God of War: Στα (gaming) μονοπάτια των θεών

Όλα ξεκίνησαν πριν από 17 περίπου χρόνια, όταν το αρχικό God of War κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2005 στο PlayStation 2. Από τότε δεν χρειάστηκαν πολλά παρά η δημιουργικότητα που αποπνέει το ταλαντούχο Santa Monica Studio της Sony και το απαιτούμενο χρονικό διάστημα ώστε να μπορέσει η εν λόγω αμερικανική ομάδα να αποδείξει έμπρακτα την αξία της, αναπτύσσοντας ένα από τα πιο εμβληματικά franchises σε ολόκληρη την ιστορία του PlayStation, ίσως και γενικότερα στο χώρο του gaming.

Με αφορμή, λοιπόν, και την άκρως αναμενόμενη, επερχόμενη κυκλοφορία του God of War Ragnarök, αποφασίσαμε να κάνουμε μία ανασκόπηση στην ιστορία αυτού του franchise, αναφέροντας ορισμένα βασικά στοιχεία από τη διαδικασία της ανάπτυξης, αλλά και της ιστορίας (lore) από κάθε κύριο τίτλο που έχουμε δει μέχρι σήμερα (εκτός των Chains of Olympus και Ghost of Sparta του PSP).

Η αρχή έγινε το 2005, όπως προαναφέραμε, με την κυκλοφορία του αρχικού τίτλου, η ανάπτυξη του οποίου ξεκίνησε το 2002 -όταν το Santa Monica Studio είχε κυκλοφορήσει το πρώτο του παιχνίδι (Kinetica), από το οποίο δανείστηκε και την μηχανή γραφικών την Kinetica Engine- και αποκαλύφθηκε στο κοινό το 2004. Στο τιμόνι της ανάπτυξής του ως Game Director βρισκόταν ο Dave Jaffe, που σύμφωνα με τον ίδιο, η ιδέα για τη δημιουργία του παιχνιδιού ήταν δική του, όντας εν μέρει εμπνευσμένος από το Onimusha της Capcom, το οποίο και στόχευε να προσεγγίσει υπό μία διαφορετική οπτική, στημένο γύρω από το σκηνικό της Ελληνικής Μυθολογίας. Στοιχεία εκείνης της έμπνευσής του αποτέλεσαν επίσης και ορισμένες κυκλοφορίες της έβδομης τέχνης, όπως οι ταινίες Clash of the Titans, Raiders of the Lost Ark και (σχεδιαστικά) Gladiator.

Το παιχνίδι χαρακτηρίστηκε από την ίδια την ομάδα ως μία μίξη μεταξύ Devil May Cry και Ico, αναφορικά με τη δράση στο gameplay και την επίλυση των περιβαλλοντικών γρίφων αντίστοιχα. Μάλιστα, βασικό χαρακτηριστικό στο ξεκίνημα της ανάπτυξης του God of War αποτέλεσε η ελευθερία που είχε η ομάδα να αναλύσει και έπειτα να τροποποιήσει τους μύθους της Αρχαίας Ελλάδας ανάλογα με τις ανάγκες της, ώστε να συγκεντρωθούν στο τέλος οι καλύτερες πτυχές της για τον σχεδιασμό της ιστορίας και του εικαστικού τμήματός του.

Όσον αφορά στην ιστορία του πρώτου God of War, ο Σπαρτιάτης στρατηγός και πρωταγωνιστής ολόκληρης της σειράς, ονόματι Kratos, ακολουθώντας μία επεκτατική πολιτική για την πατρίδα του, έκανε μία πληθώρα από πολέμους, κατακτώντας κάθε φορά νέες πόλεις στο όνομα της Σπάρτης. Σε μία από τις μάχες του, όμως, ο Σπαρτιατικός στρατός ήρθε αντιμέτωπος με τους Βαρβάρους και η εξέλιξη του πολέμου δεν φαινόταν να είναι προς όφελος της Σπάρτης. Τότε, όταν ο Kratos συνειδητοποίησε τη σοβαρότητα της κατάστασης, και λίγο πριν χάσει τη ζωή του από τον αρχηγό των Βαρβάρων, επικαλείται την βοήθεια του Άρη, του Θεού του Πολέμου, για να σώσει τον ίδιο και τους συμπολεμιστές του με αντάλλαγμα τη ζωή του.

