Wii U 2 ή επιτυχία εκ της γενέσεως;
Τον Απρίλιο του 2011, σε συνάντηση των μετόχων της, η Nintendo ανακοίνωσε το διάδοχο του εμπορικά επιτυχημένου Wii. Η ονομασία αυτού, “project café”, και οι φήμες ξεκίνησαν να οργιάζουν σε κάθε γωνιά του διαδικτύου. Μέχρι την επίσημη παρουσίασή του στην Ε3 2011, το project café αποτελούσε ένα μυστήριο για την κοινότητα. Στην παρουσίαση της Nintendo τότε, η συσκευή απέκτησε επίσημη ονομασία και οντότητα. “Wii U” αναφώνησε ο Reggie, έπειτα από ένα λογοπαίγνιο για το «εμείς και το εσύ». Σαστισμένο το κοινό και οι θεατές δεν κατάλαβαν περί τίνος πρόκειται. Αυτό το αίσθημα απορίας επικράτησε καθ’ όλη τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου. Έπειτα από μια ώρα παρουσίασης, η Nintendo κατάφερε το ακατόρθωτο, δηλαδή να μην ενημερώσει το κοινό για την κονσόλα της. Το γεγονός αυτό, μαζί με την ονομασία, δημιούργησε την εντύπωση ότι το Wii U ήταν ένα χειριστήριο για το υπάρχον σύστημα, το Wii.
Ό,τι επακολούθησε είναι άκρως λογικό. Μετά από ναυάγια πωλήσεων και ξηρασίες παιχνιδιών, το Wii U κατάφερε να γίνει η πλέον αποτυχημένη σε πωλήσεις κονσόλα του ιαπωνικού κολοσσού και ας είχε μερικά από τα πιο ποιοτικά παιχνίδια που κυκλοφόρησε ποτέ η εταιρία. Το Wii U αποτελεί πλέον παρελθόν, ωστόσο για αυτό δεν ευθύνονται τα γεγονότα της περασμένης Πέμπτης αλλά η αρχική ανακοίνωση του ΝΧ το 2013. Ο πρώην πρόεδρος,ο εκλιπών Satoru Iwata, βλέποντας την εμπορική κατρακύλα του Wii U, το 2013 -για να καθησυχάσει τους μέτοχους της εταιρίας- ενημέρωσε ότι θα κυκλοφορήσουν σύντομα το διάδοχό του, το NX. Είναι ολοφάνερο πως η Nintendo, έχοντας ήδη μια αποτυχία στο ενεργητικό της και σε συνδυασμό πάντα με την απέχθεια του κόσμου προς την Casual πορεία του Wii, δεν είχε περιθώρια για στραβοπατήματα. Το πέρασμα από το Wii U στη νέα συσκευή έπρεπε να γίνει επιτυχημένα και άμεσα. Για αυτό το λόγο, η εταιρία στην παρουσίαση του NX έπρεπε να κάνει κατανοητό το concept και τις δυνατότητες του μηχανήματος.
Με αυτά και με αυτά, φτάσαμε στο σήμερα και την πολυανεμενόμενη παρουσίαση του Nintendo ΝΧ, που πλέον είναι γνωστό ως “Switch”. Από την πρώτη κιόλας στιγμή φάνηκε ότι η παρουσίαση του Nintendo Switch είχε συγκεκριμένο target group. Δεν απευθύνεται πλέον στις παιδικές ηλικίες αλλά στον ενήλικα gamer. Η παρουσίαση ξεκινά με την κλασική εικόνα ενός gamer να παίζει το πολυαναμενόμενο The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Μάλιστα, αν κάποιος συλλογιστεί λίγο το γεγονότα, θα καταλάβει ότι υποσυνείδητα η Nintendo περνά το μήνυμα πως ο συγκεκριμένος παίκτης έπαιζε όλο το βραδύ, αφού σταμάτησε με την ανατολή του ήλιου για να βγάλει το σκύλο του βόλτα.
Σε επόμενο πλάνο, είδαμε το Nintendo Switch να τρέχει ένα από τα πιο γνωστά παιχνίδια της Bethesda, το The Elder Scrolls V: Skyrim. Πέρα όμως από αυτά, το γεγονός ότι η Nintendo, με το Nintendo Switch, επιχειρεί να αλλάξει το ηλικιακό group που απευθύνεται, αποδεικνύεται από το γεγονός ότι στο εν λόγω βίντεο δεν υπάρχει ούτε μια εικόνα οικογένειας ή παιδιού. Όλοι οι ηθοποιοί είναι ενήλικες και μάλιστα στην ηλικία του μέσου gamer. Πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρία μάλλον αποφάσισε να σταματήσει να μαλώνει με την πραγματικότητα και πλέον αποδέχθηκε το γεγονός ότι το gaming έχει ξεφύγει από τo πλαίσιo της “παιδικής ενασχόλησης”.
