Yo-Kai Watch 2: Psychic Specters

Το ίδιο, όπως και αν το δει κανείς…

Το είχαμε αναφέρει στην κριτική του Yo- Kai Watch, του πρώτου παιχνιδιού της σειράς, το κάνουμε ξανά και τώρα. Οι ομοιότητες της σειράς με τα Pokémon είναι μεγάλες και αυτό φαίνεται όσο περνάει ο καιρός. Ακόμα και οι πρακτικές της ίδιας της Level-5 δεν παύουν να μας το θυμίζουν. Στην αρχή είχαμε μόνο ένα παιχνίδι. Η δεύτερη περιπέτεια των Yokai, όμως, κυκλοφόρησε σε δυο διαφορετικές εκδόσεις. Η ιστορία ήταν η ίδια, αλλά υπήρχαν διαφορές στα διαθέσιμα Yokai, με τους παίκτες να καλούνται να τα ανταλλάσσουν για να συμπληρώσουν πλήρως το Medallion List των Yokai, των ταραχοποιών και σκανδαλιάρικων πνευμάτων που ταλαιπωρούσαν για αιώνες την Ιαπωνία και αποφάσισαν να ξεχυθούν στον υπόλοιπο κόσμο. Έτσι, μετά τα Bony Spirits & Fleshy Souls, τα Psychic Specters έρχονται για να διεκδικήσουν και αυτά μια θέση στα εξέχοντα RPGs παιχνίδια που μπορεί να συναντήσει κάποιος στη φορητή κονσόλα της Nintendo. Το αν αυτό το καταφέρνουν ή όχι, είναι μια άλλη ιστορία.

Η υπόθεση του παιχνιδιού ακολουθεί πιστά τα χνάρια των δύο προηγούμενων εκδόσεων, τουλάχιστον στην αρχή. Τρία μοχθηρά Yokai κλέβουν τη μνήμη και το Yokai Watch του πρωταγωνιστή (ή της πρωταγωνίστριας, ανάλογα πάντα με το τι θα επιλέξει ο κάθε παίκτης). Έτσι, ο χαρακτήρας που ελέγχουμε ξεκινάει χωρίς κάποια ανάμνηση της προηγούμενης περιπέτειας και των Yokai που γνώρισε και έγινε φίλος. Πολύ σύντομα, ο παίκτης θα κληθεί να διαλέξει ανάμεσα σε δύο τοποθεσίες που σχετίζονται άμεσα με τα ονόματα των δύο εκδόσεων του Yokai Watch 2, κάτι που αυτόματα σημαίνει πως η εξέλιξη της ιστορίας θα σχετίζεται άμεσα με τα χαρακτηριστικά της αντίστοιχης έκδοσης από αυτό το σημείο και ύστερα.

Λέμε άμεσα, αλλά όχι απόλυτα, καθώς ο χαρακτήρας θα μπορεί να κάνει ξανά παρόμοιες επιλογές, που τροποποιούν ελαφρά τη συνολική εμπειρία. Άλλωστε, το Psychic Specters είναι μια definitive edition του Yokai Watch 2. Όλα τα πνεύματα είναι διαθέσιμα στο παιχνίδι, στα πλαίσια της ίδιας ιστορίας, των τοποθεσιών και των gameplay αλλαγών που γνωρίσαμε στα δυο πρώτα παιχνίδια της σειράς. Ως βελτιωμένη έκδοση έχει και αυτή μερικά νέα στοιχεία, που προσθέτουν πόντους στη συνολική εμπειρία, αλλά που δυστυχώς δεν την βελτιώνουν ριζικά και καταλυτικά, καθώς για να γίνει αυτό θα θέλαμε να δούμε αλλαγές σε πολλά σημεία – κάτι που δεν πρόκειται να γίνει άμεσα στα παιχνίδια του franchise.

