Regalia: Of Men and Monarchs

Η στιγμή που η έμπνευση υλοποιείται με δημιουργικό τρόπο.

Η έμπνευση σχεδόν πάντα αποτελεί κίνητρο. Το ζητούμενο της υπόθεσης, ωστόσο, είναι το πώς υλοποιείται και προβάλλεται κάθε φορά, διότι η το όραμα μπορεί να υλοποιηθεί είτε με πλήρως μιμητικό τρόπο, ώστε να επιτευχθεί η ταχύτερη αυτοεκπλήρωση και αυτοϊκανοποίηση του δημιουργού, είτε να υλοποιηθεί και να προβληθεί με διαφορετικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του ατόμου που τη λαμβάνει, ώστε να δημιουργήσει κάτι παρόμοιο αλλά συνάμα διαφορετικό από αυτό από το οποίο άντλησε την έμπνευση. 

Η υλοποίηση και δημιουργία του Regalia: Of Men and Monarchs ανήκει στην περίπτωση της δημιουργικής άντλησης έμπνευσης, διότι πηγή για να ξεκινήσει το Kickstarter project ήταν η συγχώνευση δύο δημοφιλών ιαπωνικών franchises.

O λόγος για τα Persona και Disgaea, τα οποία ως απλή αναφορά κακώς θα αποθαρρύνουν -αν το κάνουν- τους αναγνώστες που μπορεί να θεωρήσουν ότι το Regalia είναι ένα ακόμα niche προϊόν. Διότι οι δημιουργοί μπορεί να μιμήθηκαν χαρακτηριστικά των θρυλικών αυτών σειρών, ωστόσο με τη δημιουργική τους ενέργεια υλοποίησαν κάτι το οποίο μπορεί να γίνει προσιτό από όλους. Από την άλλη πλευρά, όσοι έχετε ασχοληθεί με τους εν λόγω τίτλους, θα παρατηρήσετε οικεία χαρακτηριστικά.



Η ιστορία του τίτλου ξεκινά με τον πατέρα του πρωταγωνιστή να βρίσκεται στις τελευταίες του στιγμές και να εξομολογείται στο γιο του/ ήρωά μας πως είναι δικαιούχος και κληρονόμος του βασιλείου της Ascalia. Μετά το θλιβερό γεγονός του θανάτου του βασιλιά, ο πρωταγωνιστής μας, μαζί με τις δύο αδελφές του και τον πιστό του ιππότη, κατευθύνονται στο βασίλειο, ώστε να διεκδικήσει τη νέα του γη αλλά και να ασκήσει το νέο του χρίσμα ως βασιλιάς. Ό
ταν φτάνουν στο βασιλείο, οι ήρωές μας αντικρίζουν ερείπια και εκεί που προσπαθούν να αντιληφθούν και να εκτιμήσουν την κατάσταση, μαθαίνουν πως οι πρόγονοί τους οφείλουν ένα τεράστιο χρέος, το οποίο μεταφέρεται στον καινούργιο διάδοχο.



Έτσι, καλούμαστε μέσα σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο να πραγματοποιήσουμε συγκεκριμένες δραστηριότητες, ουτώς ώστε να μπορέσουμε να εξοφλήσουμε το χρέος αλλά και να επιδιορθώσουμε το κατεστραμμένο βασίλειο. Σημαντικός συνοδηγός στο ταξίδι των χαρακτήρων μας είναι ένα φάντασμα-πρόγονος της οικογένειας, ο οποίος εξιστορεί το γενεαλογικό δέντρο και διάφορα στοιχεία που θα βοηθήσουν στη πληρωμή των χρεών. 

Η ιστορία θυμίζει ένα παραμύθι, το οποίο διαφέρει από τα συνηθισμένα, εφόσον έχει αρκετά καλή αίσθηση του χιούμορ, καθώς επίσης και καλοσχεδιασμένους και αρεστούς χαρακτήρες, οι οποίοι έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά και προσωπικότητες.

Για παράδειγμα, ο ήρωάς μας και βασιλιάς, Kay, είναι ο ήρωας που εμπλέκεται σε δύσκολες καταστάσεις λόγω της άτυχης φύσης του, ενώ η Gwendolyn είναι η αριστοκρατική, ψυχρή και snob χαρακτήρας που θα συναντούσατε σε οποιοδήποτε παραμύθι, που όμως νοιάζεται για την οικογένειά της. Σε παρόμοια, κάπως κλισέ πλαίσια κυμαίνονται και οι υπόλοιποι ήρωες που θα γνωρίσετε και θα στρατολογήσετε στο ταξίδι σας. 

