Η εξαγορά της Bethesda Softworks από τη Microsoft πριν από περίπου ένα μήνα αποτέλεσε, αναμφισβήτητα, τη μεγαλύτερη επιχειρηματική κίνηση των τελευταίων ετών στο χώρο του gaming. Ωστόσο, το μεγάλο ερώτημα που απορρέει από την εν λόγω εξαγορά είναι αν υπάρξει κάποιος περιορισμός, που θα αφορά στις υποστηριζόμενες πλατφόρμες των μελλοντικών παιχνιδιών της Bethesda. Κοινώς, αν αυτά πρόκειται να τεθούν υπό αποκλειστική διάθεση στην πλατφόρμα του Xbox.
Σε νέα συνέντευξη που παραχώρησε στο Kotaku, ο Phil Spencer, επικεφαλής του Xbox, ερωτηθής σχετικά με την πιθανή εφαρμογή αποκλειστικής διάθεσης των εν λόγω παιχνιδιών στο Xbox, και κατά πόσο αυτό θα συντελούσε στην ανάκτηση των εξόδων τους από την απόκτηση της Bethesda, εκείνος αποκρίθηκε: “Αυτή η συμφωνία δεν έγινε για να απομακρύνει τα παιχνίδια από μία άλλη βάση παικτών. Πουθενά, στην τεκμηρίωση που δημιουργήσαμε, δεν συμπεριλάβαμε το πώς θα εμποδίσουμε άλλους παίκτες από να παίζουν αυτά τα παιχνίδια. Θέλουμε περισσότερα άτομα να παίζουν παιχνίδια, και όχι λιγότερα άτομα να μπορούν να ασχολούνται με αυτά.”
Εν συνεχεία, προσθέτει: “Δεν χρειάζεται να μεταφέρω αυτά τα παιχνίδια σε οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα εκτός από αυτές που υποστηρίζουμε, προκειμένου να κάνουμε τη συμφωνία μας να δουλέψει για εμάς. Ό,τι κι αν συνεπάγεται από αυτό.”
Η αλήθεια είναι πως οι παραπάνω δηλώσεις του Phil Spencer δεν αποτέλεσαν κάτι συγκεκριμένο επάνω στο θέμα, αλλά περισσότερο έγινε ξεκάθαρο πως η συμφωνία τους είναι βιώσιμη για την ίδια τη Microsoft, ακόμα κι αν οι μελλοντικοί τίτλοι της Bethesda δεν κυκλοφορήσουν σε κονσόλες της Sony και της Nintendo, επιλέγοντας (με βάση αυτό το πιθανό σενάριο) στρατηγική αποκλειστικής διάθεσης στην πλατφόρμα του Xbox. Ειδικότερα, αναφέρθηκε στην περίπτωση του Elder Scrolls, ισχυριζόμενος πως η διάθεση του εν λόγω franchise στο PlayStation δεν αποτελεί απαραίτητη συνθήκη για την ανάκτηση του κόστους από την πρόσφατη απόκτηση της εταιρείας. Ωστόσο, κάθε παιχνίδι θα αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση και οι υποστηριζόμενες πλατφόρμες της διάθεσής του θα ορίζονται εντελώς αυτόνομα, καθώς θα ακολουθείται από την εταιρεία μία στρατηγική κατά περίπτωση.
Επιπροσθέτως, ο Phil Spencer αναφέρθηκε και στα πλάνα της εταιρείας να επεκτείνει ακόμα περισσότερο το Game Pass, δηλώνοντας ότι μέσα στα ερχόμενα χρόνια, οι κάτοχοι Xbox One θα έχουν πρόσβαση στα παιχνίδια του Xbox Series X/ S, κάνοντάς τα streaming απευθείας μέσα από την κονσόλα τους.