Για παράδειγμα, μια από τις αλλαγές που θα θέλαμε να γίνουν, και που φυσικά δεν ισχύει στο παιχνίδι, αφορά στο ίδιο το σύστημα μάχης. Όπως και στο πρώτο παιχνίδι, η μάχη είναι κάτι που γίνεται αυτόματα, με τον παίκτη να επεμβαίνει μόνο σε συγκεκριμένα σημεία. Τα Yokai δεν έχουν κάποια ποικιλία επιθέσεων. Οι επιθέσεις τους χωρίζονται σε physical attacks και σε ειδικές επιθέσεις, με τις φυσικές επιθέσεις να είναι πολύ πιο συχνές από τις ειδικές. Τα Yokai επίσης μπορούν να ενδυναμώσουν τα φιλικά Yokai και να αποδυναμώσουν τα αντίπαλα, ενώ άλλες φορές μπορεί απλά να κουραστούν και να μην κάνουν κάποια επίθεση και να ξεκουραστούν για το γύρο τους.

Τα Yokai μάχονται όντας τοποθετημένα σε δυο τριάδες, με την πρώτη τριάδα να ρίχνεται πρώτη στη μάχη και τη δεύτερη τριάδα να λειτουργεί παρεμβατικά, σε περίπτωση που χρειάζεται. Τα στοιχεία της μάχης που απαιτούν την ουσιαστική παρέμβαση του παίκτη είναι περιορισμένα. Όταν τα αντίπαλα Yokai ρίξουν ένα αποδυναμωτικό ξόρκι σε κάποιο πνεύμα που ελέγχουμε εμείς, τότε μπορούμε να περιστρέψουμε τον τροχό και, παίζοντας ένα σύντομο mini game στη οθόνη αφής, μπορούμε να λύσουμε το ξόρκι και να το ρίξουμε στη μάχη. Ακόμη, μέσω παρόμοιων mini games μπορούμε να εξαπολύσουμε τις δυνατότερες επιθέσεις των Yokai (τις αποκαλούμενες και Soultimates, οι οποίες για να εξαπολυθούν χρειάζεται να γεμίσουμε μέχρι πάνω ένα μετρητή ενέργειας) ενώ για πρώτη φορά έχουμε και την προσθήκη των Μoxie Soultimates, ένα powerup που χρησιμοποιεί το μετρητή ενέργειας των διπλανών Yokai, με σκοπό να ενισχυθεί η επίθεση (ή η επίδραση) του Soultimate που εξαπολύει το εκάστοτε Yokai.

Ένα άλλο βοηθητικό στοιχείο στην εξέλιξη της μάχης αποτελεί και το γεγονός του γρηγορότερου γεμίσματος του Soul meter, όταν το Yokai που έχει ήδη κάνει χρήση της Soultimate Attack επιτίθεται σε ένα στοχευμένο Yokai .Τέλος, ο παίκτης μπορεί να χρησιμοποιήσει αντικείμενα από το inventory για να επαναφέρει την ενέργεια πληγωμένων πνευμάτων ή να δελεάσει τα αντίπαλα Yokai και να τα πείσει να γίνουν φίλοι. Όμως, και πάλι, το τελικό αποτέλεσμα δεν αλλάζει. Με εξαίρεση τις ελάχιστες φορές που θα χρειαστεί να επέμβει, σε κάθε μάχη ο παίκτης καλείται απλά να χαλαρώσει και να παρακολουθήσει την εξέλιξη. Για όσους είναι ανυπόμονοι, η Level-5 έχει προνοήσει έτσι ώστε η μάχη να προχωράει ταχύτερα, πατώντας το Χ. Και φυσικά μπορεί να υπάρχουν αρκετοί παίκτες εκεί έξω που να νιώθουν άνετα με το συγκεκριμένο σύστημα, αλλά θα θέλαμε περισσότερη ανάμειξη στο θέμα της μάχης.

