Maglam Lord | Review

Η θεματική ηρώων και δαιμόνων είναι σίγουρα κάτι γνώριμο, το οποίο έχουμε δει αρκετά μέσα από την ιαπωνική κουλτούρα, πράγμα που αποτυπώνεται μέχρι και σήμερα μέσα από διάφορες μορφές τέχνης, όπως αυτές των ιαπωνικών κόμικς (manga), των τηλεοπτικών σειρών anime και των video games. Ένα παράδειγμα αυτής της θεματικής είναι η δημοφιλής tactical-JRPG σειρά Disgaea, που προβάλλει τον δαίμονα πρωταγωνιστή, ο οποίος θέλει να πετύχει το δικό του προσωπικό στόχο. Όλα τα παραπάνω σχετίζονται με το Maglam Lord, αφού η θεματική του ενότητα και η σεναριάκη του δομή βασίζεται σε μια ιστορία ηρώων και δαιμόνων.

Συγκεκριμένα, ο τίτλος της PQube στην εισαγωγή του προβάλλει τον δαίμονα-πρωταγωνιστή μας να αντιμετωπίζει μια θεότητα σε μονομαχία. Οπότε, όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, ο ήρωας μας χάνει τη μάχη και ξυπνάει αρκετά χρόνια μετά, σε μια νέα περιοχή, όπου επικρατεί η ειρήνη και γαλήνη. Αυτό βέβαια ταυτίζεται με το γεγονός πως πλέον δεν υπάρχουν δαίμονες, θεότητες, ήρωες και όλα τα στοιχεία που δημιουργούν διαμάχες.

Ο ήρωάς μας ενημερώνεται για τα παραπάνω γεγονότα από τον οργανισμό της νέας αυτής γης – authority. Εκεί λοιπόν ανακαλύπτουμε πως ο χαρακτήρας μας ανήκει στα είδη προς εξαφάνιση και πως θα πρέπει να συνεργαστεί με τους τελευταίους εναπομείναντες ήρωες ώστε να αντιμετωπίζουν διάφορα τέρατα που εισβάλλουν στην περιοχή. Όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, οι δαίμονες δεν δέχονται εντολές, οπότε ο ήρωάς μας σχεδιάζει τον τρόπο που μέσα από αυτές τις μάχες θα αποκτήσει πίσω τη δύναμη του, ώστε να ανακτήσει τη χαμένη ενέργειά του. Με λίγα λόγια, το σενάριο είναι καλογραμμένο, όπως και οι χαρακτήρες, ενώ δεν απουσιάζει το χιούμορ και οι ανατροπές.

Βέβαια, όπως είναι κατανοητό, το Maglam Lord δεν αποτελεί παρθενογένεση για το είδος, αφού όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά τα έχουμε δει ξανά σε εφάμιλλους τίτλους. Όμως, αυτή η ασφαλής και συγκεκριμένη προσέγγιση υλοποίησης που έχει το Maglam Lord δεν είναι τυχαία, αφού η ομάδα ανάπτυξης έρχεται από το μακρινό παρελθόν, έχοντας υλοποιήσει το Summon Night: Swordcraft Story για το Game Boy Advance.

Αυτό σημαίνει πως η ομάδα ανάπτυξης γνωρίζει το είδος, οπότε υπάρχουν και άλλα αρκετά χαρακτηριστικά που έρχονται από το παρελθόν του στούντιο. Ένα από αυτά είναι το σύστημα μάχης, το οποίο αποδίδεται με τη γνώριμη μορφή αρένας σε ύφος 2D side scrolling, όπου ο χαρακτήρας μας έχει τη δυνατότητα να αλλάξει αν πάσα στιγμή μεταξύ τριών όπλων (ξίφος, δόρυ και τσεκούρι) με το κάθε όπλο να είναι κατάλληλο για συγκεκριμένες μορφές εχθρών.

