Το… καλό Call of Duty.
Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι πριν ξεκινήσουμε. Το κείμενο που ακολουθεί αφορά στο Call of Duty: Modern Warfare Remastered, όχι στο παιχνίδι που κυκλοφόρησε πριν από περίπου δέκα χρόνια. Θα ήταν αφελές από μέρους μας να κρίνουμε την προσπάθεια της Raven για το remaster του Call of Duty 4 σαν μια καινούρια κυκλοφορία. Αφενός έχουμε ήδη εκφράσει τη γνώμη μας για το Call of Duty 4: Modern Warfare, του οποίου το περιεχόμενο μεταφέρθηκε σχεδόν αυτούσιο στην καινούρια έκδοση, αφετέρου η κατάσταση της αγοράς έχει αλλάξει, έχει εξελιχθεί και έχει πάρει μια πολύ διαφορετική τροπή, προς πιο futuristic warfare, με αποτέλεσμα πολλοί νέοι παίκτες να έχουν κάνει τα πρώτα τους βήματα τόσο στη σειρά όσο και γενικότερα στο είδος των competitive FPS shooters σε πιο ευφάνταστα περιβάλλοντα, με πολλές παραπάνω δυνατότητες σε σχέση με αυτά που πρόσφερε το παιχνίδι πίσω στο 2007. Έχοντας αυτά κατά νου, επικεντρωνόμαστε στις αλλαγές που έχει κάνει η Raven στον τίτλο της Infinity Ward.
Ξεκινάμε με το πιο σημαντικό κομμάτι και το λόγο ύπαρξης μιας remaster έκδοσης όπως είναι αυτή του MW4: τα γραφικά. Ο τίτλος φέρει μεγάλες αλλαγές σε αυτό το κομμάτι. Χάρτες όπως ο “Αll ghillied up” στο campaign είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα των αλλαγών που έχουν γίνει, με πιο λεπτομερή και καθαρά textures τόσο στο περιβάλλον (χόρτα, NPCs, οχήματα κτλ.) όσο και επάνω στη στολή του πρωταγωνιστή και του όπλου του. Βλέπουμε πλέον περισσότερες γυαλάδες σε αντικείμενα και περιοχές, ενώ το επίπεδο της λεπτομέρειας ανέβηκε δραματικά σε πίστες και σημεία όπου υπάρχει σαν βασικό καιρικό φαινόμενο η βροχή ή όπου βλέπουμε σπασμένα τζάμια, σιδερένιες επιφάνειες κ.α.
Εκεί, όμως, που εντυπωσιάζει το παιχνίδι είναι στο βάθος που έχουν αποκτήσει πολλά από τα αντικείμενα του περιβάλλοντος χώρου. Χαλάσματα και τοίχοι, που στο αρχικό παιχνίδι έμοιαζαν να ήταν επίπεδα, εδώ έχουν όγκο και είναι εμφανές πως το ένα καλύπτει το άλλο και δεν αποτελούν μια εννιαία μάζα. Η μούχλα σε τοίχους και τα ταβάνια δεν αλλάζει απλά το χρώμα, αλλά αποκαλύπτει το εσωτερικό τους κ.α. Φυσικά, μεγάλες βελτιώσεις έχουν υποστεί οι φωτισμοί και οι σκιάσεις, και αυτά και βοηθούν πολύ το παιχνίδι, ειδικά στο κομμάτι του multiplayer, όπου η σκιά του παίκτη μπορεί να προδώσει τη θέση του ανάλογα με τη θέση του ήλιου στην εκάστοτε πίστα. Όλα τα παραπάνω συναντιούνται τόσο στο Online όσο και στο Offline κομμάτι του παιχνιδιού αν και μερικά είναι πιο χρήσιμα ή πιο εμφανή σε ένα από τα δυο modes.
Περνάμε στη δεύτερη σημαντικότερη αλλαγή που έγινε στο παιχνίδι, η οποία άφορα στο κομμάτι του ήχου. Για τους πιο hardcore fans, που γνωρίζουν καλά τους ήχους, ειδικά στα όπλα, εδώ η Raven “έπαιξε” με τα συναισθήματα και τη νοσταλγία τους. Η δουλειά που έγινε είναι εξαιρετική, από τους πιο έντονους, μεταλλικούς ήχους από τις σφαίρες που εκτοξεύονται και τους κάλυκες που πέφτουν στο πάτωμα, μέχρι τον ήχο που κάνουν οι σφαίρες σε όπλα που “φορούν” σιγαστήρα. Στη remaster έκδοση του Modern Warfare έχουμε να κάνουμε με μια τόσο διαφορετική εμπειρία σε ό,τι αφορά τους ήχους, που πλέον μπορούμε να καταλάβουμε μέχρι και τη διαδρομή που διανύει η σφαίρα μέχρι το στόχο της αν ακούσουμε προσεκτικά.