Ευτυχώς όμως, αν και η μάχη καθ’ αυτή δεν απαιτεί ιδιαίτερη στρατηγική, η προετοιμασία της ομάδας μας πριν τη μάχη είναι απόλυτα σημαντική και ιδιαίτερης σημασίας. Κάθε Yokai έχει το δικό του μοναδικό σχεδιασμό, τα δικά του προσωπικά γνωρίσματα και ανήκει σε μια συγκεκριμένη φυλή. Κάνοντας χρήση των κατάλληλων αντικειμένων, μπορούμε να εξαλέιψουμε τις όποιες αδυναμίες μπορούν να έχουν τα Yokai λόγω του χαρακτήρα τους και να φτάσουμε ένα βήμα πιο κοντά στην ιδανική εξάδα. Επιπλέον, τόσο μέσα στο παιχνίδι όσο και στο τέλος κάθε μάχης μπορούμε να αποκτήσουμε μοναδικά αντικείμενα για τα stats των Yokai. Τα πιο σπάνια αντικείμενα συνήθως αυξάνουν μια κατηγορία, ενώ τα λιγότερο σπάνια αντικείμενα συνήθως αυξάνουν μια κατηγορία και ελαττώνουν κάποια άλλη.

Έτσι, ο παίκτης πρέπει να λαμβάνει υπόψιν σοβαρά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των Yokai καθώς σχηματίζει την ομάδα του και τα ρίχνει στη μάχη. Τέλος, πρέπει να αναφερθούμε και στις φυλές των Yokai, οι οποίες δεν έχουν αλλάξει και ιδιαίτερα σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Όταν συνδυάζουμε δύο -και ιδανικά τρία- Yokai, βάζοντάς τα το ένα δίπλα στο άλλο, τότε μπορούμε να τους δώσουμε το πάνω χέρι στη μάχη, καθώς κερδίζουν ένα ξεχωριστό bonus. Επιμένουμε να χρησιμοποιούμε τα Yokai που ανήκουν στη φυλή Charming, τα οποία και κερδίζουν ένα bonus ταχύτητας στη μάχη. Αργότερα στο παιχνίδι οι παίκτες θα ανακαλύψουν και μια ξεχωριστή φυλή Yokai, η οποία δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στη μάχη στα προηγούμενα παιχνίδια. Αν και οι παίκτες δεν κερδίζουν κάποιο bonus ρίχνοντας στη μάχη τα Yokai αυτής της φυλής (Wicked), μπορούν να επεκτείνουν τις σελίδες του Yokai Medallion προσθέτοντας σελίδες για τις μοχθηρές εκδόσεις κλασικών Yokai, όπως ο Walkappa που μεταμορφώνεται σε Mad Kappa.

Σε κάθε περίπτωση όμως, ο παίκτης οφείλει να εξετάζει προσεκτικά τα διαθέσιμα Yokai και να σχεδιάσει προσεκτικά τις δυο ιδανικές τριάδες( ή τετράδες και πάει λέγοντας) για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του παιχνιδιού. Και επειδή οι προκλήσεις είναι αρκετές, ο παίκτης οφείλει να γίνει φίλος με όσο το δυνατόν περισσότερα Yokai γίνεται. Ωστόσο, στα αρνητικά θα συγκαταλέξουμε και το befriending system του παιχνιδιού. Όπως και σε όλα τα προηγούμενα, η διαδικασία befriending είναι εντελώς τυχαία, καθώς δεν μπορούμε να προβλέψουμε το πότε ένα Yokai θα αποφασίσει να ταχθεί με το μέρος μας. Αντικείμενα όπως ένα αγαπημένο φαγητό θα βοηθήσουν τη διαδικασία λίγο περισσότερο -και η αλήθεια είναι πως οι πιθανότητες έχουν αυξηθεί αρκετά πιο πολύ σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της μάχης, όταν στοχεύουμε ένα Yokai, μπορούμε να μάθουμε άμεσα ποια είναι η αγαπημένη του τροφή, έτσι ώστε να τη χρησιμοποιήσουμε και να αυξήσουμε τις πιθανότητες προσχώρησης στην ομάδα μας σημαντικά.

