Cine-TV News #8

Ειδήσεις, trailers, άποψη για το Batman V Superman.


Κάθε φορά που βλέπουμε νέο υλικό από το Warcraft οι ελπίδες μας αναπτερώνονται. Ίσως έχουμε να κάνουμε με αυθυποβολή, καθώς στον ορίζοντα δεν βλέπουμε κάποια άλλη παραγωγή ικανή να προσφέρει ένα καλό fantasy setting. Δεν μπορεί! Κάποια στιγμή κάποιος θα καταφέρει να φτάσει το μεγαλείο του Lord of the Rings! Βέβαια, τώρα μπήκε και άλλος διαγωνιζόμενος στην αρένα με το βαρύγδουπο όνομα του Dungeons & Dragons. Ας πούμε όμως ότι η ανακοίνωση της είδησης μ;aς προκαλεί ένα μούδιασμα παρόμοιο με αυτό που είχαμε νοιώσει κατά την παρακολούθηση της ανεκδιήγητης παραγωγής του 2000.

Στα υπόλοιπα, μας χαροποίησε ιδιαίτερα η αναπάντεχη επιτυχία του Deadpool, κάτι που ανοίγει σαφέστατα το δρόμο για περισσότερες superhero ταινίες που θα απευθύνονται σε πιο ενήλικο κοινό και θα μπορούν να χρησιμοποιούν και μερικές λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα “F” χωρίς να τρέμει το φυλλοκάρδι των παραγωγών. Τα τηλεοπτικά animations έχουν την τιμητική τους αυτήν την εβδομάδα χάρη στο μπόλικο υλικό που αναμένεται να δώσει τους επόμενους μήνες η Square Enix για την προώθηση του μεγαθηρίου Final Fantasy XV, ενώ η αναβίωση του Voltron πιστεύουμε ότι θα ξυπνήσει νοσταλγικές μνήμες.

Το Batman v Superman επικρατεί ακόμα σε πάμπολλες συζητήσεις στα απανταχού social media και fora, με απόψεις που βρίσκονται “all over the place”, που λένε και στην αντίπερα όχθη. Μπορείτε να διαβάσετε την άποψή μας στην τελευταία σελίδα του άρθρου.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΝΕΑ

Trailer: The Conjuring 2
Σκηνοθέτης: James Wan (Saw, Insidious)
Πρωταγωνιστές: Vera Farmiga, Patrick Wilson, Franka Potente
Πρεμιέρα: 9 Ιουνίου

Τα θρίλερ του James Wan έρχονται απανωτά, κάτι που σίγουρα χαροποιεί ιδιαίτερα τους φίλους των ταινιών τρόμου. Τα jump scares αναμενόμενα, όπως επίσης οι κάθε λογής φρικιαστικές σκηνές. Οι πρωταγωνιστές της πρώτης ταινίας επιστρέφουν στο ρόλο των ερευνητών παραφυσικών φαινομένων. Αυτήν την φορά θα χρειαστεί να ταξιδέψουν στην Αγγλία, για να ερευνήσουν την υπόθεση μίας μητέρας και των τεσσάρων παιδιών της, που μαστίζονται από μεταφυσικές υπάρξεις. Υποθέτουμε ότι και εδώ θα έχουμε να κάνουμε με μία ταινία για γερά νεύρα.


Trailer: Everybody Wants Some!!
Σκηνοθέτης: Richard Linklater (Boyhood)
Πρωταγωνιστούν: Blake Jenner, Tyler Hoechlin, Ryan Guzman
Πρεμιέρα: 8 Απριλίου (Αμερική)

Ένας από τους πλέον πειραματικούς σκηνοθέτες, ο Richard Linklater, θέλει γενικώς να “παίζει” με το χρόνο και να μας ταξιδεύει σε άλλες –κοντινές- εποχές. Στην τριλογία των Before Sunrise, Before Sunset και Before Midnight μάς έδωσε την ιστορία ενός ζευγαριού μέσα από το πέρασμα τριών δεκαετιών, σε πραγματικό χρόνο. Στο Boyhood είδαμε ένα παιδάκι να περνάει σταδιακά στην εφηβεία σε γυρίσματα που διήρκησαν 12 χρόνια. Μπορεί σε ορισμένα σημεία αυτή η μέθοδος γυρισμάτων να δημιουργούσε λίγο την εντύπωση του “gimmick”, δεν παύει όμως να είναι μία απόλυτα απαιτητική προσέγγιση που εντυπωσιάζει. Στη νέα του ταινία ο Linklater δεν επιχειρεί κάτι τόσο μεγαλεπήβολο, αλλά και πάλι θα προσπαθήσει να μας μεταφέρει στην –αμερικάνικη- αισθητική των 80s, ακολουθώντας μία παρέα κολεγιόπαιδων που προσπαθούν να επιδοθούν σε ξέφρενες εμπειρίες στα καλύτερα χρόνια της ζωής τους.