Επιπλέον, ήχοι εκρήξεων από χειροβομβίδες, ρουκέτες, αυτοκίνητα που ανατινάζονται κ.α είναι πιο δυνατοί, με περισσότερο μπάσο, ενώ αντίστοιχα στις χειροβομβίδες καταστολής (stun grenades) έχουμε πιο ψηλό, διαπεραστικό ήχο, ο οποίος έχει αντίκτυπο στα αυτιά του παίκτη και όχι μόνο στην οθόνη του. Όπως και στα γραφικά έτσι και εδώ οι αλλαγές επηρεάζουν και τα δυο modes του παιχνιδιού, ενώ ειδικά στο campaign οι φωνές των διαφόρων ηθοποιών που έχουν κάνει το voice acting για τους χαρακτήρες του τίτλου ακούγονται πιο καθαρές. Τέλος, αν και λίγες, υπάρχουν ορισμένες αλλαγές στο περιεχόμενο, οι οποίες ξεκαθαρίζουμε από τώρα πως δεν έχουν επηρεάσει ούτε στο ελάχιστο το gameplay, την αίσθηση και το γενικό αποτέλεσμα που προσφέρει στον παίκτη μια μάχη, μια πίστα ή ένα match σε σχέση με το παιχνίδι του 2007.
Οι περισσότερες από τις αλλαγές είναι διακοσμητικές, αφού η Raven διάλεξε -ευτυχώς- να μην πειράξει ούτε στο ελάχιστο τόσο την ισορροπία των όπλων σε σχέση με το damage που κάνουν και το “Time to Kill”, όσο και τα διάφορα perks. Έχουμε, λοιπόν, τη δυνατότητα να προσθέσουμε τόσο στο βασικό μας όπλο, όσο και στο secondary, camos. Διαφορετικού χρωματισμού όπλα υπήρχαν και στο αρχικό παιχνίδι, όμως εδώ έχουν προστεθεί ακόμα περισσότερα, που σε συνδυασμό με ένα ολοκαίνουριο animation που μπορεί να πραγματοποιήσει ο χαρακτήρας in-game με το πάτημα ενός κουμπιού για να κάνει inspect το όπλο του, μας κάνει να πιστεύουμε πως εδώ θα δούμε κάποιου τύπου microtransaction, αφού το όλο σύστημα δείχνει να είναι παρμένο σχεδόν αυτούσιο από το CS:GO. Επιπλέον, ορισμένα glitches που υπήρχαν στην έκδοση του 2007 εδώ έχουν διορθωθεί, ωστόσο, όχι όλα, και για αυτό το λόγο -και ανα περιπτώσεις- συναντάμε “φίλους” μιας άλλης εποχής σε σημεία που “μόνο λίγοι ξέρουν”.
Εν κατακλείδι, πολύ απλά, έχουμε να κάνουμε με το Call of Duty 4, αυτό νομίζουμε ότι τα λέει όλα. Η αγορά μπορεί να έχει αλλάξει, ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της σειράς CoD, όμως, όχι. Τα αναβαθμισμένα γραφικά και οι βελτιωμένοι ήχοι στη remaster έκδοση φέρνουν με επιτυχία ένα παιχνίδι του 2007, στο 2016. Στο σύνολό του, το Call of Duty: Modern Warfare συνεχίζει να αποτελεί μια από τις κορυφαίες εμπειρίες για online competitive FPS που κυκλοφορήσαν τα τελευταία χρόνια και ένα από τα καλύτερα Call of Duty παιχνίδια, τόσο σε campaign όσο και σε multiplayer mode. Και με τον εμφανή κορεσμό από futuristic setting στα παιχνίδια της σειράς, το Modern Warfare Remastered είναι μονόδρομος για όλους όσους θέλουν πίσω το παλιό, καλό “Boots on the ground “ παιχνίδι.
To review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιου.