Rainbow Skies

Grinding through the skies.

Το Rainbow Moon, όταν κυκλοφόρησε το 2012, σίγουρα δεν ανακάλυψε τον τροχό για το είδος των tactical, turn-based RPGs, ωστόσο το εγχείρημα της SideQuest Studios δημιούργησε ένα απλοϊκό και ταυτόχρονα εθιστικό σύστημα μάχης, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα γρήγορες μάχες για το είδος, ενώ τα δύο ισχυρά θεμέλια του τίτλου ήταν το πλούσιο περιεχόμενο, το οποίο συνοδευόταν από άφθονο grinding. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός οδηγούσε αναπόφευκτα σε αρκετές ώρες ενασχόλησης με τον τίτλο.

Τώρα, έξι χρόνια μετά, το Rainbow Skies είναι πλέον διαθέσιμο, οπότε ας δούμε τι καινούριο προσφέρει, και ταυτόχρονα ποιες αλλαγές φέρνει σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η ιστορία του τίτλου μάς βρίσκει σε ένα ιπτάμενο, μηχανικό νησί, όπου ο ήρωάς μας αναμένει με αγωνία να λάβει μέρος στην εξέταση της εκπαίδευσής του ενάντια σε διάφορα τέρατα. Ωστόσο, λόγω της ανυπομονησίας και της νευρικής του φύσης (όπως συνήθως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις), ο ήρωάς μας, μαζί με τον εξεταστή και φίλο του, πέφτουν από το νησί, και με την πτώση τους βρίσκονται στην τελετή δέσμευσης που πραγματοποιεί η ερασιτέχνης μάγισσα Ashly.

Σε εκείνο το σημείο η Ashly δεσμεύει κατά λάθος τους δύο ήρωες, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα αυτή η νέα τριάδα διαφορετικών ηρώων να μην μπορει να χωρίσει. Οπότε, ο σκοπός του παιχνιδιού και των ηρώων είναι να ταξιδέψουν στον κόσμο, ώστε να βρουν ένα ξόρκι που θα επιλύσει αυτή τη δέσμευση. Όπως καταλαβαίνετε, για ακόμη μια φορά το σενάριο δεν είναι το δυνατό χαρακτηριστικό του τίτλου, απλά υπάρχει ώστε να δώσει ένα κίνητρο για την περιπέτεια που θα ζήσουν οι ήρωές μας.

Το δυνατό χαρακτηριστικό του Rainbow Skies παραμένει το απλοϊκό και εθιστικό σύστημα μάχης, το οποίο δεν έχει αλλάξει και πάρα πολύ από την εποχή του Rainbow Moon. Οι μάχες στο Rainbow Skies πραγματοποιούνται με δύο τρόπους. Ο ένας είναι να “πέσουμε” επάνω στον εχθρό, ενώ ο άλλος τρόπος είναι η επιλογή να συμμετέχουμε σε τυχαίες μάχες (random encounters). Το πεδίο της μάχης είναι ένας γνώριμος μικρός χώρος, που δεν έχει υψομετρικές διαφορές (isometric grid), στον οποίο παρουσιάζονται οι φιλικές και εχθρικές μονάδες. Παράλληλα, αποτυπώνεται και η μπάρα που προβάλλει τη σειρά προτεραιότητας της κάθε μονάδας. Το σύστημα μάχης είναι απλό, αφού ανάλογα με την ταχύτητα της κάθε μονάδας, επηρεάζεται η προτεραιότητα για το ποια μονάδα θα εκτελέσει την πρώτη κίνηση.

Όταν έρθει εκείνη η στιγμή, ο κάθε χαρακτήρας χρησιμοποιεί τους πόντους δράσης (action points) που έχει, τους οποίους καταναλώνει είτε για να προσεγγίσει τον αντίπαλο, είτε για να επιτεθεί, είτε για να χρησιμοποιήσει αντικείμενο κ.ο.κ. Κατά τη διάρκεια των συγκρούσεων (από τις πρώτες κιόλας μάχες) του παιχνιδιού, την επανεμφάνισή του κάνει ένα γνώριμο χαρακτηριστικό, το οποίο φαίνεται πως το Rainbow Skies κληρονόμησε από τον προκάτοχό του. Αυτό είναι το χαρακτηριστικό του grinding, το οποίο για ακόμη μια φορά είναι πρωταγωνιστής για την πρόοδό μας στο παιχνίδι.