Όπως κι έγινε. Σύντομα, όμως, ο Kratos θα στραφεί εναντίον του αφέντη του, καθώς, στην προσπάθειά του να δημιουργήσει τον απόλυτο πολεμιστή, εκείνος ξεγελάει τον Kratos με αποτέλεσμα να σκοτώσει τη γυναίκα και την κόρη του, με τις στάχτες των οποίων κάλυψε την επιφάνεια του σώματός του και φρόντισε να έχει συνεχώς οράματα από αυτήν του την πράξη για να θυμάται την “υπέρτατη θυσία” που είχε διαπράξει, δημιουργώντας έτσι το περίφημο “Ghost of Sparta”.

Όντας υπηρέτης των Θεών για 10 ολόκληρα χρόνια, ζητώντας τη συγχώρεσή τους και να βάλουν ένα τέλος στα εν λόγω οράματα που του στοίχειωναν τη ζωή, ο Kratos ξεκινάει ένα ταξίδι με τη βοήθεια της θεάς Αθηνάς, στο τέλος του οποίου βρίσκει το Κουτί της Πανδώρας και εν τέλει σκοτώνει τον Άρη. Λίγο πριν την εμφάνιση των τίτλων τέλους, ο πρωταγωνιστής μας ανεβαίνει στον Όλυμπο και γίνεται ο νέος Θεός του Πολέμου, ενώ με το πέρας αυτών έχουμε ήδη ένα tease για το τότε επερχόμενο sequel με τη φράση “Kratos Will Return”.

Ένα χρόνο αργότερα και η επίσημη αποκάλυψη για το God of War II στην GDC 2006 αποτελούσε ήδη γεγονός. Ο David Jaffe, δημιουργός της σειράς και του πρώτου παιχνιδιού, αφήνει τη θέση του Game Director, με τα ηνία του εν λόγω project να αναλαμβάνει ο Cory Barlog, ο οποίος εκτελούσε χρέη Lead Animator στην ανάπτυξη του πρώτου μέρους. Η Kinetica Engine επιστρέφει κι εδώ, προσφέροντας ένα ακόμα πιο όμορφο αποτέλεσμα στο μάτι, με το God of War II να αποτελεί εκ του αποτελέσματος έναν από τους πιο όμορφους τίτλους του PlayStation 2.

Σχετικά με την κυκλοφορία του παιχνιδιού τον Μάρτιο του 2007, και συγκεκριμένα τέσσερις μήνες πριν το λανσάρισμα του PlayStation 3, οι Barlog και Jaffe είχαν αναφέρει πως το παιχνίδι θα κυκλοφορούσε όντως στο PlayStation 2 και όχι στο PlayStation 3 χάρη στην τεράστια εγκατεστημένη βάση της κονσόλας, η οποία θα ήθελε να το έχει στα χέρια της μόλις γίνει έτοιμο, ενώ ο Barlog επιβεβαίωσε πως θα είναι playable και στην τότε νέα κονσόλα, χάρη στη λειτουργία “backward compatibility”.

Ιστορικά, ο νέος τίτλος συνεχίζει από εκεί που μας είχε αφήσει το πρώτο παιχνίδι. Μάλιστα, οι Barlog και Jaffe δεν έβλεπαν τόσο το God of War II ως sequel, με την έννοια του αυτόνομου παιχνιδιού, αλλά περισσότερο ως μία ενιαία, φυσική συνέχεια του πρώτου. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο δεν ήθελαν αρχικά να συμπεριλάβουν στον τίτλο το “II”, αλλά ταυτόχρονα θα θεωρούνταν μέγα λάθος το εν λόγω παιχνίδι να παραπέμπει εκ του ονόματος σε κάποιο expansion του αρχικού.