Trailer: Alice Through the Looking Glass
Σκηνοθέτης: James Bobin (Muppets Most Wanted)
Πρωταγωνιστούν: Johnny Depp, Sacha Baron Cohen, Anne Hathaway, Helena Bonham Carter, Alan Rickman, Mia Wasikowska
Πρεμιέρα: 26 Μαΐου

Κάτι μας τράβηξε περισσότερο την προσοχή στο νέο trailer του Alice. Ίσως είναι οι σαφείς αναφορές στις εφιαλτικές εκδοχές του American McGee, ίσως ήταν το ντύσιμο του βίντεο με το μοναδικό και άκρως ταιριαστό White Rabbit των Jefferson Airplane. Μπορεί να είναι πήχτρα στα εφέ, αλλά μας φαίνονται καλοφτιαγμένα, αν λάβουμε υπόψη φυσικά ότι έχουμε να κάνουμε με την ψυχεδελική ιστορία της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων.

Trailer: X-Men: Apocalypse
Σκηνοθέτης: Bryan Singer (X-Men, X2, X-Men: Days of Future Past)
Πρωταγωνιστούν: Jennifer Lawrence (Mystique), Olivia Munn(Psylocke), Michael Fassbender (Magneto), Oscar Isaac (Apocalypse), Sophie Turner (Sans… εεε.. Jean Grey), James McAvoy (Professor X), Nicholas Hoult (Beast), Evan Peters (Quicksilver), Ben Hardy (Angel), Alexandra Shipp (Storm), Lana Condor (Jubilee)
Πρεμιέρα: 19 Μαΐου

Απανωτά έρχονται το τελευταίο διάστημα τα trailers του νέου X-Men. Αυτή τη φορά έχουμε να κάνουμε με το λεγόμενο “διεθνές” trailer (γι’ αυτό και η ισπανική γλώσσα), στο οποίο θα δείτε διάφορες νέες και εντυπωσιακές σκηνές μέσα. Μην επαναλαμβανόμαστε… απλά είναι άκρως αναμενόμενη.


Trailer: Lights Out
Σκηνοθέτης: David F. Sandberg (πρώτη ταινία μεγάλου μήκους)
Πρωταγωνιστές: Teresa Palmer, Emily Alyn Lind, Billy Burke
Πρεμιέρα: 22 Ιουλίου (Αμερική)

Ακόμα μία ταινία τρόμου που φαίνεται ικανή να μας τραντάξει πολλαπλές φορές από τα καθίσματα (χωρίς αυτό να αποτελεί βέβαια ικανή ένδειξη για την ποιότητα της ταινίας). Το Lights Out “παίζει” με μία από τις πιο δημοφιλείς πηγές φόβου, αυτή του σκοταδιού, καθώς μία επικίνδυνη και υπερφυσική, ανθρωπόμορφη οντότητα εμφανίζεται σε περιοχές με απόλυτο σκοτάδι. Δεν θα μας φαινόταν περίεργο βέβαια αν στην ταινία η πτώση του ρεύματος αποδειχθεί σύνηθες φαινόμενο. Φανταστείτε άγχος να ζεις με τέτοιον κίνδυνο στην Ελλάδα σε περίοδο με καταιγίδες…  


Trailer: Warcraft
Σκηνοθέτης: Duncan Jones (Moon)
Πρωταγωνιστές: Travis Fimmel, Paula Patton, Ben Foster, Dominic Cooper, Toby Kebbell
Πρεμιέρα: 10 Ιουνίου (Αμερική)

