Shadow of the Colossus

Θρίαμβος.

Αυτή είναι η τρίτη φορά που το GameOver δημοσιεύει review για το Shadow of the Colossus. Όχι, δεν εκφράζουμε παράπονο για αυτό. Όπως κάναμε για τη συλλογή Bioshock, για το Okami HD, για το Skyrim και για άλλα “remakes” ή “remasters”, ένα site και οι άνθρωποι που ασχολούνται με τα videogames μόνο χαρά νιώθουν όταν τους δίνεται η δυνατότητα να επιστρέψουν στους μαγικούς κόσμους που μόνο ορισμένα παιχνίδια όπως τα προαναφερθέντα είναι σε θέση να προσφέρουν.

Πόσο μάλλον όταν στην περίπτωση που εξετάζουμε εδώ δεν μιλάμε απλά για επιστροφή σε αυτό που γνωρίσαμε για πρώτη φορά το 2006, κατά την αρχική κυκλοφορία του Shadow of the Colossus για το PS2, και που είδαμε ξανά, “γυαλισμένο”, το 2011, όταν έγινε διαθέσιμη η HD συλλογή Ico & Shadow of the Colossus για το PS3, αλλά για μια νέα πνοή ζωής στο μεγαλειώδες πόνημα του Ueda.

Το δύσκολο και “επικίνδυνο” έργο της επιστροφής αυτού του θρυλικού παιχνιδιού στο PS4 ανέλαβε η BluePoint Games, μια ομάδα από το Texas, με τεράστια εμπειρία στο remastering παιχνιδιών, αλλά χωρίς μεγάλη εμπειρία σε αυτό που επιχείρησε εδώ, στο remake δηλαδή. Διότι το Shadow of the Colossus στο PS4 δεν είναι ένας αρχικός κώδικας που δόθηκε στην BluePoint, τον οποίο αυτή πήρε, τον πέρασε από renderware εργαλεία, τον έφερε σε υψηλότερη ανάλυση και τον έδωσε στο κοινό ως “HD remaster” (όπως είχε συμβεί με τη συλλογή Ico & Shadow of the Colossus του PS3). Το remake του Shadow of the Colossus χτίστηκε από το μηδέν, με νέα assets, νέα τεχνολογία και εργαλεία. Και οι κίνδυνοι σε ένα τέτοιο εγχείρημα είναι προφανείς.

Ευτυχώς, η BluePoint πέρασε τις εξετάσεις με άριστα, αφού παρέδωσε ένα πραγματικό Shadow of the Colossus, ένα παιχνίδι απόλυτα πιστό στο πρωτογενές υλικό και στο όραμα του Fumito Ueda, που διατηρεί ανέπαφη τη μαγεία και τη μοναδική αίσθηση που αναδυόταν από το αρχικό παιχνίδι. Όλα σε αυτό το παιχνίδι είναι σωστά και νιώθεις ότι βρίσκονται εκεί που πρέπει. Ο παράξενος και χλωμός κόσμος του παιχνιδιού, τα τοπία, οι μεγαλιθικές κατασκευές, ο ίδιος ο πρωταγωνιστής, ο Wander, και το καλύτερο άλογο που εμφανίστηκε ποτέ σε videogame, o Agro, οι αντίπαλοί μας, οι Κολοσσοί, ο σχεδιασμός αυτών και το animation. Όλα είναι εδώ, όπως τα θυμόμαστε (και καλύτερα), σωστά “κουρδισμένα” και τοποθετημένα όπως τα είχαμε παγιώσει ως σπουδαίες αναμνήσεις μέσα στο μυαλό μας πίσω στο 2006.

Για όσους δεν τυγχάνει να γνωρίζουν τι εστί Shadow of the Colossus, θα πούμε απλά ότι είναι ένα action-adventure παιχνίδι, στο οποίο ο πρωταγωνιστής, ένας νεαρός ονοματι “Wander”, ταξιδεύει σε ένα μυστηριώδες βασίλειο με σκοπό να αναστήσει την αγαπημένη του. Όταν φτάνει εκεί, μια θεότητα του λέει ότι μπορεί να πραγματοποιήσει την ευχή του, όμως πρώτα ο Wander πρέπει να ολοκληρώσει μια δύσκολη αποστολή: να σκοτώσει 16 γιγάντια πλάσματα, 16 Κολοσσούς, που βρίσκονται διάσπαρτοι στον ανοιχτό κόσμο του παιχνιδιού. Αν το πράξει αυτό επιτυχώς, τότε η κοπέλα θα ζήσει ξανά.