Στην ενδιαφέρουσα προβολή των χαρακτήρων συμβάλλουν και τα αξιοπρεπή αγλλόφωνα voice over, τα οποία αποδίδουν σωστά την προσωπικότητα των χαρακτήρων. Ωστόσο, παράπονο αποτελεί το αδύναμο OST, το οποίο εμπεριέχει ελάχιστες ενδιαφέρουσες μελωδίες.



Τώρα, σε ό,τι αφορά το ίδιο το παιχνίδι και τους μηχανισμούς του, το πρώτο πράγμα που θα αντιληφθεί ο παίκτης είναι το ημερολόγιο, το οποίο ταυτίζεται με συγκεκριμένους στόχους που πρέπει να επιτευχθούν ώστε να πραγματοποιηθεί πρόοδος, διαφορετικά καταλήγουμε στην οθόνη του game over. 

Ο χρόνος σε κάθε κεφάλαιο είναι αρκετός εφόσον δίνεται περιθώριο ενός μηνά και η κάθε δραστηριότητα απαιτεί μια ημέρα. Οι διενέργειες αυτές χωρίζονται σε διάφορες επιλογές, όπως το να φτιάξουμε-ανοικοδομήσουμε διάφορες εγκαταστάσεις του βασιλείου -εφόσον βέβαια έχουμε τα απαραίτητα υλικά- οι oπο;iες εγκαταστάσεις με τη σειρά τους θα βοηθήσουν στη στρατολόγηση και δημιουργία διαφόρων καταστημάτων που θα μας ωφελήσουν σε εξοπλισμό. 



Μιας και αναφερόμαστε σε εξοπλισμό, από το Regalia δεν απουσιάζει και η γνωστή εκμάθηση ικανοτήτων της ομάδας μέσω quests ή επίπεδων που αποκτά η ομάδα, ενώ υπάρχουν και ειδικές τεχνικές, οι οποίες γίνονται διαθέσιμες με την πρόοδο στο παιχνίδι και μπορούν να βοηθήσουν στο κομμάτι της ευστοχίας.
 
Επίσης, δραστηριότητα αποτελούν και οι δεσμοί φιλίας με όλους τους χαρακτήρες της πόλης, τους οποίους ενισχύουμε με διάφορα quests- αντικείμενα που ζητούν, ώστε να τους γνωρίσουμε περισσότερο μέσω διαλόγων και ταυτόχρονα να αποκτήσουμε νέες ικανότητες στη μάχη. Εκτός αυτού υπάρχει και η επιλογή εξερεύνησης στις γύρω περιοχές, μέσω ενός παγκόσμιου χάρτη, ο οποίος χωρίζεται σε κόμβους (nodes) όπου εμπεριέχονται μάχες οι οποίες θα παρέχουν υλικά, εξοπλισμό αλλά πολλές φορές θα είναι και μέρος της προόδου της ιστορίας.



Ο κάθε κόμβος χωρίζεται σε υπό-τμήματα περιοχών, που απαιτούν συγκεκριμένες μέρες εξερεύνησης. Δηλαδή, αν έχουμε να κάνουμε με έναν κόμβο που έχει έξι περιοχές, για την πλήρη εξερεύνηση και ολοκλήρωσή του θα πρέπει να καταναλώσουμε έξι ημέρες. Στις περιοχές αυτές, εκτός από μάχες που πραγματοποιούνται, υπάρχουν τα text adventures και η κατασκήνωση. 

Η περιοχή της κατασκήνωσης, όπως αντιλαμβάνεστε, είναι ο μόνος τρόπος που μπορείτε να ξεκουραστείτε, να κάνετε αποθήκευση της προόδου σας, αλλά και να συνομιλήσετε με τα υπόλοιπα μελή της ομάδας σας. 

Στα text adventures ανοίγει ένα βιβλίο, στο οποίο διαβάζουμε τα γεγονότα που αντικρίζει ο ήρωας μας και επιλέγουμε μέσα από πληθώρα επιλογών και ερωτήσεων τι θα πράξει, και αναλόγως με τις επιλογές μας προκύπτει διαφορετική έκβαση.

Για παράδειγμα, μπορεί να γίνει μάχη, να αποφύγουμε μια μάχη, να πέσουμε θύμα απάτης αν πληρώσουμε ή αν λεηλατήσουμε κάποιο σημαντικό αντικείμενο κ.ο.κ. 
Αυτή η λειτουργία είναι αρκετά ενδιαφέρουσα και ευχάριστη εφόσον παρέχει διαφορετικό αποτέλεσμα και ξεφεύγουμε από τις συνεχόμενες μάχες. 