Συνεχίζοντας με το God of War II, λοιπόν, συναντάμε κατά τη διάρκειά του νέα πλάσματα και χαρακτήρες από την Ελληνική Μυθολογία, ενώ περισσότερα Boss Fights έχουν κάνει την εμφάνισή τους επίσης. Όντας, πλέον, ο νέος Θεός του Πολέμου, η αφοσίωση του Kratos επέστρεψε πίσω στην παλιά του αγάπη για την πατρίδα και στην προσπάθειά του να κάνει τη Σπάρτη μία τεράστια και ανίκητη δύναμη. Όμως βρίσκει εμπόδιο τον Δία στα σχέδιά του, καθώς αυτός παρατηρούσε μεν τη Σπάρτη ως μία σταθερά ανερχόμενη δύναμη, αλλά επομένως και ως μία κατάσταση που χρίζει επέμβασης από τον ίδιο για ευνόητους λόγους.

Έτσι, ο αρχηγός των Θεών αποφασίζει να κοροϊδέψει τον Kratos και την κατάλληλη στιγμή εμφανίζεται και τον στέλνει στον Κάτω Κόσμο με συνοπτικές διαδικασίες. Εν τω μεταξύ, σε αυτή την διαδικασία αποφασίζει να παρέμβει και η Γαία, Μητέρα των Τιτάνων, η οποία, σώζοντάς τον, τον καθοδηγεί να βρει τις Sister of Fates για να εμποδίσει τον θάνατό του από τα χέρια του Δία.

Το σχέδιό τους πετυχαίνει, ο Kratos γυρίζει τον χρόνο πίσω στην κρίσιμη στιγμή του θανάτου του, παρεμβαίνει και ξεκινάει η μάχη με τον Δία, τον νικάει χρησιμοποιώντας ένα τέχνασμα και όντας έτοιμος να του δώσει το τελικό χτύπημα, η Αθηνά παρεμβαίνει θυσιάζοντας τη ζωή της για να σώσει τον Δία και κατ’ επέκταση να διασφαλίσει την κυριαρχία του Ολύμπου. Όντας, όμως αποφασισμένος να θέσει ένα τέλος οριστικά αυτή την φορά, ο Kratos επιστρέφει ξανά πίσω στον χρόνο, αλλά αυτήν τη φορά κατά τη διεξαγωγή του πολέμου μεταξύ Θεών και Τιτάνων (Great War).

Συμμαχεί με τους Τιτάνες λίγο πριν γνωρίζουν την ήττα τους από τους Θεούς και τους μεταφέρει στο παρόν, προσπαθώντας μαζί αυτή τη φορά να καταστρέψουν ολόκληρη την κυριαρχία των Θεών, με τους τίτλους τέλους να έρχονται καθώς ανεβαίνουν στον Όλυμπο για να πάρουν την πολυπόθητη εκδίκησή τους, ενώ συμπληρωματικά με την τελική φράση “The End Begins” μείναμε με το controller στα χέρια και με μία διάθεση για καταστροφή… ανεκπλήρωτη!

Το God of War III αποκαλύφθηκε στην E3 2008, αν και είχε γίνει λόγος γι’ αυτό από τον ίδιο τον Cory Barlog στα πλαίσια του launch event για το GoW II. Για τους πρώτους 8 μήνες της ανάπτυξής του, ο Barlog είχε αναλάβει τον ρόλο του Game Director και για αυτό το παιχνίδι, αλλά λίγο αργότερα αποχώρησε από το Santa Monica Studio για άλλες επαγγελματικές ευκαιρίες και η θέση του αναπληρώθηκε από τον Stig Asmussen, που είχε συμμετάσχει στην ανάπτυξη των προηγούμενων GoW (I & II) ως Lead Environment Artist και Art Director.

Αν και η μηχανή γραφικών που χρησιμοποιήθηκε στα προηγούμενα παιχνίδια επαναχρησιμοποιήθηκε και στο God of War III, ήταν κατά βάση αντικαταστημένη με νέα, καθώς στην πορεία της ανάπτυξής του οι προγραμματιστές προέβησαν στις απαιτούμενες ενέργειες, αντικαθιστώντας τα στοιχεία που αφορούσαν στο PlayStation 2 με εκείνα της τότε νέας κονσόλας.

Σύμφωνα με τον Asmussen, ένα από τα πιο κρίσιμα στάδια της ανάπτυξής του ήταν η σκηνή στην οποία ο Κράτος αποκεφαλίζει τον θεό Helios, που θα μπορούσε να χρειαστεί κι έναν ολόκληρο χρόνο για να ολοκληρωθεί, λόγω του τόσο ιδιαίτερα -αλλά παράλληλα και εσκεμμένα- υψηλού επιπέδου λεπτομέρειας, σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη ευελιξία που πρόσφερε το τότε νέο hardware στη δημιουργία χαρακτήρων και στην αλληλεπίδρασή τους με το περιβάλλον.

Όπως είχε αναφέρει ο Ben Diamand, Graphics Engineer, στο διάστημα των τελευταίων 8 μηνών της ανάπτυξης του παιχνιδιού πέτυχαν αρκετά σημαντικά πράγματα ως προς την αρτιότερη απεικόνισή του, όπως την προσθήκη MLAA (Morphological Anti-Aliasing), που βελτίωσε δραματικά το “τρέμουλο” και εξοικονόμησε σημαντικό πλήθος από frames που θυσιάζονταν με την μέχρι πρότινος απόδοση του παιχνιδιού. Επιπλέον, κατά την ίδια περίοδο, βελτιώσεις όπως τα depth-of-field, motion blur, αντανακλάσεις και διαθλάσεις είτε προστέθηκαν εξ ολοκλήρου είτε βελτιώθηκαν σημαντικά σε όρους ποιότητας και ομαλότητας κίνησης.

Έχοντας πλέον την πολυπόθητη συνέχεια στα χέρια μας, η εισαγωγή του God of War III δένει με το τέλος του προηγούμενου παιχνιδιού σαν δύο κομμάτια παζλ, ανεβάζοντάς μας κυριολεκτικά στους ουρανούς, όπου ο Kratos και οι Τιτάνες είναι αποφασισμένοι να βάλουν τέλος στην βασιλεία του Ολύμπου. Όντας, όμως, προετοιμασμένος γι’ αυτό, ο Δίας τους πετάει κάτω από τον Όλυμπο και επάνω στην ένταση της στιγμής αποκαλύπτεται η αλήθεια στα μάτια του πρωταγωνιστή μας.

Βλέπετε, οι Τιτάνες τον χρησιμοποίησαν απλά για να τους μεταφέρει από το παρελθόν στο παρόν για να αντιμετωπίσουν τον Δία σε μία νέα ευκαιρία, χωρίς να τον θεωρούν πραγματικά σύμμαχό τους. Στην συνέχεια, η Αθηνά αποκαλύπτεται με την μεταθανάτια, ανώτερή της μορφή, υποστηρίζοντας πως τώρα μπορεί να έχει καλύτερη επίγνωση της υφιστάμενης κατάστασης, δείχνοντας τον δρόμο στον Kratos προς το Flame of Olympus, την πηγή της δύναμης του Δία, την οποία και θα πρέπει να καταστρέψει για να τον αποδυναμώσει.

Στον δρόμο γι’ αυτό, έρχεται αντιμέτωπος με Θεούς και Τιτάνες και ανακαλύπτει πως το Κουτί της Πανδώρας περιέχει στο εσωτερικό του το Flame of Olympus που τόσο πολύ επιζητεί, όπως επίσης και ότι η Πανδώρα πρέπει να θυσιαστεί για να κατευνάσει την φλόγα, που λειτουργεί ως δικλείδα ασφαλείας, για να είναι σε θέση να ανοίξει το Κουτί. Αφού σκοτώσει εν τέλει τον Δία, παρατηρεί πως, όντας θολωμένος από την ανάγκη του για εκδίκηση, έχει επιφέρει το απόλυτο χάος σε ολόκληρο τον κόσμο και αφού αρνείται να βοηθήσει την Αθηνά να αναλάβει τον ρόλο της νέας προστάτιδας της ανθρωπότητας, εξαφανίζεται, με την τελευταία σκηνή του παιχνιδιού να φαντάζει μυστηριώδης στα μάτια της κοινότητας.

Τον Απρίλιο του 2012, δύο χρόνια αργότερα, η Sony ανακοίνωσε τον επόμενο τίτλο της σειράς, αν και τα πράγματα ήταν λίγο διαφορετικά από την κοινή προσδοκία της κοινότητας. Βλέπετε, το νέο project αφορούσε σε ένα prequel, που θα μας μετέφερε πριν ακόμα και από τα γεγονότα του αρχικού GoW, προκειμένου να ανακαλύψουμε εις βάθος το παρελθόν του πρωταγωνιστή μας.