Άρχισαν τα όργανα κανονικά με το νέο epic fantasy κινηματογραφικό εγχείρημα. Από εκεί που δεν είχαμε ούτε εικόνα για το Warcraft, τώρα το υλικό έχει αρχίσει να καταφτάνει με γοργούς ρυθμούς, ανεβάζοντας την προσμονή για το “κτήνος” της Blizzard. Ο ενθουσιασμός μεγαλώνει, το ίδιο όμως και η ανησυχία μας, καθώς μιλάμε για ένα είδος ταινιών που έχει αποτύχει πολλάκις στο παρελθόν. Τις τελευταίες δεκαετίες μόνο μία παραγωγή έχει καταφέρει να προσφέρει κάτι πραγματικά εξαιρετικό, την οποία και χωρίς να την ονομάσουμε είμαστε σίγουροι ότι όλοι καταλαβαίνετε για ποια μιλάμε. Ας μην είμαστε αρνητικοί βέβαια, το Warcraft δείχνει πολύ θετικά πρώτα (δεύτερα, τρίτα) σημάδια.


Κομμένη σκηνή από το Batman v Superman. (SPOILERS!)

Όπως είχε ήδη γίνει γνωστό το Blu-ray του Batman v Superman θα περιέχει διάφορες κομμένες σκηνές, οι οποίες –ευτυχώς- θα ενσωματωθούν ομαλά στην ταινία ως ένα Director’s Cut, σε αντίθεση με το Force Awakens όπου οι κομμένες σκηνές θα βλέπονται μεμονωμένα. Η παραπάνω σκηνή είναι αρκετά ενδιαφέρουσα και μέσα στα μερικά δευτερόλεπτα που διαρκεί δίνει ήδη πιο ουσιαστικές πληροφορίες για τον λόγο ύπαρξης της Justice League, από ό,τι καταφέρνουν τα τελευταία 20 δακρύβρεχτα λεπτά της κινηματογραφικής προβολής. Οι παρατηρητικοί ή –καλύτερα- οι γνώστες, υποστηρίζουν ότι η μορφή που βλέπουμε στο βίντεο είναι αυτή του Steppenwolf ενός από τους υπαρχηγούς του πανίσχυρου Darkseid.

Το Deadpool έγινε η πιο επιτυχημένη R-rated ταινία όλων των εποχών.

Πραγματικά η επιτυχία του Deadpool δεν θα μπορούσε να είναι πιο αναπάντεχη. Ο ιδιότροπος αντιήρωας της Marvel πήρε τα σκήπτρα από το Matrix Reloaded, ξεπερνώντας για τρία εκατομμύρια δολάρια το ρεκόρ των 742 εκατομμυρίων που κατείχε το sequel των Wachowski. Να τονίσουμε εδώ ότι μιλάμε για ρεκόρ -αποκλειστικά- ταινιών με ενήλικο περιεχόμενο, κάτι που μεταφράζεται κυρίως σε βίαιο περιεχόμενο. Διόλου ευκαταφρόνητο επίτευγμα, που πιθανότατα να δώσει το έναυσμα και σε άλλες παραγωγές που θα επιχειρήσουν να προσεγγίσουν πολύ περισσότερο το ενήλικο κοινό, αναπαριστώντας πιο αληθοφανείς σκηνές δράσης. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το sequel του Deadpool θα πρέπει να θεωρείται πλέον δεδομένο.


To Dungeon and Dragons (ξανά) έρχεται στη μεγάλη οθόνη.

Καιρό τώρα ακουγόταν η πιθανότητα να δούμε το σύμπαν του Dungeons and Dragons στην κινηματογραφική του εκδοχή. Ναι, ξέρουμε… το 2000 είχαμε δει μία εκδοχή του, την οποία βέβαια είχαμε σχεδόν καταφέρει να διαγράψουμε από τη μνήμη μας μέχρι την ανακοίνωση αυτής της είδησης. Κάτι μας λέει ότι ο Jeremy Irons θα αρχίσει να βλέπει πάλι εφιάλτες… Η επιλογή του σκηνοθέτη δείχνει μάλλον μία ανάλαφρη και φιλική προς το παιδικό κοινό ταινία, δεδομένου ότι ο Rob Letterman μάς έφερε πέρυσι το Goosebumps, ενώ παλιότερα είχε επιδοθεί σε animations όπως τα Monsters vs. Aliens και Shark Tale. Στο σενάριο εργάζεται ο David Leslie Jones, υπεύθυνος για το Wrath of the Titans. Η λιτή περιγραφή της ιστορίας κάνει λόγο για μία περιπέτεια γεμάτη δράση που θα περιστρέφεται γύρω από έναν πολεμιστή και των διαφορετικών ειδών συμπολεμιστών του, όπως ένας half-dragon και ένα gnome. Κάτι μας ότι θα πρέπει να περιμένουμε το Warcraft για να μας καλύψει την δίψα για το fantasy setting. Οι οιωνοί για το Dungeons and Dragons δεν είναι πολύ θετικοί.

