Μια ευχάριστη έκπληξη για τους φίλους των Digimon και των JRPGs.
Το 2016 σίγουρα έχει αρκετές αναμενόμενες κυκλοφορίες JRPG τίτλων στο PS4, με την επιστροφή κάποιων κλασικών διαμαντιών από εποχές PS2 -μέσω του PS2 Classics, όπως τα Dark Cloud και Rogue Galaxy- ενώ αναμένονται και νέες συνέχειες σε μεγάλους τίτλους, όπως τα Final Fantasy XV, Star Ocean 5 και πολλά αλλά. Ωστόσο, ο Φεβρουάριος έχει μια μικρή έκπληξη για τους φίλους του είδους, που λέγεται Digimon Story: Cyber Sleuth, ένα παιχνίδι το όποιο αξίζει να δείτε, όπως θα διαβάσετε παρακάτω.
Η ιστορία ξεκινάει με τον παίκτη να αναλαμβάνει το ρόλο ενός αγοριού ή κοριτσιού που είναι ερασιτέχνης hacker. Αυτός ο χαρακτήρας βρίσκει τον εαυτό του μαζί με δύο φίλους του στον κυβερνοχώρο της Eden, να λαμβάνουν μια συσκευή που ονομάζεται Capture Digimon από ένα μυστηριώδη ξένο σε ένα chat room. Αυτή η συσκευή τους επιτρέπει να πιάνουν και να συναναστρέφονται με τα Digimon, πλάσματα που κατοικούν στον Κυβερνοχώρο της Eden. Στη συνέχεια, οι πρωταγωνιστές ταξιδεύουν προς τα χαμηλότερα επίπεδα της Eden, όπου τους επιτίθεται ένα τέρας με την ονομασία “Eater”, το οποίο αφήνει το σώμα του πρωταγωνιστή ψηφιοποιημένο κατά το ήμισυ. Με αυτό το νέο σώμα δίνεται πλέον στον πρωταγωνιστή η ικανότητα κίνησης μεταξύ του πραγματικού και του εικονικού κόσμου μέσω τερματικών (τηλέφωνων, υπολογιστών κλπ). Σε εκείνο το σημείο ο ήρωάς μας προσεγγίζεται από την ντετέκτιβ Kyoko Kuremi, η οποία εκτός από το να μας βοηθά στο εγχείρημα να επιστρέψουμε στο κανονικό μας σώμα, μας κάνει και βοηθό ντετέκτιβ ώστε να τη βοηθήσουμε με τη σειρά μας σε διάφορες ψηφιακές υποθέσεις. Σε κάθε περίπτωση, η ιστορία -περά από το ενδιαφέρον της ιδέας και της υλοποίησης- έχει στην πορεία και ενδιαφέροντα plot twists.

Το σύστημα μάχης του παιχνιδιού είναι το παραδοσιακό turn based της κατηγορίας, με το κάθε Digimon να αναμένει τη σειρά του ώστε να πραγματοποιήσει τις εντολές που θα του δώσουμε. Σε κάθε μάχη μετέχουν ως και τρία Digimons, με την επιλογή να τα αλλάζουμε όποια στιγμή θέλουμε με τα “standby” Digimons μας. Αλλαγή στην ομάδα γίνεται και όταν χάνουν όλα, αφού έτσι περνάμε στην επόμενη τριάδα πλασμάτων. Το εικαστικό της μάχης είναι πανέμορφο στο 3D περιβάλλον, με το art direction να απεικονίζει τα Digimons πιστά στο ύφος της σειράς και τις κάθε ικανότητες/ κινήσεις που εκτελούνται να έχουν διαφορετικό και όμορφο animation.
Σημαντικό ρολό στη μάχη έχουν οι τύποι των Digimons, οι οποίοι χωρίζονται σε Vaccine, Virus και Data. Αυτοί οι τύποι αλληλοεξουδετερώνονται όπως γίνεται με το παραδοσιακό παιχνίδι “πετρά, ψαλίδι, χαρτί” (Vaccine>Virus>Data>Vaccine). Όσον αφορά στη δυσκολία του παιχνιδιού, οι τυχαίες μάχες που συμβαίνουν στα dungeons είναι απλοϊκές, μιας και δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη στρατηγική λόγω του ότι κύριο ρόλο παίζουν περισσότερο οι τύποι των Digimons παρά τα στοιχεία των ικανοτήτων (Fire, Wind, Dark κ.ο.κ). Ωστόσο, το ίδιο δεν συμβαίνει και με τα Boss Fights, τα οποία έχουν μια έλλειψη ισορροπίας, αφού σε κάποια εξ αυτών η ζημιά που προκαλούμε είναι συγκεκριμένη -ανεξαρτήτως επιπέδου δυσκολίας και επιπέδου Digimon- ενώ κάποια αλλά έχουν δυνάμεις που εξοντώνουν το Digimon μας με μια κίνηση “OHKO” (one hit ko). Αυτό το σύστημα μάχης εναντίον των Bosses δείχνει ότι παράγοντας κάποιες φόρες για τη νίκη είναι η τύχη παρά η δυσκολία και η στρατηγική που θα σκεφτείτε για την έκβαση της μάχης. Τέλος, οι δυσκολίες Hard και Normal έχουν τη διαφορά πως στην υψηλότερη οι εχθροί έχουν περισσότερη υγεία και καλύτερα στατιστικά επίθεσης και άμυνας.

