Πληροφορίες, hands-on και αποκλειστικά videos από το ταξίδι μας στη Σουηδία.
To The Division είναι η πρώτη (και σημαντική) προσπάθεια της Ubisoft να εισέλθει δυναμικά στο χώρο των Online παιχνιδιών με μεγάλο ανοικτό κόσμο και με έντονο το στοιχείο των λεγόμενων Shared Experiences. Ουσιαστικά μιλάμε για μέρη του παιχνιδιού που είναι μεταμφιεσμένα single player με ΜΜΟ μηχανισμούς και που συνήθως παίζονται καλύτερα και απολαυστικότερα σε συνεργατικό περιβάλλον (co-op). Oι δημιουργοί του Division επιμένουν σε δύο πράγματα: Στο χαρακτηρισμό “Online Open World RPG” (με έμφαση στο RPG) και στο ότι η Νέα Υόρκη του The Division δεν είναι το μετα-αποκαλυπτικό περιβάλλον το οποίο νομίσαμε στην αρχή. Βέβαια, για να το τονίζουν σημαίνει ότι πιθανώς πολλοί να ήταν αυτοί που σχημάτισαν μία τέτοια λάθος εντύπωση και ξέρετε τι λένε για τις συμπτώσεις που επαναλαμβάνονται. Όπως και να έχει το πράγμα, η Νέα Υόρκη δεν είναι ούτε μετα-αποκαλυψιακή, ούτε μετα-πυρηνική, δεν έχει ζόμπι, δεν έχει ανθρώπους με υπερδυνάμεις, δεν έχει ανθρώπους επηρεασμένους από τον ιό σε σημείο μετάλλαξης, δεν έχει τίποτα το μεταφυσικό.
Η Νέα Υόρκη του The Division είναι ένα πεδίο μάχης που προκύπτει από την κατάρρευση των οργανωμένων δομών της κοινωνίας και του κράτους μετά το ξέσπασμα μίας επιδημίας. Και είναι και ένα έμμεσο μήνυμα των δημιουργών (ή μία κεκαλυμμένη διαπίστωση) ότι σε περιόδους ακραίας κρίσης, ο άνθρωπος, τελικά, δεν είναι προετοιμασμένος για κάτι καλύτερο. Μόνο για τα χειρότερα. Ο ήρωάς μας, ο οποίος μπορεί και να σμιλευτεί όπως εμείς το θέλουμε, είναι ένας/ μία Agent. Ανήκει σε μία ομάδα ανθρώπων που παίρνει την κατάσταση στα χέρια της και συνεργαζόμενη με τις οργανωμένες στρατιωτικές δυνάμεις και άλλες ανεξάρτητες ομάδες που επιδιώκουν την αποκατάσταση της τάξης, επιχειρούν να αποφύγουν τη δημιουργία χάους και την διασάλευση της κατάστασης. Διότι με το κραχ που προκύπτει από την πανδημία και την κατάρρευση των δομών, υπάρχουν κάποιοι που τρίβουν τα χέρια τους από ικανοποίηση.
Στο παιχνίδι είδαμε γενικώς “Rogues”. Γενικώς, «κακούς». Να είναι τα κακοποιά στοιχεία της Νέας Υόρκης που βρήκαν την ευκαιρία να σκυλεύσουν το παραδομένο σώμα του Big Apple; Να είναι κάποιοι που παραμόνευαν για μία τέτοια ευκαιρία; Να είναι άλλοι που συνέδραμαν στο να συμβεί αυτή η κατάρρευση; Δεν έχουμε ακόμα απαντήσεις, αλλά θα θέλαμε να υπάρχει και κάτι βαθύτερο από το τετριμμένο «τρομοκρατικό χτύπημα» ή από τους τετριμμένους «κακούς» γενικά και αόριστα. Ήταν σαφείς πάντως οι δημιουργοί. Δεν έχουμε υπερφυσικά στοιχεία, δεν έχουμε νεκροζωντανούς, δεν έχουμε μεταλλαγμένους κτλ. Έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους εναντίον ανθρώπων. Θέλουμε όμως πειστικές εξηγήσεις για το πώς οι δυνάμεις της τάξης βρίσκονται αντιμέτωπες με πάνοπλες πολυπληθείς ομάδες κακοποιών, που εξαφανίζουν ολόκληρες μεραρχίες στο διάβα τους.