Ήρθε όμως η στιγμή να ρίξουμε και μια ματιά στο ίδιο το μηχάνημα. Το Nintendo Switch είναι ένα tablet το οποίο έχει αποσπώμενα χειριστήρια και συνδέεται μέσω docking station με την τηλεόραση. Όταν το Switch βρίσκεται στο Docking Station, τα αποσπώμενα χειριστήρια, που έχουν την ονομασία Joy-Con, μπορούν να ενωθούν μέσω Grip, σχηματίζοντας ένα κλασικό χειριστήριο. Πέρα, όμως, από αυτό, θα κυκλοφορήσει και το Nintendo Switch Pro Controller για τους πιο απαιτητικούς. Η φύση του μηχανήματος δεν επιτρέπει Dual Screen gameplay όπως στο Wii U, πληροφορία που έχει επιβεβαιώσει και η ίδια η εταιρία, ενώ παραμένει ακόμα άγνωστο αν θα έχει Touch Screen Display ή απλή οθόνη. Επίσης, έχει επιβεβαιωθεί η χρήση πολλαπλών Nintendo Switches για Local Multiplayer καθώς και η ύπαρξη online infrastracture.
Μια από τις πιο σημαντικές πληροφορίες της ανακοίνωσης είναι ότι η συσκευή δεν έχει οπτικό δίσκο. Γεγονός θετικό αν σκεφτούμε την κατανάλωση ενέργειας και τα προβλήματα που δημιουργούν κινητά μέρη σε φορητές συσκευές. Αντιθέτως, επιστρέφει ένας φίλος από τα παλιά, το cartridge, ευρέως γνωστό στη χώρα μας και ως “κασσέτα”. Ευπρόσδεκτη αλλαγή, καθώς οι flash μνήμες πλέον ξεπερνούν τις Read/Write ταχύτητες των δίσκων και μπορούν να αποθηκεύσουν περισσότερα δεδομένα από τα Blu-Ray. To μοναδικό τους μειονέκτημα είναι το κόστος παραγωγής σε σχέση με τα δισκάκια. Κακώς όμως απασχολεί το μέσο καταναλωτή αυτή η πληροφορία. Εφόσον η εταιρία μπορεί να εξασφαλίσει καλύτερο μέσο αποθήκευση των παιχνιδιών χωρίς επιβάρυνση στην τελική τιμή του παιχνιδιού, είναι ευχάριστη η επιστροφή των Game Cards.
Ίσως το πιο αμφιλεγόμενο ζήτημα για το Nintendo Switch είναι η ιπποδύναμή του. Η Nintendo, από την κυκλοφορία του Wii και έπειτα, έχει χαράξει πορεία με αδύναμα μηχανήματα. Ωστόσο, το Nintendo Switch έρχεται με την ιπποδύναμη ενός νέου Nvidia Tegra chip. Σύμφωνα με τις έως τώρα δηλώσεις, το εν λόγω SOC (System On Chip) φέρεται να ανήκει στην Pascal αρχιτεκτονική και έρχεται παρέα με ένα νέο API ονόματι NVM. Στο σημείο αυτό ας φέρουμε στη μνήμη μας το προηγούμενο Nvidia Tegra Chip, το οποίο υποστήριζε επίσης τα Vulkan και OpenGL API. Το γεγονός, επίσης, ότι η Nintendo ανήκει στο Khronos Group, που είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση αυτών των API, ενισχύει την υπόθεση ότι και το νέο chip θα τα υποστηρίζει.
Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν διάσπαρτα φήμες πως η συγκεκριμένη έκδοση του Tegra Chip είναι Maxwell, η Nvidia, στην ανακοίνωσή της, κάνει λόγο για Chip που βρίσκεται στις δυνατότερες κάρτες γραφικών της αγοράς. Εφόσον δεν έχουν γίνει άλλα δεδομένα γνωστά, είναι δύσκολο να προσδιορίσουμε τη δύναμη του Switch. Βέβαια, δεν είναι λίγες οι εταιρείες που προσφέρουν μηχανές δημιουργίας παιχνιδιών, που έχουν ήδη δηλώσει ότι θα στηρίξουν την προσπάθεια της Nintendo. Μερικές από αυτές είναι η Unreal Engine 4, η Havok και η Unity. Σε γενικές γραμμές, η πιθανή ύπαρξη τέτοιων εργαλείων δείχνει ότι η εταιρία θέλει να αποκτήσει γερό πάτημα στους 3rd party developers. Τα developing εργαλεία με μια πρώτη ματιά είναι αρκετά, ενώ το γεγονός ότι η Nvidia ακύρωσε την ανακοίνωση του Nvidia Shield Tegra Χ2 υποδεικνύει ότι με το Switch μπορεί να δούμε ένα τεχνολογικό αριστούργημα σε ό,τι αφορά την ιπποδύναμη και τη φορητότητα.