For Honor

Ξεκινήσαμε ήδη να ακονίζουμε το katana μας.

Πολλοί ίσως θα θυμάστε ότι κατά την ανακοίνωση του For Honor στην E3 του 2015 η καχυποψία και η απορία για την ιδιόμορφη πρόταση από την Ubisoft ήταν έκδηλη. Η αλήθεια είναι ότι δεν βλέπουμε και πολύ συχνά competitive multiplayer παιχνίδια επικεντρωμένα αποκλειστικά στις μάχες με melee όπλα. Ευτυχώς, με την πάροδο του χρόνου έπαψε να είναι multiplayer only (αν και θα παραμείνει online only για κάποιον μυστηριώδη λόγο), προσθέτοντας και ένα campaign mode, το οποίο εκ πρώτης όψεως φαίνεται πως δεν θα είναι απλά multiplayer χάρτες με bots (ίσως οι προβληματικές κυκλοφορίες των “λειψών” Titanfall και Evolve, μεταξύ άλλων, να ώθησαν σε αυτήν την απόφαση).

Όπως γνωρίζετε, βέβαια, η beta που κυκλοφόρησε πρόσφατα, αφορά αποκλειστικά το multiplayer κομμάτι. Θεωρούμε, πάντως, ότι το campaign θα προσφέρει ουσιαστική βοήθεια στην εκμάθηση του χειρισμού και κατ’ επέκταση στις πιθανότητες επιβίωσης στο multiplayer τμήμα. Το μοντέλο του χειρισμού είναι απολύτως λειτουργικό και μαθαίνεται σχετικά γρήγορα, σε βαθμό ώστε με λίγη προπόνηση το σύστημα μάχης να γίνεται δεύτερη φύση, επιτρέποντάς σας να κάνετε ακριβώς τις κινήσεις που επιθυμείτε, δίχως να χάνεστε στα κουμπιά και τους συνδυασμούς τους. Αποφυγές, parry, σπρωξίματα, αντιλαβές και ειδικές κινήσεις γίνονται άμεσα και με ακρίβεια, έτσι ώστε τελικά η επιτυχία ή η αποτυχία να κρίνεται στα αντανακλαστικά και στη σωστή εκμετάλλευση των προτερημάτων που έχουν οι διαφορετικές κλάσεις των πολεμιστών.

Το For Honor δεν είναι σε καμία περίπτωση ένα button mashing παιχνίδι, καθώς ένας παίκτης που θα ακολουθήσει αυτήν την τακτική θα γίνει άμεσα αντιληπτός και θα γίνει κομμάτια με συνοπτικές διαδικασίες. Στην απολαυστική φύση της μάχης συνάδουν καταλυτικά και τα animations που, σε συνδυασμό με το καλοδουλεμένο μοντέλο χειρισμού, δίνουν την αναγκαία και πειστική βαρύτητα στις κινήσεις των επιβλητικών πολεμιστών, απεικονίζοντας αληθοφανείς συγκρούσεις (το αν είναι ρεαλιστικές ας το αφήσουμε καλύτερα για άλλη συζήτηση). Μιλώντας για χαρακτήρες, κάθε ομάδα (Ιππότες, Βίκινγκ και Σαμουράι) περιέχει τρεις κλάσεις πολεμιστών (τουλάχιστον στη beta, στην τελική έκδοση ίσως υπάρχουν περισσότεροι).

Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με τους συνήθεις υπόπτους, δηλαδή χαρακτήρες που είναι σχετικά καλοί τόσο στην επίθεση όσο και στην άμυνα, χαρακτήρες που έχουν εξαιρετική άμυνα και δυνατά χτυπήματα όμως είναι αργοί και χαρακτήρες που είναι ταχύτατοι με τα όπλα τους αλλά έχουν αδύναμη άμυνα και επίθεση. Αυτή είναι βέβαια μόνο η επιφάνεια, καθώς κάθε ένας από τους εννιά χαρακτήρες έχει ορισμένες ειδικές ικανότητες που αποτελούν επιπλέον άσσους στο μανίκι ενός έμπειρου παίκτη. Εν ολίγοις, μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι από την ποικιλομορφία των πολεμιστών, αφού φέρουν ουσιαστικότατες διαφορές, αν και είναι ακόμα νωρίς για να διαπιστώσουμε αν κάποιοι από αυτούς είναι under ή over powered.

Περνώντας στα modes του τίτλου, η beta περιείχε τα Duel, Brawl και Dominion (το βασικό mode του παιχνιδιού). Το πρώτο αφορά μονομαχίες ένας με έναν και το δεύτερο δύο εναντίον δύο. Σε αυτά τα δύο modes οι μάχες είναι συνήθως υπόθεση 3-5 λεπτών, όπου νικήτρια βγαίνει η ομάδα που θα φτάσει πρώτη στις τρεις νίκες. Στο δε Dominion η κατάσταση περνάει περισσότερο στη φιλοσοφία των πολυπληθών συρράξεων, όπου δύο ομάδες των τεσσάρων μάχονται για την επικράτηση τριών περιοχών (προκειμένου να κερδίζουν συνεχόμενα πόντους), ενώ παράλληλα απλοί στρατιώτες συγκρούονται στο μέσο του χάρτη.