Αυτό γίνεται αντιληπτό από τη στιγμή που οι ειδικές ικανότητες του κάθε χαρακτήρα κάνουν πολύ μικρότερη ζημιά από ό,τι οι φυσικές (melee) επιθέσεις που πραγματοποιούμε, οπότε εκεί το ίδιο το παιχνίδι ενημερώνει τον παίκτη πως, εκτός από τα χρήματα και τα επίπεδα που χρειάζονται οι ήρωές μας, απαραίτητο υλικό είναι και οι πέτρες ικανότητας (skill stones), οι οποίες ενισχύουν διάφορα στατιστικά (επίθεση, άμυνα, τύχη, ευστοχία κ.α). Αυτές οι πέτρες είναι σπάνιες, που σημαίνει ότι πρέπει να εμπλακούμε σε αρκετές μάχες ώστε να κάνουν την εμφάνισή τους ως ανταμοιβή. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό, το οποίο επίσης κάνει την επανεμφάνισή του από το Rainbow Moon στην αρχή του τίτλου, είναι η διαχείριση αντικειμένων, δηλαδή έχουμε και πάλι υπολογισμένο χώρο (όριο στην κάθε κατηγορία εξοπλισμού, αντικειμένων ίασης κ.α) που μπορει να δεσμευτεί για τα αντικείμενα, που έχει ως αποτέλεσμα να είμαστε αντιμέτωποι με τη γνώριμη διαδικασία “άνοιξε/ κλείσε το μενού”.

Επίσης, αν και οι μάχες ξεκινούν με απλοϊκό ρυθμό, στη συνέχεια το παιχνίδι παρουσιάζει difficulty spikes, που έχει ως αποτέλεσμα ο παίκτης να μην είναι προετοιμασμένος για τις προκλήσεις. Συνεπώς, θα χρειαστεί για ακόμη μια φορά να καταφύγει στην οικεία οδό του grinding. Με αυτή την οδό συνορεύει και η νέα λειτουργία του παιχνιδιού, η οποία είναι η διαδικασία του Monster Taming. Η διαδικασία αυτή στην αρχή φαίνεται ενδιαφέρουσα, εφόσον το παιχνίδι την παρουσιάζει ως “Τα τέρατα θα βρίσκονται στο πλευρό των ηρώων μας μέσα από το Monster Taming”. Ωστόσο, η λειτουργία του μηχανισμού βασίζεται για ακόμη μια φορά… στο grinding.

Συγκεκριμένα, το πρώτο στάδιο είναι να πάρουμε ένα αυγό. Αλλά για να αποκτήσουμε το αυγό από το τέρας που επιθυμούμε, πρέπει να νικήσουμε το εν λόγω τέρας δεκάδες φορές. Εφόσον αποκτήσουμε το αυγό, περνάμε στο δεύτερο στάδιο, το οποίο είναι να εκκολαφθεί το αυγό. Αυτή η διαδικασία απαιτεί να αφήσουμε το αυγό στα ασφαλή χεριά του Tamer, ώστε εμείς να πραγματοποιήσουμε συγκεκριμένο αριθμό μαχών για να αποκτήσουμε το τέρας μας. Εν συνεχεία, φτάνουμε στο τελευταίο στάδιο, το οποίο είναι η ενδυνάμωση του τέρατός μας. Εκεί μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις σπάνιες skill stones (τις οποίες χρησιμοποιούμε και στους χαρακτήρες μας) για την ενίσχυση των στατιστικών του. Οπότε, για ακόμη μια φορά θα χρειαστεί να εμπλακούμε σε μάχες ώστε να βρούμε τις πέτρες ικανοτήτων.

Επιπλέον, για να αλλάξει η δυσκολία του παιχνιδιού, πρέπει να επιλέξουμε την αλλαγή και μετά να πραγματοποιήσουμε συγκεκριμένο αριθμό μαχών, ώστε να ολοκληρωθεί αυτή η αλλαγή δυσκολίας. Όπως προείπαμε, η grinding φύση του τίτλου γίνεται αντιληπτή πολύ γρήγορα, η οποία δυστυχώς δεν αποφεύγεται εφόσον οι οικονομικοί πόροι, οι πέτρες ικανότητας και διάφορα επιπλέον χαρακτηριστικά, χρειάζονται υπερβολικά πολλές μάχες ώστε να πραγματοποιηθεί πρόοδος στο παιχνίδι. Από εκεί και περά, υφίσταται το dungeon crawler χαρακτηριστικό, όπου περιπλανώμαστε σε διάφορα μπουντρούμια για να ανακαλύψουμε αντικείμενα ή να ολοκληρώσουμε άφθονα fetch/ kill side quests. Αυτό το χαρακτηριστικό, σε συνδυασμό με όλα τα παραπάνω, προσφέρει πλούσιο περιεχόμενο στον τίτλο για πολλές ώρες ενασχόλησης.

Εν κατακλείδι, το Rainbow Skies, με το άφθονο περιεχόμενο το όμορφο εικαστικό του και το ενδιαφέρον σύστημα μάχης, σίγουρα θα τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού που γοητεύτηκε από τον πρώτο τίτλο της SideQuest Studios. Αντιθέτως, το κοινό που κουράστηκε από το design και τη λογική του Rainbow Moon και δεν αντέχει το έντονο grinding, δύσκολα θα βρει κάτι που θα τον κερδίσει στο νέο τίτλο των Γερμανών.

Το review βασίστηκε στην έκδοση του παιχνιδιού για το PS4.


 

Exit mobile version