Όπως συνηθίζεται να γίνεται ακόμα και σήμερα, η ομάδα ανάπτυξης αποκτά νέο επικεφαλής για το νέο project, με τον Todd Papy να αναλαμβάνει τα ηνία ως Game Director για το God of War Ascension, ο οποίος είχε εργαστεί βεβαίως ως Designer για τα GoW I & II και ως Designer Director για το GoW III, ενώ ο Stig Asmussen (GD για το GoW III) δεν συμμετείχε στην ανάπτυξη αυτού του παιχνιδιού, καθώς ήταν απασχολημένος με κάποιο άλλο project του στούντιο. Η προσθήκη του multiplayer mode προήλθε από μία εκδήλωση περιέργειας και πειραματισμού της ομάδας, η οποία κατέληξε ομόφωνα στην απόφαση για την συμπερίληψή του στο παιχνίδι.

Σύμφωνα με τον Cedric Perthuis, ενός εκ των μηχανικών γραφικών του God of War Ascension, η μηχανή γραφικών, με τον τρόπο που είχε αναδιαμορφωθεί για να εξυπηρετήσει την ανάπτυξη του GoW III, περιόριζε την καλλιτεχνική του δημιουργικότητα. Eπομένως έγιναν αξιέπαινες προσπάθειες για να αφαιρέσουν ή έστω να επεκτείνουν αυτά τα όρια στον μέγιστο δυνατό βαθμό, χωρίς παράλληλα να χρειαστεί να θυσιάσουν το ελάχιστο από την απόδοση του παιχνιδιού.

Με αυτόν τον τρόπο προέκυψε ξανά μία ανακατασκευασμένη εκδοχή της Kinetica Engine, η οποία δεν πρόσφερε κάποιο σημαντικό άλμα στα γραφικά του God of War Ascension, όπως συνέβαινε μέχρι στιγμής στα προηγούμενα παιχνίδια διαδοχικά. Έναντι αυτού, δόθηκε περισσότερη έμφαση στους φωτισμούς και τα εφέ, προσθέτοντας το Dynamic Lighting που βοήθησε και στην ανάπτυξη του gameplay μηχανισμού “Life Cycle”.

Το God of War Ascension κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2013, μεταφέροντάς μας στο παρελθόν του Κράτου, μόλις έξι μήνες μετά το μοιραίο γεγονός της δολοφονίας της οικογένειάς του από τα ίδια του τα χέρια, και όντας φυλακισμένος των Ερινυών επειδή αθέτησε τον όρκο αίματος που είχε δώσει στον Άρη. Με την βοήθεια του Όρκου, αποξενωμένου γιου του Άρη, ο Kratos μαθαίνει την αλήθεια πίσω από τη μυστική συμμαχία μεταξύ του πρώην αφέντη του και των Ερινυών, καθώς αυτοί σχεδίαζαν να ανατρέψουν τον Όλυμπο και η επιλογή του πρωταγωνιστή μας από τον υποχθόνιο Θεό του Πολέμου ως υπηρέτη και η προσπάθειά του να δημιουργήσει τον απόλυτο πολεμιστή αποσκοπούσε ακριβώς σε αυτό.

Εν τέλει, ο Kratos απαλλάσσεται από τη φυλάκισή του, σκοτώνοντας τις Ερινύες, καθώς και τον ίδιο τον Όρκο που τον συντρόφευε σε ολόκληρη την περιπέτειά του, επειδή εκείνος είχε καταλήξει δέσμιος του όρκου του με τον Άρη, και προκειμένου να “σπάσει” αυτός ο όρκος αίματος, προϋποθέτονταν ο θάνατός του από το χέρι του πρωταγωνιστή μας. Αν και απαλλαγμένος πλέον από τον αιματοβαμμένο όρκο του, ο Kratos συνειδητοποιεί πως οι εφιάλτες από τη δολοφονία της οικογένειάς του έμελλε να τον βασανίζουν για πάντα.