Για παράδειγμα, το τσεκούρι είναι χρήσιμο για μηχανικούς εχθρούς, το δόρυ είναι κατάλληλο για τους ιπτάμενους ενώ το ξίφος χρησιμοποιείται κατά των δράκων. Αυτές οι αδυναμίες αποτυπώνονται στη μπάρα υγείας του κάθε εχθρού. Το σύστημα μάχης, παρόλο που είναι γρήγορο και ευχάριστο, είναι υπεραπλουστευμένο, δηλαδή δεν υπάρχουν συνδυασμοί κινήσεων (combos). Αυτό σημαίνει πως κάνουμε επιθέσεις με ένα μόνο πλήκτρο, και παρόλο που υπάρχουν ξόρκια και αντικείμενα προς χρήση, δεν προσφέρουν πάρα πολλά, αφού το Maglam Lord στο σύνολό του διαθέτει χαμηλή πρόκληση.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να τονίσουμε πως συνήθως αυτό το σύστημα μάχης κουράζει τον παίκτη με τις εναέριες μάχες. Αναμενόμενα, το Maglam Lord δεν αποτελεί την εξαίρεση στον συγκεκριμένο κανόνα, γεγονός που γίνεται αντιληπτό στην κακοσχεδιασμένη τελική μάχη.

Βέβαια, η ομάδα ανάπτυξης φαίνεται πως έχει εξελιχθεί, μην εισάγοντας πλέον τυχαίες μάχες (random encounters) στο Maglam Lord. Δηλαδή τα dungeons που προσφέρει το παιχνίδι έχουν αρκετές θεματικές ενότητες και προβάλλονται σε τρισδιάστατη μορφή. Oι περιοχές των dungeons χωρίζονται με χρόνους φόρτωσης, οι οποίοι πραγματοποιούνται σε μηδενικό χρόνο. Οι εχθρικές μονάδες είτε περιπλανώνται στις περιοχές είτε εμφανίζονται (spawn) εκείνη τη στιγμή, οπότε αν “πέσουμε” επάνω τους, μπαίνουμε στην προαναφερθείσα 2D αρένα.

Το Maglam Lord, όπως είναι λογικό, προσφέρει ένα hub, στο οποίο βρίσκουμε τα μαγαζιά για αντικείμενα και τη λίστα με τα quests, τα οποία χωρίζονται στις γνώριμες κατηγορίες (main, fetch item, kill monster) του είδους. Επίσης, έντονη έμφαση έχει δοθεί στη δημιουργία των όπλων (crafting), όπου μας παρουσιάζεται μια λίστα 51 όπλων και έχουμε τη δυνατότητα να τροποποιήσουμε τα χαρακτηριστικά τους ώστε να επηρεάσουν τους αντιπάλους με διαφορετικό τρόπο (επίθεση με δηλητήριο, πάγο, φωτιά κ.ο.κ.).

Από εκεί και πέρα, το Maglam Lord προσφέρει δέκα κεφάλαια, όπου αν κάνετε όλα τα quests, θα χρειαστείτε, περίπου 14 ώρες για να τα ολοκληρώσετε, ενώ υπάρχει και η επιλογή New Game Plus για όσους επιθυμούν να δουν τα υπόλοιπα endings των χαρακτήρων. Ο τεχνικός τομέας κυμαίνεται σε αξιοπρεπή-ασφαλή επίπεδα, δηλαδή έχουμε σταθερό frame rate και ιαπωνικό voice acting σε όλους τους διαλόγους, οι οποίοι αποτυπώνονται με την παραδοσιακή μορφή νουβέλας.

Εν κατακλείδι, το Maglam Lord είναι ένας αξιοπρεπής τίτλος, ο οποίος προσφέρει ένα ευχάριστο σύστημα μάχης και τίμια διάρκεια. Παρόλα αυτά, δύσκολα θα ικανοποιήσει τους παίκτες που έχουν υψηλές απαιτήσεις από την κατηγορία των JRPGs.

Το Maglam Lord κυκλοφορεί από τις 4/2/22 για PS4 και Switch. To review μας βασίστηκε στην έκδοσή του για το PS4 με review code που λάβαμε από την PQube.

Exit mobile version