Metroid: Samus Returns

Εξολοθρεύοντας εξωγήινες απειλές…ξανά.

Το έτος 20Χ5, σε ένα διαστημικό σύμπαν πολύ, πολύ μακριά…

Μια εγκληματική ομάδα του διαστήματος, οι Διαστημικοί Πειρατές (Space Pirates) επιτέθηκαν σε ερευνητικό κέντρο που ανήκει στη Γαλαξιακή Ομοσπονδία (Galactic Federation) με σκοπό να κλέψουν τα Metroid – πλάσματα που ανακαλύφθηκαν στον πλανήτη SR388. Λόγω της παρασιτικής τους υπόστασης και της τρομακτικής τους ικανότητας να προσκολώνται σε ζωντανούς οργανισμούς και να απορροφούν τη ζωτική τους ενέργεια, οι Διαστημικοί Πειρατές σκόπευαν να τα μετατρέψουν σε πανίσχυρα βιολογικά όπλα, με σκοπό να εξολοθρεύσουν κάθε μορφή αντίστασης από οποιοδήποτε ζωντανό πλάσμα που θα επιχειρούσε να τους εναντιωθεί.

Μετά από μια επιχείρηση της Γαλαξιακής Ομοσπονδίας στον πλανήτη Zebes, τον πλανήτη που στεγάζει τη βάση των Πειρατών, η οποία στόχευε στην ανάκτηση των Metroid και η οποία στέφθηκε με απόλυτη αποτυχία, η Ομοσπονδία ανέθεσε στη Samus Aran, την καλύτερη από όλους τους κυνηγούς επικυρηγμένων του γαλαξία, να παρεισφρύσει στη βάση των Πειρατών και να καταστρέψει όλα τα κλεμμένα δείγματα, έτσι ώστε να μην μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν για κακό σκοπό.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της αποστολής, η Γαλαξιακή Ομοσπονδία αποφασίζει να οργανώσει μια τελευταία αποστολή: να στείλει μια ομάδα στρατιωτών στον μητρικό πλανήτη των Metroid και να αφανίσει όλα τα επαμονείναντα Metroid, έτσι ώστε να μην μπορέσουν ποτέ ξανά να τα χρησιμοποιήσουν οι Πειρατές για τους δόλιους σκοπούς τους. Όταν, όμως, η πρώτη ομάδα δεν επιστρέφει ποτέ από τον πλανήτη, μαζί με όλες τις άλλες που στάλθηκαν μετά, η Ομοσπονδία αναθέτει για ακόμα μια φορά στη Samus να ολοκληρώσει το έργο των αφανισμένων ομάδων και να επαναφέρει την ισορροπία στο διάστημα…

Και κάπως έτσι ξεκινάει η ιστορία που μας οδηγεί απευθείας στα γεγονότα του Metroid: Samus Returns. Ένα παιχνίδι ιδιαίτερης σημασίας για το franchise. Αφενός πρόκειται για ένα remake τίτλου που πρωτοκυκλοφόρησε πριν από 26 περίπου χρόνια για το θρυλικό Gameboy, αφ’ετέρου γιατί η «Επιστροφή της Σάμους» πέφτει επάνω σε μια συμβολική συγκυρία: τη στιγμή που η Nintendo ξαναβάζει στο χάρτη ένα άλλοτε μεγάλο franchise, το οποίο ήταν «ξεχασμένο» για περίπου επτά χρόνια, μετά από την όχι και τόσο καλή εισπρακτική πορεία του Metroid: Other M.

Επιπλέον, με τον τελευταίο τίτλο που κυκλοφόρησε σε φορητή κονσόλα της Nintendo να είναι το Metroid: Zero Mission για το Game Boy Advance (δεν σχολιάζουμε την κυκλοφορία του Metroid Force), το Metroid: Samus Returns είναι μια καλή ευκαιρία για τους νέους παίκτες να εισαχθούν στον κόσμο της Samus και μια νοσταλγική αναπόληση των παλαιών παικτών ενός κόσμου και ενός παιχνιδιού που πρόσφερε δράση και συγκίνηση, έστω και αν κυκλοφόρησε τόσο παλιά – και σε μια ομολογουμένως τεχνικά περιορισμένη κονσόλα για τα σημερινά δεδομένα.

