No Man’s Sky NEXT – Εντυπώσεις

Επανακύκλωση.

Η επιστροφή στο No Man’s Sky ήταν αναπόφευκτη. Λίγο η πρωτότυπη φύση του παιχνιδιού, λίγο ο ιδιαίτερος εικαστικός του τομέας, λίγο οι ανεκπλήρωτες υποσχέσεις, λίγο οι προσδοκίες που έμειναν κούφιες κι ανεκπλήρωτες… Όλα αυτά μαζί άφηναν την αίσθηση ότι κατά βάθος πρόκειται για έναν καλό κι ενδιαφέροντα τίτλο, του οποίου τις αρετές δεν κατάφερε ο κάθε παίκτης να ανακαλύψει, να ξεκλειδώσει να καρπωθεί. Προϊόντος χρόνου, η επιθυμία για επιστροφή μεγάλωνε και μαζί της η τάση να δοθεί στον ιδιαίτερο τίτλο μια δεύτερη ευκαιρία.

Όμως η επιστροφή δε γινόταν. Λογικό, αν σκεφτεί κανείς ότι στον ενδιάμεσο χρόνο εμφανίστηκαν πολλοί αξιόλογοι τίτλοι που άξιζαν όσο χρόνο ενασχόλησης τους αναλογούσε. Λογικό επίσης, αν αναλογιστεί (αυτός ο ίδιος) κανείς ότι υποσυνείδητα, η μενταλιτέ του παίκτη δεν ήθελε να επιστρέψει αυτός στον άδειο, ψυχρό κι αφιλόξενο κόσμο του παιχνιδιού. Οι αρετές μπορεί όντως να υπήρχαν εκεί, ποιος όμως ήταν διατεθειμένος να ψάξει στα τυφλά για να τις βρει;

Ίσως αυτές οι σκέψεις απασχόλησαν και τον δημιουργό του παιχνιδιού, ο οποίος πονώντας το ιδιαίτερο κατασκεύασμά του, ήθελε να φέρει τον κόσμο ξανά πίσω και να τον πείσει να το ξαναπιάσει στα χέρια του κι ενδεχομένως – τελικά – να το αγαπήσει. Έτσι έδωσε την αφορμή για μια τέτοια επιστροφή και δημιούργησε ένα μαζικό patch που διόρθωνε πάρα πολλά προβλήματα και άλλαζε στην ουσία το παιχνίδι. Το ονόμασε και NEXT, με την ελπίδα ότι αφήνει πίσω του το κακό ξεκίνημα και το άσχημο παρελθόν κι ότι πλέον κινείται σε ένα διαφορετικό και καλύτερο παρόν.

Όποιος ασχοληθεί μαζί του θα διαπιστώσει τα παραπάνω λεγόμενα από τα πρώτα μόλις λεπτά. Αρκεί, βέβαια, να έχει παίξει τον αρχικό τίτλο και να έχει πρόσφατη την εικόνα του παιχνιδιού στο μυαλό του, αλλιώς κινδυνεύει να μην καταλάβει καμία διαφορά. Όλοι όμως, πρέπει πρώτα – πρώτα να ξεδιαλύνουμε τι είδους παιχνίδι είναι αυτό τέλος πάντων. Τι έρχεται να προσφέρει και να προσθέσει στον μακρύ κατάλογο των Space… sims. Είναι ένα space sim, όπου ο παίκτης κινείται με άνεση ανάμεσα σε αστέρια και πολιτισμούς, γεύεται ένα κάποιο lore και καταλήγει να πρωταγωνιστεί σε ένα κοσμικό – μεσσιανικό plot διανθισμένο με space battles που θα ζήλευε και το Hollywood;

H απάντηση είναι κατηγορηματικά “όχι” εξαιτίας μιας και μόνο λέξης στην παραπάνω πρόταση: τη λέξη “άνετα” (εδώ θα βρείτε το αρχικό review μας για το παιχνίδι). Όλα τα υπόλοιπα μπορούν να συμβούν. Δεν είναι δεδομένα, είναι πιθανά – κι αυτό γιατί η ελευθερία κινήσεων είναι απόλυτη κι ότι η εμπειρία που καθενός εξαρτάται από τις επιλογές του στο παιχνίδι. Πολλά μπορούν να γίνουν πλέον: μπορείτε να στήσετε ομάδες με φίλους ή ξένους για την κατάκτηση των μυστικών του διαστήματος. Μπορείτε να ναυπηγήσετε στόλους και να εξερευνήσετε αμέτρητα μυστικά.