Από εδώ και στο εξής το franchise εισέρχεται σε μία νέα εποχή, εγκαταλείποντας τα εδάφη και την ιστορία της Ελληνικής Μυθολογίας και, αντίστοιχα, καλωσορίζοντας την παγωμένη γη της Αρχαίας Σκανδιναβίας στη θέση της. Η ανάπτυξη του God of War (2018) ξεκίνησε προς τα τέλη του 2014, με την επίσημη αποκάλυψή του να έγινε δύο χρόνια αργότερα στην E3 2016, μαζί με την επιβεβαίωση ότι ο Cory Barlog (GD για το GoW II) επιστρέφει στον ρόλο του Game Director για την ολική αναβίωση της σειράς.

Για την αναβίωση αυτή, η ομάδα του Santa Monic Studio, η πλειοψηφία της οποίας είχε εργαστεί και στο αρχικό παιχνίδι, είχε υπόψη και άλλες διαφορετικές μυθολογίες να ακολουθήσει, ενώ λέγεται πως είχε διενεργηθεί ψηφοφορία ανάμεσα στην Αρχαία Σκανδιναβική και την Αιγυπτιακή, που έληξε με ισοψηφία, με την τελευταία απόφαση να λαμβάνει ο Barlog και να στέλνει τον Kratos στον Βορρά.

Υπήρχε ακόμα και η θεωρία να χρησιμοποιήσουν νέο χαρακτήρα ως πρωταγωνιστή, πράγμα που εν τέλει δεν εφαρμόστηκε καθώς ο Kratos θεωρήθηκε πλήρως αναπόσπαστο κομμάτι της σειράς. Αναφορικά με το κομμάτι του gameplay, η ομάδα αναγκάστηκε να αφαιρέσει ορισμένα χαρακτηριστικά των προηγούμενων παιχνιδιών, όπως το jump και το κολύμπι, λόγω της απόφασης που είχαν πάρει για το μονόπλανο σκηνικό, το οποίο θέλει την κάμερα να βρίσκεται μονίμως κοντά στον πρωταγωνιστή. Πράγμα, όμως, που δεν στάθηκε εμπόδιο στη δημιουργία ενός αρκετά απολαυστικού συστήματος μάχης, με την παρουσία μία ποικιλίας από combo κινήσεις που μας είχε συνηθίσει η σειρά από το ξεκίνημά της.

Παρόλο που το GoW Ascension εισήγαγε το multiplayer mode στη σειρά, η ομάδα αποφάσισε να το εγκαταλείψει σε αυτό το project για να επικεντρωθεί στο single-player κομμάτι. Επιπλέον, ο αριθμός των ταυτόχρονων εχθρών που μπορούσαν να εμφανιστούν στην οθόνη μας αυξήθηκε στους 100, σε σύγκριση με τα GoW III και GoW Ascension που μπορούσαν να εμφανίσουν έως 50. Ο ίδιος ο Barlog είχε επιβεβαιώσει πως αυτό το παιχνίδι δεν θα είναι το τελευταίο της σειράς, καθώς στα μελλοντικά projects η σειρά θα μπορούσε να ασπαστεί κι άλλες μυθολογίες, όπως των Αιγυπτίων ή των Μάγια, και, παρόλο που το GoW (2018) επικεντρώνεται στη Σκανδιναβική Μυθολογία, το γεγονός αυτό δεν σημαίνει ότι δεν συνυπάρχουν και άλλες μυθολογίες στην ευρύτερη κλίμακα του κόσμου.

Τον Απρίλιο του 2018 το ταξίδι του Kratos στην παγωμένη γη της Αρχαίας Σκανδιναβίας ξεκινά. Μαζί με τον Ατρέα, τον γιο του, επιδιώκουν να εκπληρώσουν την τελευταία επιθυμία της προσφάτως νεκρής Faye, της γυναίκας του και μητέρας του Ατρέα, να σκορπίσουν δηλαδή τις στάχτες της στην υψηλότερη κορυφή των εννέα βασιλείων. Στο ταξίδι τους θα τους επιτεθεί ο Baldur, γιος του Odin, τον οποίο στέλνει ο πατέρας του στο κατόπι της Faye εν αγνοία του πρόσφατου θανάτου της.

