Neon Chrome

Ήταν ένα Hotline Miami, ένα Rogue Legacy κι ένα bug…


Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να περιγράψει κανείς ένα video game. Ένας από αυτούς είναι να αναφέρεις όλα τα παιχνίδια από τα οποία έχει δανειστεί στοιχεία και να δώσεις έτσι μια πρώτη εικόνα στον αναγνώστη σχετικά με το τι πρόκειται να συναντήσει. Βασιζόμενοι σε αυτή τη μέθοδο λοιπόν, θα λέγαμε ότι το Neon Chrome είναι ένα πάντρεμα του Hotline Miami με το Rogue Legacy, με ολίγη από Spelunky και Binding of Isaac. Εξαιρετικοί τίτλοι όλοι τους, άρα μιλάμε σίγουρα για ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα, σωστά; Προφανώς και όχι. Κάπου εδώ –τόσο άμεσα- αποδεικνύεται ότι αυτή η μέθοδος περιγραφής εκτός από πρόχειρη, είναι και αρκετά αποπροσανατολιστική. Αφενός γιατί το να δανείζεσαι στοιχεία από καλά παιχνίδια δεν σε κάνει αυτομάτως καλό (πόσο εύκολα μπορεί φτάσει κάποιος το Hotline Miami άλλωστε;), κι αφετέρου, γιατί όλη η ουσία κρύβεται στο πώς λειτουργούν αυτά τα συστατικά στη δική σου συνταγή.

Ποια από αυτά θα επιλέξεις να κρατήσεις, ποια θα αφήσεις εκτός, πώς θα τα συνδυάσεις, τι δικό σου θα προσθέσεις και, πάνω απ’ όλα, πόσο καλά θα λειτουργούν όλα αυτά μαζί στο τελικό αποτέλεσμα; Το να μην φτάνει, όμως, το επίπεδο κάποιων από τους τίτλους που το ενέπνευσαν, δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι το Neon Chrome δεν είναι ένα πολύ καλό και απολαυστικό παιχνίδι. Άλλωστε, η τέχνη δεν είναι μετρήσιμο μέγεθος για να δουλεύει αθροιστικά ή συγκριτικά. Στον Κυβερνοπάνκ κόσμο του Neon Chrome, λοιπόν, θα βρεθούμε στο υπόγειο της ομώνυμης εταιρείας απ’ όπου και θα ξεκινάει κάθε φορά η ανάβασή μας στους ορόφους του κτηρίου, με τελικό σκοπό το τελευταίο πάτωμα, όπου και βρίσκεται ο Overseer. Ο άνθρωπος που διαχειρίζεται συνδεδεμένος από την καρέκλα του αυτόν τον τρομο-φουτουριστικό οργανισμό. Εμείς, σε κάθε νέο γύρο που θα ξεκινάμε, θα επιλέγουμε το asset μας, θα κάνουμε τις αναβαθμίσεις μας, και αφού συνδεθούμε στη δική μας καρέκλα, ένας κλώνος θα βγαίνει από κρυογενετικό θάλαμο και θα επιχειρεί μία ακόμα –από τις πολλές που θα ακολουθήσουν- προσπάθεια.

Το στήσιμο του asset και οι αναβαθμίσεις παίζουν τεράστιο ρόλο στην έκβαση του παιχνιδιού, καθώς αποτελεί το μισό μέρος του βασικού κορμού. Οι αναβαθμίσεις προκύπτουν από το νόμισμα που μαζεύουμε σε κάθε γύρο, ενώ το asset αποτελείται από τέσσερα στοιχεία: Την κλάση, το όπλο, το ability και τα enhancements. Στην αρχή κάθε γύρου υπάρχουν τρία τυχαία διαθέσιμα, αλλά εμείς μπορούμε να επιλέξουμε όποια επιθυμούμε, με το ανάλογα πάντα αντίτιμο. Όλο αυτό το σύστημα διαχείρισης των πόρων και επιλογής των ικανοτήτων μας, προσφέρει αρκετά στο παιχνίδι και δίνει μια νότα ανανέωσης μέσα από τον τομέα της τύχης αλλά και το “κυνήγι” του upgrade.

Η τύχη, όμως, παίζει μεγάλο ρόλο και στο βασικό μέρος του παιχνιδιού, καθώς τα επίπεδα είναι random-generated, με αποτέλεσμα να μην παίζουμε ποτέ την ίδια πίστα. Αυτό το στοιχείο μπορεί σε πρώτο στάδιο να δουλεύει καλά, καθώς υπάρχει διαρκής ανανέωση, υπάρχουν όμως και φορές που τα πράγματα θα γίνουν λίγο άδικα. Κι αν ένα “game over” screen δεν λέει κάτι ανάμεσα στα πολλά που θα αντικρίσουμε, όταν συμβεί με τέτοιο τρόπο και σε καίριο σημείο –ήτοι, πριν από τα ελάχιστα σημεία που μπορούμε να σώσουμε την πρόοδό μας- σίγουρα δεν βοηθάει τα νεύρα μας (κάπου εδώ υπήρχε ένα λογοπαίγνιο ανάμεσα στα cyberpunk νεύρα που προκαλεί το παιχνίδι και τον Νευρομάντη, αλλά κρατηθήκαμε).