Η εξερεύνηση δε θα σας κάνει να νιώθετε πλέον ναυαγός στο διάστημα. Οι μέρες της ερημιάς μοιάζουν να έχουν τελειώσει. Οι σταθμοί έχουν πιο πολλά να πουν και να δώσουν και οι “ουρανοί” δεν είναι πλέον άδειοι από πολιτισμό. Επιπλέον, δημιουργείται η αίσθηση ότι κάτι κινεί όλα αυτά τα γεγονότα από το παρασκήνιο, καθώς και το ίδιο το σενάριο του παιχνιδιού έχει αναβαθμιστεί. Εν ολίγοις, το παιχνίδι είναι πιο ζωντανό κι ενδιαφέρον κι οι εντυπώσεις είναι θετικές. Μη γελιέστε όμως! Δεν πρόκειται για κανένα Wing Commander, Freelancer ή Elite/ Frontier κι όλα αυτά εξαιτίας εκείνης της ρημάδας της λέξης: “άνετα”.

Όσοι είχαν ασχοληθεί στο παρελθόν με τον τίτλο θα θυμούνται ίσως ότι ο κορμός του gameplay είναι το crafting. Δε μπορεί να κινηθεί οτιδήποτε στην επιφάνεια ή στο διάστημα δίχως τη συνεχή συλλογή υλικών και την κατασκευή ανάλογων εξαρτημάτων. Ε, αυτό το στοιχείο έχει αυξηθεί εις την νιοστή. Κάθε 3-4 λεπτά περιήγησης σε έναν σχετικά φιλόξενο πλανήτη, οφείλει ο παίκτης να συλλέξει υλικά που θα του εξασφαλίσουν τη συνέχιση της επιβίωσής του. Υλικά για την προστασία από θερμότητα, υλικά για το σύστημα οξυγόνου, υλικά για το πολυεργαλείο… Στο δε διάστημα η κατάσταση είναι παρόμοια: τελειώνει το καύσιμο για παράδειγμα; Σταματήστε ό,τι κάνατε και ψάξτε τους κατάλληλους αστεροειδείς για mining.

Όλα αυτά φέρνουν το crafting στο όριό του και το μετατρέπουν σε survival. Αν αγνοήσετε τις επιταγές των διαφόρων συστημάτων, πολύ απλά θα πεθάνετε – με όποιες συνέπειες επιφέρει αυτό. Δεν πρόκειται για τυχαίο σύμπτωμα του gameplay αλλά για επιτηδευμένο feature, μιας και πάνω σε αυτό έχει οικοδομηθεί και το νέο σύστημα με τα επίπεδα δυσκολίας του παιχνιδιού: normal, survival, permadeath καθώς και free crafting, για όσους θέλουν να βγάλουν το δημιουργό από μέσα τους. Είναι φανερό ότι ουδέποτε ο δημιουργός ήθελε να καταστήσει το παιχνίδι ως μια fun και casual εμπειρία.

Για κάθε τι που θα καταφέρετε στο παιχνίδι, για κάθε milestone που θα περάσετε, θα ιδρώσετε. Θα μοχθήσετε. Ενδεχομένως να φανεί και ως grinding σε κάποιες περιπτώσεις, πάντως, πέρα από κάθε αμφιβολία, δε θα παίξετε ένα casual space sim. Crafting, survival και προσεκτικές κινήσεις στο – όχι πλέον άδειο – διάστημα αποτελούν το μενού αυτού του τίτλου. Το αν, βέβαια, αυτό αποτελούσε το αρχικό όραμα του δημιουργού, με τις μεγάλες υποσχέσεις και τις εντυπωσιακές δηλώσεις, δεν το ξέρει κανείς παρά μόνο ο ίδιος.

Όμως, όπως και να’ χει, αυτή είναι η εικόνα του No Man’s Sky NEXT – και δεν είναι εύκολο να τη σχηματίσετε. Όσοι όμως ψάχνατε λόγο για μια δεύτερη (ή ίσως και πρώτη) επίσκεψη στον ιδιαίτερο κόσμο του, έχετε μια ωραιότατη αφορμή για να το κάνετε. Λόγος ανησυχίας δεν υπάρχει. Ακόμα κι αν κάποια features πάλι αντιμετωπιστούν με αρνητισμό, το παιχνίδι (κι ο δημιουργός του) είναι συνηθισμένοι στο bashing και όλο και κάποιο νέο update θα δημιουργηθεί που να αλλάζει το παιχνίδι στα μέτρα και τις απαιτήσεις του κοινού.


 

Exit mobile version