Αυτό επιτυγχάνεται πρωτίστως μέσω της κορυφαίας ακρίβειας κι ανταπόκρισης των χαρακτήρων στις εντολές του παίκτη και στην κίνησή του στο χώρο. Διανθίζεται από το απαράμιλλο collision detection κι εμπλουτίζεται από τα ξεχωριστά στοιχεία ταυτότητας που προσφέρει τόσο η εισαγωγή του Variable System, όσο και η ελευθερία εφαρμογής αυτών με πάμπολλους τρόπους από τον παίκτη. Σα να μην έφταναν όλα αυτά, το σύστημα της μάχης στήθηκε με τέλεια καμπύλη δυσκολίας ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί τόσο από νεοεισερχόμενους όσο κι από βετεράνους. Η συνταγή είναι απλή. Διαλέξτε τον χαρακτήρα που σας φαίνεται ότι σας ταιριάζει. Μάθετε μερικά μικρά και βασικά combos στο training. Συνηθίστε την κίνησή του στο χώρο και ρίξτε αυτόν ή αυτήν στη μάχη. Αν έχετε μάθει καλά τα παραπάνω, αν γνωρίζετε πού θα απλωθεί το χέρι ή το πόδι, πόσο θα διαρκέσει το άλμα, τι απόσταση θα καλύψει η ειδική κίνηση, τότε θα επικρατήσετε του “βετεράνου” που θα δοκιμάζει όλα τα “κόλπα” με τη μία. Μετά από αυτό δοκιμάστε να εκτελέσετε τις κινήσεις που μάθατε, ενισχυμένες με ΕΧ ή εξαπολύοντας τη μια και μοναδική υπερ-επίθεση την κατάλληλη στιγμή.
Όταν όλα αυτά γίνουν κτήμα, έρχεται η ώρα του V. Η ομώνυμη μπάρα γεμίζει είτε με τα χτυπήματα που δέχεστε, είτε με τη χρήση των δύο V τεχνικών που έχει ο κάθε ήρωας. Μόλις γεμίσει, μπορεί να ενεργοποιηθεί και τη στιγμή που θα συμβεί αυτό, το αποτέλεσμα θα ποικίλλει ανάλογα με τον χαρακτήρα! Μπορεί να εφαρμοσθεί ένα προσωρινό ή μόνιμό (Necalli…) upgrade στις κινήσεις σας! Μπορεί αυτές να αλλάξουν! Μπορεί να εκτελεσθεί μια special επίθεση! To αποτέλεσμα ποικίλλει από παίκτη σε παίκτη κι είναι άμεσα συνυφασμένο με την στρατηγική με την οποία ο χαρακτήρας είναι στημένος.
Πιθανότατα, οι fans του SFIV που μέχρι τώρα περίμεναν με σκεπτικισμό να δουν τις “διαφορές”, καταλαβαίνουν πώς αυτή η προσθήκη αλλάζει την ίδια τη μάχη. Εκεί που ακονίσατε τις ικανότητές σας πάνω στο ανανεωμένο βασικό στυλ παιξίματος, πρέπει να προσαρμόσετε το boost τακτικής που προσφέρει η Variable μπάρα στη ροή του παιχνιδιού. Να συνηθίσετε το δυναμικό χαρακτήρα που έχει πάρει πλέον το παιχνίδι, να αντιληφθείτε πώς μπορεί ανάλογα να διαμορφωθεί από την επιλογή του αντιπάλου και να το τελειοποιήσετε. Είναι μια μικρή μαγεία από μόνη της.
Touche, λοιπόν αγαπητή Capcom. To gameplay του τίτλου καταφέρνει να κάνει αυτό που δεν πέτυχε ούτε ο τεχνικός τομέας, ούτε τίποτε άλλο. Να πιάσει τον παίκτη απροετοίμαστο. Να τον εκπλήξει ευχάριστα και να του καταφέρει το first hit. Χωρίς υπερβολλές και χωρίς πολλές “σάλτσες” πλέον, να ξέρετε ότι έχετε να κάνετε με το καλύτερο gameplay στα χρονικά της σειράς. Αποτέλεσμα ζύμωσης κι ωρίμανσης δεκαετιών, αποτελεί το πενταπόσταγμα όσων έχετε βιώσει μέχρι τώρα. Τη μοναδική, φυσιολογική κι αναμφισβήτητη εξέλιξη που θα μπορούσε να έχει για να συνεχίσει να διατηρείται στην κορυφή. Το πρώτο χτύπημα το δεχτήκατε. Έχετε μια γενιά μπροστά σας, όμως, να το αξιολογήσετε και να επανέλθετε. Να φτάσετε κι αυτό το μοντέλο στα όρια του και να ωθήσετέ την εξέλιξή του.
