Τα σκηνικά στα οποία θα βρεθείτε είναι σχεδιασμένα με λεπτομέρεια και με την κατάλληλη ποικιλία ώστε να αποφεύγονται σημάδια επανάληψης. Προσοχή έχει δοθεί στα animations φίλιων και εχθρικών μονάδων, αλλά και στην πληθώρα των οπτικών εφέ, όπως η απεικόνιση των διαφορετικών πυρών, εξωγήινων και γήινων όπλων ή ο εντυπωσιακός διακτινισμός μερικών μέτρων που πραγματοποιούν οι Forerunners. Σε γενικές γραμμές, όπως ήταν προφανές, το Guardians σε καθαρά τεχνικούς όρους αποτελεί το ομορφότερο μέλος της σειράς. Η μουσική έρχεται να δέσει όμορφα τόσο τη δράση όσο και τις πιο ήρεμες στιγμές, αν και η αλήθεια είναι πως μπορεί να λειτουργεί πολύ καλά ως “χαλί”, αλλά δεν εντοπίσαμε θέματα (διαφορετικά του κλασικού) που θα μπορούσαν να ακουστούν ευχάριστα εκτός παιχνιδιού. Με λίγα λόγια, σιγά σιγά ο Martin O’Donnell θα πρέπει να επιστρέψει στη βάση του…
Συνολικά, το campaign του Guardians θα σας κρατήσει για περίπου 8-10 ώρες, ανάλογα με τη δυσκολία που θα επιλέξετε. Ούτε μικρή διάρκεια αλλά ούτε και μεγάλη, ανεξάρτητα από ορισμένες δηλώσεις που έκαναν λόγο για το μεγαλύτερο campaign της σειράς έως τώρα. Χορταστική πάντως δεν μπορούμε να την πούμε τη διάρκεια, καθώς το επίπεδο του gameplay είναι τέτοιο που, μετά το πέρας των τίτλων τέλους, μάλλον θα θελήσετε να το ξεκινήσετε απευθείας πάλι από την αρχή. Κάπου εδώ λοιπόν έρχεται το multiplayer, άλλη μία εγγυημένη αξία των Halo, ικανό να διατηρήσει το ενδιαφέρον σας για αρκετό καιρό. Φυσικά, η μεγάλη προσθήκη βρίσκεται στο Warzone, το καινούριο mode που επιτρέπει τη συμμετοχή έως και 24 παικτών μέσω dedicated servers. Το Warzone έρχεται να δώσει νέα πνοή στις multiplayer διαμάχες, μεταφέροντάς μας σε μεγάλους χάρτες όπου ο σχετικά μεγάλος αριθμός παικτών δημιουργεί την αίσθηση επικών συρράξεων.
“Η πολύωρη ενασχόληση με το online κομμάτι μάς άφησε απόλυτα ικανοποιημένους, χάρη στα σταθερότατα ματς στην πλειονότητά τους και το γρήγορο gameplay του.”
Ο βασικός σκοπός του Warzone είναι η κατάληψη βάσεων προκειμένου η ομάδα μας να κερδίζει πόντους. Η νίκη έρχεται στην πρώτη ομάδα που θα φτάσει τους 1000 πόντους, ενώ διαφορετικά υπάρχει η δυνατότητα να κατακτήσουμε όλες τις βάσεις και στη συνέχεια να καταστρέψουμε τον πυρήνα του αρχηγείου της αντίπαλης ομάδας, ώστε να κερδίσουμε ανεξαρτήτως πόντων. Το Warzone είναι δομημένο με τέτοιο τρόπο ώστε να ωθεί προς το ομαδικό παίξιμο, καθώς όλα τα νικητήρια κριτήρια απαιτούν συνεργασία. Στα ματς που βρεθήκαμε εμείς τουλάχιστον (που μπορεί να διαρκέσουν περισσότερο από 20 λεπτά), η πλειονότητα των συμπαικτών φαινόταν να προσπαθεί να λειτουργήσει ως ομάδα, με συντονισμένες επιθέσεις. Σε αυτό βοηθάει φυσικά και ο σχεδιασμός των objectives που, παρά το μεγάλο μέγεθος των χαρτών, οδηγεί τα μέλη των ομάδων στη σύγκλιση προς συγκεκριμένα σημεία, ώστε να αποφεύγεται ο διασκορπισμός τους. Εν τέλει, το Warzone καταφέρνει να αποδώσει διαμάχες με φρενήρη δράση και τελικά προσθέτει κάτι καινούριο και διαφορετικό στον online κόσμο του Halo, παραμένοντας εντούτοις απόλυτα συνυφασμένο με τη φιλοσοφία της σειράς.
Σε αντίθεση με το κλασσικό Arena mode, στο Warzone δύναται να λαμβάνετε βοήθειες που έχετε ξεκλειδώσει μέσω των REQ packs, ώστε να αποκτάτε σημαντικά βοηθήματα στο πεδίο της μάχης, όπως όπλα με ξεχωριστά είδη πυρός, οχήματα κ.λπ. Τα REQ packs αποτελούν μία καινούρια προσθήκη στο online επίπεδο, τα οποία γίνεται να αγοραστούν με τα λεγόμενα requisition points (η χρηματική μονάδα του online). Τα REQ packs έχουν τη μορφή πακέτων με κάρτες, κάθε μία εκ των οποίων προσφέρει ένα μόνιμο ή αναλώσιμο μπόνους/ έπαθλο. Συνολικά υπάρχουν περισσότερες από 1000 κάρτες (κατά τα λεγόμενα της 343) που μπορεί να αφορούν νέα κράνη, πανοπλίες, όπλα, οχήματα, power ups κ.λπ.