Στην τελική αναμέτρησή τους, ο Kratos τον σκοτώνει και το Fimbulwinter, ένας μεγάλος χειμώνας ισοδύναμος με τρία ολόκληρα χρόνια, ξεκινάει, με το Ragnarök να ακολουθεί αμέσως μετά τη λήξη του, πράγμα που σύμφωνα με την προφητεία δεν ήταν γραφτό να συμβεί για τουλάχιστον εκατό χρόνια ακόμη.

Φτάνοντας στον προορισμό του ταξιδιού τους, το οποίο αποδείχθηκε μακράν πολυπλοκότερο από όσο θα μπορούσαν ποτέ να είχαν φανταστεί πατέρας και γιος, και λίγο πριν εκπληρώσουν την τελευταία επιθυμία της Faye, ανακαλύπτουν πως εκείνη ανήκε στην φυλή των Γιγάντων και είχε προβλέψει όλα όσα επρόκειτο να ζήσουν στο ταξίδι τους, ενώ το αρχικό όνομα που έδωσε στον Atreus ήταν το “Loki”. Το παιχνίδι φτάνει στο τέλος του με τους πρωταγωνιστές να σκορπούν τις στάχτες της Faye στη γη των προγόνων της, όπως εκείνη είχε ζητήσει, και με το “κρυφό” cinematic που μας επιφύλασσε το Santa Monica Studio για το κλείσιμο δεν γινόταν να μην μας γεμίσει με ανυπομονησία για το επερχόμενο sequel, που ήταν ολοφάνερα καθ’ οδόν.

Ένα χρόνο μετά, στην επέτειο της κυκλοφορίας του GoW (2018), η Sony έδωσε ένα κρυφό tease για το επόμενο παιχνίδι, προσφέροντας δωρεάν ένα theme για το PlayStation 4 με τους πρωταγωνιστές να βρίσκονται στην Λίμνη των Εννέα, μέσα σε μία βάρκα, στον πλάι της οποίας να αναγράφεται κωδικοποιημένη η φράση “Ragnarök is Coming” με τη χρήση ρούνων. Ενάμισι χρόνο αργότερα, στις 16 Σεπτεμβρίου του 2020, πραγματοποιήθηκε και επίσημα η αποκάλυψη του God of War Ragnarok, στοχεύοντας αρχικά την κυκλοφορία του αποκλειστικά στο PlayStation 5 και εντός του 2021.

Καθώς περνούσε ο καιρός χωρίς κάποια νεότερη εξέλιξη από την ανάπτυξη του παιχνιδιού, οι προσδοκίες του κοινού για την κυκλοφορία του όντως μέσα στο 2021 άρχισαν να εξασθενούν, μέχρι που τον περασμένο Ιούνιο ανακοινώθηκε επισήμως ότι η κυκλοφορία του μετατίθεται για το 2022, όταν επίσης επιβεβαιώθηκε και η διάθεσή του και για το PlayStation 4.

Ως αιτία αυτής της αναβολής αναφέρθηκε από την ομάδα η επίκεντρωσή της -πέραν από την παράδοση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος για το παιχνίδι- στην υγεία όλων όσων εμπλέκονται στην ανάπτυξη του project λόγω του COVID-19. Ωστόσο, ο Christopher Judge, ο ηθοποιός που υποδύεται τον Κράτο, αποκάλυψε πως αποτέλεσε και ο ίδιος έναν λόγο γι’ αυτήν την αναβολή, καθώς χρειάστηκε να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση τον Αύγουστο του 2019, με την ομάδα στο Santa Monica Studio να τον υποστηρίζει πλήρως σε αυτή την ιδιαίτερη στιγμή της ζωής του, περιμένοντάς τον στη συνέχεια μέχρι να αναρρώσει πλήρως για να συνεχίσουν με την παραγωγή του παιχνιδιού.

Επιπλέον, ο Judge αποκάλυψε ότι ήθελε να εγκαταλείψει το εν λόγω project μόλις έμαθε πως ο Eric Williams θα είναι ο Game Director για το νέο παιχνίδι, και όχι ο Cory Barlog, ο οποίος εκτελεί χρέη Producer αυτή τη φορά, καθώς δεν ήταν βέβαιος για τις δυνατότητες του Williams.