Για να αποκτήσετε κάποιο Digimon και να το προσθέσετε στην ομάδα σας, δεν απαιτείται μια συνάντηση για να το “πιάσετε” -όπως γίνεται στην αντίστοιχη περίπτωση των Pokémon, για παράδειγμα. Όταν συναντήσετε ένα εχθρικό Digimon, ξεκινά μια διαδικασία σκαναρίσματος, η οποία εμφανίζει ένα ποσοστό “%” ολοκλήρωσης. Όταν αυτό το ποσοστό ολοκλήρωσης φτάσει σε έναν απαραίτητο αριθμό με κάθε συνάντηση σας με το συγκεκριμένο Digimon που αναζητάτε, τότε υπάρχει η επιλογή DigiConvert, την οποία μπορείτε να βρείτε στο Digilab. Εκεί θα βρείτε την Mirei, η οποία είναι η πλοηγός σας (και που θυμίζει τον Igor που καθοδηγούσε τον πρωταγωνιστή στα Persona) στην εξέλιξη, εκτροφή και καθοδήγησή σας στον κόσμο των Digimon.
Όσον αφόρα την εξέλιξη των αγαπημένων σας τεράτων στις δυνατότερες μορφές τους, αυτή γίνεται μέσω της διαδικασίας Digivolve/ De-Digivolve, μέσα από την οποία μπορείτε να εξελίσσετε το Digimon σας μέσω ενός Evolution Tree που δείχνει τις πιθανές εξελίξεις που μπορεί να έχει -εφόσον βεβαίως πληροί τα προαπαιτούμενα επίπεδα στατιστικών. Εκτός αυτού, όταν πραγματοποιηθεί η εξέλιξη, η δύναμη του Digimon σας δεν αλλάζει μονό σε στατιστικά, αφού επιστρέφει στο 1ο επίπεδο και μπορεί να αλλάξει τύπο και element (π.χ. από Virus φωτιά να γίνει Vaccine Thunder). Αν και αυτό το σύστημα εξέλιξης σε διαφορετικά Digimon είναι αρκετά καλό, ώστε να αποκτήσετε αυτό που επιθυμείτε, οι δημιουργοί δυστυχώς δεν προνόησαν σε ένα σύστημα Load ή Soft reset συστήματος, ώστε να αποκτήσετε με ευκολία το επιθυμητό αποτέλεσμα. Έτσι, οι συνθήκες σάς προτρέπουν να μπείτε στη διαδικασία κλεισίματος της εφαρμογής και επανεκκίνησης της για να δείτε και τις υπόλοιπες εξελίξεις των πλασμάτων.

Επίσης, υπάρχει και η επιλογή δυνατότητας επαναφοράς ενός Digimon σε προηγούμενη μορφή, είτε για να αποκτήσετε κάποια ικανότητα είτε για να αλλάξετε διαδρομή και να αποκτήσετε εντελώς διαφορετική εξελιγμένη μορφή. Σίγουρα αυτό το σύστημα βολεύει αρκετά και δίνει έμφαση στην απόκτηση των αγαπημένων σας τεράτων και, σαφώς, στην καλύτερη προσέγγιση των επερχόμενων boss fights.
Εκτός αυτού υπάρχει και η DigiFarm, στην οποία μπορείτε να αφήσετε τα Digimon που δεν χρησιμοποιείτε ή απλά να τα αφήσετε εκεί ώστε να εκπαιδευτούν, να αποκτήσουν επίπεδα και να τα τοποθετήσετε στην ομάδα σας έτοιμα για μάχη. Επιπλέον,εκεί μπορούν να βρουν κάποιο αντικείμενο ή να τα τοποθετήσετε σε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης για καλύτερα στατιστικά αποτελέσματα, ενώ μπορείτε να ξεκινήσετε και τη διαδικασία εκτροφής, όπου αν τους δώσετε συγκεκριμένα φαγητά, ανεβαίνουν διάφορα στατιστικά επίθεσης, άμυνας κ.λπ .
Διαβάστε επίσης