“Το Warzone έρχεται να δώσει νέα πνοή στις multiplayer διαμάχες, μεταφέροντάς μας σε μεγάλους χάρτες όπου ο σχετικά μεγάλος αριθμός παικτών δημιουργεί την αίσθηση επικών συρράξεων.”
Ανά πάσα στιγμή εντός του Warzone μπορείτε να “παραγγείλετε” μέσω διάσπαρτων κονσολών στις βάσεις σας οποιοδήποτε βοήθημα έχετε ξεκλειδώσει. Όπως είναι εμφανές, τα REQ packs είναι κομμένα και ραμμένα για microtransactions, μία μόδα που δυστυχώς δεν κατάφερε να προσπεράσει (και) τη συγκεκριμένη σειρά. Το Arena mode μάς μεταφέρει στις συνήθεις μάχες με 8 παίκτες, μέσα από ποικίλα modes. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε πως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αποκλειστικά και μόνο τις διακοσμητικές ανταμοιβές των REQ packs. Ως εκ τούτου, αναβαθμισμένα όπλα, οχήματα και λοιπές βοήθειες των REQ packs είναι απενεργοποιημένες ούτως ώστε οι μάχες να είναι όσο πιο δυνατόν δίκαιες, αποφεύγοντας την εμφάνιση overpowered αντιπάλων.Το Arena συνεχίζει να προσφέρει έντονες και απολαυστικές συγκρούσεις, εμπλουτισμένες με τις νέες ικανότητες του gameplay που αναλύσαμε παραπάνω.
Η πολύωρη ενασχόληση με το online κομμάτι μάς άφησε απόλυτα ικανοποιημένους, χάρη στα σταθερότατα ματς στην πλειονότητά τους και το γρήγορο gameplay του. Επιπλέον, εξαιρουμένων των microtransactions, τα REQ packs έρχονται να δώσουν ένα ικανοποιητικό μοντέλο ανταμοιβής, που είναι ικανό να δημιουργήσει την εθιστική ανάγκη του “gotta catch ‘em all”. Να τονίσουμε εδώ πως τα REQ packs μπορείτε να τα αποκτάτε χωρίς να ξοδέψετε ούτε μισό ευρώ. Φυσικά δε δίνονται απλόχερα, αλλά ο ρυθμός απόκτησης των requisition points είναι φυσιολογικός. Τονίζουμε ότι κατόπιν της επίσημης κυκλοφορίας του Guardians σε κάθε REQ pack προστέθηκε το αντίτιμο σε πραγματικά χρήματα. Δυστυχώς τα microtransactions όχι μόνο δεν είναι κρυμμένα αλλά βρίσκονται πλέον σε εμφανέστατο σημείο.
Η 343 Industries κατάφερε να επαναλάβει την επιτυχία του Halo 4, εξαλείφοντας και τις τελευταίες ανησυχίες που είχαμε για την ικανότητά της να αναλάβει το σημαντικότερο franchise της Microsoft. Το Guardians καταφέρνει να μεταφέρει όλα τα στοιχεία που αγαπήσαμε στη σειρά, με τους αναγκαίους εμπλουτισμούς, παραδίδοντας ένα εξαιρετικό νέο κεφάλαιο. Η a.i. για ακόμα μία φορά βρίσκεται στην κορυφή του είδους, χειριζόμενη ταυτόχρονα μεγαλύτερο αριθμό χαρακτήρων σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο τίτλο της σειράς, σε περιβάλλοντα που έχουν το απαραίτητο μέγεθος ώστε να επιτρέπουν πλήρη ελευθερία κινήσεων και στις τρεις διαστάσεις.
Για να μην επαναλαμβανόμαστε, με λίγα λόγια, το νέο μέλος της σειράς συνεχίζει να έχει υψηλότατη ποιότητα και να αποτελεί έναν από αυτούς τους τίτλους που μας θυμίζουν τις πραγματικές αξίες που πρέπει να έχει ένας ολοκληρωμένος FPS τίτλος. Campaign με καλή διάρκεια και ουσιαστική σεναριακή εξέλιξη, πλούσιο multiplayer δίχως ίχνος lag, και gameplay που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ελευθερία κινήσεων καθώς και στην απαιτητική a.i. προκειμένου να δημιουργήσει υψηλό βαθμό πρόκλησης. Μία επισήμανση μόνο για τους λάτρεις της μυθολογίας των Halo. Να ξέρετε ότι με το που πέσουν οι τίτλοι τέλους, θα είναι σαν να έχει ενεργοποιηθεί αυτομάτως η αντίστροφη μέτρηση μέχρι την κυκλοφορία του επόμενου και τελευταίου (;) μέρους της Reclaimer Saga τριλογίας.