Άλλωστε, αν και remake, το παιχνίδι δημιουργήθηκε με αγάπη και μεράκι. Η MercurySteam, το στούντιο που πρόσφερε τα Castlevania: Lords of Shadow, ήθελε διακαώς να δουλέψει επάνω σε αυτή τη σειρά και ο Yoshio Sakamoto – ο δημιουργός της σειράς – αποφάσισε να τους δώσει αυτήν την ευκαιρία, αναθέτοντάς τους το remake του δεύτερου παιχνιδιού. Ένα παιχνίδι στο οποίο ο ίδιος δεν είχε εργαστεί, αλλά θεωρεί ένα από τα σημαντικότερα της σειράς. Το γιατί, ας το ανακαλύψουν οι ίδιοι παίκτες. Ωστόσο, η MercurySteam καταφέρνει και παραδίδει έναν τίτλο που έχει την αίσθηση του πρώτου αλλά καταφέρνει να είναι τόσο διαφορετικό από το αρχικό.

Επαναφέρει την αίσθηση που είχαν τα πρώτα 2D παιχνίδια της σειράς Metroid, αλλά ο συγκερασμός του 2D gameplay με τα τρισδιάστατα γραφικά προσθέτει στη συνολική εμπειρία. Μας δίνει έναν κόσμο με περιοχές που θυμίζουν τον κόσμο που πρωτοαπεικονίστηκε στη μονόχρωμη οθόνη του Gameboy, αλλά που η απεικονιστική δυνατότητα του 3DS και το τρισδιάστατο εφέ δίνουν την αίσθηση του νέου κόσμου – ενός κόσμου που περιμένει να εξερευνηθεί και να αποκαλύψει τα μυστήριά του, τους θησαυρούς του αλλά και τους κινδύνους που παραμονεύουν σε κάθε γωνιά. Επιπλέον, έχοντας την εμπειρία από το Mirror of Fate, είναι αναμενόμενο πως ο παίκτης θα αντιμετωπίσει ένα δημιούργημα εφάμιλλο εκείνου του παιχνιδιού: εξαιρετικό platforming και εξερεύνηση σε pseudo-3d περιβάλλοντα, γρίφοι και αρκετές προκλήσεις.

Αυτή τη διαφορά στη δουλειά της MercurySteam μπορούν να την δουν αμέσως οι πιο παλιοί παίκτες, που έπαιξαν τον τίτλο στην αρχική του κονσόλα. Μπορεί η αίσθηση που αποπνέει ο κόσμος να είναι σχεδόν ίδια με το αρχικό παιχνίδι, αλλά τα πράγματα αλλάζουν αμέσως. Η πρώτη μεγάλη αλλαγή που μπορεί κάποιος να παρατηρήσει είναι ο χειρισμός. Είναι αναμενόμενο πως το νέο παιχνίδι θα έκανε χρήση των επιπρόσθετων πλήκτρων χειρισμού της κονσόλας, αλλά το αποτέλεσμα είναι ακόμα καλύτερο από το αρχικό. Η κίνηση της Samus είναι πολύ πιο ομαλή και η χρήση του πλάγιου πλήκτρου “L” για στόχευση είναι άκρως καλοδεχούμενη και βοηθά πιο πολύ στην εξουδετέρωση μακρινών πλασμάτων, χωρίς να βάζουμε σε κίνδυνο την ηρωίδα.

Ειδικά η προσεκτικότερη προσέγγιση της μάχης είναι η πλέον απαραίτητη σκέψη που πρέπει να έχει ο κάθε παίκτης καθώς διασχίζει τα μονοπάτια των εκάστοτε περιοχών. Τα τέρατα που θα βρεθούν στο δρόμο μας είναι πολύ πιο επιθετικά και πολύ πιο απρόβλεπτα σε σχέση με την αρχική έκδοση. Η επιθετικότητα των εξωγήινων πλασμάτων μπορεί να είναι ένα χαρακτηριστικό που θα ζορίσει παίκτες που δεν είναι συνηθισμένοι σε αυτού του είδους παιχνίδια. Ένα χτύπημα από αυτά μπορεί να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στη Samus, ενώ το παίξιμο σε μεγαλύτερη δυσκολία (και στον ύψιστο βαθμό δυσκολίας που ξεκλειδώνεται αμέσως μετά την πρώτη ολοκλήρωση του παιχνιδιού) μπορεί να οδηγήσει πολλές φορές τη Samus σε ένα πρόωρο και καθ’ όλα ενοχλητικό φινάλε.