Το πώς φτάνει η κατάσταση σε αυτό (και εν μέρει τις απαντήσεις στις εξηγήσεις που ζητάμε) οι δημιουργοί τις δίνουν μέσα από τις ιστορίες που διηγείται η ίδια η πόλη. Το πιο πιθανό είναι τα «κινηματογραφικά» στοιχεία και η απευθείας εξιστόρηση να περιοριστούν στα των αποστολών (αποκατάσταση του ιατρικού κέντρου της βάσης, διάσωση ομήρων κτλ) ενώ το υπόβαθρο του The Division, θα πει την ιστορία του μέσα από τα εκατοντάδες collectibles που βρίσκονται στο Μανχάταν και μέσα από τα echoes, τις αναπαραστάσεις σκηνών λίγο πριν την αρχή της καταστροφής.
Στο campaign κομμάτι του, το παιχνίδι είναι σχετικά ευθύ ως προς το πώς παρουσιάζει τα πράγματα στον παίκτη και ακολουθεί ορισμένες κοινές πρακτικές στο πώς ξεδιπλώνεται. Όλα αρχίζουν με το νέο Agent να συμμετέχει στην αποκατάσταση μίας Base of Operation μέσα στο Manhattan. Όλα συμβαίνουν σε ζώνες-περιοχές που είναι σχετικά χαρτογραφημένες όχι όμως ελεγχόμενες. Σε αυτές τις περιοχές, η επικοινωνία είναι δυνατή καθώς και ο καθορισμός των objectives. Με πρώτη αποστολή αυτή της διάσωσης μία ιολόγου που θα αναλάβει το ιατρικό τμήμα της βάσης, αρχίζει ο καθορισμός των βασικών πυλώνων του gameplay.
Το The Division πατάει σε τρία βασικά χαρακτηριστικά σε ό,τι αφορά τις ικανότητες του παίκτη. Medical, Tech και Support. Κάθε ένα από αυτά αφορά κατηγορίες στις οποίες αναπτύσσονται ικανότητες και perks. Για να κάνουμε κατανοητή την παρουσίαση, θα αναφέρουμε ένα παράδειγμα από κάθε κατηγορία από Abilities. Πρώτη κατηγορία είναι αυτή των Skills. Για παράδειγμα, η Seeker Mine είναι ένα Tech Skill. Υπάρχουν αντίστοιχα Medical και Security Skills. Η Seeker Mine είναι active skill και γίνεται mapped σε μία από τις τρεις θέσεις για Skills. Μόνο τρία είναι τα ενεργά active Skills από όποια κατηγορία θέλει ο παίκτης. Αν και ομολογουμένως ο αριθμός είναι μικρός, η προσεκτική επιλογή μπορεί να οδηγήσει σε έναν ημιεπίσημο καθορισμό κλάσης διότι το παιχνίδι ΔΕΝ έχει κλάσεις και αφήνει τον παίκτη να πειραματιστεί με τα πάντα.
Επιπλέον, κάθε skill έχει τα modifications του, όπως και οτιδήποτε άλλο στο παιχνίδι. Έτσι, η Seeker Mine μπορεί να έχει Gas Charge ή να είναι Cluster ή, ακόμα καλύτερα, Air Burst που διαλύεται σε ύψος σε δεκάδες incendiary κομμάτια. Τα Talents έχουν να κάνουν με παραμετροποίηση κάποιων gameplay μηχανισμών και με το γνωστό παιχνίδι με τα νούμερα και τα ποσοστά. Χωρισμένα κι αυτά σε τρεις κατηγορίες, επηρεάζουν συγκεκριμένες ενέργειες κατά το παιχνίδι. Το Triage, για παράδειγμα, επιτρέπει το γρηγορότερο Colldown των skills όταν ο παίκτης μας κάνει Heal στους συμπαίκτες. Τα Skills καταλαμβάνουν slots που ξεκινούν από ένα και φτάνουν στα πέντε και, όπως είναι φυσικό, ξεκλειδώνουν με τα level. Σε 20 level χαρακτήρα υπάρχουν τέσσερα ενεργά slots. Εννοείται ότι το ποιο Talent θα είναι ενεργό είναι θέμα επιλογής στο μενού και τίποτε παραπάνω.
Τέλος, τα Perks είναι μόνιμα boosts του Agent, που προκύπτουν από το Upgrade των τριών τομέων της βάσης μας. Ένα συγκεκριμένο Upgrade της Medical Wing για παράδειγμα (που συνοδεύεται από την αντίστοιχη αποστολή υποθέτουμε), μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των medkits που μπορεί να κουβαλήσει ο παίκτης. Τονίζουμε και πάλι ότι στο παιχνίδι ΔΕΝ υπάρχουν κλάσεις. Η δημιουργία χαρακτήρα και η παικτική συμπεριφορά του είναι 100% θέμα επιλογής μέσα στο παιχνίδι, αφού τα Talents, τα Skills και τα Perks ξεκλειδώνουν για όλους με τον ίδιο τρόπο.