Εκτός από τις βασικές πίστες, υπάρχουν και οι special, όπου συναντάμε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και επιλέγουμε αν θα τις παίξουμε ή όχι. Οι special πίστες είναι σχεδιασμένες από τους ανθρώπους της 10tons και παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον. Είναι πρωτότυπες, διασκεδαστικές, όλες διαφορετικές μεταξύ τους και δίνουν κίνητρο στον παίκτη να τις επισκεφθεί, καθώς προσφέρουν πάντα καλό loot. Σε όποια πίστα του παιχνιδιού και αν βρεθούμε, πάντως, δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει την όμορφη cyberpunk αισθητική που χαρακτηρίζει τον τίτλο. Ακόμα κι αν σχεδιαστικά είναι λίγο φτωχό και επαναλαμβανόμενο σε σημεία, τα χρώματα, η ατμόσφαιρα και η εξαιρετική synthwave μουσική επένδυση ντύνουν πάντα όμορφα και ταιριαστά τον κόσμο του Neon Chrome.

Στον τομέα του gameplay τώρα, παρότι το Neon Chrome ασπάζεται τη φιλοσοφία του rogue-like είδους, δεν παύει να είναι ένα καθαρόαιμο top-down twin-stick shooter. Μπορεί σε σημεία να ξεφεύγει της πεπατημένης, δεν παύει όμως να είναι ένα παιχνίδι που μπαίνεις σε μια πίστα, εξοντώνεις όποιον αντίπαλο συναντήσεις, αντιμετωπίζεις bosses και επαναλαμβάνεις. Η προσθήκη βέβαια των αναβαθμίσεων και των assets έχει δύο όψεις. Η θετική είναι ότι προσφέρει ποικιλομορφία, επιπλέον πρόκληση και μια φρέσκια ματιά στην κατηγορία. Η αρνητική, από την άλλη, είναι ο τρόπος που έχει υλοποιηθεί. Ξεκινώντας την ιστορία, ο χαρακτήρας μας είναι απελπιστικά αδύναμος απέναντι στους εχθρούς και απαιτείται αρκετή υπομονή και μονότονο grinding προκειμένου να ανεβάσουμε τα στατιστικά μας και να μπορούμε να διεκδικήσουμε κάτι περισσότερο.

Αυτό το αρχικό grinding είναι ένας σκόπελος που θα αποθαρρύνει αρκετούς παίκτες, αξίζει όμως η επιμονή, καθώς το απολαυστικό μέρος του παιχνιδιού θέλει κάποιες ώρες για να αναδείξει τις χάρες του. Δυστυχώς, όμως, ακόμα και τότε, αυτή η αίσθηση δεν εξαφανίζεται ποτέ ολοκληρωτικά. Οι επαναλαμβανόμενοι θάνατοι σε ένα boss fight για παράδειγμα, δεν θα αποφευχθούν ποτέ γιατί γίναμε καλύτεροι στο παιχνίδι μας ή ανακαλύψαμε κάποια στρατηγική αντιμετώπισης. Το boss θα πέσει, μόνο, όταν έχουμε ενισχύσει αρκετά το χαρακτήρα μας ώστε να μπορεί να τον αντιμετωπίσει. Και κάτι τέτοιο θα προέλθει μόνο μετά από απανωτά playthroughs. Μπορεί να είναι μια μέθοδος που συναντάται και σε άλλα παιχνίδια, δεν παύει, όμως, να είναι τεμπέλικη από την πλευρά του σχεδιαστή, και μονότονα κουραστική από τη μεριά του παίκτη.

Και κάπου εδώ, πριν την ολοκλήρωση του κειμένου, πρέπει να αναφερθούμε και σε ένα ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα που αφορά ένα game-breaking bug. Η στόχευση του όπλου μας (που είναι και λίγο άνευρη παρεμπιπτόντως), γίνεται με την βοήθεια της κλασικής για το είδος κόκκινης γραμμής του λέιζερ. Στο Neon Chrome λοιπόν, αυτή η γραμμή είναι σε εντελώς λάθος θέση και ποτέ δεν σταθεροποιείται στο σημείο που θα έπρεπε για να στοχεύσει ο παίκτης. Αυτό το bug, σε συνδυασμό με το επίπεδο δυσκολίας του παιχνιδιού, το καθιστούν με συνοπτικές διαδικασίες unplayable. Εμείς είχαμε την ευχέρεια να μιλήσουμε απευθείας με άνθρωπο της 10tons και να μας δώσει τις απαραίτητες οδηγίες που έπρεπε να γίνουν στα settings της κονσόλας για να λειτουργεί το παιχνίδι σωστά. Κάποιος που θα αγοράσει το παιχνίδι, όμως, απλά δεν θα μπορεί να το παίξει.

Κάπως έτσι λοιπόν προκύπτει το μεγάλο ζήτημα της βαθμολόγησης ενός τέτοιου τίτλου, και κάπως έτσι φτάνουμε στο σημείο να παραθέτουμε βαθμολογίες με οδηγίες χρήσεως. Βάλτε επομένως ένα 7, για τη συνολική εικόνα ενός απολαυστικού παιχνιδιού ή βάλτε έναν άσσο, για ένα παιχνίδι που κυκλοφορεί στα ψηφιακά καταστήματα (έχει σημασία το ψηφιακό, γιατί μπορείς να το αποσύρεις άμεσα αν θες) και δεν μπορεί να παιχτεί. Ή ακόμα, βάλτε και μια σημείωση να δείτε πότε θα βγει το patch που θα το διορθώνει, καθότι θα έρθει μαζί και με άλλα πράγματα μας ενημέρωσαν (μάλλον από μόνο του το bug δεν είναι αρκετά σημαντικό). Απ’ ότι φαίνεται το Neon Chrome απαιτεί grinding και στην πραγματική ζωή για να το παίξεις πέραν του cyberpunk κόσμου του. Ή μήπως είμαστε όλοι καλωδιωμένοι τελικά κι αυτό είναι απλά ένα glitch στο σύστημα;

Το review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


Διαβάστε επίσης – Προσθέστε παιχνίδια στη βιβλιοθήκη σας.

                   


Exit mobile version