Το σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Regalia είναι η μη ισορροπημένη δυσκολία του, η οποία όπως αποδεικνύεται οφείλεται σε λανθασμένες σχεδιαστικές επιλογές που έχει το σύστημα μάχης. Δεν μιλάμε για το σύνηθες θέμα των turn-based tactical παιχνιδιών, που είναι η ευστοχία και η αστοχία επίθεσης, το οποίο εννοείται ότι υφίσταται και στο Regalia, αλλά για επιλογές που μας φέρνουν σχεδόν πάντα σε μειονεκτική θέση.

Για παράδειγμα, η κάθε μονάδα έχει διαφορετικές ικανότητες, τις οποίες δεν μπορούμε να χρησιμοποιούμε συνέχεια λόγω ύπαρξης cooldown. Δηλαδή, αν χρησιμοποιήσουμε μια επίθεση μεγάλου εύρους με τη χρήση όπλου, θα πρέπει να περιμένουμε δύο γύρους για να τη χρησιμοποιήσουμε εκ νέου. 

Ο λόγος που συμβαίνει αυτό, είναι πως ο τίτλος δεν χρησιμοποιεί το παραδοσιακό σύστημα πόντων υγείας και πόντων μαγείας. Αντί αυτού, κάνει χρήση ενός νέου συστήματος το οποίο διαθέτει πόντους υγείας και πόντους ασπίδας-άμυνας, πράγμα που σημαίνει πως δεν υπάρχει η επιλογή ίασης στη μάχη. Για αυτό, εξάλλου, υφίσταται η ύπαρξη της κατασκήνωσης στον κάθε κόμβο, ώστε να επαναφέρετε/ γιατρέψετε ένα χαρακτήρα του οποίου οι πόντοι υγείας καταπονήθηκαν.



Από τα παραπάνω προκύπτει πως οι μάχες γίνονται τρομερά χρονοβόρες, ενώ το επόμενο πρόβλημα είναι πως αν και έχετε έξι άτομα στην ομάδα σας, μόνο τέσσερα μπορούν να συμμετέχουν στο πεδίο της μάχης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο εχθρικός στρατός να διαθέτει σχεδόν πάντα το αριθμητικό πλεονέκτημα. Αυτό με τη σειρά του δημιουργεί ένα επιπρόσθετο πρόβλημα, διότι οι εχθρικές μονάδες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ίδια κίνηση ξανά και ξανά, σε αντίθεση με εμάς, που έχουμε να αντιμετωπίσουμε τα χρονικά όρια (cooldowns) των κινήσεων. 

Το θέμα της δυσκολίας-πρόκλησης είναι κάτι το οποίο το έχουν αντιληφθεί οι δημιουργοί του τίτλου και αυτό αποδεικνύεται εκ των γεγονότων, μιας και στη χαμηλή δυσκολία έχουν τοποθετήσει την επιλογή προσπέρασης της μάχης, ουτώς ώστε να μην αποθαρρυνθούν οι παίκτες που θέλουν να παρακολουθήσουν την ιστορία του τίτλου.

Εξάλλου, για αυτό το παιχνίδι βασίζεται στον παλιό, παραδοσιακό τρόπο αποθήκευσης (manual save) ώστε να μην παγιδευτεί κάποιος σε μια περιοχή (αν και υφίσταται ο σύγχρονος τρόπος της αυτόματης αποθήκευσης, αυτή πραγματοποιείται σε συγκεκριμένα σημεία). Ο τίτλος της Pixelated Milk αποτελείται από επτά κεφάλαια, πράγμα που σημαίνει περίπου είκοσι ώρες περιεχομένου, ενώ ως post game περιεχόμενο λειτουργούν οι δεσμοί φιλίας μεταξύ των χαρακτήρων, οι οποίοι με τη σειρά τους ξεκλειδώνουν διάφορες μάχες στο χάρτη.

Εν κατακλείδι, η
 εμπειρία μας με το Regalia: Of Men and Monarchs, παρά τα προβλήματα που αναφέρθηκαν, ήταν ευχάριστη και παρόμοια με το πρώτο διάβασμα ενός παραμυθιού, το οποίο μπορεί να μην έχει ονειρική ροή λόγω της δυσκολίας του, όμως παρόλα αυτά εκτιμούμε πως αποτελεί μια αξιοπρεπή επιλογή για το είδος και έναν “τίμιο” φόρο τιμής στα tactical JRPG.


 

Exit mobile version