Χαμένοι στις λάσπες και τα συντρίμια…
Τελικά τείνει να καταντήσει ρουτίνα. Κάθε χρονιά οι φανατικοί οπαδοί των racing games αναμένουν κάποιον rally τίτλο ώστε να γεμίσουν με “λάσπη” –έστω και εικονικά- αλλά παρά τις φιλότιμες προσπάθειες ορισμένων studios, κάποιες σταθερές αξίες δεν δείχνουν να αλλάζουν. Μπορεί η Milestone να προσπαθεί με νύχια και με δόντια για να καθιερωθεί στη συνείδηση των παικτών, αλλά κατά έναν περίεργο τρόπο δείχνει να αγνοεί την κριτική του κοινού. Καλοδεχούμενες οι αποκλειστικές συνεργασίες, δεκτή και η εκμετάλλευσή δικαιωμάτων του επίσημου θεσμού του WRC, αλλά όταν έρχεται η Codemasters μετά από χρόνια πειραματισμών και, απλά, διαλύει τον ανταγωνισμό δίχως τον όρο “official” στον τίτλο της, είναι εμφανές πως τελικά η ουσία βρίσκεται αλλού.
Καταρχάς, για όσους δεν ακολουθούν τις εξελίξεις, το Sebastien Loeb Rally Evo προέκυψε κατόπιν της “κοκορομαχίας” της Milestone με την BigBen και έτσι αφού αποφάσισαν να ακολουθήσουν διαφορετικά μονοπάτια, η ιταλική ομάδα ανάπτυξης στράφηκε προς νέο διανομέα, ενώ η BigBen -χωρίς καμία καθυστέρηση- κατάφερε και βρήκε νέο developer. Δυστυχώς και στις δύο περιπτώσεις αυτός ο ανταγωνισμός φαίνεται να λειτούργησε αρνητικά, αλλά επειδή το παρόν κείμενο καταπιάνεται με τον τίτλο που πρωταγωνιστεί ο πλέον επιτυχημένος Γάλλος οδηγός, ας αφήσουμε στην άκρη το παρασκήνιο, ας ξεσκονίσουμε την αγωνιστική στολή και ας στριμωχτούμε στο backet κάθισμα του αυτοκινήτου μας.
Η εισαγωγική σκηνή αλλά και η κεντρική οθόνη επιλογών του Rally Evo μαρτυρούν σχεδόν αμέσως πως πρόκειται για μία πρόταση της ιταλικής ομάδας ανάπτυξης. Οι πλέον κακοπροαίρετοι θα γκρινιάξουν για έλλειψη φαντασίας και σαφή στοιχεία επανάληψης, μιας και τα τελευταία χρόνια η εικόνα παραμένει ίδια σε επίπεδο αισθητικής. Είτε ο τίτλος αφορά τους δύο τροχούς είτε τους τέσσερις. Ρίχνοντας μια ματιά στα διαθέσιμα modes, αναμενόμενα το μάτι πέφτει επάνω στο Sebastien Loeb Experience, το οποίο συνυπάρχει μαζί με τα Career, Quick race και Multiplayer. Δυστυχώς, το κεντρικό μενού συνοδεύεται από ένα αφόρητο music theme, οπότε το μόνο βέβαιο είναι πως ο παίκτης είτε θα κλείσει τον ήχο, είτε θα επιλέξει βιαστικά κάποιο mode ώστε να ηρεμήσει.
Μπορεί πλέον το τιμόνι της διανομής να κρατάει η Namco Bandai, αλλά για ακόμα μια χρονιά γίνεται εμφανές πως ο publisher στοχεύει στις πωλήσεις στηριζόμενος στην επίσημη φύση του προϊόντος –η οποία διατυμπανίζεται παντού- και όχι στην ποιότητά του. Είναι ίσως η πρώτη φορά που η Milestone παραδίδει μία τέτοια προχειρότητα ή, για να είμαστε λιγάκι πιο ελαστικοί, ποτέ άλλοτε τα σημάδια εξέλιξης δεν ήταν τόσο… ανύπαρκτα. Ξεκινώντας με την επιλογή καριέρας, ισχύουν ακριβώς τα ίδια με την προηγούμενη πρόταση της εταιρίας. Ο παίκτης καλείται να φτιάξει τη δική του αγωνιστική ομάδα και κατόπιν να αναρριχηθεί στην παγκόσμια κατάταξη.
