η 343 Industries κατάφερε να επαναλάβει την επιτυχία του Halo 4, εξαλείφοντας και τις τελευταίες ανησυχίες που είχαμε για την ικανότητά της να αναλάβει το σημαντικότερο franchise της Microsoft. Το Guardians καταφέρνει να μεταφέρει όλα τα στοιχεία που αγαπήσαμε στη σειρά, με τους αναγκαίους εμπλουτισμούς, παραδίδοντας ένα εξαιρετικό νέο κεφάλαιο. Η a.i. για ακόμα μία φορά βρίσκεται στην κορυφή του είδους, χειριζόμενη ταυτόχρονα μεγαλύτερο αριθμό χαρακτήρων σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο τίτλο της σειράς, σε περιβάλλοντα που έχουν το απαραίτητο μέγεθος ώστε να επιτρέπουν πλήρη ελευθερία κινήσεων και στις τρεις διαστάσεις.
Για να μην επαναλαμβανόμαστε, με λίγα λόγια, το νέο μέλος της σειράς συνεχίζει να έχει υψηλότατη ποιότητα και να αποτελεί έναν από αυτούς τους τίτλους που μας θυμίζουν τις πραγματικές αξίες που πρέπει να έχει ένας ολοκληρωμένος FPS τίτλος. Campaign με καλή διάρκεια και ουσιαστική σεναριακή εξέλιξη, πλούσιο multiplayer δίχως ίχνος lag, και gameplay που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ελευθερία κινήσεων καθώς και στην απαιτητική a.i. προκειμένου να δημιουργήσει υψηλό βαθμό πρόκλησης. Μία επισήμανση μόνο για τους λάτρεις της μυθολογίας των Halo. Να ξέρετε ότι με το που πέσουν οι τίτλοι τέλους, θα είναι σαν να έχει ενεργοποιηθεί αυτομάτως η αντίστροφη μέτρηση μέχρι την κυκλοφορία του επόμενου και τελευταίου (;) μέρους της Reclaimer Saga τριλογίας.