Όμως, η Samus δεν είναι εντελώς απροστάτευτη. Κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς της θα αποκτήσει καλύτερα όπλα, τεχνολογίες που θα μπορούν να προστατεύσουν την ίδια και τις πανοπλίες της και που θα τη βοηθήσουν τόσο στην εξερεύνηση όσο και στις μάχες. Στις αμυντικές τεχνολογίες, οι δημιουργοί πρόσθεσαν ένα σύστημα απόκρουσης επίθεσης, το οποίο γίνεται εφικτό με το πάτημα ενός συγκεκριμένου πλήκτρου μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Αυτή η αμυντική τακτική μπορεί να προβεί πολλές φορές σωτήρια απέναντι στα εξωγήινα τέρατα που καραδοκούν. Ωστόσο, η επιθετικότητά τους και η αδυναμία πρόβλεψης των κινήσεών τους, ειδικά από ορισμένα φτερωτά πλάσματα, θα προκαλέσει προβλήματα και εκνευρισμό.

Αυτό σημαίνει πως οι παίκτες θα πρέπει να βρίσκονται συνεχώς σε εγρήγορση, καθώς η απόκρουση δεν θα είναι πάντα επιτυχής και ανάλογα με το σημείο που βρίσκονται, ίσως είναι πιο δύσκολο να αναπληρώσουν τη χαμένη ζωτική τους ενέργεια και να μπορέσουν να προχωρήσουν παρακάτω. Και αν αυτό για εμάς δεν είναι απαραίτητα αρνητικό, οι παίκτες που δεν είναι συνηθισμένοι σε τέτοιου είδους παιχνίδια, που απαιτούν και την ανάλογη προσέγγιση, θα εκνευριστούν: επομένως, καλό θα ήταν οι νέοι παίκτες του franchise (ή οι αρχάριοι στα τύπου Metroidvania παιχνίδια) να ξεκινήσουν με τη χαμηλότερη δυσκολία, για μια πιο ομαλή ροή παιχνιδιού.

Το επόμενο σημείο που θα θέλαμε να αναπτύξουμε είναι η εξέλιξη καθαυτή της περιπέτειας. Με την κάτω οθόνη να λειτουργεί ως ένας χάρτης-ραντάρ, το παίξιμο του Samus Returns είναι μια πολύ εύκολη υπόθεση. Μας δίνεται η δυνατότητα να παρακολουθούμε ανά πάσα στιγμή σε ποιο σημείο βρισκόμαστε, ενώ ταυτόχρονα δίνεται και η δυνατότητα να «μαρκάρουμε» με σημαίες διαφορετικού χρώματος τα σημεία εκείνα στο χάρτη που έχουμε αφήσει ανεξερεύνητα λόγω έλλειψης κατάλληλου εξοπλισμού ή λόγω της ύπαρξης κάποιου ισχυρότερου πλάσματος που δεν μπορούμε να νικήσουμε.

Σαφέστατα ένα πολύτιμο χαρακτηριστικό για όσους επιθυμούν να ολοκληρώσουν κάθε περιοχή, έχοντας εξερευνήσει προσεκτικά κάθε σπιθαμή και έχοντας συλλέξει κάθε δυνατό αντικείμενο, αλλά θα είναι σίγουρα αδιάφορο για όσους απλά επιθυμούν να βιώσουν την ιστορία του παιχνιδιού. Άλλωστε, η ολοκλήρωση του παιχνιδιού δεν χρειάζεται απαραίτητα την πλήρη εξερεύνηση των περιοχών για να μπορέσει ο κάθε παίκτης να προχωρήσει παρακάτω. Το Samus Returns, κάνοντας χρήση σύντομων cutscenes και υποδεικνύοντας τα σημεία που ο κάθε παίκτης πρέπει να επισκεφθεί, στην ουσία κατευθύνει τον παίκτη κρατώντας τον από το χεράκι και δείχνοντάς του ακριβώς το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσει. Αυτή η τακτική αναιρεί το στοιχείο της εξερεύνησης, της προσεκτικής μετάβασης σε νέες περιοχές και της χαράς όταν ανακαλύπτουμε κάτι νέο.

Επιπλέον, όσο περισσότερο ασχολούμασταν με τον τίτλο, είχαμε και την έντονη αίσθηση ότι το μας δίνει όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να συνεχίσουμε πολύ πιο γρήγορα από το κανονικό. Από πολύ νωρίς αποκτούμε τη δυνατότητα να «σκανάρουμε» τη γύρω περιοχή, μια δυνατότητα η οποία αποκαλύπτει τα κρυμμένα αντικείμενα-ανταμοιβές αλλά και τα σημεία τα οποία πρέπει να καταστρέψουμε για να ανοίξουμε νέα μονοπάτια. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι μας δείχνει και που βρίσκονται τα Metroid, τα περιβόητα πλάσματα τα οποία πρέπει να εξολοθρεύσουμε. Μετά από μια μάχη με τα Metroid, τα οποία μπορούν να πάρουν πολλές μορφές και να αποκτήσουν διαφορετικές δυνάμεις, αποκτάμε πρόσβαση στο γενετικό τους υλικό, το οποίο και μας επιτρέπει να προχωρήσουμε σε μια νέα περιοχή, πιο βαθιά στο έδαφος.

Η ικανότητα σάρωσης του περιβάλλοντος μάς βοηθά στο να τα εντοπίσουμε πολύ πιο γρήγορα, ενώ μια ηχητική ειδοποίηση μάς ενημερώνει όταν βρισκόμαστε κοντά στο κρησφύγετο ενός τέτοιου πλάσματος. Και πάλι, όμως, το στοιχείο της προσεκτικής ανακάλυψής τους γενικότερα και της εξερεύνησης του περιβάλλοντος ειδικότερα μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα. Το μόνο στοιχείο που μας ικανοποίησε είναι ότι, ακόμα και αν βρούμε εύκολα τα λημέρια των Metroid, πολλές φορές η πρόσβαση εκεί δεν θα είναι μια εύκολη υπόθεση – θα πρέπει να εξετάσουμε προσεκτικά το περιβάλλον και να χρησιμοποιήσουμε σοφά τις δυνάμεις και τον εξοπλισμό της Samus για να μπορέσουμε να ριχτούμε στη μάχη (η οποία δεν είναι και εύκολη υπόθεση, ειδικά όταν αντιμετωπίζουμε τα Metroid τύπου Zeta και Omega).

Και ευτυχώς, ο εξοπλισμός και οι δυνάμεις της Samus ποικίλουν και δεν έχουν καμία σχέση με το αρχικό παιχνίδι. Σύμφωνοι, υπάρχουν μερικά βασικά και γνώριμα στοιχεία στις ικανότητες της Samus, όπως η δυνατότητά της να μεταμορφώνεται σε μεταλλική σφαίρα και να κινείται με άνεση στα στενά τούνελ. Οι δημιουργοί, όμως, του παιχνιδιού δανείστηκαν ικανότητες και τεχνολογίες από άλλους τίτλους της σειράς, με σκοπό να χρησιμοποιηθούν σωστά και ικανοποιητικά στα νέα περιβάλλοντα που έχουν σχεδιάσει. Επιπλέον, κάνοντας χρήση της οθόνης αφής, η εναλλαγή δυνάμεων και όπλων είναι μια εξαιρετικά εύκολη υπόθεση και δεν θα μας κάνει να χάσουμε πολύτιμο χρόνο, ούτε στη μάχη, ούτε κατά τη διάρκεια της εξερεύνησης.

Ειδικά όσοι έπαιξαν το αρχικό παιχνίδι θα βρουν αρκετά χρήσιμες τις λειτουργίες της οθόνης αφής, καθώς δεν χρειάζεται να επιστρέφουν στους σταθμούς αλλαγής όπλων για να αντικαταστήσουν τον υπάρχοντα εξοπλισμό με τον καταλληλότερο για την εκάστοτε περίσταση. Και καθώς προχωράμε παρακάτω, θα μεγαλώνει ανάλογα και το οπλοστάσιο της πρωταγωνίστριας, ενώ η προσεκτική εξερεύνηση του περιβάλλοντος, που αναμφισβήτητα θα οδηγήσει στην εξεύρεση πηγών ανανέωσης της μπάρας ενέργειας Aeion, της ζωτικότητάς της (που από μόνα τους είναι δυσεύρετα) καθώς και των σταθμών αναπλήρωσης βολών για όπλα (που η χρήση τους προτείνεται σε εξαιρετικά δύσκολους αντιπάλους) συστήνεται απόλυτα, ειδικά στις τελευταίες ζώνες. 

Όσον αφορά στην απεικόνιση του παιχνιδιού, οι δημιουργοί έχουν κάνει καλή δουλειά, εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες της κονσόλας. Οι ζώνες του πλανήτη SR388 αποδίδονται εξαιρετικά, με λεπτομέρειες να βρίθουν τόσο στους εγκαταλελειμμένους σταθμούς όσο και στα σπήλαια, τις ερημιές και τα υπόλοιπα φυσικά περιβάλλοντα. Το 3D εφέ είναι ενεργό και προσθέτει το απαιτούμενο βάθος, αν και δεν προσδίδει κάποιο άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που θα κάνει τη χρήση του αρκετά επιθυμητή. Τέλος, θα θέλαμε να κάνουμε ειδική αναφορά στη μουσική.

Το soundtrack του παιχνιδιού ταιριάζει απόλυτα με τα περιβάλλοντα, με τους δημιουργούς να χρησιμοποιούν μουσικά θέματα τόσο από το αρχικό παιχνίδι (έχοντας φυσικά υποστεί την κατάλληλη επεξεργασία) όσο και από άλλα παιχνίδια της σειράς δημιουργώντας ένα ευχάριστο ηχητικό σύνολο. Επιπλέον, με τη διάρκεια του Metroid: Samus Returns να κυμαίνεται μεταξύ 10 και 20 ωρών, ανάλογα πάντα με τον τρόπο προσέγγισης του παιχνιδιού από τον κάθε παίκτη, εγγυάται έναν ικανοποιητικό χρόνο ενασχόλησης για τίτλο που κυκλοφορεί σε φορητή κονσόλα και που βασίστηκε σε παιχνίδι πολύ μικρότερης αρχικής διάρκειας. 

Η φετινή χρονιά πλαισιώθηκε από δύο ανακοινώσεις για τη σειρά Metroid. Η πρώτη αφορούσε σε αυτό το παιχνίδι και η δεύτερη σε έναν μελλοντικό τίτλο για το Nintendo Switch. To Metroid: Samus Returns είναι αναμφισβήτητα μια αυθεντική, 2D Metroid εμπειρία, η οποία έρχεται από τα παλιά αλλά με ένα εντυπωσιακό περιτύλιγμα και αποτελεί το ιδανικότερο ζέσταμα για αυτόν το νέο τίτλο. Τα ελάχιστα ψεγάδια (που κάποιοι μπορούν εύκολα να προσπεράσουν) δεν είναι αρκετά για να αποτρέψουν κάποιον από το να ασχοληθεί με την Επιστροφή της Samus.

Οι παλιοί θα περάσουν καλά, μιας και το παιχνίδι διατηρεί ανέπαφο τον πυρήνα της ιστορίας και του κλασικού Metroid gameplay, ενώ οι νεότεροι θα αποκτήσουν μια γενική ιδέα για το λόγο που το franchise αυτό διατηρεί περίοπτη θέση στα παιχνίδια που ανήκουν στο είδος του διαστημικού sci-fi. Η Samus επιστρέφει ξανά – και ελπίζουμε να μείνει κοντά μας για καιρό.


 

Exit mobile version