Το πρώτο δικό μας χτύπημα κατά του τίτλου δε θα αργήσει να έρθει – κι έχει να κάνει με το διατιθέμενο content και με την αλλαγή πολιτικής της Capcom στον τρόπο με τον οποίο θα εκμεταλλευτεί εμπορικά τη σειρά V από εδώ και στο εξής. Η απόφαση στην οποία κατέληξαν οι αναλυτές της επιφορτίζουν τους απανταχού reviewers μ’ ένα puzzle για σκληρούς λύτες. Φαινομενικά, αποφάσισαν να εγκατελείψουν τη λογική των πολλών μετέπειτα εκδόσεων του τίτλου (Super κλπ) και να διανέμουν το content με πακέτα επέκτασης (updates) σε τακτά χρονικά διαστήματα. Υπάρχει, δε και η δυνατότητα να αποκτήσει κανείς όλο το μελλοντικό content δωρεάν.
Αναμφισβήτητα, αυτό ακούγεται αρχικά καλό. Στο μενού του παιχνιδιού υπάρχει η επιλογή shop (η οποία θα είναι διαθέσιμη από Μάρτη μεριά) και οι αγορές θα γίνονται με δύο ειδών… νομίσματα: με τα zenny, που τα αγοράζετε με πραγματικό χρήμα και αντιστοιχία 100 zenny = 1$ και τα fight money που τα κερδίζετε παίζοντας. Ενδεικτικά, ο πρώτος νέος χαρακτήρας, ο Alex, που θα εγκαινιάσει το shop τον Μάρτιο, θα κοστίζει 100.000 fight money ή 600 zenny (6$). Εσείς διαλέγετε… Σύμφωνα με την Capcom, αυτή η πολιτική θα ακολουθηθεί για όλη τη διάρκεια της ζωής του τίτλου. Και που είναι το πρόβλημα θα πείτε; Το πρόβλημα είναι ότι το τωρινό content είναι ελάχιστο – και δε μιλάμε για τους 16 διατιθέμενους χαρακτήρες. Αυτός ο αριθμός είναι ικανοποιητικός και μάλιστα ανάμεσά τους υπάρχουν και 4 νέες παρουσίες. Όμως δε θα έχετε που να τους χρησιμοποιήσετε. Από single player περιεχόμενο υπάρχει story mode και survival. Το πρώτο αποτελείται από 4 – κατά μέσο όρο – μάχες με κάθε χαρακτήρα και ανάλογα cut scenes που δεν προσφέρουν καμιά συνοχή σε θέμα σεναρίου. Το δε δεύτερο αποτελείται από δέκα μάχες για τον καθένα, με την ενδιαφέρουσα προσθήκη της αγοράς buffers μεταξύ των μαχών με αντάλλαγμα… score που αφαιρείται από το σύνολο κι επηρεάζει τη συγκομιδή fight money στο τέλος.
Όλα αυτά θα σας πάρουν μόλις τρεις ώρες για να τα ολοκληρώσετε. Μετά το παιχνίδι μένει ως έχει, να περιμένει τον… Ιούνιο για την άφιξη του πλήρους Story Mode ή εναλλακτικά τον Μάρτιο, όπου θα προστεθούν και κάποια challenges. Μόνη καταφυγή το “διπλό”. Είτε online είτε local. Στη δεύτερη περίπτωση δε θα έχετε πρόβλημα. Βρείτε έναν “φίλο”, αράξτε στον καναπέ και παίξτε μέχρι να σας μαζέψουν οι γείτονες, από τη φασαρία που θα προκαλέσουν πραγματικά και ψηφιακά κλωτσίδια. Το online, όμως, ακολουθεί τη λιτότητα του single player περιεχομένου…
Διαβάστε επίσης