Ωστόσο, οι ιδιαιτερότητες του τίτλου είναι πολλές καθιστώντας το έτσι ως μια μοναδική προσθήκη στην ιστορία του μέσου. Για παράδειγμα, οι μοναδικοί εχθροί μας στο παιχνίδι είναι οι εν λόγω 16 Κολοσσοί. Τίποτε άλλο δεν εμφανίζεται στο διάβα μας καθώς αναζητούμε τη θέση του καθενός, κανενός είδους μάχη δεν υπάρχει εδώ. Το μόνο που έχουμε να κάνουμε, είναι να καβαλήσουμε το άτι μας, να καλπάσουμε προς το σημείο του χάρτη που μας υποδεικνύει κάθε φορά η λάμψη του σπαθιού μας και, αφού ανακαλύψουμε την τοποθεσία του εκάστοτε Κολοσσού, να μελετήσουμε το περιβάλλον για να βρούμε τρόπο να ανέβουμε στο σώμα του, να μείνουμε κρατημένοι επάνω του για να του καταφέρουμε χτυπήματα στα “vitals”, τα ευαίσθητα σημεία του, και να τον ρίξουμε.

Η τόσο απλή αυτή ιδέα πασπαλίζεται με ένα ιδιοφυές gameplay design προσέγγισης της μάχης για κάθε κολοσσό, μια τέλεια, απόκοσμη ατμόσφαιρα, ένα μνημειώδες soundtrack από τον Kow Otani και, σε αυτή την έκδοση, με γραφικά και γενικότερη τεχνολογία που εξυψώνουν αυτό το θαύμα των videogames σε νέα επίπεδα. Πραγματικά, η δουλειά της BluePoint είναι άξια συγχαρητηρίων. Το ανανεωμένο μοντέλο χειρισμού προσφέρει μια σχετική ευκολία σε σχέση με το αρχικό παιχνίδι, ωστόσο διαθέσιμο είναι και το “κλασικό” μοντέλο για όσους θέλουν μια παραπάνω πρόκληση. Ο ενιαίος κόσμος του παιχνιδιού είναι ένα τεχνολογικό επίτευγμα και έτη φωτός μπροστά από την έκδοση του PS2.

Στο PS4 Pro το παιχνίδι αποδίδει δυναμική 4K ανάλυση στα 30 fps, αλλά όταν γυρνάμε στην επιλογή “performance”, που ρίχνει την ανάλυση σε Full HD και ανεβάζει το frame rate στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο, η εμπειρία αγγίζει νέα επίπεδα. Σε αυτό το mode το platforming και οι μάχες με τους Κολοσσούς έχουν μια τόσο γλυκιά ροή, που δύσκολα θα μπορέσει πια να επιστρέψει κάποιος στην παλιά έκδοση. Οι φωτισμοί, τα textures, οι ήχοι, τα χρώματα, όλα λειτουργούν τέλεια, συνθέτοντας μια μοναδικής ομορφιάς εικόνα. Και όλα αυτά απεικονίζονται και κυλούν νεράκι, χωρίς το παραμικρό τεχνικό πρόβλημα (πέρα από κάποιες ατασθαλίες της κάμερας σε ελάχιστα σημεία). Να πούμε εδώ ότι στο “base” PS4 το παιχνίδι τρέχει επίσης άριστα, σε ανάλυση 1080p και στα 30 fps.

Εκτός αυτών, η BluePoint έχει προσθέσει Time Attack mode, που ξεκλειδώνει μετά το πέρας του πρώτου playthrough, Photo Mode για τους ανήσυχους “καλλιτέχνες” (μπορείτε να φανταστείτε τι screenshots θα μπορέσετε να δημιουργήσετε σε αυτό το παιχνίδι) και πολλά in-game χρωματικά φίλτρα, με κάποια από αυτά να φέρνουν το παιχνίδι πιο κοντά στη “sepia” αισθητική του πρωτότυπου και άλλα να αλλάζουν εντελώς την ατμόσφαιρα (όπως το Night mode). 

Δεν υπάρχει λόγος να πούμε περισσότερα. Το Shadow of the Colossus για το PS4 είναι αυτό που ελπίζαμε ότι θα ήταν, δηλαδή, ένα remake πιστό στο αρχικό παιχνίδι, με απόλυτο σεβασμό στη δουλειά της Team Ico, που διατηρεί στο μέγιστο βαθμό όλα εκείνα τα στοιχεία που καθιστούσαν το έργο του Fumito Ueda ως τόσο πρωτοποριακό, συγκινητικό, μεγαλειώδες και σημαντικό για τα videogames. Δεν έχει καμία σημασία αν δεν έχετε παρελθόν με το παιχνίδι ή αν το έχετε παίξει και το έχετε ολοκληρώσει 1 ή 101 φορές. Η νέα έκδοση είναι ένα επίτευγμα, το Shadow of the Colossus -έτσι και αλλιώς, σε κάθε του έκδοση- είναι ένα μεγαλειώδες έργο που σπάνια προσφέρει η βιομηχανία αυτή. Και τώρα, δίνεται μια νέα ευκαιρία να το δούμε, καλύτερο από ποτέ. Μια ευκαιρία που κανείς δεν πρέπει να χάσει.

Το παιχνίδι δοκιμάστηκε σε PS4 Pro.


 

Exit mobile version