Στην αρχή η κατάσταση θα είναι σχετικά εύκολη, οι νίκες θα αποφέρουν τα κλασικά credits και έτσι σταδιακά περισσότερο ενισχυμένα οχήματα αλλά και επώνυμος εξοπλισμός θα είναι στη διάθεση του καθενός. Σαν mode είναι βέβαιο πως θα κρατήσει τους παίκτες για αρκετό καιρό απασχολημένους, μιας και για ακόμα μια φορά δημιουργείται αρκετά επιτυχημένα η ψευδαίσθηση πως ο παίκτης γίνεται μέλος μιας αγωνιστικής ομάδας και οι πράξεις – αποφάσεις του θα είναι αυτές που θα τον οδηγήσουν στην παγκόσμια αναγνώριση.
Το δεύτερο mode που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι το Sebastien Loeb Experience, μιας και πρακτικά ο καθένας καλείται να καθίσει στην θέση του Γάλλου οδηγού και να ζήσει ορισμένες από τις πλέον επιτυχημένες στιγμές της αγωνιστικής του καριέρας. Ουσιαστικά πρόκειται για μία mini βιογραφία, η οποία, όμως, ενώ ξεκινάει δυνατά, τελικά αποδεικνύεται αρκετά σύντομη. Το ευχάριστο της υπόθεσης είναι πως η ποικιλία δεν απουσιάζει και έτσι οι παίκτες θα βρεθούν τη μία στιγμή να μάχονται με χαμηλής ιπποδύναμης οχήματα και την αμέσως επόμενη να σκαρφαλώνουν στη θρυλική διαδρομή του Pikes Peak πίσω από το τιμόνι ενός “κτήνους”. Ανάμεσα σε αυτά τα events οι παίκτες θα παρακολουθούν συνεντεύξεις του οδηγού, αν και το άσχημο είναι πως το μεγαλύτερο μέρος αυτού του υλικού, αποτελεί προϊόν ανακύκλωσης που παραχωρήθηκε από τη διοργανώτρια αρχή. Οι φανατικοί οπαδοί του WRC θα έρθουν αντιμέτωποι με σκηνές που θα τους φανούν οικείες, και παρόλο που υπάρχει και “αποκλειστικό” περιεχόμενο, αυτό δεν είναι αρκετό.
Όμως όπως όλοι οι τίτλοι του είδους, έτσι και το Sebastien Loeb Rally Evo θα κριθεί στο δρόμο, όταν δηλαδή ο παίκτης βρεθεί στο τιμόνι ενός οχήματος και ξεχυθεί σε μία ειδική διαδρομή. Κατά έναν περίεργο τρόπο, ένα έντονο αίσθημα déjà vu θα διατρέξει αυτούς που ακολουθούν τα βήματα της Milestone, και μετά από τόσα χρόνια αυτή δεν είναι μία ευχάριστη αίσθηση. Αναμενόμενα, η “νέα” αυτή πρόταση στοχεύει σε ένα ευρύ κοινό, με ό,τι κακό ή καλό αυτό συνεπάγεται, οπότε τα πάντα έχουν στηθεί έχοντας σα γνώμονα την εύκολη και άμεση διασκέδαση.
Σε καμία περίπτωση δεν έχουμε να κάνουμε με μία arcade πρόταση, αλλά με ένα racer που μπορεί να γίνει απαιτητικό αν το επιλέξει κάποιος, χωρίς ποτέ όμως να καταφέρνει -ή έστω να προσπαθεί- να αγγίξει ρεαλιστικά επίπεδα οδήγησης. Απενεργοποιώντας όλες τις διαθέσιμες βοήθειες, τα οχήματα δείχνουν να απελευθερώνονται κάπως από τα σφικτά δεσμά τους, και -κακά τα ψέματα- να είναι σε θέση να προσφέρουν άπειρες ώρες απολαυστικής οδήγησης στο όριο. Τα οχήματα δείχνουν να έχουν σωστό βάρος, οι αναρτήσεις δουλεύουν αρκούντως ικανοποιητικά, μεταφέροντας πειστικά τις αναταράξεις του δρόμου στο χειριστήριο και, γενικότερα, το feeling είναι πολύ κοντά στο ιδανικό, ώστε ποτέ να μην κουράζει. Φυσικά, δεν υπάρχουν βλέψεις του τίτλου να κεντρίσει το hardcore κοινό μιας και αποτυγχάνει να γίνει απόλυτα ρεαλιστικό, αλλά γνώμη μας είναι πως, πλέον, η Milestone θα πρέπει επιτέλους να τολμήσει το κάτι παραπάνω και -γιατί όχι;- να θυσιάσει την απλή, διασκεδαστική μεν, αλλά με σαφείς περιορισμούς casual οδήγηση εις βάρος της εξομοίωσης.
Διαβάστε επίσης