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΝΕΑ

Kingsglaive: Final Fantasy XV (ταινία)
Σκηνοθέτης: Takeshi Nozue (Final Fantasy VII: Advent Children
Πρωταγωνιστές: Sean Bean, Lena Headey, Aaron Paul
Πρεμιέρα: Προγραμματισμένο να προβληθεί πριν την κυκλοφορία του παιχνιδιού τον Σεπτέμβρη.

Κατά τη διάρκεια του Uncovered: Final Fantasy event στο Los Angeles, η Square Enix αποκάλυψε την ανάπτυξη μίας CGI ταινίας, που θα διαδραματίζεται στο σύμπαν του Final Fantasy XV. Η ιστορία του θα περιστρέφεται γύρω από τον βασιλιά Regis και, όπως είναι φυσικό, υπόσχεται να προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για τα πολιτικά τεκταινόμενα και τις πολύπλοκες σχέσεις του εμπόλεμου βασιλείου. Το cast έχει διάφορα επιφανή ονόματα που τραβάνε κατευθείαν τα βλέμματα. O Sean Bean θα δανείζει τη φωνή του στον βασιλιά Regis, ενώ θα ακούσουμε ακόμα τους Aaron Paul (Breaking Bad) και Lena Headey (Game of Thrones). Σε αντίθεση με το anime που ανακοινώθηκε στο ίδιο event, εδώ φαίνεται πως δεν θα έχουμε να κάνουμε με δωρεάν υλικό.


Trailer: Brotherhood: Final Fantasy XV
Πρεμιέρα: Το πρώτο επεισόδιο είναι ήδη διαθέσιμο

Η προώθηση του Final Fantasy XV συνεχίζεται δυναμικά, καθώς εκτός από τη CGI ταινία θα μπορέσουμε να πάρουμε μία ακόμα γεύση του σύμπαντος από τη μίνι anime σειρά. Στο Brotherhood θα δούμε τις περιπέτειες των πρωταγωνιστών του παιχνιδιού, πριν από τα τεκταινόμενα του παιχνιδιού. Το anime θα αποτελείται από πέντε επεισόδια διάρκειας περίπου 11 λεπτών το καθένα. Το πρώτο επεισόδιο είναι ήδη διαθέσιμο δωρεάν, ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα θα προβληθούν σταδιακά έως την κυκλοφορία του Final Fantasy XV.


Trailer: Voltron: Legendary Defender
Πρεμιέρα: 10 Ιουνίου (Netflix)

Μία αγαπημένη παιδική σειρά της δεκαετίας του ’80 επιστρέφει ανανεωμένη στο δίκτυο του Netflix. Το teaser είναι σίγουρο ότι θα ανοίξει τις ορέξεις όλων όσων μεγάλωσαν με το συγκεκριμένο animation, φέρνοντας νοσταλγικές μνήμες στην επιφάνεια. Τα 13 πρώτα επεισόδια της σειράς θα διατεθούν ταυτόχρονα στις 10 Ιουνίου, μέσω του Netflix.


Trailer: The Last Ship, season 3
Πρεμιέρα: 12 Ιουνίου (TNT)

Το ταξίδι του τελευταίου (αμερικάνικου φυσικά) πλοίου συνεχίζεται και η εύρεση της γιατρειάς του ιού παραμένει μία δύσκολη υπόθεση. Δεν έχουμε δει καθόλου τη σειρά, δεν ξέρουμε και τι να σχολιάσουμε για την ποιότητά της. Ακούμε γνώμες: Έχει ακόμα ενδιαφέρον ή πιστεύετε ότι θα αρχίσει ο κορεσμός στην τρίτη σαιζόν;


Teaser: Outcast, season 1
Πρεμιέρα: 3 Ιουνίου (Cinemax)