Ο Barlog, όμως, κατάφερε να τον μεταπείσει και να παραμείνει στην παραγωγή, λέγοντάς του πως εκείνος είναι ικανότατος για να διευθύνει το sequel, κάτι που επιβεβαίωσε και ο ίδιος στη συνέχεια, αφού δούλεψε στο πλάι του. Όλοι οι υπόλοιποι ηθοποιοί από το προηγούμενο παιχνίδι έχουν επιστρέψει για την παραγωγή του God of War Ragnarök, όπως οι Sunny Suljic (Atreus), Danielle Bisutti (Freya), Alastair Duncan (Mimir), Robert Craighead (Brok) και Adam J. Harrington (Sindri), ενώ στο cast έχουν προστεθεί και οι Richard Schiff (Odin), Ryan Hurst (Thor), Ben Prendergast (Týr), Laya De Leon Hayes (Angrboda) και Usman Ally (Durlin).

Και κάπου εδώ φτάνουμε στο σήμερα, περιμένοντας την κυκλοφορία του God of War Ragnarök και για όλα αυτά τα γεγονότα που μας επιφυλάσσει -αναλογιζόμενοι πως η νεότερη προσθήκη της σειράς δεν έδωσε και πάρα πολλά από πλευράς σεναρίου, πέραν μίας ξενάγησης στην νέα εποχή με την “ενηλικίωση” των δύο πρωταγωνιστών, ξεκαθαρίζοντας εν μέρει τη σχέση του Kratos με το παρελθόν του και, παράλληλα, ως απόρροια αυτού, ο Ατρέας γνωρίζει πια την αλήθεια για την ταυτότητα του και μαθαίνει εν τέλει να συμπεριφέρεται υπεύθυνα και πειθαρχημένα με βάση τον νέο του εαυτό.

Αναφορικά με το νέο παιχνίδι, πρόσφατα ήρθαν στη δημοσιότητα ορισμένες πληροφορίες περιληπτικά για το τι θα μας απασχολήσει στην νέα περιπέτειά τους. Τοποθετούμαστε λίγα χρόνια αργότερα από τη λήξη του προηγούμενου μέρους, καθώς το Fimbulwinter εξελίσσεται και καθιστά την επιβίωση των πρωταγωνιστών ακόμα πιο δύσκολη.

Ο Ατρέας, θέλει έντονα να ανακαλύψει τις νέες του δυνατότητες ως Loki, ενώ ταυτόχρονα δεν του αρέσει να μένει άπραγος όσο οι συγκρούσεις ανάμεσα στα βασίλεια επιφέρουν καταστροφικές συνέπειες για ολόκληρο τον κόσμο. Ο Κράτος, από την άλλη πλευρά, όντας πεπεισμένος ότι μόνο τραγικά γεγονότα θα ακολουθήσουν μόλις έρθουν αντιμέτωποι με τους Aesir, και υποψιασμένος για τα δυσάρεστα επακόλουθα που πιθανότατα θα προκύψουν από τις απαντήσεις που αναζητά ο γιός του, προσπαθεί να τον κρατήσει μακριά από μία πιθανή επανάληψη του δικού του παρελθόντος.

Στο τέλος, όμως, θα πρέπει από κοινού να αποφασίσουν αν θα μείνουν άπραγοι απέναντι σε όσα συμβαίνουν ή αν θα αγωνιστούν για να αποτρέψουν τον επικείμενο πόλεμο, καθορίζοντας τη μοίρα ολόκληρου του κόσμου. Όπως επιβεβαιώθηκε επίσης, κατά τη διάρκεια αυτής της περιπέτειας θα μπορέσουμε να επισκεφθούμε και τα εννέα βασίλεια της Αρχαίας Σκανδιναβικής γης, η οποία παρουσιάζεται ακόμα πιο παγωμένη καθώς το Fimbulwinter κορυφώνεται και πλησιάζει το Ragnarök.

Κλείνοντας αυτό το αφιέρωμα, να αναφέρουμε πως οι τίτλοι της σειράς God of War έχουν συμπεριληφθεί ανάμεσα στα καλύτερα action παιχνίδια όλων των εποχών, κερδίζοντας πληθώρα από βραβεία σε πολλαπλές τελετές ανά τα χρόνια, με ολόκληρο το εν λόγω franchise να έχει καταγράψει περισσότερα από 51 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως έως τον Νοέμβριο του 2020.

Exit mobile version