Εδώ πλέον η συνεννόηση και η τακτική που ακολουθείται για την επικράτηση είναι ιδιάζουσας σημασίας. Οι παίκτες που απλά ψάχνουν αντιπάλους προς εξόντωση, αδιαφορώντας για την κατάκτηση των τριών περιοχών, είναι δεδομένο ότι θα ηττηθούν. Οι τρεις διαθέσιμοι χάρτες είχαν το ιδανικό μέγεθος για τον αριθμό των παικτών, προσδίδοντας σχετική ελευθερία κινήσεων αλλά και τη δυνατότητα να ορμάμε άμεσα στη μάχη μετά το respawn. Όλα τα modes του παιχνιδιού αποτελούν κομμάτι του λεγόμενου Faction Wars, το βασικό multiplayer κομμάτι του For Honor, όπου οι τρεις ομάδες μάχονται συνεχώς για την επέκτασή τους επάνω στο χάρτη.

Όταν θα πρωτοξεκινήσετε το παιχνίδι θα κληθείτε να επιλέξετε την ομάδα όπου ανήκετε (Ιππότες, Βίκινγκ ή Σαμουράι). Αυτή η επιλογή σας δεν θα σας επηρεάζει στις επιλογές χαρακτήρων στο Faction Wars, καθώς θα συνεχίσετε να έχετε το ελεύθερο της επιλογής ανάμεσα από όλες τις ομάδες. Οι νίκες, όμως, που θα πετυχαίνετε, θα συμψηφίζονται με τις επιδόσεις των υπολοίπων μελών της ομάδας σας, ώστε να τελικά να κερδίζετε ή να χάνετε έδαφος ανάλογα με τις επιδόσεις των άλλων δύο ομάδων. Είναι πολύ νωρίς για να κρίνουμε την επιτυχία του Faction Wars καθώς η λογική του είναι να κρατήσει το ενδιαφέρον για πολλές εβδομάδες.

Σύμφωνα με το tutorial του συγκεκριμένου mode, κάθε δύο εβδομάδες θα ολοκληρώνεται ένας γύρος, όπου ανάλογα με τις συνολικές επιδόσεις μίας ομάδας θα υπάρχουν και έπαθλα, ενώ μία σαιζόν θα διαρκεί πέντε γύρους (10 βδομάδες), στο τέλος της οποίας θα υπάρχει η συνολική αποτίμηση κάθε ομάδας και ανάλογα έπαθλα με τη μορφή υψηλής ποιότητας εξοπλισμού. Το Faction Wars, λοιπόν, έχει μέλλον μέχρι να μας πείσει αν ήρθε για να μείνει. Αν και γενικά η beta μας άφησε μία σαφέστατα πολύ θετική πρώτη εντύπωση, για μία διαφορετική και δουλεμένη multiplayer εμπειρία, δεν ήταν όλα ρόδινα.

Στο μεγαλύτερο κομμάτι της περίπου δεκάωρης ενασχόλησής μας το παιχνίδι έτρεχε απροβλημάτιστα, όμως δεν έλειψαν ορισμένες περιπτώσεις όπου το frame rate έκανε βουτιά για αρκετά δευτερόλεπτα. Επιπλέον, το matchmaking χρειάζεται σαφέστατα περισσότερη δουλειά, καθώς δεν ήταν λίγες οι φορές που μπήκαμε σε τελείως ανομοιογενείς μάχες, βάσει των levels των παικτών. Δε γίνεται από τη μία πλευρά να βλέπουμε πολεμιστές των 12-15 level και από την άλλη πολεμιστές του 1 level. Ο εξοπλισμός μπορεί να μην κάνει τόσο αισθητή διαφορά, όμως η ικανότητα ενός πεπειραμένου παίκτη με κάποιον που έχει ασχοληθεί μόλις μερικές ώρες είναι έντονη.

Επιπλέον, για κάποιο λόγο -και παρόλο που μέσα σε μόλις λίγα δευτερόλεπτα μπορούσαμε να βρούμε ματς με 8 παίκτες- η Ubisoft φαίνεται πως θέλει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο να μας ωθήσει σε μάχες με bots. Αυτό φαίνεται έντονα από ορισμένες υποαποστολές που μπορούμε να επιλέξουμε (όπως, π.χ. να κάνουμε πέντε executions σε Duels ή να πάρουμε μέρος σε πέντε Dominion μάχες με συγκεκριμένο χαρακτήρα), οι οποίες απαιτούν να πολεμήσουμε ενάντια σε bots. Εννοείται ότι αυτές οι συγκρούσεις δεν προσφέρουν σε καμία περίπτωση την ίδια διασκέδαση που έχουν οι μάχες με κανονικούς παίκτες και πραγματικά δεν μπορούμε να σκεφτούμε για ποιον λόγο το παιχνίδι θα πρέπει να μας ωθεί σε αυτήν την κατεύθυνση, πολύ περισσότερο δε όταν οι servers έχουν υγιή κίνηση.

Θα μπορούσαμε να πούμε διάφορα ακόμα για το παιχνίδι, όμως η αλήθεια είναι ότι το παρόν κείμενο δεν είναι παρά μια πρώτη γεύση από τη beta ενός παιχνιδιού που σε δύο βδομάδες θα κυκλοφορήσει στην πλήρη μορφή του. Σύντομα θα ακολουθήσει η εκτενέστερη άποψή μας για το For Honor, κρίνοντας όμως από τη beta, θεωρούμε ότι θα έχουμε στα χέρια μας μία εναλλακτική multiplayer εμπειρία, με όμορφο τεχνικό τομέα, μάχες γεμάτες αδρεναλίνη και στιβαρό gameplay.

Exit mobile version