Το Outcast θα αποτελεί τη δεύτερη μεταφορά από κόμικ του Robert Kirkman στη μικρή οθόνη, έπειτα από το επιτυχημένο Walking Dead. Η σειρά θα ακολουθεί τον Kyle Barnes, ο οποίος μαστίζεται από δαιμονικές υπάρξεις. Με τη βοήθεια ενός αιδεσιμότατου θα προσπαθήσει να απελευθερωθεί από τους δαίμονές του. Η σειρά θα αποτελείται από 10 επεισόδια και ήδη έχει προγραμματιστεί η παραγωγή δεύτερης σαιζόν.

 

Ζούμε σε μία κινηματογραφική εποχή που αναμφίβολα προσφέρει μέγιστη χαρά στους απανταχού φαν των αμερικάνικων κόμικ. Από τη μία το ανάλαφρο και “αθώο” Marvel Universe, τεράστιο σε έκταση και με συνεχή εμπλουτισμό, από την άλλη το franchise του πιο σοβαρού X-Men, που όλο φαίνεται ότι μας τελειώνει, αλλά όλο και βρίσκει τρόπους να δώσει ταινίες που βρίσκονται στο μεταίχμιο μεταξύ reboot και sequel. Τώρα ήρθε η σειρά της DC να μας φέρει στο δικό της cinematic universe, το οποίο φαίνεται ξεκάθαρα ότι θα ακολουθήσει μία σκοτεινή και άκρως δυσοίωνη διαδρομή, με ήρωες που δεν φοβάται να τους τσαλακώσει ψυχικά και σωματικά.

Το Batman v Superman: Dawn of Justice αποτελεί ουσιαστικά την εισαγωγή στο σύμπαν της DC. Φυσικά, το Man of Steel προϋπήρχε, αλλά εδώ έχουμε πλέον τις πρώτες ουσιαστικές ενδείξεις για τη σύσταση και το μέλλον αυτού του σύμπαντος. Η νέα ταινία του Zack Snyder μάς δίνει εξαρχής το λόγο της διαμάχης μεταξύ Batman και Superman. Μέσα από μία ιδιαίτερα καλογυρισμένη σεκάνς θα δούμε τον Bruce Wayne να γίνεται μάρτυρας του χαμού δεκάδων εργαζομένων εν μέσω της μάχης μεταξύ Superman και General Zod. Είναι ενδιαφέρον και αληθοφανές να βλέπουμε μία ταινία να καταπιάνεται με τις παράπλευρες απώλειες που προκύπτουν αναπόφευκτα από τις –ορισμένες φορές αυτοαποκαλούμενες- ηρωικές προσπάθειες. Δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι όταν οι Avengers ισοπεδώνουν κτήρια και εγκαταστάσεις δεν πέφτει ούτε μία σταγόνα αίματος, αλλά η Marvel έχει αποφασίσει να μην αμαυρώσει την εικόνα των ηρώων της.

Για την υπόθεση δεν χρειάζεται να πούμε πολλά, άλλωστε για αυτό προνόησαν οι αυθεντίες του marketing, που αποφάσισαν να δείξουν ουσιαστικά όλες τις εκπλήξεις και τη ροή της ιστορίας μέσω των trailers τους. Λες και η ύπαρξη των Superman και Batman στην ίδια ταινία δεν ήταν αρκετή για να οδηγήσει σωρηδόν τον κόσμο προς τις αίθουσες, ήταν ανάγκη να καταστρέψουν αρκετές σκηνές, οι οποίες θα έκαναν πολύ μεγαλύτερη εντύπωση αν δεν είχαν ήδη “μαρτυρηθεί”.

Εκ των πραγμάτων δεν έχουμε να πούμε πολλά, βέβαια, καθώς ο Zack Snyder αποδεικνύει για πολλοστή φορά ότι αποτελεί έναν σκηνοθέτη βαθύτατα επικεντρωμένο στην επιβλητικότητα των πλάνων και της φωτογραφίας εις βάρος της ανάπτυξης χαρακτήρων και της υπόθεσης. Τουλάχιστον ως προς το πρώτο, πιστεύουμε ότι η δουλειά του ήταν αρκετά ανώτερη σε σχέση με το αφόρητα κουραστικό Man of Steel. Εδώ ο Snyder μεταφέρει ορισμένες ιδιαίτερα εντυπωσιακές σκηνές και υποβλητικά πλάνα, ικανά να δημιουργήσουν ρίγη. Φυσικά, η αγαπημένη του τεχνική του slow-motion δηλώνει παρούσα, αν και αυτή τη φορά τη χρησιμοποιεί με φειδώ (για τα δεδομένα του σκηνοθέτη). Η συγκεκριμένη τεχνική είναι καλύτερα υλοποιημένη σε σχέση με το Man of Steel, εντείνοντας εύστοχα τη δραματοποίηση ορισμένων σκηνών, χωρίς να λείπουν όμως ορισμένα σημεία όπου η χρήση της φαίνεται να γίνεται μόνο και μόνο επειδή είναι απλά “cool”.

Τα εντυπωσιακά πλάνα συνοδεύονται από ένα εξαιρετικό soundtrack, που προέρχεται από την αναπάντεχη συνεργασία των Hans Zimmer και Junkie XL. Το άκουσμα των επιβλητικών θεμάτων δημιουργεί την αίσθηση ότι δεν σταματάει ούτε στιγμή σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, προσφέροντας ορισμένες έντονα πομπώδεις ορχηστικές συνθέσεις, που εντείνουν την αίσθηση της παρακολούθησης συμβάντων βιβλικών διαστάσεων. Αρκεί να πούμε ότι τα κομμάτια που ακούγονται δίνουν την εντύπωση ότι θα βρίσκονταν στο στοιχείο τους σε ένα παιχνίδι όπως το God of War. Με λίγα λόγια, η μουσική ταιριάζει απόλυτα και συνάδει καταλυτικά στη δημιουργία σκοτεινού και επικού ύφους. Για να συνοψίσουμε, το θέμα της σκηνοθεσίας και φωτογραφίας είναι χάρμα οφθαλμών, τουλάχιστον προς όσους αρέσει το ύφος του Zack Snyder.

Αλλά ας περάσουμε τώρα στα κομμάτια όπου η ταινία αποτυγχάνει, αν και όχι πανηγυρικά, όπως είχε γίνει στο Man of Steel. Για άλλη μία φορά οι σεναριογράφοι επιμένουν να μη δώσουν την απαραίτητη βαρύτητα στους διαλόγους και τις διάφορες επεξηγήσεις. Ως αποτέλεσμα, από τη μία πλευρά έχουμε μία ρεαλιστική προσέγγιση -τηρουμένων των αναλογιών- και από την άλλη έχουμε ορισμένες –τουλάχιστον- αφελείς εξελίξεις, που δείχνουν να υπάρχουν απλά και μόνο για να προχωρήσει η υπόθεση. Μικρά spoilers: Για παράδειγμα, η αναμενόμενη συμφιλίωση των Batman και Superman έρχεται με τον πλέον άκομψο τρόπο. Σε όλη την ταινία καλλιεργείται η εντύπωση ότι ο Batman τρέφει ένα τεράστιο μίσος για τον Superman, ελέω των καταστροφών που έχουν δημιουργηθεί έμμεσα ή άμεσα από τις πράξεις του. Δεν έχει σημασία αν αυτή η αντίληψη του Batman είναι σωστή ή όχι, καθώς το θέμα είναι ότι βρίσκεται βαθιά ριζωμένη μέσα του.

Τελικά δεν αρκεί παρά μία μόνο ατάκα του Superman, όχι μόνο για να αλλάξει την αντιμετώπιση που έχει στον παντοδύναμο ήρωα, αλλά και να αναπτύξει αυτοστιγμεί φιλικά συναισθήματα. Η ίδια αφέλεια παρατηρείται και στους στόχους που έχει ο Lex Luthor, οι οποίοι δεν γίνονται σχεδόν ποτέ εμφανείς. Απλά θέλει να καταστρέψει τον Superman επειδή είναι πανίσχυρος. Τι θα κερδίσει από αυτό, δεν γνωρίζουμε. Ακόμα και αν δεχτούμε την έλλειψη βαθύτερων λόγων, βάση της εκκεντρικότητας του χαρακτήρα, τότε η απόφασή του να δημιουργήσει τον Doomsday, ένα ακόμα πιο δυνατό ον το οποίο δεν έχει υπό τις διαταγές του, είναι πολύ απλά αδιέξοδη και παράλογη. Τέλος των spoilers.

Σε γενικές γραμμές, η ταινία επικεντρώνεται στο θέαμα, που βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο αλλά ξεχνάει την πολύ ουσιαστική συνιστώσα του σεναριακού περιεχομένου, που θα μας επιτρέψει να επενδύσουμε χρόνο σε χαρακτήρες ικανούς να μας μεταφέρουν με ικανοποιητικό τρόπο τους λόγους των πράξεών τους αλλά και των “δαιμόνων” τους. Άλλωστε, η DC είναι αυτή που διάλεξε να αποφύγει το δρόμο της ανάλαφρης και χιουμοριστικής superhero ταινίας (α λα Avengers) και να επιλέξει το δυσκολότερο δρόμο του σοβαρού και πιο ενήλικου ύφους. Όμως, σε αυτό το δρόμο εκτός από θέαμα χρειάζεται και επένδυση στο σενάριο, κάτι το οποίο δυστυχώς υπολείπεται στο Batman v Superman. Είναι κρίμα, γιατί τους βασικούς ηθοποιούς τους έχει. Ο Henry Cavil συνεχίζει να είναι ιδανικός για το ρόλο του Superman, αλλά και Ben Affleck δείχνει πολύ καλός ως Bruce Wayne, καταρρίπτοντας τις όποιες αμφιβολίες είχαμε κατά την αρχική ανακοίνωση του ηθοποιού. Ως Batman κάνει εξίσου καλή δουλειά, αλλά πιστεύουμε πως ο Michael Keaton παραμένει αξεπέραστος με τη στολή του Σκοτεινού Ιππότη. Τουλάχιστον ο Ben Affleck είναι αρκετά καλός στο διττό του ρόλο, ώστε η σύγκριση των ηθοποιών που υποδύθηκαν τον εν λόγω ήρωα να είναι πλέον θέμα υποκειμενικό και όχι αντικειμενικό.

Η Gal Gadot ως Wonder Woman έχει την κατάλληλη δυναμική παρουσία, αν και η είσοδός της (εντυπωσιακότατη είναι η αλήθεια) γίνεται τόσο απότομα, που δεν της δίνεται καθόλου χρόνος να “αναπνεύσει”. Είναι ένας χαρακτήρας που γνωρίζουν καλύτερα οι φαν των κόμικ και ελάχιστα όσοι δεν ασχολούνται με αυτά και έτσι πλήττεται σημαντικά από την μηδαμινή επεξήγηση της ιστορίας της ως ηρωίδα υπεράνθρωπων δυνάμεων. Ο Jesse Eisenberg, ως Lex Luthor, μας άφησε ανάμεικτα συναισθήματα. Ο ηθοποιός δείχνει να αποτελεί μία καλή επιλογή για το συγκεκριμένο villain, αλλά σε πολλά σημεία φαινόταν να προσπαθεί υπέρ του δέοντος να δημιουργήσει μία εκκεντρική και αλλοπρόσαλλη περσόνα, με αποτέλεσμα να γίνεται -ορισμένες φορές- εκνευριστικός ή κωμικός, άθελά του. Υποθέτουμε ότι σε επόμενες εμφανίσεις του θα βρει μία ισορροπία ώστε να αποδώσει έναν πραγματικά αξιόλογο Lex Luthor που πλέον δεν θα δείχνει –έστω και ελάχιστα- επιτηδευμένα εκκεντρικός.

Αυτό ήταν το Batman v Superman για τον γράφοντα. Μία βελτιωμένη δουλειά από τον Zack Snyder σε σχέση με το Man of Steel, που όμως έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της για να ξεπεράσει το χαρακτηρισμό της “απλά καλής ταινίας”. Το επικό και επιβλητικό ύφος είναι εντυπωσιακό σε σημεία, αλλά η ταινία ήθελε μία πραγματικά καλή γραφή ώστε να καταφέρει να απογειωθεί και να προσφέρει μία αξιομνημόνευτη εμπειρία. Επίσης, την επόμενη φορά θα πρέπει να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τους να αφαιρέσουν τουλάχιστον 30 λεπτά αν αυτά αφορούν ένα πραγματικά ανούσιο και παντελώς κουραστικό φινάλε.

Exit mobile version