Τις περισσότερες φορές όμως, ειδικά όταν δεν έχουμε τα κατάλληλα αντικείμενα, το Yokai recruitment γίνεται και πάλι στην τύχη. Έτσι, για μια ακόμα φορά, οι παίκτες θα αναγκαστούν να κάνουν ένα έμμεσο farming, αντιμετωπίζοντας ορδές από πνεύματα, μέχρι να καταφέρουμε να πείσουμε το επιθυμητό Yokai να έρθει μαζί μας. Ευτυχώς, τα κυριότερα Yokai έρχονται στο πλευρό μας αυτόματα και πολύ πιο γρήγορα από το πρώτο παιχνίδι του franchise, αλλά το πρόβλημα εξακολουθεί να βρίσκεται με τα Yokai που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των εκάστοτε αποστολών. Θεωρούμε πως οι developers έπρεπε να είχαν δουλέψει αυτό το κομμάτι λίγο περισσότερο και ελπίζουμε πως το πρόβλημα θα μετριαστεί, αν όχι επιλυθεί, στα επόμενα μέρη της σειράς. Δεν περιμένουμε λύση τύπου «ρίχνω μια μπάλα/κάψουλα και το πιάνω», αλλά ευελπιστούμε σε ένα πιο δίκαιο σύστημα befriending στο μέλλον.

Και, φυσικά, όλα αυτά λαμβάνουν χώρα σε έναν μοναδικό κόσμο. Στο πρώτο παιχνίδι της σειράς είχαμε επαινέσει το σχεδιασμό του Springdale, ως έναν κόσμο που σφύζει από ζωή, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μια εικονική πόλη σε ένα παιχνίδι φορητής κονσόλας. Τόσο στα δύο προηγούμενα παιχνίδια της σειράς όσο και στο Psychic Specters η Level-5 πάει ένα βήμα μπροστά, καθώς έχουμε την εισαγωγή νέων περιοχών που πλαισιώνουν το Springdale. Μέσω ενός μοναδικού συστήματος συγκοινωνιών με το σιδηρόδρομο, το οποίο δεν έχουμε δει ξανά σε παιχνίδι φορητής κονσόλας και που κατάφερε να μας αγχώσει μην τυχόν και δεν κατέβουμε στη σωστή στάση (!), ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού θα ανακαλύψει νέες περιοχές.

Νωρίτερα στο παιχνίδι θα εξερευνήσουμε το αγροτικό χωριό Harrisville και λίγο αργότερα το ηλιόλουστο San Fantastico, ενώ θα κάνουμε και ένα ταξίδι στο παρελθόν για να εξερευνήσουμε το Springdale όπως ήταν πριν από 60 χρόνια καθώς συναντάμε ένα μέλος της οικογένειας του πρωταγωνιστή που δεν βρίσκεται πια εν ζωή. Κάθε τμήμα του κόσμου εξακολουθεί να εντυπωσιάζει. Οι άνθρωποι και τα αυτοκίνητα ζουν την καθημερινότητά τους, ενώ τώρα εισάγεται και ένα σύστημα ελαφρού interaction με αντικείμενα του περιβάλλοντος που κάνει τον κόσμο του παιχνιδιού ακόμα πιο αληθοφανή. Σε διάσπαρτα σημεία του κόσμου μπορούμε να εντοπίσουμε Challenge Doors, η καθεμία με τη δική της πρόκληση και quiz που απαιτούν από τον παίκτη να «μαντέψει» το όνομα του ζητούμενου Yokai και να το φέρει σε εκείνο το σημείο, ξεκλειδώνοντας έτσι ένα συμβάν που συνδέεται άμεσα με τις αποστολές του παιχνιδιού. Αν και δεν αποτελούν σημαντικές προσθήκες, εν τούτοις κάνουν το στοιχείο της εξερεύνησης του κόσμου ακόμα πιο σημαντικό και ενδιαφέρον.

Η ποικιλία των περιβαλλόντων, η ανακάλυψη όλων των κρυμμένων ή δύσκολα προσβάσιμων περιοχών είναι μόνο μερικά από τα σημεία που συνθέτουν το μωσαϊκό ενός κόσμου που πρέπει να ζηλεύει η σειρά Pokémon. Ο κόσμος του παιχνιδιού συνοδεύεται και από ένα όμορφο, σταθερό 3D effect, το οποίο δεν κουράζει εύκολα και δίνει το απαραίτητο βάθος. Και φυσικά, η Level-5 δεν σταματάει εδώ, καθώς το Psychic Specters εισάγει μερικά νέα στοιχεία για να δικαιολογήσει το χαρακτηρισμό του ως εμπλουτισμένη έκδοση των προηγούμενων. Αρχικά, να αναφέρουμε πως αποκτούμε πρόσβαση σε μια νέα περιοχή στο παιχνίδι που δεν υπήρχε στις προηγούμενες εκδόσεις. Πρόκειται για το Gera Gera Resort, μια περιοχή που μπορεί ο παίκτης να επισκεφθεί με την επιτυχή ολοκλήρωση του main story και προσφέρει πλούσιο περιεχόμενο για το post-game.

Πρόκειται για μια περιοχή κατάλληλη για τα κατεργάρικα πνεύματα, πλαισιωμένη από ένα τρομακτικό πάρκο αναψυχής, ένα εστιατόριο και ένα θέατρο παραδοσιακά χτισμένα και ένα δημόσιο λουτρό για να καθαρίζονται τα Yokai. Οι παίκτες θα αντιμετωπίσουν περισσότερες και πιο δύσκολες προκλήσεις και θα αντιμετωπίσουν πιο ισχυρούς αντιπάλους και είναι σίγουρο πως θα περάσουν αρκετό χρόνο σε αυτό το σημείο. Πριν, όμως, φτάσουμε εκεί, υπάρχουν και άλλες καινοτομίες που συνοδεύουν αυτήν την έκδοση. Νέα mini cutscenes που απεικονίζουν την αστεία καθημερινότητα των Yokai, νέα bosses και νέα θρυλικά Yokai – σε συνδυασμό με εντελώς νέες προσθήκες «κανονικών» Yokai – που ανυπομονούν να προστεθούν στη συλλογή μας. Και φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε το local multiplayer mode του παιχνιδιού (γνωστό και ως Blasters mode) το οποίο επιστρέφει με μερικές ανανεώσεις και βελτιώσεις, αν και δεν διαφέρει σημαντικά από το αντίστοιχο mode που γνωρίσαμε στα στις προηγούμενες εκδόσεις.

Και κάπου εδώ καλούμαστε να βγάλουμε ένα καταληκτικό συμπέρασμα και να αποφασίσουμε αν προτείνουμε τον τίτλο ή όχι. Χωρίς αμφιβολία, το Psychic Specters είναι το καλύτερο από την τριάδα των τίτλων που συνθέτουν την ιστορία του Yokai Watch 2. Ένα παιχνίδι που καταφέρνει να συνδυάσει σωστά τα στοιχεία των δυο διαφορετικών εκδόσεων και που καταφέρνει να πάει ακόμα πιο μπροστά το παιχνίδι. Ωστόσο, οι νέες προσθήκες και οι καινοτομίες που εισάγονται δεν μπορούν να πείσουν όλους τους καταναλωτές. Ο πυρήνας του franchise, όπως παρουσιάζεται στο δεύτερο μέρος, είναι ένα στοιχείο που χρειάζεται σημαντικές αλλαγές, ούτως ώστε να μπορέσουν να επισκιαστούν οι αδυναμίες του και να ανεβάσουν το παιχνίδι ψηλά στην κλίμακα των RPG που, καλώς ή κακώς, αξίζει και πρέπει να βρίσκεται. Μέχρι τότε, θα πρέπει να περιμένουμε.

Όσοι ασχολήθηκαν επαρκώς με τις δύο προηγούμενες εκδόσεις και τις αγάπησαν, παρά τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζουν, και θέλουν να επιστρέψουν ακόμα μια φορά για να συγκεντρώσουν στη συλλογή τους κάτι παραπάνω από 300 Yokai, είναι σίγουρο πως θα το διασκεδάσουν και πως θα απολαύσουν το παιχνίδι. Σε αντίθετη περίπτωση, καλό θα ήταν να αποκτηθεί και να παιχθεί σε κάποια μελλοντική προσφορά, ειδικά όταν θα πλησιάζει η κυκλοφορία του επόμενου παιχνιδιού.


 

Exit mobile version